Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:45

Nja wie weet hoe eerlijk is de eigenaar.. Ik vind ook dat je over beide paarden nogal "moaah" bent en ze klinken ook beiden niet echt als super geschikt. Zou toch nog even verder kijken!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:49

@lauste: tijdens het rijden en erna was ik helemaal overtuigd van paard 5, waarom ik onderweg wat onzeker werd weet ik ook niet. Ik ben er juist naar opzoek dat de basis er in zit, verder wil ik hem zelf opleiden. Belangrijkste vind ik daarbij het karakter, ook dat past perfect.
Daarom wil ik hem niet gelijk afschrijven, ben benieuwd hoe ik er na vrijdag over denk.
Budget is 4500/5000euro

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:50

@julie: dat moahh effect komt denk ik omdat ik de negatieve punten alleen opnoem? Ik ben namelijk juist erg enthousiast over de 5-jarige.
Waarom vind je ze niet geschikt?

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:52

Je moet je eigen gevoel volgen, als jij graag voor die van 5 jaar wilt gaan moet je dat echt doen!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:55

@ Elynia leuke schimmel en je rijd er iig lekker ontspannen mee rond! Ziet er uit alsof je haar al jaren hebt!

@Lioony ikke ben ook benieuwd naar het filmpje!!

PS waar filmen julie allemaal mee?? (mij lijkt het namelijk ook wel handig dat ik filmpjes ga maken van mijzelf! dan kan ik de paarden ook hier laten zien!)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:01

Jotoma schreef:
@julie: dat moahh effect komt denk ik omdat ik de negatieve punten alleen opnoem? Ik ben namelijk juist erg enthousiast over de 5-jarige.
Waarom vind je ze niet geschikt?

Omdat je zei dat je over de 5 jarige erg begon te twijfelen in het terugrijden? Dan moet er toch ergens wat geweest zijn waardoor je dacht "misschien beter niet"? Kan ook door je verhaal komen hoor, dat ik het verkeerd opvat :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:01

Wij filmen gewoon met een digitaal cameraatje van Canon. Helaas kan mijn spiegelreflex niet filmen en mijn vader kan er qua foto's maken niet echt goed mee omgaan.. -O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:02

Wij filmen met ons digitaal fototoestelletje.. Slechte kwaliteit dus, maar je ziet er wel iets op :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:02

@Jotoma, dat paard wat M/Z geschoold is maar niet op concours is geweest dat ruikt naar mijn inziens niet heel fris.

Iedereen zou namelijk met dat beest op concours gaan om hem geklasseerd te krijgen omdat hij met een echte klassering (als hij echt zo goed is) stukken meer opleverd, dus waarom dat niet is gedaan...lijkt mij zeker iets om heel goed na te gaan. (maar dat zei iemand anders ook al). Uiteraard kun je altijd voor een 2de x gaan rijden! :Y) :D

Uitzonderingen kunnen uiteraard de regel bevestigen ;) :j

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:06

Lioony schreef:
spannend! fjordje?

Jhap :j

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:08

Ons pap maakt ook altijd foto's van het rijden en gewoon los, dan kunnen we naderhand nog eens kijken :)
alleen hij kan niet egt goed overweg met een camera, meestal staat alles er half op, of bewogen :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:14

haha ja dat gebeurd er dus ook als mijn vader met de spiegelreflex aan het klooien gaat :')
Maar vind het sws al een heel gedoe om dat hele ding mee te slepen en het zijn dan toch meer kiekjes, dus dan maar gewoon filmpje met gewone digitale camera.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:16

Jeetje, ik kijk nu ons filmpje terug op de PC en ik ben weer helemaal overtuigd :D . Ik vind ons super leuk samen en het ziet er helemaal niet verkeerd uit :D. Ik heb nu al helemaal zin in de volgende keer en heb stiekem ook al helemaal een stappenplan bedacht voor hoe ik hem wil gaan trainen 8-). Het is echt een prachtig dier en ik krijg echt even kriebels in mijn buik.
Grappig wel trouwens, ik was zo benieuwd naar dit paard dat ik al niet kon slapen van de spanning. Vanmorgen kreeg ik geen hap door mijn keel.
Gosh, wat duurt het lang tot het vrijdag is!

@studiemiep: hij is ook niet op de keuring geweest. Ook wel gek toch?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 22-06-11 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:54

@Jotoma

Ik vind het een heel mooi paard om te zien maar ik vind die 3500 euro gewoon te goedkoop....(kan er alleen de hand niet opleggen :7 ) precies wat maar het voelt niet 100%.
Je kunt namelijk als ze Z ruiter bent ook zomaar met een paard wat nog nooit op wedstrijd is geweest M/Z starten en dan een winstpunt halen is ie echt meteen meer geld waard.

Dat hij niet op de keuring is geweest zou mij nietzoveel uitmaken, dan keur ik hem zelf wel klinisch EN rontgen (en dan bij afkeur kosten verkoper) willen ze dit niet dan zou ik gewoon verder kijken. Alleen die 3500 euro is net een prijsklasse waarbij mensen vaak een paard niet op de foto zitten alleen bij dit paard heb ik dus wel echt argwaan. (uiteraard kan het beeste ook gewoon helemaal OK zijn, you never know en dan heb je voor een hele goedkope prijs toch wel een erg leuk paard)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:55

Mag ik ook zien Jotoma? Ben erg benieuwd namelijk! :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:57

Staat hierboven waar je moet kijken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:57

3500, is dat voor die Gribaldi? Dan gaat er bij mij helemaal een belletje af.. klinkt echt te gek! Maar ik zie dat je toch al overtuigd bent van de 5jarige?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:58

Lioony schreef:
Staat hierboven waar je moet kijken.

oeps, overheen gekeken..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:58

ik vind het ook niet meteen terug?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:58

Het klinkt alsof je de 5jarige ziet zitten, en ik denk dat dat ook best wel kan. Een 5jarige is niet zo heel groen meer, en als je zelf aardig kunt rijden lijkt het me echt geen slecht idee. Ik vind de vos een leuk paard, maar voor een 10jarige weinig doorgereden. Hij wordt voorgesteld alsof het een jong dier is (vrij laag ingesteld, met weinig oprichting nog). Zeker niet M/Z niveau. Ik denk dat de prijs er ook naar is dat 'ie ongeklasseerd is. Ik ben wel benieuwd naar die 5jarige, filmpje! ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:59

Inderdaad wel een mooi paard die Gribaldi, maar ik zou ook voor de 5-jarige gaan als ik jou was!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:01

Ze heeft haar post aangepast. :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:01

studiemiep schreef:
@ Elynia leuke schimmel en je rijd er iig lekker ontspannen mee rond! Ziet er uit alsof je haar al jaren hebt!

@Lioony ikke ben ook benieuwd naar het filmpje!!

PS waar filmen julie allemaal mee?? (mij lijkt het namelijk ook wel handig dat ik filmpjes ga maken van mijzelf! dan kan ik de paarden ook hier laten zien!)

Bedankt! :) Ik hoop dat het morgen even goed gaat.
Wij filmen ook gewoon met een digitaal cameraatje van sony, foto's vind ik minder geschikt want dat is echt wel een momentopname..
We hebben geen videocamera maar je ziet opzich wel genoeg op een filmpje van een digitaal :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:06

Dan zou ik ook voor die 5 jarige gaan :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:18

Weten jullie nog goede sites naast Sporthorses en Marktplaats?