De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:25

Welkom daydream1

Finley wil springpony worden heeft hij besloten....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er een topic van gemaakt :j

magicmist

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:55

haha die springfoto!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:06

Leuk zeg :D

Nou, zadelmaker is geweest. Ik denken dat we er ook 1 hadden met een lange rug; FOUT.
40 cm _O-
Prachtig. Geen van de meegebrachte zadels pasten dus... Gelukkig wel een zadel wat ik van een stalgenootje mag lenen waar we mee kunnen beginnen maar de zoektocht continues....

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:50

Welkom Daydream! Leuke haflinger :)

F_inley: leuk zeg zo'n politietraining!

Robijntjah: korte ruggen zijn lastig :D succes met de zoektocht!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:57

Robijntjah schreef:

Nou, zadelmaker is geweest. Ik denken dat we er ook 1 hadden met een lange rug; FOUT.
40 cm _O-
Prachtig. Geen van de meegebrachte zadels pasten dus... Gelukkig wel een zadel wat ik van een stalgenootje mag lenen waar we mee kunnen beginnen maar de zoektocht continues....

Lastig zeg! Ben benieuwd van de zomer wat voor een zadel er op Finley kan

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:59

Robijntjah schreef:

40 cm _O-

Nu al een zadel?
Ga voor Diva denk ik ook gewoon boomloos gebruiken volgend jaar, die heeft ook nauwelijks rug maar zoals hierboven te zien is is het ook echt een naarlinger om te zien nu :+

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:35

Dankjulliewel!

Wat leuk die springfoto van Finley :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:37

Ja nu al een zadel. Doe liever iets 1000 keer zodat het normaal is voor de volgende stap dan straks alles binnen 1 maand ;)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:18

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:30

Harley heeft zijn eerste snijtand eruit. Ene van de onderkaak.
En vandaag heb ik hem exact 1 jaar.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:35

Ga vanavond weer even naar mijn guppy, even kroelen en borstelen.
Kijk nu toch wel uit naar het voorjaar zodat we wat dingetjes kunnen oppakken :D

Robijntjah : heb je niet eerst een ouder zadel? Zolang je er niet op gaat zitten of heel strak aansnoert kan dat toch geen kwaad? Die ruggen veranderen nog zo ontzettend veel die eerste fase.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:35

Ook dan wil ik graag met een passend zadel aan de slag.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:43

Robijntjah schreef:
Ook dan wil ik graag met een passend zadel aan de slag.

Waarom niet beginnen met een barefootje oid? Kan in ieder geval geen pijn doen als je een beetje kijkt naar de fork. Ik snap dat je liever een boomzadel hebt maar om te beginnen is dat misschien wat moeilijk nu.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:46

Ik heb voor Harley ook een barefoot gekocht. Ook omdat deze lichter zijn en boomloos mijn voorkeur heeft, je moet geen kussens laten opvullen van zodra je paard veranderd in spieren.

Ben al 3uur op stal maar heb niks gedaan dan enkel wat geknuffeld op de wei met mijn pubertje. Heerlijk als hij mij achtervolgt in draf en galop.
Zo heeft de grond van de stal kunnen drogen voor ik het weer opstrooide.
Lekker hoog bij de wanden
Afbeelding

En zijn fietsenrek
Afbeelding

Ie tand ernaast zal ook niet lang meer blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:07

Omdat ik daar zelf ook echt niet op kan zitten. Voor alleen het longeren zijn we al voorzien. Het gaat echt om een stapje verder, het hangen en dergelijke. En ja, dan heb ik liever op tijd al een zoektocht gestart dan dat straks alles gehaast moet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:27

Robijntjah schreef:
Omdat ik daar zelf ook echt niet op kan zitten. Voor alleen het longeren zijn we al voorzien. Het gaat echt om een stapje verder, het hangen en dergelijke. En ja, dan heb ik liever op tijd al een zoektocht gestart dan dat straks alles gehaast moet.

Ben je niet bang dat hij er als je er daadwerkelijk aan toe komt over een half jaar hij alweer zo veranderd is dat het al niet meer past? Paardje bij mij in de weide is tot haar 5e nog heel flink en snel veranderd in de rug weet ik.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:51

F_inley wat een leuke foto's en wat fijn dat hij zo braaf en stoer was bij de training!!

Welkom Daydream, leuke haf!!

Azmay leuke foto's, wat een teddy is ze!

Robijntjah succes met de zoektocht naar een geschikt zadel, lastig een korte rug, maar je vindt er vast een!

Vienna was gisteren een paspop.. Moest een deken passen, hoofdstel op maat maken en passen en een bitje passen haha. Geduldig was ze niet echt want buiten staan had meer prioriteit :') ze was blij dat ze weer naar buiten mocht, door de gladheid van vorige week hebben ze 2 à 3 dagen binnen gestaan, gelukkig nu weer elke dag op de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:25

Dat hebben we ingecalculeerd dus daar zijn we al op voorbereid!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:30

Is het verstandig om over een maand of 2 de tandarts te laten komen aangezien Harley aan het wisselen is?

Best jammer dat in 2 topics al mijn posts steeds overgeslagen worden, zowel van gisteren als vandaag.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:33

Bij mij komt er eind van het jaar pas een tandarts bij als ze weer bij Angel komt. Ze is hier in december voor Angel geweest, maar beetje flauwekul om ze naar tanden te laten kijken die er binnen een paar maanden uit liggen.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:35

Art_Ificious schreef:
Is het verstandig om over een maand of 2 de tandarts te laten komen aangezien Harley aan het wisselen is?

Best jammer dat in 2 topics al mijn posts steeds overgeslagen worden, zowel van gisteren als vandaag.

Ik laat de tandarts pas komen als hij voor het eerst een bitje inkrijgt, in mei denk ik. Die van mij is ook aan het wisselen :D
Maar je kan natuurlijk altijd een tandarts langs laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:40

Bij de mijne is van de zomer al een tandarts geweest, wolfskiesjes eruit gehaald.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:43

Het is juist omdat hij wisselt dat ik een check up wil hebben. Niet dat hij ergens dubbele tanden krijgt omdat de melktand scheef komt te zitten ipv uitvalt ofzo. De snijtanden kan ik zelf zien, maar de kiezen niet.

In oktober zijn de kiezen wel al eens gevijld ivm haken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:46

Die heeft mijn fjord ook nog een. Als ze er geen last van hebben laat ik die lekker zitten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:52

Ik denk dat ik in Maart/april de tandarts laat komen. Dan is het een half jaar geleden sinds het vijlen van de kiezen.