Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:30

Lienek dat klinkt als een niet zo grappige actie als ze eraf valt ondanks ze erg handig is?!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:15

Mandy_B schreef:
Lienek dat klinkt als een niet zo grappige actie als ze eraf valt ondanks ze erg handig is?!

Ik weet niet hoe je dit bedoeld maar dit had niemand uit kunnen zitten als je dat zo denkt. Paard begon te bokken en maakte een rodeo sprong naar voren om vervolgens een aantal rondjes kort om haar as te draaien. tja kan gebeuren met jonge en puberende paarden. Ze is weer opgestapt en toen was alles weer oke.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:02

Ik bedoel het niet aanvallend, bedoel meer dat als ze dat soort capriolen uithaalt (en dus ook echt gemeen) ik niet zo blij zou zijn.
Ben het niet helemaal met je eens dat dat kan gebeuren met jonge/puberende paarden.

Maar gelukkig ging het vandaag beter. Misschien een beetje fris door het weer?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 07:45

Chameur en ik gaan steeds beter. Gister voor de les zelf los gereden zonder iemand er bij. Normaal is mijn instructrise erbij en doen we dit tijdens de les. Maar chameur loopt zoveel beter als hij eerst goes is los gestapt en gedraafd dat mijn instructrise het eigenlijk zonde vond van de les dus van te voren nu er op gegaan. De eerste keer dat ik zonder begeleiding had gereden. Vond het best spannend en er waren van mijn kant dan ook best wat spanningen de eerste ronde wat ik duidelijk aan chameur merkte. Hij liepnerg twijfeled maar na een rondje stappen was mijn spanning weg en liep chameur ook weer goed. Gestapt gedraafd volte links volte rwchts halthouden op de hulpen zetten en dat gonf super met inrijden. Heb nog nooit zon fijn paard onder mijn kont gehad tijdens de les. Ontspannend en nagevelijk met goede buiging. Hij woi zo graag werken voor me. Op het einde kwam iemand binnen met zijn paard voor de les na mij en chameur was ewrat even bang voor wat di gen wat hij daar had neergelegd en ook het paard vond hij wat eng maar na wat overtuiging liep hij er braaf langs zowel on stap draf als galop. Zo super trots op mijn kanjer aan het zijn

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:10

Voor de mensen die het graag willen weten... Calisto zou eigenlijk vorige week woensdag naar de kliniek gaan maar in verband met problemen van vervoer hebben we de afspraak verzet naar afgelopen dinsdag.
Ze hebben rontgenfoto's gemaakt en door middel van verdovingen gezocht naar waar de kreupelheid vandaan kwam. Eigenlijk is alles wat ik nu los wil laten dat het gewoon niet goed zat, en herstellen zou hij niet meer. Ik heb de keuze moeten maken hem te laten gaan, dus is mijn beste maatje, mijn steun en toeverlaat gisteren, op 09-11-16 ingeslapen. Hij liet merken dat ik de juiste keuze had gemaakt, want hij was te snel weg zei de veearts, hij was lichamelijk op en af van het vechten... Alleen mentaal was hij nog zo vrolijk... Ik ben wel bij hem gebleven tot het einde
Er zal nog een topic komen... maar niet nu

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:17

@Shanna7836 heel veel sterkte met deze ontzettend moeilijke beslissing.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:26

Sterkte Shanna wat een verdrietig bericht

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:38

Shanna Y;( sterkte

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:46

Shanna Heel veel sterkte Y;(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:12

Sterkte

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:50

Heel veel sterkte

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:04

Heel erg veel sterkte Shanna, wat een ontzettende moeilijke maar dappere beslissing! Als je dierenarts dat zo zei heb je inderdaad de beste keuze gemaakt voor Calisto Y;(

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:57

Sterkte Shanna! Lijkt me een vreselijke beslissing,maar het klinkt alsof het het juiste is...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:31

Pfff wat heftig zeg, heel veel sterkte Y;(

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:57

Shanna heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Je hebt de juiste beslissing gemaakt. Alleen jammer dat deze zo zwaar weegt.

-

Mijn paard staat sinds twee weken op een trainingsstal om zadelmak gemaakt te worden. De stap, draf en galop is momenteel bevestigd en ook het op en af stappen gaat zonder moeite. Er zal nog even mee gewerkt moeten worden, maar hij doet het nu al top.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:46

@ Shanna, wat een vreselijk moeilijke beslissing. Veel sterkte aankomende tijd!

Het rijden in de bak word hier lekker opgepakt. Na een zomer periode met alleen maar buitenrijden. Dinsdag hebben we onze eerste les gepland staan. Vandaag voor het eerst zonder z'n maatje naar de bak geweest, de held. Er waren allemaal andere paarden ivm werdstrijd. Hij was wel wat gespannen maar toch erg braaf, trots op m'n knappe gup.

Afbeelding
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:06

Wij hebben donderdag voor het eerst meegereden in de clubles. Veel indrukken, slecht weer en veel paarden, en op vreemd terrein. Maar zoals verwacht was hij weer zó ontzettend braaf. Hij is niet te houden aan de hand maar zodra ik zit is hij ontzettend lief!! Ontzettend trots!! <3

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:51

Iedereen is hier goed bezig zeg!

Ik ben Bugatti weer aan het oppakken. We hebben een nieuw zadel, 16 inch.
Heb er nu 2 keer op gezeten. Hij is harstikke braaf en kijkt eigenlijk nergens van op!

Afbeelding

Afbeelding

Nu heeft ie nog wel een balans van niks! (Begrijpelijk natuurlijk)
Hadden jullie dat ook?
Heb gisteren een rondje gestapt met hem, mijn instructrice hield hem vast, en het voelt alsof ie dronken is!
Hij durfde eerst niet te lopen met iemand erop.

Ik zal trouwens een foto maken wanneer ik er ook op zit.
Ik twijfel nog steeds of ik niet te groot ben, hij is 140, ik 163 en 56 kilo nu. (Ben normaal rond de 54 kilo, maar ben nu ook zwanger, haha. Lichter wordt ik niet) :')

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:12

Charica mooi zadel dat je in een 16 inch past :o ik met me 60 kilo pas net in 17 inch hihi.
Maar of je te groot bent hangt er echt vanaf. Sommige paarden/ponys zijn heel breed die kunnen het prima hebben.

Lindamusters wat fijn dat hij zo braaf is!

Maaaaaikkee ziet er goed uit! :)

Ik heb gisteren ook weer voor de tweede keer op mijn gup gereden. Hij vind momenteel schaduwen van personen nogal eng maar goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:52

@Shamanqueen: ziet er al goed uit, hij loopt nog zo voorzichtig <3
@maaaikkee: fijn dat 'ie zo braaf was & succes dinsdag bij je les.
@lindamusters: knap zeg! Hoe is Irocco aan de hand? Dominant of enthousiast?
@Charica: wat een leukerd! En wat een mooi zadel. Als je in een 16 inch past, denk ik dat je ook op je pony past haha. Gefeliciteerd met je zwangerschap (:
@Mandy_B: braaf guppie! Weet je wel hoe eng schaduwen zijn? -O-

Leuk trouwens dat iedereen zoveel updates met beeldmateriaal plaatst! Ik wil binnenkort weer even een stukje filmen eigenlijk.
Mijn vz-Tinker is in stap heel relaxed, vorige week samen met een ander een rondje buiten gereden. In draf wil ze nu in het begin heel hard, maar daarna heeft ze door dat het handiger is als je rustig aan doet. :D
Iemand nog tips om meer rust/ontspanning te creëren? Ze heeft de neiging om snel haar rug weg te drukken en haar hoofd omhoog te brengen.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:22

Chanel hele stomme maar longeer je wel is met bijzet? En anders op het harde longeren daar kunnen ze niet zo hard gaan. Toen ik met mijn vorige paard moest revalideren raadde de dierenarts aan om op het harde te longeren omdat ze dan niet vaart kunnen maken. Gewoon stap-draf. Als ze dat braaf doet kan je naar paddock gaan

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:32

Hmmm chameur is onregelmatig. Gister in de stap al maar gelukkig vandaag alweer iets beter. De eerste paar stappassen als hij uit stal komt en dan is het goed in atap. In de draf licht onregelmatig. Hij is niet gevoelig of warm op de benen en hoeven dua even aankijken. Anders maar even een da laten kijken. Denk dat hij hem veratapt heeft want hij kan nogal klunzig zijn namelijk.....

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:41

Mandy_B schreef:
Chanel hele stomme maar longeer je wel is met bijzet? En anders op het harde longeren daar kunnen ze niet zo hard gaan. Toen ik met mijn vorige paard moest revalideren raadde de dierenarts aan om op het harde te longeren omdat ze dan niet vaart kunnen maken. Gewoon stap-draf. Als ze dat braaf doet kan je naar paddock gaan

Nee, ik heb het niet zo op bijzet... Wel longeer ik af en toe met dubbele lijnen.
Aan de longe is ze overigens braaf en vaak rustiger, alleen ohz in draf lijkt ze nog een stukje balans te missen en daardoor zich te gaan opspannen. Ze is erg sensibel en lijkt dan haar eigen reactie te versterken. Ze neemt dan ook veel druk aan op rechts. Aan de scheefheid werk ik ook in kleine stapjes, zowel ohz als aan de hand.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:23

xChanelx schreef:
@lindamusters: knap zeg! Hoe is Irocco aan de hand? Dominant of enthousiast?

Vooral enthousiast, maar hij kan heel erg drammen, en dan is het een nadeel dat hij een reus is :') Maar ik geloof niet dat hij express gaat drammen om te kunnen ontsnappen ofzo.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:28

Wat fijn dat het zo goed gaat met de meesten :)

Hier zijn we ook weer een stap verder. Vandaag voor de 2e keer met hangende stijgbeugels gelongeerd en ze deed het super :D

Ook heeft degene die mij helpt super mooie foto's van Floor gemaakt.
Willen jullie een kijkje nemen in het topic? :D
[ITP] Herfstfotoshoot met Floor! (v. Oscar)