[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:29

Vraagje: wij zijn op zoek naar een paard, en nu kreeg ik net een foto van een mogelijke kandidaat binnen, alleen de foto doet me echt helemaal niets, zelfs een beetje een "mwah-laat-maar" gevoel. Ik heb hem nog niet in het echt gezien, morgen ga ik kijken. Maar is dit een heel slecht teken, met het oog op het beroemde 'klik' en 'liefde-op-het-eerste-gezicht' gevoel?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:30

leannerobert schreef:
Vraagje: wij zijn op zoek naar een paard, en nu kreeg ik net een foto van een mogelijke kandidaat binnen, alleen de foto doet me echt helemaal niets, zelfs een beetje een "mwah-laat-maar" gevoel. Ik heb hem nog niet in het echt gezien, morgen ga ik kijken. Maar is dit een heel slecht teken?

ik vind niet echt dat je op uiterlijk mag, kan afgaan zeker niet van een foto.
in het echt is het toch altijd net anders.

en het belangrijkste is toch wel de welbekende klik en of je er lekker op weg rijd denk ik dan

Leanne_Salvo

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:36

Kijken afwachten dan maar? Gek, bij 2 eerdere paarden waar ik bij ben wezen kijken had ik dat wel...
En rijden duurt nog even hoor, het is een veulen ;)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:36

Sluit me bij dodyg aan.

Sommige paarden lijken op foto helemaal niets..

Dit paard; (mijn vorige paard)
Stond verschrikkelijk op de foto, was net een E pony, afschuwelijke bok van 18 leek het.
Toch er heen gegaan, en het was echt zo'n knapperd <3

Afbeelding

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:42

leannerobert schreef:
Kijken afwachten dan maar? Gek, bij 2 eerdere paarden waar ik bij ben wezen kijken had ik dat wel...

nou als het een veulen is zegt uiterlijk al helemaal niks.

heb al menig knapzakken als veulen zien komen en na x aantal jaar als ezels zien gaan.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:44

dodyg schreef:
leannerobert schreef:

nou als het een veulen is zegt uiterlijk al helemaal niks.

heb al menig knapzakken als veulen zien komen en na x aantal jaar als ezels zien gaan.

Of als veulen lelijk en als 4 jarige bloedmooi :+

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:47

Oke, maar je hebt uiterlijk en uitstraling. Op het uiterlijk let ik niet zo heel erg, want daar heb ik niet genoeg verstand van, maar het is gewoon het hele plaatje waar ik tot nu toe niet echt voor gevallen ben. Maar goed, ik ben nieuwsgierig wat ik morgen te zien krijg en hoe ik er dan over denk...

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:50

Wie weet is het wel helemaal je type..
Wat ik al zei, ik dacht bij die ene echt dat het een e pony was van 18,
maar hij was 1.73 en zo leek ie in het echt ook een prachtig :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:50

Sommige mensen hebben een bijzonder fotografisch talent om de leukste paarden als een schillenpaard op de foto te zetten. Dus gewoon gaan kijken, je geeft aan dat het niet ver weg is, dus afstand is geen probleem.
Lelijk of mooi doet niet terzake bij de klik, die is er of niet. Veulen van mijn merrie was een bloedmooi diertje en ik had er helemaal niets mee, niet omdat het een fout dier was, maar gewoon niet voor mij.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:11

Op welke sites kijken jullie allemaal, op zoek naar een leuk paard?
Ik kijk altijd alleen op mp, bokt en speurders, verder weet ik er geen.
Dus kom maar op met die sites!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:12

EsterW schreef:
Moet zeggen dat wel of niet hectisch lopen erg moeilijk te zien is, omdat de filmer/filmster niet zo'n stille hand heeft! Maar m.n. tweede filmpje ziet er fijn uit, je hebt een prachtig beest gekocht (zeg ik, zonder enige kennis van zaken van PRE's).

Klopt, meisje is 10 jaar die het gefilmd heeft, maar dit is even voor het beeld.
Heel erg bedankt! :o Ben ook erg blij met hem! :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:40

Evelijn schreef:
Tja... Yontheke... kan je met zekerheid zeggen dat het lastig te rijden niet voortkomt uit de 4 op het straalbeen?

Jep, want hij loopt ook gewoon goed op de harde volte op beide kanten en mijn DA staat er verstelt van dat hij zo goed loopt zonder ingrijpingen.
Ik heb hem in het eerste anderhalf jaar nadat hij een jaar zadelmak was ook gewoon in de springles tot 1m gereden, dit vindt hij fantastisch en heb ik ook nooit problemen mee gehad. Na de diagnose ben ik gewoon uit voorzorg gestopt met springen.

listiglistje schreef:
Yontheke een 4 op de straalbenen en ook nog eens niet makkelijk te rijden zal weinig tot niets opbrengen, ik denk dat een goed tehuis in dit geval belangrijker is als de prijs.

Ik zou daar naar op zoek gaan en zelf een nieuw paard aanschaffen, want plezier in het paardrijden is het belangrijkste :)

De prijs is voor mij ook absoluut niet belangrijk, zolang hij dan maar bij iemand terecht komt, die echt plezier van hem heeft en hem een goed tehuis geeft.

Wel lastig te rijden, tgoh, waarschijnlijk zijn vele hittepetitten van sportpaarden lastiger te rijden als hem. Het is gewoon echt geen beginnerspaard en is redelijk sensibel op de ruiter waar ik mee bedoel dat als je met hem iets tegenkomt en je verstijft zelf dan zal hij dit echt als een bedreiging gaan zien.
Hij wordt nu ook gewoon recreatief gereden aangezien ik hem niet start.

Hoogstwaarschijnlijk gaat hij nergens naartoe hoor, ik ben echt wel gehecht aan hem. Ik blijf hem ook gewoon rijden.

Alleen staat er nu een paard waar ik vorig jaar een oogje op had terug te koop. Ze hadden haar vorig jaar uiteindelijk toch beslist van voor 1 jaar nog bij te houden en te laten dekken. En nu staat ze voor een minder bedrag te koop dan vorig jaar wegens inkrimping.
Dan is het echt wel een jammere zaak.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:07

Yontheke, al was die gratis, onwijs braaf en van de juiste maat en uitstraling, dan nog begon bijv. mijn kennis er niet aan, terwijl ze wel op zoek is naar een recreatiepaard wat iets mag mankeren en dus voor jou de ideale nieuwe eigenaar zou zijn.
Het risico op veel verdriet is gewoon te groot, zij zal zich niet willen hechten aan een paard waar de problemen zo aan de oppervlakte liggen. Met een 4 op straalbenen kun je er gewoon op gaan wachten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:20

Dees schreef:
Yontheke, al was die gratis, onwijs braaf en van de juiste maat en uitstraling, dan nog begon bijv. mijn kennis er niet aan, terwijl ze wel op zoek is naar een recreatiepaard wat iets mag mankeren en dus voor jou de ideale nieuwe eigenaar zou zijn.
Het risico op veel verdriet is gewoon te groot, zij zal zich niet willen hechten aan een paard waar de problemen zo aan de oppervlakte liggen. Met een 4 op straalbenen kun je er gewoon op gaan wachten.

Ik snap inderdaad dat andere mensen dat risico niet willen lopen. Maar hij is ook gewoon echt nog veel te goed om gewoon als grasmaaier te dienen. Mijn DA zegt ook dat je er geen tijdspanne op kan plakken. Hij kan even goed 27 worden en altijd goed blijven. Maar dat is natuurlijk het risico (met elk paard).
En ik wil wel eerlijk blijven als ik hem weg doe, anders krijg ik dat niet over mijn hart.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:59

@pops ik vind die vos ook gaaf!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:35

Ik meld me ook maar eens aan. Ik heb al een tijdje mee gelezen. Ik ben voor mijn dochter van 15 jaar op zoek naar een springpaard. Ze rijdt met haar pony SGW. We wilden haar pony eigenlijk verkopen en dan kijken voor een opvolger, maar het gaat nu zo lekker met haar en de pony en ze is nu ook opgenomen in het Rabotalentenplan. Als we de pony verkopen kan ze hier natuurlijk ook niet meer aan mee doen. Verder wil ze in Duitsland nog L pony (is z springen in NL) en A vielseitigkeit (is M/Z SGW in NL.) starten. Dus hebben we besloten de pony nog maar even aan te houden.

Nu ben ik wel al aan het kijken voor een opvolger. Ik koop nu liever een 3 of 4 jarig paardje die we zelf verder kunnen opleiden dan dat we wachten tot haar pony verkocht is en dan een kant en klaar paard te kopen (vooral vanwege het kostenplaatje).

Wat zoeken we: een merrie, 3 of 4 jaar, onbeleerd of zadelmak, spring gefokt (met goede afstamming), 1.63 mtr. tot 1.70 mtr. en niet onbelangrijk ook dressuurmatig moet het paardje leuke gangen laten zien. Kortom een talentvol veelzijdig paardje, waar mijn dochter (is erg ambitieus) in de SGW veel kan bereiken.

En als het kan natuurlijk niet te duur, we denken zelf aan maximaal 4500 euro.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:02

tjee nu heb ik toch weer wat voor.
mijn paard staat te koop.
krijg ik toch een scheld mail van een vrouw dat ze gisteren is geweest en dat we zouden geweigerd hebben om haar ermee te laten rijden en dat wij adverteren op een andere plaats..
voor de geinteresseerde heel de mail is via pb verkrijgbaar.

ben hier echt van geschrokken heb deze week nog geen mensen over de vloer gehad ik kan ook alleen maar in het weekend afspreken ivm werk

wat moet ik hier nu mee?
want ik ben toch wel even van mijn melk hoor :? ;(

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:05

dodyg schreef:
tjee nu heb ik toch weer wat voor.
mijn paard staat te koop.
krijg ik toch een scheld mail van een vrouw dat ze gisteren is geweest en dat we zouden geweigerd hebben om haar ermee te laten rijden en dat wij adverteren op een andere plaats..
voor de geinteresseerde heel de mail is via pb verkrijgbaar.

ben hier echt van geschrokken heb deze week nog geen mensen over de vloer gehad ik kan ook alleen maar in het weekend afspreken ivm werk

wat moet ik hier nu mee?
want ik ben toch wel even van mijn melk hoor :? ;(

Negeren? Jij weet toch zelf hoe het echt zit, dan zou ik me daar echt niet druk om maken hoor!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:08

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... -ruin.html

Hebben jullie ervaring met deze verkoper?
Deze ruin lijkt me echt wat en past echt binnen mijn zoek plaatje :D
Ben stiekem al een beetje verliefd aan het worden hoe langer ik naar de advertentie kijk.
Zien jullie iets waar ik voor op moet passen, of wat niet goed zou kunnen zijn?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:36

Fleurtjuh, dat paard is van daandriaan op Bokt geweest, misschien kun je in haar berichten nog wat meer info vinden? Ik hoor alleen maar goede verhalen over die stal, het enige is dat je in dit seizoen dravers bij trainers weg kan halen voor de slachtprijs. Hij is dus niet duur voor wat hij kan, want ik vind het een echte allrounder, maar een draver kan in dit seizoen veel goedkoper :) .

Ik heb absoluut geen verstand van KWPN'ers, dus vandaar hier mijn vraag.

Wat moet een rijpaard kosten, M dressuur L springen( ongeveer ), bekend op vreemd terrein en door iedereen zo weg te rijden, zo mak als een struik. Mag ouder zijn :) . Moet met zijn ogen dicht alles doen zeg maar ;) .

Ik vind de prijzen voor een wat ouder paard soms nog best tegenvallen namelijk :+ .....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:42

Maar ik wil geen draver, maar deze spreekt mij erg aan. Ik zoek echt een allrouder, met karakter.
Heb eventueel ook al een zadel ervoor, en heb nog een full hoofdstel liggen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:43

Wij gaan dinsdag weer keuren. Zou het nu ajb een keer met een goede uitkomst mogen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:44

Ik duim voor je!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:45

Ik hoop het voor je jury!

zenith1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:47

Mag ik mij hier ook melden? Na een aantal keer de ellende van een ander te hebben gekocht ben ik nu op zoek naar:

2 of 3 jarige merrie of ruin
Minimaal 1.63 mtr.
Ze zeggen een goed paard heeft geen kleur :-) maar ik heb een grote voorliefde voor schimmels
Niet zadelmak en het liefst zo uit de opfok
Ik wil er graag dressuurproeven mee rijden maar ook mee naar buiten kunnen
KWPN of vergelijkbaar
Budget: pffh vind ik moeilijk maar tot 3500,- (en meer bij een topper)
Kortom: een puppypaard met een leuk en lief karakter

*aangepast*
Laatst bijgewerkt door zenith1977 op 26-10-12 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt