Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:11

Ik heb vrijdag mijn April nummer ontvangen... Ik krijg nooit meer elke maand mijn blad en had inderdaad ook opeens een rekening van 39,50 euro die was afgeschreven... Ik ga het blad opzeggen. Hij wordt steeds dunner, steeds meer onzin, steeds slechter taalgebruik, niet elke maand mijn blad en veel te duur. Genoeg reden lijkt me! ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:12

geweldig bedankt. Ook ik wil al tijden Horsimo opzeggen.

Hova

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:18

Hier nog een die horsimo nu definitief op gaat zeggen! Wat is dat blad hard achteruit gegaan zeg; het ziet er niet meer uit, veel tekst en inhoudelijke fouten en de helft van het blad gaat over honden en katten!! Ongelofelijk..

Ook hier gaat de strijd voor het opzeggen nu dus beginnen, maar ik betaal ze in ieder geval helemaal niets meer!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:31

ik denk dat ik toch eens wat beter moet op gaan letten want ik houd de automatische afschrijvingen nooit zo bij.
wanneer is er bij jullie het bedrag af geschreven dan?
En was het bij jullie allemaal ineens verhoogt naar 39,95?
Ik heb hem vrijdag ook gekregen....maar eerlijk gezegt las ik hem de laatste tijd al nooit echt meer.
Dus qua veranderingen weet ik het niet eens.
Ik moet morgen dan toch maar eens mijn rekening raadplegen om te zien wat er bij mij wanneer afgeschreven is.
wat ik al eerder zei, ben ik daar erg slordig in :o
Maar als het niet klopt, dan sluit ik me bij de rij aan dit aan de kaak te stellen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:35

Idd...zie net dat er op 25-3 bij mij ook 39,95 is afgeschreven.
Dus zet mij maar op de lijst erbij!
Goed dat ik door dit topic erop attent gemaakt ben, leer er meteen weer van om iets beter op te letten in het vervolg.
En idd is het het blad van April.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:02

Ik zal van de week alles even nazoeken. Ben met opzeggen bezig geweest wat vastliep maar weet niet of er geld is afgeschreven als ik eerlijk ben.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:05

Ik ben aan het googelen geweest en heb het volgende opgeduikeld:
Stukje uit een artikel op: http://www.nuv.nl/contenttypes/FAQ/FAQ312.aspx
In de toelichting bij artikel 6: 236, sub i BW staat dat prijsverhogingen die na drie maanden plaats vinden, moeten worden getoetst aan de open norm van artikel 6:233 sub a ( een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden tot stand zijn gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij;). Op basis van die algemene toets zal een rechter waarschijnlijk de consument in het gelijk stellen bij een substantiële verhoging ná drie maanden. De uitgever zal goede argumenten moeten hebben om de verhoging toch te kunnen doorvoeren en bij indexering kan dat waarschijnlijk wel worden verdedigd.

Natuurlijk moet een uitgever bij een echt substantiële prijsverhoging (anders dan alleen indexeren) abonnees zeker de mogelijkheid geven om hun abonnement per direct op te zeggen, of dit nu wel of niet binnen 3 maanden na het aangaan van het abonnement gebeurt, althans, het is niet verstandig daarmee risico te nemen.

Het vermelden van zo’n prijsverhoging op een website of in het (colofon in het) blad zal gezien de geest van de wettelijke bepaling m.b.t. algemene voorwaarden al snel gelijkgesteld worden met een bepaling in algemene voorwaarden die de abonnee krijgt bij het aangaan van het abonnement. Zo’n melding zal daarom vermoedelijk onvoldoende zijn om de abonnee aan zijn verlengde, duurdere abonnement te houden.

Kortom: een (substantiële) prijsverhoging met een beroep op algemene voorwaarden heeft niet tot gevolg dat het abonnement automatisch wordt verbroken, maar kan wel een grond voor ontbinding zijn. De abonnee zal dan actief bij de aanbieder moeten aangeven dat hij het contract om die reden beëindigt, anders loopt het abonnement gewoon door.

En op http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... verhoging/ vond ik het volgende:
In principe kun je binnen 30 kalenderdagen het abonnement opzeggen vanaf de datum dat de prijsverhoging is in gegaan en je daarover geen (tijdig) schriftelijk bericht hebt gekregen.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:14

er stond in het voor woord van het nummer van april, wat ik overigens zaterdag pas heb gekregen
dat een andere grotere maatschappij het blad heeft overgenomen en verbeterd ?????
ook zou de onregelmatige bezorging nu over zijn
ik sta er trouwens wel van te kijken dat ik hem nog gekregen heb omdat ik het abbo geld heb laten terug boeken

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:24

Dat blad kreeg ik dus Vrijdag en er zat een in gebreke stelling bij ingesloten, ik had nl ook de 39.95 laten storneren.
Ik moet nu binnen 14 dgn betalen, zat die er bij jou niet bij?

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:44

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:56

Update
Citaat:
Lijst voor protestactie Radar:
Kehdra
Jesskn
IngridB
dammie1
neutje
Angela_
texelse
bey
Isabonny
onassa

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:08

PEET_G schreef:
Ik ben aan het googelen geweest en heb het volgende opgeduikeld:
Stukje uit een artikel op: http://www.nuv.nl/contenttypes/FAQ/FAQ312.aspx
In de toelichting bij artikel 6: 236, sub i BW staat dat prijsverhogingen die na drie maanden plaats vinden, moeten worden getoetst aan de open norm van artikel 6:233 sub a ( een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden tot stand zijn gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij;). Op basis van die algemene toets zal een rechter waarschijnlijk de consument in het gelijk stellen bij een substantiële verhoging ná drie maanden. De uitgever zal goede argumenten moeten hebben om de verhoging toch te kunnen doorvoeren en bij indexering kan dat waarschijnlijk wel worden verdedigd.

Inderdaad staat in boek 6 art 233 dat een bepaling uit de algemene voorwaarden vernietigbaar is in bepaalde gevallen. Vernietigbaar is wat anders dan nietig; je moet nl eerst naar de rechter om die bepaling nietig te laten verklaren.
Maar ja, dat is precies waar de uitgever op gokt; Niemand gaat naar de rechter voor 4 tientjes....

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:11

Mensen met een rechtsbijstand verzekering kunnen dat doen, trouwens.....iedereen kan dat doen aangezien de proceskosten voor hen zijn als je van de rechter gelijk krijgt.
(toch???)

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:13

ach ja niet eens gezien
maar ja hun blijven ook in gebreke, dus ik ga even navraag doen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:14

Op zich wel natuurlijk! Maar of de rechtsbijstand dat doet? Die moeten daar maar net zin in hebben, voor zo'n klein bedrag...

En zelf doen? inderdaad kan de tegenpartij veroordeeld worden tot het betalen van de proceskosten. En bij zo'n klein bedrag ben je niet verplicht een advocaat in te schakelen maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, geloof ik.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:20

beantsje schreef:
En alweer iemand erbij!
Citaat:
Lijst voor protestactie Radar:
Kehdra
Jesskn
IngridB
dammie1
neutje
Angela_
texelse
bey
Isabonny
onassa
PEET_G

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:20

beantsje schreef:
Op zich wel natuurlijk! Maar of de rechtsbijstand dat doet? Die moeten daar maar net zin in hebben, voor zo'n klein bedrag...

En een soort groepsproces? Dan gaat het niet meer om een paar tientjes.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:21

Volgens mij moet een rechtsbijstand je wel helpen? Daar betaal je toch voor?
Desnoods een collectieve zaak met alle mensen die dezelfde rechtsbijstandverzekering hebben?

Zou toch eigenlijk te zot zijn als het om die 40 euro niet zou kunnen, reken eens uit hoeveel keer ze die 40 euro anders zouden vangen bij die uitgever?
Dat is vrees ik geen klein bedrag gezien het aantal mensen dat bladen afneemt van ze!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:23

tis nu ook niet meer van publi force , maar van topbladen. ik vind het nu minder. ik denk dat ik ga opzegge.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:24

Ik hoop voor je dat DAT gaat lukken grietje14!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:24

Misschien dat ik er over heen heb gelezen, maar ik wil ook mijn abbo opzeggen. Naar welk e-mailadres moet ik een mail sturen in de hoop dat het dan wordt stopgezet?

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:27

Ik heb het naar zoveel mogelijk emailadressen gedaan!
Wel een leesbevestiging vragen!
En verzoeken dat ze binnen redelijke termijn reageren!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:29

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:31

Wooow... 6 mailadressen?? Wat erg is dit zeg...
Ik heb helaas geen lidmaatschap nummer,dit heb ik denk ik wel nodig he?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:31

Sowieso mag een uitgever eisen dat je het schriftelijk opzegt, per brief dus.
Alleen de bepaling dat dat aangetekend moet gebeuren, is imo onredelijk bezwarend.
Maar ze kunnen met recht zeggen dat het niet per e-mail kan.
Dus briefje sturen en dan vervolgens ze bestoken met e-mails om een reactie op je brief te vragen. Bevestigen ze de ontvangst van je brief, dan zit je gebeiteld.

o ja, publiforce geeft dit blad niet meer uit.
probeer eens
info@toptijdschriften.nl