de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:51

Bedankt voor de leuke reacties!
Lizzi1: dat laag rijden met haar hoofd doe ik juist bewust!
Ik wil juist dat ze mooi over de rug in de buigingen los laat en lekker soepel los door het lijf blijft lopen.
Uit zichzelf kropte ze zich juist meer op en bleef wat hoog achter de teugel, het heeft mij juist veel moeite gekost om haar zo te krijgen, dus ben daar erg blij mee ha.ha!
Dit was tijdens het lostijden en wat later pak ik haar ook meer op gewone hoogte erbij.
Tijdens mijn vakantie heeft ze ook 3 wk rust gehad en toen ik er weer op ging was het even longeren en kon er gelijk weer mee verder!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:52

pepelien schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!
Lizzi1: dat laag rijden met haar hoofd doe ik juist bewust!
Ik wil juist dat ze mooi over de rug in de buigingen los laat en lekker soepel los door het lijf blijft lopen.
Uit zichzelf kropte ze zich juist meer op en bleef wat hoog achter de teugel, het heeft mij juist veel moeite gekost om haar zo te krijgen, dus ben daar erg blij mee ha.ha!
Dit was tijdens het lostijden en wat later pak ik haar ook meer op gewone hoogte erbij.
Tijdens mijn vakantie heeft ze ook 3 wk rust gehad en toen ik er weer op ging was het even longeren en kon er gelijk weer mee verder!

Ozo,..ik begreep het anders.

pepelien

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:53

Hoe anders?

djengiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:56

dankjewel anneruth, zie hier allemaal knappertjes voorbij komen <3 .

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:56

Mooi paard Djengis!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:58

pepelien schreef:
Hoe anders?

Dat je paard juist te diep in de hand gaat hangen.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:18

OW ha.ha, nee hoor, ze hangt totaal niet in mijn handen!
Ze mag juist nog wat meer druk pakken! Op die ene foto zie je dat ik zelfs de binnen teugel in een boogje te los heb hangen zodat ik haar niet in de weg zit om het binnenachterbeen er goed onder te zetten. Maar de teugel wat meer op maat mog ook wel ha.ha!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:31

Ook ik meld me weer, heb in het begin van het topic m'n twee toppers al eens gepost, een zwarte merrie van Ustinov, die toen al zadelmak/ruitermak was, zei is inmiddels redelijk doorgereden en tevens ook verkocht, eind deze maand gaat ze m'n stalletje verlaten.
Dan de grote vos merrie van Paddox, was/is een moeilijk eter, maar het gaat steeds beter + van onbeleerd, naar nu zadel en ruitermak, heb er twee keer opgezeten nu *\o/*

Vind het onvoorstelbaar dat ze zo snel vooruit gaat geestelijk en lichamelijk :D

Afbeelding
Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:02

Grande loopt nog helemaal niet nageeflijk, ben ik nog niet mee bezig. Hij is nu vier weken onder het zadel en is nog nooit bijgezet geweest ( ook niet aan de longe), dus hij loopt nog heel hoog. Eerst op eigen benen :) Hij accepteerde het bit nu goed dus langzaamaan kan er iets meer druk op en wellicht een keer bijzet om hem de weg te wijzen...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:51

ik geef de eerste weken alleen maar gas, meer niet, daarna wat rechtmaken en als je dan van achter uit blijft rijden geven ze keurig na.
Mijne was eerst onrustig in de aanleuning,maar kwam doordat t bit niet fijn was. Bitfitter erbij en was gelijk goed, nu komt ze bijna niet meer van t bit af.

Knap vosje hoor!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:53

Ik dacht dat ik de enige was waarbij het paard gewoon nog vrolijk voor zich uit kijkt :)

Gigi was vandaag wel érg fris, waardoor het stuur en de rem soms niet zo goed te vinden waren :')
dus maar even veel overgangen gereden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:20

Iorrr schreef:
Gomir hoe is het nu?

Over longeren... Dat doe ik eigenlijk nooit voor ik opstap... Eerste 5x daarna niet meer. Ik vind het zelf teveel gedoe... En daarbij heb ik ze liever voorwaarts dan 'terug' :) Maar dit jaar heb ik gemakkelijk praten, zowel grande als Given zijn echt super braaf. Veel braver dan hun moeders ooit geweest zijn!

Beetje spierpijn gehad, maar verder wel ok. Morgen maar weer even rijden, want zit het hele weekend in Amsterdam ivm nachtdiensten.

Ik vind dat longeren dus ook gedoe en heb ze ook liever iets loperig, maar direct opstappen was toch niet zo'n succes :+

Titia: Mijne was 2 maanden onder het zadel en heeft 6 maanden zomervakantie gevierd in de wei. Niets vergeten :n

Nee hoor Judarthos, de mijne ook ;)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:44

Leuk paardje Brigitte!

Titsia: hoe verloopt je herstel? 2 weken moet wel lukken denk ik, als hij voor de rest braaf is... En longeren zou ik dan wel even doen ;)

Ik longeer toch vaak 5 minuutjes. Zie ik hoe hij is en kan hij al wat loswerken zonder mij der op...
Als ik zie dat het echt niet nodig is ga ik er al op na enkele rondjes...

Deze week nog niet kunnen rijden met mijn jonkie. Druk op het werk. Geeft niet echt. 1x gelongeerd en gisteren 5min aan longe gehangen en even gereden in de binnenpiste die hij bij ons wel eng vindt (is met doeken langs de zijkanten). Was superflink. Echt blij met dat paard :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:34

Mijn paardje staat de hele winter denk ik op "non-actief"....na de osteo behandeling is hij nu zo los geworden dat hij zijn lichaam niet meer kent en met deze lossigheid eerst moet leren omgaan :D Maar hij is nog jong en ik neem de tijd...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:43

Ik longeer nog wel even voor ik opstap al deed de beleerder dat niet meer. Gewoon voor mijn eigen. Gio loopt nog gewoon met zijn hoofd in de wolken. Stuur zit er aardig op en hij galoppeert ook makkelijk. Hij springt nog niet op been aan maar kan wel voltes rijden. Vandaag 2 balkjes laten lopen en daar was hij totaal niet van onder de indruk. Hij is wel Superbraaf. Van de week gelongeerd met touwtjes op lichte spanning en toen wilde hij wel af en toe een paar centimeter zakken.

Leuke dieren komen er voorbij en die lopen al mooi in de houding. Ik heb liever iets te diep dan strak in de houding.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:58

Gigi heeft trouwens erg veel moeite met recht blijven lopen (ze valt heeeeel erg naar binnen) zou dit met een zweepje in de binnenhand op te lossen zijn?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:21

zweepje erbij is altijd handig, maar er is natuurlijk niet alleen t zweepje, met je zit is ook veel te regelen en te leren natuurlijk.
wel normaal hoor dat ze dat doen, de meeste toch.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 12:21

Ik longeer al een hele tijd niet meer maar wellicht dat dat van de winter wel een keer nodig is wanneer het echt koud begint te worden...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:00

peetje82 schreef:
zweepje erbij is altijd handig, maar er is natuurlijk niet alleen t zweepje, met je zit is ook veel te regelen en te leren natuurlijk.
wel normaal hoor dat ze dat doen, de meeste toch.

Dat zeker, maar als ze met dr volle kracht naar binnen valt is een zweepje om een beetje te duwen misschien wel handig hahaha
En ja meerdere paarden die ik in heb gereden hadden die neiging, maar die snapten het sturen al iets beter :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:02

Mijn paard gaat nu voor een aantal maanden verhuizen. Hij staat nu op de paddock maar gaat het gras weer op en veel hooi. Hij is dus aan de magere kant, weten jullie een voer, niet te hoog in energie maar wel met alle nodige vitaminen etc waar hij ook nog lekker van aankomt?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:13

Merriebrok?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:53

Seniores Priores van Subli.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:59

Seniores moet weken, dat is voor mij niet heel handig, ik zoek iets vasts. Ik zal is kijken naar merriebrok, daar zit geloof ik veel in inderdaad

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:14

Ik zet het altijd de avond van te voren klaar en dan krijgt hij het in de ochtend van de stalhouder.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:36

Vandaag voor de 2de keer op verplaatsing gaan rijden. Bij het opzadelen een beetje onrustig maar heel erg braaf weer. Zo blij mee :D
Een vriendin was mee en even wat foto's en een filmpje hier gezet:
[RIJ-ITP] Galant (Charmeur x Scandic) ITP