Ik kan niet precies onder woorden brengen waarom ik Jack gekozen heb. Ik heb iig een voorkeur voor bont en iets sprak mij aan, net als toen met Gilbey. Of dat ook gaat worden wat ik graag heb zal de toekomst uitwijzen maar voor nu vind ik hem fantasties.
Gewoon een klein voorbeeld van vanmorgen. Het huis tegenover de wei word geheel opgeknapt en ze zijn daar met een luchtdruk hamer bezig. Zijn weigenoten schokken van het geluid en stoven. Hij schok eigenlijk alleen van hun reactie en stond heel alert om zich heen te kijken wat er aan de hand was. Echt heerlijk.
Hij heeft trouwens wel echt last van de warmte op dit moment. Hij staat in de wei gewoon te zweten. Maar ja om zo'n jong dier nu een streepje te scheren vind ik ook weer zoiets.
Set_Elkol
Geplaatst: 19-12-15 13:37
nou het kleurtjes gesprek ging ook een beetje over waar we onze paardjes op hebben gefokt of uitgezocht toch.. Nouja on topic dan maar
Stoer die 'kleine' meid!! En wat betreft scheren, ik krijg de neiging om Munir helemaal kaal te scheren, vies ding
Seven
Geplaatst: 19-12-15 18:26
Wat lief zo beide koppies
Inderdaad telefoon is dat eetbaar
Jelle mocht beter los naar stal mee lopen weer een halster kwijt namelijk. Doe hem nu maar gewoon af ze spelen graag door aan elkaars halster te trekken en m'n ruin is zo slim dat hij dan aan de gesp trekt en hem makkelijk los maakt. Dus weer een halster foetsie. Maar dat los mee lopen vind hij zo leuk gaat half piafferend mee lopen en staat al in z'n stal te eten zodra we de stallen in lopen en ik zeg jelle naar je stal zo grappig. Wellicht niet Bokt verantwoord maar vind het zo grappig dat hij zo luistert net een hondje
kking
Geplaatst: 19-12-15 19:09
HK ook gezellig hoor.....
Ik had zelf zoiets van huh mod? Hoe kan dat nou en waarom eigenlijk.....en dat heb ik nog steeds.
Vandaag dus even geprobeerd bij Fin of ie het bit in wilde....na mijn teugels en het bakstuk ging het prima
Hier staan de foto's Ik had het nog niet versteld hoor...was ff kijken wat ie deed.
Wat een leuke foto van hun twee
Gilbey
Geplaatst: 19-12-15 19:25
Ik snapte de reden ook niet en heb daarom gewoon gereageerd alsof er niets stond. Huiskamer zou voor mij ook prima zijn.
Even terug komen op het warmte probleem, als het zo blijft is de kans groot dat ik een streepje trek ja.
Morgen ochtend komt trouwens het nieuwe weidemaatje voor Jack. Er komt een tinker veulen (bijna 6 maanden) uit Ierland deze kant op en hij is nu op transport om morgen aan te komen. Ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat klikken. Zou zo leuk zijn als die 2 lekker kunnen spelen samen.
YildizArabs
Geplaatst: 19-12-15 20:00
Stoere Fin zeg! Staat m goed!
Is toch helemaal funny Seven? Filmpje?!!!
Nou Joyce idd! Zahra hoeft maar enig teken van te warm hebben en het hele vieze pak gaat eraf mhoehahaha!
Spannend Gilbey! Fingers crossed dat t klikt!
Seven
Geplaatst: 19-12-15 20:40
Dat moet ik inderdaad eens filmen ze doen het hier allemaal dus hij heeft het goed afgekeken
Jessix
Geplaatst: 19-12-15 21:06
Ik snapte de mod opmerking ook niet helemaal. Misschien omdat er ook andere paarden genoemd werden en foto's werden geplaatst? Dat ging niet meer over 2014 paarden inderdaad, maar ik vind het juist wel leuk, helemaal als je daarmee het gesprek kan verdiepen. Dus misschien is huiskamer dan wel de oplossing.
Ik ben trouwens niet perse van de verdunningskleuren hoor. Als ik nog een paard zou mogen uitkiezen dan zo ik graag een vos willen met een witte bles en het liefst vier witte benen. Wel weer een Lusitano trouwens, want dat is wel echt mijn ras!
Ik heb vanavond even lekker gespeeld met mijn kleine man. (Parelli) Ik doe momenteel niet veel met hem omdat hij in een fase is waarin hij eigenlijk alleen maar wil springen, rennen en gek doen en dat vind ik prima. Die leeftijd heeft hij daar ook voor, dus laat maar lekker gaan. Maar soms is hij wel even in de leer modus en dan kunnen we weer even wat doen. Dan pakt hij dat ook goed op. Leuk om weer even te ervaren hoe slim hij is en hoe hij alles wel degelijk onthoud wat hij heeft geleerd tot nu toe.
Wat het bitje betreft. Ik doe het spelenderwijs meestal wel een keer in hangen. Meestal omdat ik ze er altijd bij laat als ik een ander paard op- of afzadel en als ze dan nieuwsgierig zijn mogen ze ook even. Het beleren doe ik eigenlijk altijd bitloos. Pas later leer ik ze met bit, maar mijn voorkeur heeft bitloos rijden.
Heerlijk toch, als ze zo luisteren. Lucy luisterd ook heel goed haha, voor haar doen we haar stal open en de opening naar de bak. Als we dan zeggen ga maar, dan loopt ze er heel braaf heen.
Ze is nu ook in de speelmodus, haar arme vriend moet het soms ontgelden. Verplicht mee rennen en dan zo'n drukke dame die tegen je op staat te springen haha ik kan er echt van genieten.
Ik vind HK ook prima hoor. Ik begreep het ook al niet, ging toch over eventuele hengsten voor de 2014 paardjes
Lucy is heel duidelijk de baas haha, zij bepaald wanneer hij met haar moet spelen. Heeft ze geen zin, dan ziet hij haar kont van dichtbij
dena_mii
Geplaatst: 19-12-15 21:47
Fijn dat het wat beter gaat met het oogje van Zahra! Ze lijkt echt al groot joh, naast haar moeder!
Mooie merrie Seven (al mag dat eigenlijk niet meer gezegd worden), ik ben benieuwd naar je keuze voor komend jaar. Mag ook via Pb.
Leuk dat Jelle zo goed luistert! Die van mij wandelen wel als een hondje achter me aan, tenzij ze geen aandacht krijgen, dan is het zo over haha. Als ik aan het mesten ben komen ze ook af en toe kijken wat ik nou eigenlijk doe.
HK is voor mij ook prima! Door mij dwaalde het uiteindelijk ook af
Als ik het zo hoor zijn een stel van jullie al veel verder dan ik met mijn knul. Ik wil wel meer gaan doen maar elke keer komt er wat tussendoor. En dan moet ik eerst beginnen met mijn merrie op te pakken. Nog even en het stuk paddock dat een soort van speelweide wordt is klaar en dan kan ik daar lekker bezig.
Seven
Geplaatst: 19-12-15 22:06
Heb HK aangevraagd
Ik heb momenteel Spielberg en guardian S op m'n lijstje staan voor onze dame.
Afdwalen moet kunnen ik vind het juist gezellig
Ik doe nooit iets verder hoor met jelle, enkel wat poetsen, knuffelen en binnen en buiten zetten verder hoeft hij nog niets
Fabian heeft nog geen bitje in zn mond gehad en net als Gilbey zijn sommige echt veel verder dan wij zijn. Maar het belangrijkste voor nu vind ik dat hij lekker kan opgroeien maar dat hij wel respect voor me heeft en dat hij me vertrouwd en ik heb een beetje (voor mezelf) het idee dat het dan niet zoveel uitmaakt dat we nog niet zoveel doen, als dat vertrouwen er maar is.
HK vind ik ook geen probleem alleen dan moet ik nog even 10 nuttige berichten plaatsem voor ik weer kan meepraten of kan updaten over Fabian
Jessix
Geplaatst: 19-12-15 22:28
Ik doe ook bijna niets met mijn jaarling hoor. Ik heb hem de eerste 4 games van Parelli aangeleerd, omdat dat mijn manier van communiceren is met paarden. Ik heb dat in nu totaal 5 of 6 (?) sessies van pak 'em beet 10 minuten aangeleerd en geoefend.
Verder heeft hij het trailer laden moeten leren omdat hij vervoerd is van de fokker naar mijn huis en wat praktische dingetjes in de omgang zoals hoeven kappen, afspuiten etc.
Sinds de herfst is het een onwijze puber zoals ik hier boven al aangaf en dat mag hij ook lekker zijn.
De standaard dingen leren ze hier ook gewoon elke dag. Vinger op het schouderblad betekend je loopt te hard. Bewegend touwtje is achteruit etc etc ideaal als ze dat goed beheersen. Ik loop dan ook met 3 te gelijk dus dan zijn kleine tekentjes wel gewenst