Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:07

mariska32 schreef:
je kan het ook van de zonnige kant zien.
je weet nu gelijk hoe je toekomstige bruikleenster er mee om gaat/tegen over staat.
je deken stuk is k ** met de hoofdletter K.
is ze al geweest eigenlijk?

We hebben afgesproken dat ik der op de hoogte houdt, als de stijfheid weg is komt ze eens langs :j kan ze haar gelijk proberen ook.
Ik heb verder nog wat mensen die der willen kopen, en ik heb zo het idee dat dat misschien niet slecht is... Die mensen komen vaak een stuk volwassener over en lijken meer ervaring te hebben, wat bij Friuli wel nodig is :j
Ik zie het wel zeker...

Nummus

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:15

Eerst afwachten wat de lease-klant ervan vindt zou ik zeggen. ;)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:34

Nemurin schreef:
Tja en Romy ziet er ook gewoon precies zo uit zoals ik ooit een paard hoop te kopen... :o
Dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld hoor.

(Nou vooruit, ze is eigenlijk iets te licht voor mijn smaak, maar heel sprekend. _O-)

Lees deze reactie nu pas eigenlijk, oops!

Hou jij ook zo van vosjes met veel wit? :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:40

Ik ben dol op vosjes met veel wit. Heb ze het liefst niet ECHT rood maar Romy mag er zeker wezen!
Of zwartjes met veel wit.

Donkerbruin met veel wit wil ook nog.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:43

Ik ben ook echt voor Rooms gevallen door d'r kleurtje, en dan dat karakter en die heerlijke smekende oogjes. Jup, kan er soms nog steeds helemaal bij staan wegsmelten, haha!

Zwartjes met veel wit vind ik ook echt heel gaaf! We hebben zo'n klein A-pony'tje op stal, zwart met 4 witte beentjes en dan zo'n heerlijk schattig sneb en kolletje. Vind dat ook echt een prachtig diertje! :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:44

Ja heerlijk!
Het komt stiekem ook wel vanuit waar ik mee opgegroeid ben denk ik... mijn opa was ook dol op vosjes met wit. ;)

Laatst hoorde ik van mijn moeder dat hij ook van zwartjes hield, donkerbruinen konden er nog wel mee door, en lichtere bruinen of schimmels vond ie niks.
Laat ik dat nou ook hebben. :+

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:48

Ik heb werkelijk geen idee waar mijn voorliefde van paarden vandaan komt, niemand uit de familie houdt van paarden _O-

Al heb ik inderdaad ook wel een beetje hetzelfde hoor. Bruintjes vind ik eerlijk gezegd niet zo spectaculair. Zwartjes en vosjes zijn hier absolute favoriet. Schimmel vind ik leuk, totdat ze helemaal wit zijn, dan vind ik ze niet meer leuk qua kleur! _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:52

Nee ik vind ze niet spectaculair inderdaad.
Maar valkjes had mijn opa bv. geen mening over en ik vind valkjes ook wel cool. :+

Als ze nog grijs met appels zijn vind ik schimmels ook wel ok.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:00

Ik heb een ontzettende zwak voor bonte paarden! :Y)
Bruine, zwarte en vosjes vind ik een beetje saai tenzij ze een aparte uitstraling hebben.
Hoe gekker hoe beter. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:36

Bonte vind ik vaak ook niet zo... :+
Dus je bent echt van de ene of de andere kant denk ik.

Maar ja ik moet dus ook eerlijk zeggen: ik hou ECHT niet van Tinkers. _O-
Dus maar goed dat de rest van de wereld/Bokt er wel van houdt. :j

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:40

Ik beken ook schuld, tinkers zijn niet mijn ras :D Maar ik denk dat dat inderdaad voor iedereen anders ligt. De een vind de koudbloeden leuker dan de warmbloeden :j

Ben echt van de warmbloedjes, arabiertjes, nrps! Al moet ik zeggen dat ik wel verkocht ben aan de fjordjes, terwijl ik daar eerst ook niet zo heel veel van moest weten. Maar de fjordjes bij ons op stal zijn wel leuk, al zou ik er zelf nooit eentje nemen. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:04

Mwah... tinkers en friezen vind ik echt niks, hafjes heb ik op leren rijden en die mag ik wel, lekker eigenwijs, Fjorden, mwah, neutraal. Verder ken ik geen koudbloeden. :+ Zou ook van de rassen die ik wel leuk vind niet eentje zelf willen inderdaad.

Ben gewoon van de warmbloedigen, niet de volbloedjes want die zijn me te nerveus, daar zou ik binnen de 5 minuten weer af liggen.

Hier spreekt gewoon een fan van het Gelderse paard!
Maar stiekem vind ik quarters ook wel leuk maar ik ben geen western-ruiter dus dat zou ik dan een beetje zonde vinden.
Arabieren vind ik, mits niet te ver doorgefokt, ook echt prachtig maar wederom: ik zal denk ik nooit echt een klik kunnen krijgen met een paard dat hoog in het bloed staat. En arabieren die doodnuchter zijn, zijn nu eenmaal zeldzaam.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:20

aah kleur! ik hou erg van aparte kleurtjes, wildkleuren enzo. moet ik toegeven dat ik Faram in eerste instantie helemaal niet mooi vond met zijn gekke bles en maanoog. nu vind ik het prachtig, hij valt direct op en het hoort gewoon bij hem. van de voorkant gezien is hij ook nog symmetrisch. zijn sokken kloppen ook helemaal, van voor iets lager dan achter.

Afbeelding
Afbeelding

Flicka is een Red Dun, weliswaar niet een officiële (dwz genetisch aan te tonen zeg maar), maar toch. haar moeder is een appaloosa en Flicka heeft dus ook gestreepte hoefjes. verder is de kleur niet heel bijzonder maar toch wel nét even anders dan gewoon vos. ze heeft ook grijze stukjes in haar sokken. de kleur wordt ook wel wildkleur vos genoemd.
Afbeelding
Afbeelding

Zned is een schimmel bruin geboren, ik, een schimmel, haha! ik heb altijd geroepen 'voor mij nooit een schimmel!' maar hij heeft mijn hart gestolen, niks aan te doen! elk jaar verandert hij en dat is sowieso al leuk, en ik ben heel benieuwd hoe hij er nog allemaa uit gaat zien de komende jaren! zijn moeder was rond haar 13e sowieso helemaal wit.
toen ik hem kocht was hij bijna zwart:
Afbeelding

Zned als garnaal...
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:51

Ik ben dus wel helemaal weg van de tinker! :))
Heerlijke brede dieren, leuk karakter over het algemeen en lekker koel in de kop. :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:49

ik hou niet van vos en bont...... :+ [oeps]
tinker heeft niet mijn voorkeur maar ik heb er wel 1 gehad. [hij was zo speciaal]
rassen zijn bij mij niet te volgen voor een vreemde,mijn smaak is daar heel breed in.
van belg tot AV [haf uitgezonderd]

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:56

Da's maar goed ook Roosmarijn want volgens mij heb jij er een. ;)

Maanogen hou ik trouwens ook niet van... :o
Maar er zijn mensen zwaar verslaafd aan maanogen dus die paardjes komen ook wel goed terecht!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:02

maanogen hou ik ook niet van... :') en heb grote voorkeur voor merries. _O-

hier lopen dus 2 bonte ruinen waarvan 1 met maanogen en een vosruin.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:02

Is een verzorgpaard. Maar klopt, ben helemaal gek op dat dier. Ik doe hem nu alweer 4,5 jaar dag in dag uit, dus voelt heel erg als mijn eigen paard. :j

Haha Mariska, iets wat mislukt dus. :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:33

nou zorgenkindje had weer een leuke dag... hij wilde rollen, doet dat te dicht bij het draad en hangt erin met zijn pootjes... dikke paniek gelukkig heb ik het trekproof gemaakt dus het draad ging kapot ipv de pootjes... maar goed lekker dus, gelukkig had Zned niks.

daarna kwam de DA nog, vandaag hadden we de jaarlijkse inent-dag, dus het hele spulletje aan de shotjes. de DA heeft met Zned tien minuten rondgelopen om het ijs wat te breken, hij zag het uiteraard helemáál niet zitten... arme dier. DA loste het super op en dat is dus weer gelukt in ieder geval.

vwb voorkeuren voor rassen, geslachten en kleuren, ik merk altijd dat ik niet val voor dergelijke dingen, maar op dingen in de hele uitstraling. de persoonlijkheid van een paard, dat is wat me aantrekt of juist niet. ik ben bijv. helemaal geen tinkerfan of friezenfan, maar heb er toch al wel wat tegengekomen die me absoluut wel bevallen...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:46

Volgens mij is Zneddy niet zozeer een zorgenkindje maar een beetje een wandelend ongelukje? :=
Gelukkig had hij niets van het draad.

Voor mij kan een Fries wel "okee" zijn als ik er eenmaal mee werk (er staat een "mislukte" op school, die is wat minder hoog op de benen en wat mooier vierkant gebouwd dus die mag dan nog net) maar ze zullen voor mij dus nooit die uitstraling hebben dat ik er echt voor val.
Dus ik mag wel van rassenvoorkeur spreken, omdat ik elke keer voor een Gelders paard zal vallen... ;)
KWPN mag ook wel natuurlijk maar ik vind niet elke KWPN leuk.

En Welshjuuuuhs!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:49

haha Welshjes zeker ja!

eigenlijk zou je bij ons op stal ook goed kunnen wezen dan, onze stalhouder heeft zijn hele leven al Gelderse paarden en fokt er ook mee voor zichzelf. momenteel lopen er vier ruinen en drie merries, en één jaarling (jaarling is er afgelopen najaar bijgekocht). stuk voor stuk puike Geldersen, voornamelijk uit bloedlijnen Ahoy en Droomwals. de stalhouder heeft een paar van hen aangespannen lopen voor de boerenwagen, en voor de rest heeft elk paard een vaste bijrijdster. twee ervan worden uitgebracht in de dressuur, een derde heeft het tot in de Z1 geschopt maar is nu met recreatiepensioen.
ik vind het wel erg leuke paarden, fijne karakters, hoewel ik persoonlijk wel erg van sensibele dieren hou, hebben de Geldersen hier wel zoveel karakter dat ze niet duf zijn zeg maar. vooral hun gevoel voor humor (en dat hebben de meesten hier!) spreekt mij erg aan. iets minder vind ik dat ze soms wat lomp overkomen.
moet ik er ook wel bijzeggen dat onze stalhouder ze eigenlijk altijd iets te dik heeft.
maar goed, het Gelders paard zou ik ook prima mee kunnen leven, mits het er dan ééntje is die wel naar de sensibele kant hangt, zeg maar.

het 'gewone' KWPN rijpaard zal waarschijnlijk het hardst zijn best moeten doen om mij te bekoren, ik vind ze erg gewoon en vooral de arrogantie die erbij komt vaak, dat vind ik zo'n enorme afknapper. erger me dan ook altijd dood aan van die topics Henkie X Klaas @ dressuur ofzo, alsof zo'n paard bestaat uit afstamming, voor mij is een paard altijd nog een individu, dus noem 'm dan ook bij zijn eigen naam en niet bij die van zijn dure paps... maar goed ik ben daar nou eenmaal nogal stekelig in. ook het feit dat ze 'sportpaarden' genoemd worden omdat ze gefokt worden voor de sport irriteert me, alsof de mens in staat is in een paar honderd jaar de evolutie te veranderen, haha!

maar goed, wandelend ongelukje ja zo zou je het ook kunnen noemen, ik heb wel altijd gezegd dat áls er iets misgaat met hem hij dat wss. aan zichzelf te danken heeft. zo is hij van de zomer van schrik tegen een hek op gesprongen, gevolg een enorme bult en zes weken inmasseren met arnicazalf, God zij dank trok de bult weg want met een beetje pech zou er littekenweefsel vormen en zou de bult (de er echt uitzag alsof iemand een halve tennisbal onder zijn huid geplaatst had) dus zo groot blijven.

nog een heftige anekdote:
Zneddie heeft een rolkuil met één hoge wal zeg maar, heeft hij zelf gegraven. op een dag ging hij daarin rollen, terwijl wij Flicka filmden. hij rolt om, en blijft dus steken! lag hij vast in zijn eigen rolkuil, en dat is dus te zien op dat filmpje, je ziet hem gaan rollen op de achtergrond en dus klem komen te liggen, en dan zie je de camera raar doen omdat wij gaan ingrijpen... en aangezien er niks aan de hand was en meneertje na wat spartelen wel weer in de benen kwam, nog vóór wij iets konden doen, was het stiekum ook wel hilarisch...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:15

Welshjes vind ik ook erg gaaf!
Ik ben echt wel een rasliefhebber, arabier en NRPS trekt mij heel erg :j

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:52

Nemurin schreef:
Shetlanders zijn niet mijn smaak Isapaardje ... Ik heb bv. ook een pesthekel aan tinkers

Hahaha, ja gelukkig ieder zo zijn eigen smaak.
Ik ben gek op mijn Yoob, maar die bonte shet met zijn grove tinkerachtige uiterlijk zal jou vast niet kunnen bekoren :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXUD37OD.jpg

Moet wel eerlijk zijn dat ik zelf niet echt gecharmeerd ben van kleine shetlanders.
Heb dan ook 2 grote maats staan, waarvan Yoob eigenlijk ver boven de maat van een normale shetlander is :+
(ik meet 178 cm; hij 113 cm).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUIPB3HU.jpg

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:28

Ik was vroeger ook niet echt van de shetlanders maar nu de volledige zorg over een Max, het zorgenkindje, en moet zeggen dat ik echt behoorlijk gek op dat diertje ben geworden. :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:33

Ik heb ook een tijd een shetje 'verzorgd'. Was Romy's weidemaatje. Een schat van een merrie'tje, die een hersenbloeding heeft gehad en daardoor blijvende schade had opgelopen. Ze hield haar koppie scheef en soms had ze wat last van haar evenwicht. Maar echt een superbeestje!