Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:17

De rug is wat lang en onbespierd op de eerste foto lijkt ze overbouwd maar op de stenen is dat niet meer het geval.

Lezen mensen op de foto staat al dat het de meoder is van de bijna 3 jarige hengst :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:20

ik kreeg m'n bericht niet meer weg, maar goed, die foto van die moeder hadden ze zich ook kunnen besparen :=

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:23

Vind die best meevallen :)
iets klassieker dier maar geen vreselijk lelijk ding ze lijkt me braaf :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:25

Zul je idd moeten zien, maar zo qua foto's, ik denk soms dat ze beter helemaal geen foto's d'r bij kunnen doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:41

Nouja de moeder foto laat nog iets zien die van het dier zelf daar kan je helemaal niets mee

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:44

haha ik moet wel een beetje lachen om die adv.. misschien is het wel een leuk paard in het echt maar hier zal niet veel op aan trekken lijkt me! :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:54

lisch schreef:
haha ik moet wel een beetje lachen om die adv.. misschien is het wel een leuk paard in het echt maar hier zal niet veel op aan trekken lijkt me! :+

laten we eerlijk zijn op bokt zit ook heel wat aardig arrogante lui, als ik hier in de polder kijk wat voor paarden er buiten lopen.... dan is god toch best wel vaak dronken geweest.

maar niet iedereen heeft een paard voor de sport en sommige vinden het gewoon leuk om af en toe weg te gaan... maar moet eerlijk zeggen op bokt zitten wel de meeste mensen die denken dat ze verstand hebben van rijden :=

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:58

doel je nu op mij?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:59

Tis niet god die dat er nee heeft gezet maar fokkers :D
Daarbij uiterlijk hoef niet altijd alles te betekenen, ik heb jaren super fijn gereden op een tuig gefokte ruin met flink ramshoofd maar die kon bewegen is menig poppetje van een paard jaloers op

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:13

lisch schreef:
doel je nu op mij?

Nee niet alleen jij maar gewoon veel mensen, de foto van de moeder staat erbij en komt er lading commentaar.
Tis misschien niet moederst mooiste...maar toch moeite genomen.

En over het algemeen zijn er meer boerse paarden dan poppetjes...maar dat is ook wel behoorlijk regio gebonden.

In een topic vroeg iemand raad over welk hengst, nou commentaar was waardeloos...ze mocht gewoon niet fokken ondanks het eigen bedoeling was. Iemand post een foto van tinkerx??? denk arabieren... nou lading commentaar iedereen (jawel de arrogante lui) vond dat beest lelijk en wilde hem niet hebben.

Ik snap niet waarom mensen er lol in hebben om ander mans paard af te kraken.
Tuurlijk hebben we niet allemaal dezelfde smaak, en sommige paarden zijn echt lelijk maar net zoals seven zegt, misschien kunnen ze wel geweldig lopen.

De 2 paarden die Nicole heeft neergezet en met name die bruine daar vind ik dus niks aan.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:22

tita schreef:
lisch schreef:
doel je nu op mij?

Nee niet alleen jij maar gewoon veel mensen, de foto van de moeder staat erbij en komt er lading commentaar.

En over het algemeen zijn er meer boerse paarden dan poppetjes...maar dat is ook wel behoorlijk regio gebonden.

In een topic vroeg iemand raad over welk hengst, nou commentaar was waardeloos...ze mocht gewoon niet fokken ondanks het eigen bedoeling was. Iemand post een foto van tinkerx??? denk arabieren... nou lading commentaar iedereen (jawel de arrogante lui) vond dat beest lelijk en wilde hem niet hebben.

Tuurlijk hebben we niet allemaal dezelfde smaak, en sommige paarden zijn echt lelijk maar net zoals seven zegt, misschien kunnen ze wel geweldig lopen.

De 2 paarden die Nicole heeft neergezet en met name die bruine daar vind ik dus niks aan.

Ik vind het wel leuk eigenlijk om te zien dat deze "bloedman" uit een "zwaardere" merrie komt.

Ik, als eventingruiter, vindt het ook altijd leuk om veel xx'jes op het papier te zien ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:02

tita schreef:
lisch schreef:
doel je nu op mij?

ik heb niks over de merrie gezegd en ook niet dat de 2,5 jarige slecht is..
maar de fotos zijn niet goed! ;) en de merrie vind ik niet heel mooi.. maar daar heb ik een andere smaak :j
en heb ook nergens commentaar over welke hengst of iets..
ja bij het topic van bacardi 2 vdl maar daar weet ik meer van en de eigenaar ect dus daar heb ik goeie redenen voor..

en dat ik beter ben als andere of rij zie je mij ook niet zeggen of iets wat daar op lijkt..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:13

Gaat niet specifiek om jou maar gewoon om bokt in het algemeen, zoals ik dat post vb geeft van die kruising.
Kruising is niet mijn ding maar dingen die daar gezegd werden waren niet fair.

maar bv de paarden die nicole hier postte (laatste 2) kun je bv ook niet vergelijken met de vos :)
Ander segment, ander type paard, en smaak ik ben echt weg van de merrie en hengst van pletje... volgens mij val ik stiekum op Gelders :D

Wat betreft die bacardi ben ik helemaal met je eens.... dat is geen liefde meer maar hebzucht..slechte eigenschap van de mens en in dit geval gaat het om de beide partijen dus de houder en de "fokker"

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:18

Pletje: wat een ruig paard zeg!!Tegek

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:41

Wat n gaaaf beest pletje!!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:55

Heb vandaag nieuwe advertentie fotos gemaakt van de veulentjes.

Picasso
Afbeelding
Afbeelding

Hera
Afbeelding
Afbeelding

Giovanni
Afbeelding
Afbeelding

heb er nog meer ook van stand etc maar vond persoonlijk deze het leukste

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:16

knappe veulens tanjaatjuhh!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:23

Ik voel me vereerd dat er hier zoveel mensen zo positief reageren op onze merrie en haar zoon :D En het leuke is: dit zijn echte Geldersen. Ik hoop dat er voor sommigen duidelijk is geworden dat Geldersen niet bij voorbaat lomp en tuigtypisch zijn ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:32

morgen komt er iemand voor mijn merrie kijken.. spannend..
hij wil er mee gaan fokken.. hoewel ik niet echt verstand heb van papieren maar volgens mij is het papier van mijn merrie toch niks speciaals?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:45

Ik had trouwens een vraagje, hoe lang duurt het meestal voordat je paardje is verkocht? Gaat dat snel of moet je meestal wel een maandje wachten?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:47

verschilt natuurlijk per paard en vraagprijs en nog veel factoren :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:47

Dat ligt echt aan je paard sammy de ene is binnen een dag weg de ander is naar een jaar nog niet verkocht.

Ik als bloedlijnen gek ben wel benieuwd naar de afstamming van jou merrie dodyg (wil steeds drollie typen := )

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:48

Mijn vorig paard was op 3 weken verkocht. Dat vond ik toch wel snel.
Aangezien eerst iemand op stal haar wou en toch wel een dikke week met haar heeft gereden. Dus ik hield de boot af voor andere kopers.
De dag dat zij beslisten om niet te kopen, kreeg ik telefoon van andere geinteresseerden.
Zij zijn komen kijken en hebben haar gekocht.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:48

Sammy_xxs schreef:
Ik had trouwens een vraagje, hoe lang duurt het meestal voordat je paardje is verkocht? Gaat dat snel of moet je meestal wel een maandje wachten?

Totaal verschillend wat voor paard je hebt en hoeveel interesse in hem is en de vraagprijs..
Mijn vorige pony Luca was binnen 2 dagen verkocht

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:49

Ligt geheel aan het paard, de prijs-kwaliteitverhouding en ook de prijsklasse :) Wij waren de ruin in 2 dagen kwijt en de Welsh in een maand.