@coroosje nee t is niet oud hij kan nog lang mee maar zoek er gewoon een veulen bij, wil niet te veel meer met hem doen lekker buitenritjes maken vind die heerlijk. maar hij is niet meer zo van het crossen en dat doe ik toch wel graag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy_Komen schreef:Lees alweer vanaf deel 1 mee, terwijl ik augustus een eigen paardje gekocht heb. Het is gewoon ontzettend leuk om te volgen!
Nu gaan jullie over bloedlijnen, en zou ik het ontzettend leuk vinden om te weten of jullie ervaring hebben met/ informatie hebben over, de karakter van de lijnen van die van mij:
Vader: Zenon. Vader vader: Rousseau. Vader moeder: Ditmar
Alvast bedankt
grauwman schreef:Pizzazz schreef:Dit vind ik ook een mooie merrie: http://link.marktplaats.nl/520049477
Ben wel een beetje geschrokken van de verhalen over Balzflug nakomelingen. Ze zou een uitzondering kunnen zijn, de eigenaren zeggen dat ze heel braaf is, maar ja, dat zeggen ze bijna allemaal.
Waarschijnlijk als je niets van het paard vraagt en deze niet aan het werk zet zal deze braaf zijn maar zodra ze moeten werken
Pizzazz schreef:Wat leuk, dit topic is me op m'n lijf geschreven![]()
Heel fijn hoe hier tips en suggesties worden gegeven.
Wat ik zoek:
Recreatie, wat dressuurproefjes, evt. endurance
Vanaf 1,50 - 1,75 (ben zelf maar een kleintje van 1,63, normaal gewicht maar geen weegschaal dus geen idee hoeveel kilo precies)
Wat ouder paard >10 jaar, ik heb altijd vooral jonge paarden aan- en doorgereden, wil nu graag het vervolg eens leren.
Paard mag een eigen karakter hebben, maar niet extreem sensibel of flegmatiek
Budget is afhankelijk van het paard, maar ik hoef geen super sportpaard dus ik wil met een paar duizend wel klaar zijn.
Liever geen Haflinger, Fjord of Tinker, al spreken sommige me stiekem toch wel aan.
Nou heb ik een merrie bekeken, erg leuk paard, spreekt me enorm aan. Op je zit te rijden, heel licht in de mond, heeft met twee ruiters in de Z gelopen dus ik kan er veel van leren, gewend aan veel buitenrijden waarbij ze af en toe wat kijkerig kaan zijn, maar geen heftige reacties, al 15 jaar in bezit van de huidige eigenaar, maar... ze wordt dit jaar 22. Eigenlijk had ik voor mezelf de max op 18 gezet, maar deze merrie sprak me zo aan dat ik toch ben gaan kijken (dom dom dom).
Wat kan ik redelijkerwijs verwachten? Het is een (op het eerste gezicht) correct paard, heeft wel naar elkaar toe gedraaide hoeven voor, benen wel recht. Volgens de eigenaar nooit blessures etc. gehad.
Moeilijk!
Somebody_ schreef:Ik ga morgen een rondje belgie doen! Ben heel erg benieuwd, een 9 jarige en een 7 jarige, beide op Z/ZZ niveau. De ene heb ik nog geen eens een foto van gezien, maar dat gaat 'via via' en de andere staat net een paar minuten op sporthorses!
Pizzazz schreef:Happyjoyce: Ik kan geen United nakomeling van deze merrie vinden? Alleen een Uphill (2007) en een Flemmingh (2003).
Friesiszwart: Bedankt! Ze is echt erg leuk, het voelde goed. Ze is een Caritas x Legaat, voor zover ik kan vinden geen moeilijke lijn.
Er was echt een klik, maar ik vind ineens nog zoveel andere leuke paarden, eerst nog even wat meer rondkijken dus. Maar ze is wel echt een kanshebber.