De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 05:42

Uit je tekst kan ik opmaken dat de koper er niets aan kan doen Cherell0 ?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:26

Zowel koper als ik niet.

Na de verkoop ging het eerst gewoon goed en ineens ging ze hard achteruit.
Op een ochtend kon ze ineens nouwelijks lopen en hebben ze haar laten inslapen.

Ze zat mooi in haar vacht en zag er verder goed uit.
Ze was gewoon op.
(leek op maandag ziekte maar daar hebben we het verder niet over gehad.)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:27

Dan kon dit helaas even goed bij jou gebeuren. Paarden kopen is zo delicaat. Net als auto's kopen, moet je zoveel geluk bij hebben!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:32

Ja idd.
Was gewoon jammer.
Maar als ik het geweten had was ze nooit verkocht.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:26

Een 'kennis' van me heeft haar paard ook verkocht.. Beest had een probleem aan de poot, ingespoten geweest door dierenarts en nu weg... Ik hoop dat diegene die het gekocht heeft weet dat het paard een kapotte pees heeft, maar ik betwijfel het

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:15

The_Cat schreef:
Een 'kennis' van me heeft haar paard ook verkocht.. Beest had een probleem aan de poot, ingespoten geweest door dierenarts en nu weg... Ik hoop dat diegene die het gekocht heeft weet dat het paard een kapotte pees heeft, maar ik betwijfel het

Ik heb vaker gehoord dat het mogelijk zou zijn een paard voor verkoop te spuiten zodat een probleem niet te zien zou zijn. Is het dus werkelijk zo dat dat zou kunnen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:31

anjali schreef:
The_Cat schreef:

Ik heb vaker gehoord dat het mogelijk zou zijn een paard voor verkoop te spuiten zodat een probleem niet te zien zou zijn. Is het dus werkelijk zo dat dat zou kunnen?

Ja hoor, dat kan prima. Net als een paard met Kissing Spines een pijnstiller laten inspuiten en dan verkopen. Helaas gebeurd dit soort dingen.
Daarom is keuring ook zo belangrijk.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:25

maar ook bij een keuring het beste door je eigen dierenarts.
want ook daar gaat het niet altijd goed...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:02

Maar ga ook niet teveel vertrouwen op de D. A.
Een afwijkende beestenwordt opgeschreven, maar wat de risico's zijn, moet je meestal naar vragen.
Een klinische keuring is echt een oppervlakkige keuring. Niet verkeerd, maar verwacht er niet teveel van.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:16

anjali schreef:
The_Cat schreef:

Ja hoor, zo ken ik ook nog wel een verhaal. paard wat na een aantal maanden na aankoop opeens levensgevaarlijk gedrag begon te vertonen onder het zadel. Na onderzoek bleek het paard KS te hebben. Ingespoten en gelijk doorverkocht. Waarschijnlijk was het paard dus bij aankoop ook al ingespoten. Het gekke is dat iemand "geklikt" had en de kopende partij verteld heeft dat het paard KS had. Maar de koper wilde er niets van weten en heeft het paard alsnog gewoon gekocht. Ik zou niet raar staan te kijken als het paard na enkele maanden weer ingespoten en doorverkocht is.... Zo triest dit soort verhalen. dan denk ik echt waar zijn we met zn allen mee bezig!!!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:49

cherell0 schreef:
maar ook bij een keuring het beste door je eigen dierenarts.
want ook daar gaat het niet altijd goed...

en laat een buisje bloed afnemen..

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:51

Wij hadden het zelf voor bij onze vorige.. Volledig gekeurd klinisch en foto's van de benen. Begon na een tijd negatief gedrag te vertonen wat we dachten dat een dominantieprobleem was. Ruiter gevonden die er wel mee om kon en hem wou kopen, zij laten hem keuren nu wel met foto's van de rug. Bleek dus geen dominantieprobleem maar ingespoten tegen kissing spines waardoor hij het gedrag eerst niet vertoonde...

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:41

Paard kopen is zo enorm leuk, Wezen kijken bij een leuk paardje tijdje geleden, zou wel naar buiten kunnen en braaf in de bak voor de gevorderde ruiter. Nou het leek dus nergens op.

Paard kon niet eens een volte draven zonder enorm veel spanning en naar buiten gaan was er niet bij. meerdere keren er vandoor gegaan ook in de bak.
Paard zou volgens de verkoper veel kunnen en dat waren filmpjes van maar nooit iets gezien. Toch besloten om het te doen en maar gewoon zelf opnieuw te beleren maar ineens werd er terug gekrabbeld toen we een contract wouden vanwege de aanbetaling die ze wou.

Dus opzoek naar een nieuw paard, voor vrijdag een afspraak gemaakt bij een leuke merrie die goed bij ons leek te passen en dat allemaal aangegeven, man heel blij en zou het paard voor ons vasthouden. krijgen we de dag erna bericht dat het dier is verkocht. (Zucht)

Nu zondag gaan we kijken bij een merrie die op ruim 3.5 uur rijden ligt :') hopen dat dit hem dan word. Als ze bevalt doen we ook direct daar een aanbetaling en laten we alles goed vastleggen.

Ook kan ik me enorm ergeren aan advertenties waar niets instaat kwa prijs leeftijd of schofthoogte.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:20

Ik heb er ook eindeloos over gedaan maar ga alsjeblieft niey zomaar een paard kopen met het idee ik train het wel goed... Ga liever verder zoeken naar een paard waar je gelijk mee overweg kan het is niet erg als er nog aan gesleuteld moet worden maar als je echt een klik hebt komt dat goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:41

Caroline52 schreef:
Ik heb er ook eindeloos over gedaan maar ga alsjeblieft niey zomaar een paard kopen met het idee ik train het wel goed... Ga liever verder zoeken naar een paard waar je gelijk mee overweg kan het is niet erg als er nog aan gesleuteld moet worden maar als je echt een klik hebt komt dat goed...

Je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu :?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:37

haha inderdaad.

hier onze pony te koop staan vp 1450,00 ze is nu inmiddels zadelmak. bied er iemand 450. :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:53

Hahaha, dat is een lachertje, kijk dat ze proberen af te dingen naar de duizend, daar kun je bij inkomen. Zou ik zelf uiteraard ook proberen en vaak kom je uit op een tussenbedrag, wat dan mooi is voor beide partijen.

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:00

Haha ik ging vandaag af op een pony die er zo uit zag op de advertentie: Afbeelding
Kwam ik daar kwam ik daar zag ze er zo uit: Afbeelding
Haha ik dacht echt even dat ik bij de verkeerde stal stond :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 04:51

Ik zie het probleem niet? Je ziet ook op foto 2 dat het dezelfde pony is?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 04:53

Cayenne schreef:

Ik zie t zelfde als jij :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 05:55

pol1 schreef:
Cayenne schreef:

Ik zie t zelfde als jij :D

Pony lijkt een stuk zwaarder op de eerste foto?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:18

Ik snap dat ik mezelf tegen spreek wat ik bedoel te zeggen is dat niet alles goed te trainen is als je een componiste probleem hebt en geen klik als je een klik hebt maakt het niet uit hie veel je moet trainen zonder klik gaat het trainen echt nuet lekker straks...

Maar laat maar niet zo boeiend... :=

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:22

Ik denk dat Leonyvk voornamelijk verrast was door de kleur, op de 1e foto lijkt het meer een gewone vos en op de 2e foto is/lijkt het een appie met lichtere basiskleur.
Snap de verwarring wel.

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:50

different1 schreef:
Ik denk dat Leonyvk voornamelijk verrast was door de kleur, op de 1e foto lijkt het meer een gewone vos en op de 2e foto is/lijkt het een appie met lichtere basiskleur.
Snap de verwarring wel.

Haha ja dat was inderdaad mijn verbazing :o

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:02

Ik zou denk ik ook behoorlijk verbaasd geweest zijn _O- "Mevrouw, is uw paard wel eens verkleurd in de was? Nooit wit bij gekleurd stoppen! Dat gaat niet goed!"
Al zijn er wel aanwijzingen op de eerste foto naar een niet 100% vos dier want ik zie hier en daar witte puntjes en vlekjes.

't Ziet er wel een tof paardje uit overigens :)