Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pepelien schreef:Bedankt voor de leuke reacties!
Lizzi1: dat laag rijden met haar hoofd doe ik juist bewust!
Ik wil juist dat ze mooi over de rug in de buigingen los laat en lekker soepel los door het lijf blijft lopen.
Uit zichzelf kropte ze zich juist meer op en bleef wat hoog achter de teugel, het heeft mij juist veel moeite gekost om haar zo te krijgen, dus ben daar erg blij mee ha.ha!
Dit was tijdens het lostijden en wat later pak ik haar ook meer op gewone hoogte erbij.
Tijdens mijn vakantie heeft ze ook 3 wk rust gehad en toen ik er weer op ging was het even longeren en kon er gelijk weer mee verder!

Hij accepteerde het bit nu goed dus langzaamaan kan er iets meer druk op en wellicht een keer bijzet om hem de weg te wijzen... 

Iorrr schreef:Gomir hoe is het nu?
Over longeren... Dat doe ik eigenlijk nooit voor ik opstap... Eerste 5x daarna niet meer. Ik vind het zelf teveel gedoe... En daarbij heb ik ze liever voorwaarts dan 'terug'Maar dit jaar heb ik gemakkelijk praten, zowel grande als Given zijn echt super braaf. Veel braver dan hun moeders ooit geweest zijn!

Maar hij is nog jong en ik neem de tijd... peetje82 schreef:zweepje erbij is altijd handig, maar er is natuurlijk niet alleen t zweepje, met je zit is ook veel te regelen en te leren natuurlijk.
wel normaal hoor dat ze dat doen, de meeste toch.