Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:23

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst hij moet idd nog een "beetje worden opgeknapt" maar hij ziet er leuk uit.
En alle andere die weer heldendaden hebben verricht, super hoor, zo stukje bij beetje durven we toch een beetje meer te doen en met meer vertrouwen.

Ik had maandag les en hij liep super, normaal les ik bij haar een half uur omdat we dan kapot zijn maar maandag liep hij zo lekker dat het een uur is geworden en ook ik heb gegallopeerd heerlijk gewoon :) het was nog hard werken maar dat geeft niet weet je wel waar je het voor doet.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:41

Nou het duurde even maar ik meld me ook maar ann misschien dat het helpt :P . Vroeger durfde ik ook vanalles, niks was me te gek springen zonder zadel, buitenritten met alleen een halstertouwtje en 100 x eraf vallen en hup er direct weer op, was gewoon zelfs leuk als je eraf viel dan kon je gewoon precies weten hoe je viel. Bovendien groeide ik met deze pony op, waren we even oud en dachten hetzelfde. Ze deed nooit een stap verkeerd bij mij en we vertrouwden elkaar voor de volle 100 procent. <3

Nu een jaar geleden ongeveer had ik weer mijn eerste les op een haflinger, we hadden direct het hele land tot beschikking, ander meisje die erbij was begon al van wat zit je stijf en blabla(trek me altijd veel aan van wat anderen zeggen over mij en komt tien x zo hard aan, ben best heel gevoelig) heb de teugels net wat te strak aangetrokken en daar kwam de rodeoronde, ik viel er uiteindelijk bij de vijfde bokkesprong af echt volop de kont en ribben gekneusd en pols gebroken en sindsdien elke keer die angst om te rijden. :( bang dat er wat gebeurt. Terwijl ik dat anders nooit had. Zou dat te maken hebben met dat je ouder wordt?

Maar iig, ik durfde niet meer te rijden. Na een tijdje toch weer de kriebels en toch maar op zoektocht naar een brave pony die mijn angst weg kan nemen met rijden (en zodat mijn andere pony niet alleen was), en heel wat uitgeprobeert met knikkende knieen en niet een waar ik me veilig op voelde. Toen ineens wel bij een merrie die me gelijk kusjes gaf en niet raar deed als ik wat teveel aan de teugels trok of mijn benen te veel klemde, nu staat deze superlieve merrie waar ik me gelijk bij thuisvoelde en zelfs direct mee durfde te galopperen thuis en ik ben superblij met haar. *\o/* <3

Maar toch sinds die val kijk ik veel anders dan daarvoor tegen het rijden aan en verzin ik soms ook smoesjes om niet te rijden want stel dat ik teveel vraag of ze moe wordt(ben gewoon bang dat ze toch eens een keer gek doet of schrikt) Waarom denk ik zo dat was er eerst ook nooit en buitenritten maken deed ik het liefste. Mijn verzorger voor mijn andere pony(waar ik te groot voor ben) ging laatst een buitenrit maken en ik was toch jaloers dat ik zelf niet durfde maar wel zo graag ook wou :o , heb vaak zoiets van het waait te hard of als ze gaat draven van straks stopt ze niet meer of wat doet ze als ze schrikt? Want zo lang heb ik haar nog niet en dat weet ik ook niet echt hoe ze dan evt zou reageren. Ze is eerst ook heel snel voorwaarts met wandelen dan wil ze graag snel maar ze doet verder niks maar dan denk ik ow stel dat ik erop zat en ze niet wil stoppen zulke domme dingen. Ik ga vaak met dr buiten wandelen dat helpt wel maar dan zijn er weer mensen die zeuren waarom ik er niet op zit maar ernaast en dat een paard is om op te rijden en dan zakt me de moed weer in de schoenen dan praat ik mezelf weer allerlei dingen aan van zie je wel dat je niet durft zelfs de mensen zien dat.

In de bak heb ik dat niet dan voel ik me altijd veilig en durf ik gewoon weer alles te doen. vreemd eigenlijk dan kan er in principe ook van alles gebeuren. En ze is ook braaf het ligt aan mij maar ik weet niet hoe ik dit weg krijg die angst vreselijk. Ik ben van plan straks weer veel te rijden en gewoon mijn verstand op nul en gewoon denken spring er anders maar snel af en wandel even en probeer het dan weer en telkens gewoon weer proberen en doen... Kzoek alleen even het goede 'ik heb mijn dag moment' :)

Heb ook al eens gedacht zou mp3 helpen haha van muziek wordt ik wel rustig heb ook al zo'n spray gekocht nou helpt totaal niet. Maar ik herken me dus heel goed in wat velen hier posten. :j

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:26

Inoterry schreef:
Stoer dat je hebt doorgezet Kaniche +:)+ . Dat is mijn ergste nachtmerrie, er vandoor gaan := .

Odje heeft absoluut geen hengstenstreken. Volgens mij, en vele anderen, weet hij gewoon niet dat hij hengst is :+: en dat willen we zo houden tot hij word gecastereerd }> .

Niet vreemd met de naam Odje,dan wil je toch helemaal niet als stoere hengst overkomen maar eerder als goedaardige lieve knuffelbeer volgens mij,Odje .........het klinkt alleen al zo lief <3

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 21:44

@rokwitch wat een goed filmpje...jouw paardje ziet er trouwens ook wel erg lief en vriendelijk uit zo op de film :) (en je hebt alle recht om te jahoe-en en zelfs te jippiejajee-en toch?)

Sanne, mooi karretje..:D, kunnen we echt leuk een keer samen rijden want zitten we volgens mij ook weer op ooghoogte :D, arme Keet met boxrust...

Meen je dat nou Truus? wat was het ook alweer waar je met hem tegenaan liep?

Ilonka...wauw....had niet gedacht dat je met een 7 jarige hengst zou thuiskomen :P Zijn naam is dan wel passend....wel spannend, zo'n 'project'.

jveetje - welkom :)

Emita

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:16

jveetje: je kunt ook je paard opzadelen, naar buiten wandelen (ernaast dus) en zodra je het idee hebt dat alles goed gaat, ga je erop zitten! Misschien een ideetje?

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:34

kaniche schreef:
jveetje: je kunt ook je paard opzadelen, naar buiten wandelen (ernaast dus) en zodra je het idee hebt dat alles goed gaat, ga je erop zitten! Misschien een ideetje?

Ja dat is wel een goed idee dat ga ik gewoon doen :D Dat heb ik eerder ook al es gedacht maar zonder zadel durfde ik dat nog niet haha maar ik ga gewoon met haar wandelen elke keer met zadel ;)

Nathalie2302- dank je

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:47

binky schreef:
Inoterry schreef:
Stoer dat je hebt doorgezet Kaniche +:)+ . Dat is mijn ergste nachtmerrie, er vandoor gaan := .

Odje heeft absoluut geen hengstenstreken. Volgens mij, en vele anderen, weet hij gewoon niet dat hij hengst is :+: en dat willen we zo houden tot hij word gecastereerd }> .

Niet vreemd met de naam Odje,dan wil je toch helemaal niet als stoere hengst overkomen maar eerder als goedaardige lieve knuffelbeer volgens mij,Odje .........het klinkt alleen al zo lief <3

Hij is al 7 jaar naamloos door het leven gegaan :(:) . Iemand die daar nogal vaak op stal komt, als ze kan, had hem Ninja genoemd, maar dat vind ik niet helemaal bij hem passen.
Nu nog 2 maanden wachten voor ik mijn angst op hem ga overwinnen :+ , we laten het kereltje eerst maar eens wat vlees op zijn ribbetjes kweken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:48

nathalie2302 schreef:
Sanne, mooi karretje..:D, kunnen we echt leuk een keer samen rijden want zitten we volgens mij ook weer op ooghoogte :D, arme Keet met boxrust...

Heb geen menpony -O-

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 11:56

Evelli schreef:
nathalie2302 schreef:

Heb geen menpony -O-

wat niet is, gaat nog komen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:00

Dat is waar :) maar voor mijn walvisje er aan toe is :D is het volgend jaar denk ik :+

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 12:08

oh maar je hebt de hoop met Keet toch nog niet opgegeven? Of is je onderschrift de voorbode van transport naar Italie.... :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:09

Hmmmmn lichtelijk wel eigenlijk :) eens afwachten wat de behandling voor effect heeft op haar. Ze is nog erg schrikkerig en rillerig. Zo niet Keet eigenlijk.
Salami is al sinds ik haar heb haar bijnaam :) al weer 5 jaar nu :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:53

Heb al even niets meer gepost hier. Ik heb Jack twee weken te koop gehad, maar uiteindelijk toch besloten om hem lekker zelf te houden. Jack heeft nu een zadel wat past. Hij is met rijden een stuk rustiger geworden.Voor de liefhebbers hier een filmpje van ons samen. Is gisteren gemaakt. Bij 1.02 minuten zie je hem een keer schrikken. Maar daarna was hij direct weer ontspannen. Ik kan nu echt weer fijn rijden en durf zelfs te galopperen. Dat had ik ook al maanden niet meer gedaan. :o
Mijn man begeleid me en die praat me er doorheen :D
http://www.youtube.com/watch?v=OymfxVrRxO0&feature=channel

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:41

nathalie2302 schreef:
@rokwitch wat een goed filmpje...jouw paardje ziet er trouwens ook wel erg lief en vriendelijk uit zo op de film :) (en je hebt alle recht om te jahoe-en en zelfs te jippiejajee-en toch?)

Het is ook zo stom, maar Orlando is ook vreselijk lief en braaf en zet echt geen stap verkeerd. Daar is hij ook wel een beetje te lui voor. Dus qua angst overwinnen is hij perfect, kan zo therapie paard worden.
Zit gewoon tussen mijn oren, maar ik hoop dit weekend voor het eerst te paard het bos in te gaan, dus laten we daarvoor duimen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:15

Kailonne ziet er goed uit hoor en je een keer schrikken is ok mits ze het maar normaal doen. :)*

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:47

Kailonne schreef:
Jack heeft nu een zadel wat past. Hij is met rijden een stuk rustiger geworden.Voor de liefhebbers hier een filmpje van ons samen. Is gisteren gemaakt. Bij 1.02 minuten zie je hem een keer schrikken. Maar daarna was hij direct weer ontspannen. Ik kan nu echt weer fijn rijden en durf zelfs te galopperen. Dat had ik ook al maanden niet meer gedaan. :o
Mijn man begeleid me en die praat me er doorheen :D
zie van alles op je filmpjes, maar eerst maar es lekker ontspannen meid, das nu belangerijker. :)
Zet die Jack van je es op de binnenhoefslag, AC lijntje, volte midden ergens, tempowisselingen, zijwaarts stap oid... maw: je hebt de hele bak voor jezelf dus zet em met z'n hoofd meer aan het werk, hou em bezig ipv rondjes gaan.
Doe afwijkende dingen met em, dan heeft ie wat te doen en focus jij je meer op wat ie graag voor je wilt doen dat ontspant en geeft jou giga zelf vertrouwen, veel meer als hoefslag afwerken.
Je wordt vanzelf vrolijk van binnen als ie wat aparte dingen voor je wilt doen, en dat werkt weer positief terug op Jack.
Zie n.l een paardje wat heel graag voor je wilt werken en niet goed weet waar ie met z'n spanning en werklust heen moet.

PS: zie dat je em (logische reactie) bij de 1.03 meteen heel kort houdt en voorover buigt, met teugels hoog, doe je verder op zo'n moment verder niks met je stem ?
Zo te zien schrik je een hoedje ?
Laat em es juist losser van voren hou je teugels laag en slow em down door je zit en stem, en zet em eventueel in een volte naar halthouden.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:09

@ kailonne: daar zou ik dus van in paniek raken, van zo'n schrik reactie in de bak :') knap dat je 'm herpakt hebt!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:23

sins mn laatste val hoor ik er ook bij, maar dan vooral als een paard zn eigen tempo bepaald. ik heb nu een paardje wat heel lief is, maar buiten is ze nogal bang en vergeet de rem en loopt alleen maar te drammen, zelfs als je haar omtrekt draaft ze nog een tijdje door, galop is als een idioot door de bak heen rennen, niet goed stuurbaar en terug rijden duurt veel te lang.. Hierdoor gallopeer ik dus niet en rijd ik momenteel ook niet buiten(galop vind ik na de val sowieso eng dus als t dan ook niet netjes kan durf ik t niet meer). Een paardje dat rustig galopeerd, eventueel een tempo erop zet als ik er om vraag en ook netjes direct weer terug komt als ik het vraag, daar heb ik totaal geen moeite mee. Ze mogen heust eens schrikken en ergens moeilijk langs gaan, mogen ook heus eens dwars liggen...

Op de grond maakt t me allemaal niks uit mits ze niet gemeen zijn (lees: gericht trappen) Ze mogen wat bokken, mogen moeilijk te houden zijn, mogen eens stijgeren omdat ze het even niet meer snapen en mogen doen wat je eigenlijk niet wou.. op de grond werk ik dan tegenwoordig ook het liefst met de mijne omdat erop gewoon niet lekker gaat:P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:31

Zo ik heb gisteren ook weer voor het eerst gereden. :)) Had vorige week wel een keer gereden maar daarna werd ik ziek dus kon ik niet rijden. Heb gelijk een gallopje meegepakt ondanks dat hij vervelend was en alleen maar snel wilde heb ik het toch aangedurft. En het ging goed! :)) :D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:34

Hij is al 7 jaar naamloos door het leven gegaan :(:) . Iemand die daar nogal vaak op stal komt, als ze kan, had hem Ninja genoemd, maar dat vind ik niet helemaal bij hem passen.
Nu nog 2 maanden wachten voor ik mijn angst op hem ga overwinnen :+ , we laten het kereltje eerst maar eens wat vlees op zijn ribbetjes kweken.

@ Inoterry
Ninja? Das vragen om moeilijkheden toch? :j Nee dan kun je beter Odje heten en je dan naar je naam gedragen,komt goed lijkt me een enorme lieverd die alles voor je over heeft als je zijn hartje hebt gestolen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:17

Stoer Alison +:)+ .

Hij heet volledig Against All Odds, daar zou je nog alle kanten mee uit kunnen, maar we gaan gewoon van het lelijke eendje een hele mooie zwaan maken en doet hij zijn naam meteen eer aan :D . Hij herkent me al trouwens, je ziet hem denken als ik binnenkom:"ETEN" :Y)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:20

Ja, of hij herkend het woord eten al. :') :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:24

Ik zeg alleen hoi vent tegen hem als ik binnen kom, mischien dat hij dat nu vertaald naar ETEN :D

Die man kwam van de week met het idee dat hij nog wel wat zadels heeft liggen, waar er vast 1 van past, dan kon ik even rijden. Nee dankje := . Ik wil dat het dier niet aandoen, en zou ook nog echt niet durven.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:25

:= Maar wel lief dat hij het aanbood. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:00

Ik heb gister mijn eerste stappen buiten het erf gemaakt te paard. En toen gelijk met stalgenootje afgesproken om vandaag samen te gaan rijden in het bos, dus over een uur zit ik op mijn paard en ga ik zonder dat er iemand me vast heeft het bos in. Heb wel al een beetje buikpijn.