Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wintu schreef:We gaan het wel aanpakken hoor, maar het kan niet volgens de regels van Bij12 zeg maar, dat is niet te betalen. We hebben harmonicagaas van 1.50 bevestigd aan houten palen. Ik wil bovenop de palen stroomhouders, zeg maar het bovenste eind van normale stroompaaltjes. Daar stroomdraad door op 2 hoogten en dan een stroomklok met timer.
SusanH schreef:Nou 1 wolf wil ik al niet tegen komen laat staan een hele roedel. De gemeente Utrechtse Heuvelrug wordt ook genoemd als plek waar je voorzichtig moet zijn in het bos. Ik wandel daar bijna dagelijks met de hond en heb eens gekeken aan de kant waar ik er meestal in ga, nergens bordjes met een waarschuwing. Dat vind ik dan wel bijzonder. Niet iedereen kijkt op de website van de gemeente of provincie.
Jessix schreef:SusanH schreef:Nou 1 wolf wil ik al niet tegen komen laat staan een hele roedel. De gemeente Utrechtse Heuvelrug wordt ook genoemd als plek waar je voorzichtig moet zijn in het bos. Ik wandel daar bijna dagelijks met de hond en heb eens gekeken aan de kant waar ik er meestal in ga, nergens bordjes met een waarschuwing. Dat vind ik dan wel bijzonder. Niet iedereen kijkt op de website van de gemeente of provincie.
Ik liep vanmorgen met mijn hond op het leersumse veld. Via de hoofdingang erop gegaan. Ook daar niets te zien aan waarschuwingen en ook geen enkele boswachter gespot. Ook die zouden meer rond moeten lopen heb ik gelezen.
Citaat:Achtmaal Noord-Brabant
03-08-2024
02.15 uur
1 schaap en 1 kalkoen gedood in Achtmaal. De vermoedelijke dader staat op beeld.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
dierenfan schreef:Die hebben vast rustig thuis weekend...ergens hebben ze groot gelijk natuurlijk. Het is uiteindelijk ook niet hun persoonlijk probleem. Iedereen mag daar lopen mits men zich aan de regels houdt. Ze hoeven niemand te beveiligen
Jessix schreef:dierenfan schreef:Die hebben vast rustig thuis weekend...ergens hebben ze groot gelijk natuurlijk. Het is uiteindelijk ook niet hun persoonlijk probleem. Iedereen mag daar lopen mits men zich aan de regels houdt. Ze hoeven niemand te beveiligen
Dan hebben ze zeker al de hele week weekend. Ik woon op de UH in het bos. Maar wat mij betreft prima hoor, ik red me wel.
tienus63 schreef:Zichtmelding Valthe DrCitaat:Weerdinge Drenthe
01-08-2024
23.50 uur
Zojuist een wolf gezien overstekend op de dorpsstraat in Valthe, Drenthe ter hoogte van een met gaas omheind weiland.
Hij stak de straat over, een zandpad op wat tussen de huizen doorloopt
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
[ [url=m/GJqr15.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/TSn7Sv ... tid=WC7FNe
Lugea schreef:Oh, dat is een goede en voor die prijs ook nog wel het proberen waard. Je moet in geval van nood inderdaad iets.. We zullen ermee om moeten leren gaan, maar fijn is anders.
Popstra schreef:Als je de treek in gaat hangen er wel veel bordjes met dat je het leef gebied van de wolf betreed.
Maar gewoon heel bescheiden. Geen hysterisch gedoe
vilheide schreef:Ik woon in Veenendaal en mijn paarden staan in Rhenen. Hier is het gelukkig nog rustig maar voor hoelang? Vorige week met de honden naar het losloopgebied in Rhenen geweest. Dit ligt pal naast het beren/wolven bos van de dierentuin. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als de wolf daar komt.
Jessix schreef:vilheide schreef:Ik woon in Veenendaal en mijn paarden staan in Rhenen. Hier is het gelukkig nog rustig maar voor hoelang? Vorige week met de honden naar het losloopgebied in Rhenen geweest. Dit ligt pal naast het beren/wolven bos van de dierentuin. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als de wolf daar komt.
Ja daar ga ik elke zondag naar toe. Daar durf ik inderdaad de hond nog lekker los te laten. Hopelijk blijven ze daar nog even weg, maar dat is natuurlijk een illusie.
Jessix schreef:Popstra schreef:Als je de treek in gaat hangen er wel veel bordjes met dat je het leef gebied van de wolf betreed.
Maar gewoon heel bescheiden. Geen hysterisch gedoe
Nou een bordje lijkt me ook wel het minste. Bij Amerongen en Austerlitz hangt er al een paar jaar wat bij de losloop gebieden daar is aar de wolf “nieuwsgierig” was naar honden.