Treasure heeft vandaag ook een wereldprestatie geleverd, als ik later meer foto's heb maak ik een topic, maar alvast 2 fototjes voor het idee. Ze heeft haar categorie gewonnen en vervolgens ook dagkampioen!!
Wat leuk yv! Op de eerste foto zie je echt duuc erin terug! @Yentll, fijn dat het goed gaat met hinde, t ziet er goed uit! @mallootje fijn dat het springen goed gaat!
Helaas gaat t springen hier nog niet echt goed.. Dressuur is geen punt makkelijk door de bak te sturen geen probleem. Maar met springen is ze liever lui dan moe en knalt ze het liefste recht door de hindernis heen ipv dr benen op te trekken.. Dus de springruiter heeft nog wat werk :|
@yentl, mocht het zo zijn dat ik Haydn zover krijg dat ik voor oktober los kan stappen draven en galloperen dan wil ik meedoen met vwf prinsenstad ... Vorig jaar wezen kijken vond het erg leuk opgezet.
Leuke plaatjes al weer. Wat kunnen jullie al veel!
Voor mij geen wedstrijden dit jaar. Ons doel is eigenlijk al behaald. Ik kan er op zitten en hij kan dan bewegen. Alles wat hij deze zomer nog leert is winst en van de winter heb ik heel weinig plannen. Deel omdat ik het fijn vindt als hij nog lekker door kan groeien. Deels omdat ik te weinig tijd heb ik 2 paarden fatsoenlijk te doen, zeker in die donkere winter maanden. Probeer er nu iets meer stuur op te zetten en longeer hem af en toe heel even. Vooral om een beetje galop mee te pakken zodat we dat straks dan ook nog een keer kunnen doen onder het zadel. Zo zag ik wel dat mijn dressuur zadel helaas naar voren schuift als hij beweegt zodat het toch wat op zijn schouder komt te liggen. Mijn springzadel durf ik er al helemaal niet op te leggen want dat zit veel te strak rond zijn schouders.... Ga het nog even met een bontje proberen. En anders moet ik al op zoek naar een eiegn zadel voor hem. Niet handig....
Ik zou ook wel graag jonge paarden wedstrijden rijden, maar weet ni of ik het nog haal. Zeker niet omdat ze eigenlijk een jaar achter staat ze wordt nl volgende week 4. Tenzij ik snel nog even een zadel gooi op haar broertje, die is een jaar jonger Zal wel gewoon beginnen in de B veronderstel ik..
Nou met Haydn ben ik weer 3 stappen terug helaas , vorige week maandag ging hij al heel erg rennen en ben ik er afgegaan. Vandaag weer erop na een week rustig aan .. Stapmolen, longe en een massage en vooral rust. Nu er weer op linksom wel spanning maar bleef wel braaf, rechtsom ging 10 meter goed en toen explodeerde hij weer, gelukkig kon m'n instructrice hem vasthouden en ik z'n sprongen uitzitten nouja uitzitten, laat ik het zo zeggen " ik zat nog " Ik ga de osteopaat erbij halen omdat ik denk en bijna zekere weet dat er iets in z'n rug niet goed zit misschien zelfs z'n nieren ... Ik ga eerst dit doen en als daar niks uit komt foto's van de Rus maken... Maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat er bij de osteopaat iets uitkomt.
Het zit niet mee Moniek. Wat doet hij als er een ander op zit?
kyrkelover
Geplaatst: 20-07-15 21:02
Lijkt me inderdaad verstandig even laten nakijken! Dan heb je in ieder geval alles uitgesloten. Heb nog een gaaf filmpje van Treasure, kun je goed zien dat ze weet dat ze gewonnen heeft let maar op de oren.
@ Leonie , ik durf er nu niemand anders op te zetten , ik weet zeker dat het vanuit de rug/lendenen vandaan komt ( nouja bijna zeker m'n gevoel zegt het ,op de reactie die hij geeft ) volgende week komt de osteopaat tenzij er iemand uitvalt deze week Ik wacht het af... Deze week maar lekker met m tutten
Danica ging wel weer fijn gelukkig. Steeds een beetje beter, en steeds iets makkelijker aan te rijden. Heb nu een buigzaam stangetje van Nathe, en daar loopt ze eindelijk fijn op!
pol013
Geplaatst: 21-07-15 08:55
Ik zit er nu 1 keer per week even op en verbaas mij er over dat die tussentijd niet te lang blijkt te zijn.
Als iets de ene week iets nog niet soepel loopt gaat het de week erop toch al ineens vanzelf beter. Zelf zou ik denken dat je daar voor minimaal 2 of 3 keer per week bezig moet zijn maar dat valt dus mee.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
(nb, de rest van de week doen we andere dingen, 1 keer in de week trainen is voor de spieren natuurlijk niet erg functioneel)
Coberlina
Geplaatst: 21-07-15 23:30
Ik rij wel vaker. Meestal een keer of drie per week. Danica wordt wel 4 volgende week. Als ik maar 1x rij, heeft ze het terug erg moeilijk, en blaast ze zich weer wat op. Zij heeft die herhaling wel nodig.
Vandaag ook eens op onze 3jarige hengst gereden. Is ook echt een braaf beest. Hij is de 1.70m voorbij, maar is gelukkig onder het zadel wel soepel en wendbaar.
Ik reed Haydn ook zeker 3 x in de week, puur omdat hij het voor het vertrouwen nodig heeft. Nu voorlopig niet rijden ... Ben benieuwd als ik er weer op ga over een week of 2
Ik zit er 1 a 2 keer op in de week en 1 keer longeren. Ik merk wel dat dit voldoende is. Soms ben ik iets aan het oefenen op dag 1 en als ik er na 3 dagen weer opstap, doet ze de oefening met 2 vingers in haar neus. Dan merk ik bij haar toch wel dat die tijd ertussen goed is.
Orsje
Geplaatst: 22-07-15 15:04
Wauw wat gaan jullie jonkies lekker zeg! @moniek: Ik duim ook mee dat er inderdaad iets uitkomt, zodat je in oplossingen kunt denken en weer vooruit kunt! Succes!
Vandaag mijn knappertje ook weer in de les gereden. Hij heeft de afgelopen 3 weken beetje "vakantie" gehad. Ben zelf ook in verbouwing thuis en heb vakantie, dus paardje mag ook wat vakantie vieren! We hebben hem in het begin even doorgereden, dus nu kon hij lekker even zijn gedachten op een rij zetten op de weide. 1x per week een les genomen, voor de rest lekker grondwerk en de weide op. Deed hem goed!
Vandaag de les ging weer heel fijn! We hebben sinds 3 weken een ander bitje erin liggen, wat rolt. Deze kan hij niet Meer zo eenvoudig vastpakken en vasthouden. Hierdoor laat hij sneller los en speelt Meer met de koperen rollertjes. Wat een fijn bit! Paard loopt er veel fijner mee. Vandaag veel Meer gewerkt aan het actiever naar voren rijden, zodat hij voren nog makkelijker los zou laten. Hij houd graag wat spanning in zijn hals en buigt dan moeilijk. Dit ging na een paar Minuten linksom heel fijn. Rechtsom is zijn slechte kant, Maar ook deze ging vandaag beter!
Wat ook scheelde, is dat ik zelf vandaag beter reed. Vorige week kreeg ik het op de een of andere Manier niet geregeld en bleef hem vasthouden waar hij zelf ook vasthield. Dit is gewoon een valkuil van mij, waarop History ook meteen nog eens blokkeert. Vandaag ging dat gelukkig super en bleef ik zelf veel beter ontspannen in mijn rug en schouders, en hier liep History daarna ook naar. Het mag nog Meer qua ontspanning in mijn lijf, Maar we komen er wel!
Ben zelf heel blij met de beelden!
En hier ons eerste rondje aan de Hand erop, Buiten stappen! Zoals verwacht deed hij het super en durfde zelfs op eigen benen te lopen. Zelfs langs de graafmachine, afzetborden en containers. Knap paard!
Hier vandaag ook weer even gereden, niet al te lang want er lag nieuw zand in de bak dus ze moest flink werken. Wel wat discussies gehad maar toch fijn gereden, ze laat zich fijn bewerken daarin en doet het goed. Onze les is verzet naar vrijdag en heb er erg zin in.
Ik heb ook weer fijn gereden. Ze gaat elke keer weer een stuk beter. Het begint nu ook echt op rijden te lijken. Ze is zelfs fijner te rijden dan mijn merrie van 13. Vind het echt jammer, want op den duur ga ik niet meer met de oudste rijden vrees ik. Elke keer weer gefrustreerd afstappen omdat het zo moeilijk gaat. (Het is ook springpaard van origine en ze heeft het lichamelijk veel moeilijker om netjes nageeflijk te lopen en de achterhand mee te nemen, terwijl Danica een heel andere bouw heeft en al vanzelf compact is en de achterhand eronder zet)
FjordHorse
Geplaatst: 22-07-15 21:27
@Coberlina: met je laatste zin geef je wel eigenlijk al aan wat je probleem met je oudste merrie is hé. Dat kan je haar niet kwalijk nemen. Misschien moet je met haar gewoon minder hoge verwachtingen hebben, minder die hoge dressuur etc verwachten? (weet absoluut niet welk niveau je rijdt en hoe fanatiek hoor maar uit die zin heb ik de indruk dat je precies van 2 paarden hetzelfde verwacht terwijl dit nooit mogelijk gaat zijn omdat hun bouw gewoon anders is. Een springpaard heeft het gewoon altijd moeilijker met dressuur. Het is niet van niet willen of lastig karakter, het is gewoon hun bouw die zo gefokt is dat ze geen wonders in de dressuur zijn of ooit zullen worden..).
Hier heeft mijn mannetje voor het eerst een zadel op gehad vandaag! En wat was hij flink! Had er niet echt erg in dat er iemand aan zijn rug zat te prullen. Voor te stappen ermee was hij wel even onwennig, wankelde een beetje. Nu rustig blijven verder oefenen op zijn evenwicht dus! Ben echt benieuwd hoe het gaat gaan eens we echt met inrijden beginnen.. (dit is ten vroegste voor einde dit jaar)
Coberlina
Geplaatst: 22-07-15 21:38
Klopt! Ik reed met haar M2 op wedstrijd. Ben 2 jaar geleden gestopt op 3 winstpunten van het Z1. Wou eerst verder trainen, omdat ik voelde dat het te moeilijk werd voor haar. Heb alles wel geleerd met haar, enkel de vliegende wissels zitten er niet in (ja en pirouettes, piaffe en passage maar wel al wat aantreden richting piaffe en arbeidspirouettes.) Ze heeft nu sinds oktober zo goed als stil gestaan. Eerst door onze verhuis, en daarna was ik van de jongste gevallen. Een meisje uit de buurt heeft haar dan wat gereden. Momenteel vraag ik eigenlijk absoluut niets moeilijk. Alleen stap, draf en galop en wat nageeflijkheid. Maar zelfs dat is moeilijk voor haar. Best frustrerend als je hiervoor toch wel wat oefeningen kon rijden... Dus ben er nog niet echt uit wat ik ga doen. Misschien stop ik helemaal met haar te rijden en laat ik het over aan dat meisje. Dan mag ze gewoon met haar neusje in de lucht lopen en niets moeilijks doen. Kan nog steeds gaan wandelen met haar.
Fijn dat je paard zo braaf was! Succes met zadelmak te maken.
We hebben hier trouwens ook nog het volle broertje staan van mijn jongste. Die is nu ook 3 en kan zijn dat ik die ook ga rijden. Mijn vriend vindt hem wat klein voor hem (nesquick is 1.62m). Dus als ik 2 jonge paarden heb voor te rijden, zal dat wel genoeg zijn!