Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skygirl schreef:Zelfs die mallotige wielrenners zullen daar wel mee uitkijken denk ik, racefiets is nogal duur.
Miss_Petit schreef:Normen, waarden, respect, logisch denken en inderdaad tolerantie lijken helaas steeds ongewoner te worden. Dat is overal terug te zien, ook in deze situaties.
Skygirl schreef:Waratje schreef:Maar als jij in de berm rijdt dan is die wielrenner toch veilig op het fietspad?
Niet als hij er nog zo idioot dicht langs rijdt dat ie alsnog met zn stuur vast komt te zitten in je beugel of de buik van het paard raakt!
Ja, kom maar weer met de wetten jongens...
het gaat gewoon om tolerantie!!!
Wendy schreef:De enige goede en verantwoordelijke actie die TS in mijn ogen had kunnen ondernemen is afstappen.
Daarom vind ik dat ze eigenlijk ook geen recht van klagen heeft nu, zij is namelijk degene die onverantwoordelijk handelt door niet af te stappen.
Waar komt die onzin toch vandaan, dat als je afstapt het paard "gewonnen" heeft?
Miss_Petit schreef:Skygirl schreef:Zelfs die mallotige wielrenners zullen daar wel mee uitkijken denk ik, racefiets is nogal duur.
Ik sta werkelijk waar versteld van de toon die sommige mensen aanslaan...
Ik zal mijn eigen post nog eens aanhalen:Miss_Petit schreef:Normen, waarden, respect, logisch denken en inderdaad tolerantie lijken helaas steeds ongewoner te worden. Dat is overal terug te zien, ook in deze situaties.
Maar om op je 'vraag' in te gaan, mijn half carbon racefiets kost nieuw € 3000,-. Menig paard is duurder. Daarbij schade aan een fiets is jammer, maar vervangbaar. Een paard is een levend wezen en in mijn ogen niet zomaar vervangbaar.
Karll66 zijn post kan ik mij geheel in vinden.
jezus wat is daar nou mee in tegenspraak. amykimmie schreef:Ik heb geen recht van klagen, maar is het normaal dat ik uitgescholden wordt voor kankertrut, kankerwijf en kankerknol?
Maar altijd beter dan 'mallotige' wielrenner, dankjewel! Miss_Petit schreef:amykimmie schreef:Ik heb geen recht van klagen, maar is het normaal dat ik uitgescholden wordt voor kankertrut, kankerwijf en kankerknol?
Simpel, nee dat is niet normaal. Wat de situatie ook is, dan kunnen ze ook normaal met je in gesprek gaan.
Miss_Petit schreef:Skygirl, Jezus? Mijn voornaam is goed genoeg hoorMaar altijd beter dan 'mallotige' wielrenner, dankjewel!

xxJodyC schreef:Ook altijd erg last van die wielrenners.
Ze denken dat ze alleen op de weg zitten en het boeit ze geen barst of jij daar met je paarden rijdt.
Jammer, maar helaas moeten we het (fiets)pad delen..
Brainless schreef:xxJodyC schreef:Ook altijd erg last van die wielrenners.
Ze denken dat ze alleen op de weg zitten en het boeit ze geen barst of jij daar met je paarden rijdt.
Jammer, maar helaas moeten we het (fiets)pad delen..
Als ruiter mag je niet op het fietspad, dus hoef je hem ook niet te delen met de wielrenners
Marian01 schreef:Ik heb hier laatst een gesprek over gehad, met een groep wielrenners. ( mijn man is zo'n wielrenner)
Nadat ik had uitgelegd dat het onmogelijk is om een paard 100% verkeersmak te maken in een binnen of buitenbak. En je dus als ruiter wel eens verrast wordt door de reactie van je paard als je naar buite gaat. Ik moet ook langs een weg...en wielrenners vergeten dat ze vaak geluidloos zijn ( elk kraakje wordt eruitgespoten) en daar ineens zijn met hun vaak felle pakjes. Na mijn uitleg dat die combinatie geluidloos & in felle pakjes & ineens langskomen, voor een paard angstig kan zijn..geven ze netjes ruimte. Hadden ze gewoon echt niet door. Soms is het geen hufterigheid, maar gewoon aannames doen..die niet geheel correct zijn.
(wat ik wel weer heel lief vond..ik kwam laatsts een scooter tegen, en die stopte..zette motor af, wachte tot ik voorbij was, ik heb haar verteld dat ze mocht starten, mijn paard er verder niet op zou reageren...maar het gebaar vond ik geweldig)
Karl66 schreef:Dan had ik dat weer verkeerd begrepen![]()
Maar ik ben er echt van overtuigd dat 99 van de honderd gevaarlijke situaties een gevolg van onnadenkendheid, onoplettendheid of verkeerd inschatten is. Ik maak ook fouten en zal dus vast wel eens een keer uitgescholden zijn voor asociale wielrenner of ruiter. Terwijl ik van nature een heel defensieve verkeersdeelnemer ben, die altijd probeert en sociale deelnemer te zijn, zowel in de auto, op de fiets, te paard of als wandelaar. Het verkeer en de wereld zouden stuk prettiger zijn als we zouden accepteren dat mensen soms fouten maken en dat je het samen veilig moet maken. Dat geldt voor de wielrenster die op TS schold, maar ook voor TS, die er ook vanuit had kunnen gaan dat de wielrenster door haar schuld schrok en accepteert dat de wielrenster haar paard als een auto behandelde en er dus gewoon achterlangs reed.
Skygirl schreef:Mensen die ik te paard tegen kom reageren vaak positief, vinden ze leuk om te zien en al helemaal als je ze ook vriendelijk groet, wat ik altijd doe.