Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:36

Semmerd schreef:
Oeee woo woo!
Rustig aan zeg, dat zeg ik niet én bedoel ik niet!
Dat was mijn mening en ik veroordeel niemand!(ik heb trouwens niet eens 41 pagina's lang gelezen en puur op de vraag "Gaat jou paard/pony weg voor een miljoen" )

Er word wel gezegt Nou geef mij maar 1 miljoen dan koop ik er wel een ander mee..
Nou dat komt voor mij over als nou dan kopen we wel een ander.. Dat vind ik erg "wegwerp artikel" gesproken. Ik vind niet dat je dat zo kan doen,maar dat is dus ook MIJN menig.
Mijn paard is wel mijn alles en mijn hond trouwens ook.

Maar dat is MIJN mening ik snap best dat sommige dat niet zo zien en dat is toch prima?
Het lijkt eerder of mij nu dingen verweten worden..

Je zegt het wel, maar bedoelt het misschien niet zo. Je schept echt het idee, dat iemand die zijn paard zo maar weg doet het dier als een wegwerp voorwerp ziet.
En ja als ik dat geld krijg, dan koop ik wel een ander, ja, maar dat wil nog steeds niet zeggen, dat ik niet van mijn paard hou!

Jij vindt dus dat wij als we zo handelen ons paard als een wegwerp artikel zien? Dus dan veroordeel je ons!!!
Zeg dan niet, dat je iemand niet veroordeelt!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:38

Mocht ie op een goede plek terecht komen zou ik er nog over willen nadenken! Maar dit beestje is mij teveel waard!!!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:42

Ik zie al mijn dieren als mijn kind! maar dat er voor jou verschil is prima daar zullen we toch nooit uit komen maar dat je zegt dat je mij niet verwijt dat is niet helemaal waar.....jij verwijt ons dat wij voor geen miljoen ons paard weg doen en dat we niet zomaar een nieuwe kopen.....net zoals Semmerd zegt kom je ook raar op ons over terwijl we allemaal onze mening hebben en dat mag, iedereen mag zeggen wat hij of zij wil en dat is een mening geen verwijt en we veroordelen niemand!

mika11

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:43

Ik verkoop haar zo voor een miljoen.
En daarna koop ik haar weer terug, desnoods voor een ton :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:46

mika11 schreef:
Ik verkoop haar zo voor een miljoen.
En daarna koop ik haar weer terug, desnoods voor een ton :D

Denk niet, dat dat hem dan gaat worden!!!! hahaha

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:49

Ik zou het erg moeilijk vinden maar voor een miljoen gaat ze toch echt weg.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:50

Zoek schreef:
Ik zie al mijn dieren als mijn kind! maar dat er voor jou verschil is prima daar zullen we toch nooit uit komen maar dat je zegt dat je mij niet verwijt dat is niet helemaal waar.....jij verwijt ons dat wij voor geen miljoen ons paard weg doen en dat we niet zomaar een nieuwe kopen.....net zoals Semmerd zegt kom je ook raar op ons over terwijl we allemaal onze mening hebben en dat mag, iedereen mag zeggen wat hij of zij wil en dat is een mening geen verwijt en we veroordelen niemand!

Hoe kom jij erbij, dat ik jou dat verwijt! Dat moet je helemaal zelf weten. Ik heb er niet eens een oordeel over.
Dat jij een oordeel over mij hebt, omdat ik mijn paard wel verkoop, wil niet automatisch zeggen, dat ik een oordeel over jou heb!
Het is jouw paard! Wat boeit het mij nou of jij hem voor een miljoen weg doet of niet. Ik heb er geen voor- of nadeel van, dus ook geen oordeel over.
Snap niet hoe je daarbij komt?
Beide meningen zijn goed, omdat het ieders eigen mening is, maar blijkbaar vindt jij dat niet, dus veroordeel je me!
En kom ik raar op jullie over? Nee hoor ik heb alleen de tegenovergestelde instelling als ik een miljoen geboden krijg.

Maar ik kom uit de handelswereld (vroeger) en weet wat er kan gebeuren als je een bod afslaat, dat echt goed voor je paard is.
Mijn paard is namelijk na een goed bod in de draad belandt.
Ik heb niets aan een paard met een draadbeen, die niet kan sporten, daar heb ik een paard niet voor.
Ik heb een paard voor de paardensport, niet om dag in dag uit een buitenritje mee te rijden of alleen mee te knuffelen.
Mensen die een paard daar wel voor hebben moeten dit zelf weten en ik vind het ergens best knap en heb respect voor mensen die een paard, dat de sport niet meer in kan behouden en een mooi leven geven, maar ik rijd toch echt voor de sport!
Ik veroordeel die mensen niet, maar veroordeel mij dan ook niet!
Een paard, dat niet kan sporten is beter af bij iemand anders dan bij mij, want het zou me ergens gaan vervelen.

Neemt niet weg, dat ik er alles aan doe om mijn paarden als ze geblesseerd zijn er weer bovenop te krijgen. Ik bedoel een paard aan haar hart laten behandelen voor 1000 euro of zelfs meer, terwijl de kans heel groot is, dat ze de behandeling niet overleeft, dat heb ik zeker voor ze over.
Dus mensen kunnen zeker niet zeggen, dat ik egoïstisch ben!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 31-07-11 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:55

Jij hebt de paarden alleen voor de sport, wij niet!! laten we geen ruzie maken we zijn het niet met elkaar eens en dat worden we ook niet. Allebei ons ding/mening hoe anders ze ook zijn!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:00

Zoek schreef:
Jij hebt de paarden alleen voor de sport, wij niet!! laten we geen ruzie maken we zijn het niet met elkaar eens en dat worden we ook niet. Allebei ons ding/mening hoe anders ze ook zijn!!

Ik ben het alleen niet met je eens, omdat jij iemand veroordeelt omdat diegene een andere mening heeft dan jij.
En dat ik mijn paarden alleen voor de sport heb is ook niet zo, maar buiten het gekeuvel/geknuffel/gekeutel om moeten ze inderdaad in de sport kunnen lopen, want daar doe ik voor aan de paardensport!

Heb aan mijn vorige bericht nog een stukje toegevoegd, waarmee ik naar mijn idee genoeg bewijs lever, dat een paard voor mij geen wegwerpartikel is!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:02

@ Zoek: Waarom kan het bij jou alleen zwart wit en niet grijs zijn?
Trouwens in je onderschrift zet je dat je een nieuw baasje zoekt voor je tinkerruin.... Hoe dubbel is het dan, dat jij je paard wel naar een ander baasje mag doen, maar ik geen miljoen zou mogen aannemen voor mijn paarden?
Laatst bijgewerkt door Tendance op 31-07-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:02

Nou iedereen mag zijn eigen mening hebben en dat betekend niet dat wat ik of een ander zegt niet waar is. (voor ieder is iets anders waar,zolang er geen feiten zijn is er helemaal niets "waar")
Ik heb puur gereageerd op een reactie "nou dan koop je toch mooi een andere" dat vind ik niet netjes..
En zoals Zoek en ik al zeggen.. Iedereen heeft een eigen mening en dat mag.

En het kan me ook weinig schelen of iemand anders zijn paard wel voor 1miljoen verkoopt..

Maar als ik mijn paard zou verkopen en er een nieuwe voor zou kopen zou ik een schuld gevoel krijgen en dan zou het er op lijken alsof ik mijn paard als weg werp artikel zie.
Mijn paard is mijn kind. (dus mijn mening) Hoeft niet voor jou te zijn..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:04

Jij wel, ik niet!
Het geld zou mij heel goed uitkomen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:06

@ Semmerd: En nu zeg je het anders... Alsof jij je paard als een wegwerpartikel ziet, maar dat is niet wat je in eerste instantie zei. Nu snap ik dat je het op jezelf betrekt, dan heb ik er geen problemen mee, maar lees je eerdere bericht eens terug en dan zul je zien, dat je het als iemand van de ja-kant als betrekking hebbende op die groep kunt lezen en dus als een verwijt!
Het is een kwestie van zorgvuldig typen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:11

T is maar goed dat sommige mensen hun paard als wegwerp artikel zien, zonder verkoop geen koop, dus tja.

Ik blijf erbij dat een aantal (wie de schoen past) uit
het nee kamp zich gruwelijk aan stelt.

Mijn haf was ook aan mij gehecht, dacht ik. Was ook aan haar omgeving gehecht, dacht ik.

Haar naar de zorgboerderij doen waar ze nu staat is het beste wat ik ooit voor haar heb kunnen doen
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 31-07-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:13

Volgens mij heb ik mijn eerste bericht gezegt dat het om mijn mening ging,maar dat terzijde.

Dat voor sommige mensen het geld verdomd handig komt in crisis kan ik begrijpen dat sommige dan met pijn in hart hun paard verkopen.
En ook wat je zegt je had een paard voor sport en als dat paard zich dan gaat vervelen bij jou is natuurlijk ook een ander verhaal.. Dan kan ik dat ook heel goed begrijpen.
Maar er mag ook worden begrepen dat sommige mensen hun paard wel als "hun alles" zien. En niet alles uit de handels wereld word gezien.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:14

@stef, ik snap heel goed dat er ook gewoon handel is maar daar ging het mij niet om.
En waarom zou ik mij "gruwelijk aanstellen" waneer ik zeg dat ik mijn paard niet voor een miljoen verkoop?
Jij wel,ik niet..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:15

Ik zie het meer als een onwijs lief paard, waar ik heel veel plezier mee heb gehad en heel veel lieve moment, die nu iemand anders blij mag gaan maken.
En ja dan geef ik weer een ander paardje de kans om een mooie periode met mij door te maken. Om vervolgens ooit ook weer een lief ander baasje te zoeken.

Op dit moment heb ik er wel 1 (ruin), die me heel ver gaat brengen, dus die mag echt wat langer blijven en ik heb mijn merrie in het Z1, met haar hartritme stoornis, die net achter de rug is, die niemand wil hebben......
Dat is niet waar, want ondanks dat willen veel mensen haar zo hebben... Helemaal nu ze weer in het Z1 loopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:18

Denkers, ik zeg niet voor niks wie de schoen past. Als jij die schoen niet past, trek je hem niet aan.

Ieder is vrij in zijn eigen keuze, het gaat me in alles qat erbij gehaald word. Allerlei menselijke trekjes die paarden helemaal niet kennen.
Het zal een paard een zorg zijn van wie hij z'n brokken krijgt...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:19

Semmerd schreef:
Volgens mij heb ik mijn eerste bericht gezegt dat het om mijn mening ging,maar dat terzijde.

Dat voor sommige mensen het geld verdomd handig komt in crisis kan ik begrijpen dat sommige dan met pijn in hart hun paard verkopen.
En ook wat je zegt je had een paard voor sport en als dat paard zich dan gaat vervelen bij jou is natuurlijk ook een ander verhaal.. Dan kan ik dat ook heel goed begrijpen.
Maar er mag ook worden begrepen dat sommige mensen hun paard wel als "hun alles" zien. En niet alles uit de handels wereld word gezien.

En nu zijn we dus op het punt wat ik de hele tijd al zeg. Ik begrijp best, dat jullie het zo zien en dat vind ik ook heel mooi van jullie!!! Maar blijkbaar willen jullie dat deel van mijn verhaal niet lezen....
Ik weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar ik heb geen negatief woord over jullie denkwijze gezegd hoor, dat is enkel een aanname van jullie kant. Ik deel jullie mening niet, dus zal wel tegen jullie zijn, dat is dus niet zo....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:20

stef schreef:
Denkers, ik zeg niet voor niks wie de schoen past. Als jij die schoen niet past, trek je hem niet aan.

Ieder is vrij in zijn eigen keuze, het gaat me in alles qat erbij gehaald word. Allerlei menselijke trekjes die paarden helemaal niet kennen.
Het zal een paard een zorg zijn van wie hij z'n brokken krijgt...

Inderdaad!!! Een paard heeft een heel andere manier van liefhebben enz.... We moeten niet uit het oog verliezen, dat een paard gewoonweg GEEN mens is.

Ffhdtjhfyjg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:22

Nooooooit geld maakt niet gelukkig.
Paardenliefde is niet te koop.

Als 2 paardenogen je aankijken
en zeggen dat het niet meer gaat.
Die 2 ogen die zeggen ; Het is het niet meer waard.
Moet je hem dan laten gaan?
Of moet je dan dat paard laten lijden totdat hij van de pijn vergaat.
Als 2 paardenogen je willn vertellen dat dit het einde van alle avonturen zal zijn.
Als 2 paardenogen je willen vertellen;
Tegen deze ziekte helpt geen enkel medicijn.
Laat me maar gaan.
Laat me los.
Hoe moeilijk het ook is.
Zo is het en zo moet het zijn.
Ookal doet het je zoveel pijn

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:23

@ Tendance; super dan kunnen we dit vriendelijk afsluiten met je ena laatste berichtje ben ik het ook eens.

@ Stef ; oke super dat je dat zegt want bij mij knelde de schoen inderdaad dan vat ik het niet persoonlijk op :D.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:24

Shaggysophie schreef:
Nooooooit geld maakt niet gelukkig.
Paardenliefde is niet te koop.

Haha jawel hoor!!! Koop maar heel veel wortels en snoepjes en voer enzo.... Dan is zelfs de liefde van die dikke shet van de buurman zo voor jou en dus gekocht!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:26

Van het miljoen zou ik een perfect stallen-complex willen kopen. Met alles erop en eraan. Maar dat word weinig nuttig als paardjelief er niet meer is..
Dan maar gezellig samen en wat minder perfect:)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:27

Shaggysophie schreef:

Als 2 paardenogen je aankijken
en zeggen dat het niet meer gaat.
Die 2 ogen die zeggen ; Het is het niet meer waard.
Moet je hem dan laten gaan?
Of moet je dan dat paard laten lijden totdat hij van de pijn vergaat.
Als 2 paardenogen je willn vertellen dat dit het einde van alle avonturen zal zijn.
Als 2 paardenogen je willen vertellen;
Tegen deze ziekte helpt geen enkel medicijn.
Laat me maar gaan.
Laat me los.
Hoe moeilijk het ook is.
Zo is het en zo moet het zijn.
Ookal doet het je zoveel pijn

Gelukkig was het bij mijn paard nog niet zo ver en is die nu juist heel blij, dat haar hartje weer in ritme slaat. Ik had mazzel en zat aan de goede kant van de 50%