Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:52

upendo schreef:
Jemig tita, dat is wel heel kort door de bocht. :=

Misschien heeft meisje 1 wel een zusje die het paard overneemt als meisje 1 ermee uit gereden is.

Weetje wat kort door de bocht is denken dat 17 jarige serieuzer en waarschijnlijk blijft rijden dan 12 jarige

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:52

tita schreef:
Ik zou altijd for ever home gaan

Wij vermenselijken paarden graag en alle paarden komen graag buiten okay zijn uitzonderingen

Meisje 1 is zo’n typisch meisje waar ik allergisch ben alles voor de top
Maar ja als ze zo goed rijdt heeft ze geen 15 jarige nodig echt paard is hier echt voor gebruikersdoel
En zal meerdere keren verkocht worden

en misschien krijgt meisje 2 over 2 jaar wel een vriendje en ziet ze het hele paard niet meer staan.
Forever home geloof ik niet zo erg meer in (en ja, ik heb 2 oudjes in de wei lopen die nooit meer weg gaan hoor!) maar ook ik heb geleerd dat er toch ook omstandigheden zijn die kunnen veranderen helaas....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 13:56

tita schreef:
upendo schreef:
Jemig tita, dat is wel heel kort door de bocht. :=

Misschien heeft meisje 1 wel een zusje die het paard overneemt als meisje 1 ermee uit gereden is.

Weetje wat kort door de bocht is denken dat 17 jarige serieuzer en waarschijnlijk blijft rijden dan 12 jarige

Als ze zo ver in de sport zit zegt dat wel iets over haar doorzettingsvermogen natuurlijk. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:58

Je kunt er natuurlijk zoveel discussie over voeren als je wilt, zodra hij op zijn nieuwe box staat weet je niet wat de toekomst van het paard gaat brengen.
Natuurlijk hoop je dat het paard tot zijn einde bij zijn nieuwe huis kan blijven, maar daar krijg je geen garantie op. Wat mensen ook zeggen of beloven.

Kies degene uit bij wie je het beste gevoel hebt, welke mensen staan je het meest aan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:06

Ja maar doorzettingsvermogen krijg je niet met geklasseerde paarden

Doorzettingsvermogen krijg je als je het zelf doet
Z is nog wel ver weg van de subtop.

Maar goed in mijn jonge jaren liep Ad V.alk bij mij op stal en zijn stalruiters gaven les op mijn stalling ik zag die gasten elke dag en heb zoveel gezien

Zoveel ambitieuze mensen en eerlijk is eerlijk ik keek vaak mee hoor (leste ook tijdje bij hen)
Maar zoveel slechte dingen zijn blijven plakken een enkeling doet het nog steeds heel goec

Maar als goed begrijp is de beslissing beetje gemaakt voor Padoertje

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:48

Wat een onzin, iedereen is anders sn elk paard ook. Mijn eerste, helemaal zelf betaalde paard was PSG klaar. Liep alle oefeningen met 2 hoeven in z'n neus en z'n ogen dicht. Maar er was een reden dat ik m kon kopen...was heel ingewikkeld in z'n koppie. Was binnen n jaar Z, maar poeh... kreeg ook te horen dat het lekker makkelijk was met zo'n paard. En oneerlijk. Maar wat was t voordeel dan voor mij, toen ik L2 startte ? Hij gaf overal z'n eigen draai aan, was spooky , kijkerig etc. En die extra oefeningen die hij er uit gooide, gaven me geen extra punten. In tegendeel. Mijn freiberger scoort hoger haha.

Op een dag waren we er klaar mee na zo'n opmerking . Gevraagd of diegene soms ter plekke even van paard wilde ruilen. Nee, dat leek haar geen goed plan....

Spaansepony

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:03

Niet alle reacties van andere gelezen,
Maar meisje 2 zou mijn voorkeur zijn.

Meisje van 17 rijd nog een jaar op een pony en stapt dan over naar de paarden. En dan gaat de jouwe (ik ga er vanuit dat het een pony is) weer de deur vaak uit.

Meisje 2 is jong en kan groeien, ze hebben een eigen stal en daar loopt denk voldoende begeleiding of andere ruiters die wellicht eens met hem rijden en bij de les houden.
Daarnaast maak ik uit je verhaal op dat je dicht bij meisje 2 woont en ze kan bijstaan en kan helpen wat wellicht leuk voor jou is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:04

Het is een paard, Spaansepony

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:06

MyWishMax schreef:
Het is een paard, Spaansepony

Thanx,

Dan nog mijn voorkeur voor meisje 2. Meer omdat zeker als er een goed en fijn paard bij meisje 17 te wachten staat ik het ook zou gunnen om een jong meisje dingen te laten leren met een goede leermeerster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:13

Meisje 2 spreekt mij het meest aan uit je verhaal. Maar wie weet komt er nog wel iemand op je pad.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:18

Aan je eigen reactie en bereidheid om begeleiding aan te bieden, maak ik op dat meisje 2 eigenlijk een beetje de voorkeur heeft bij jou. Alleen wil meisje 2 nog meer bezichtigen en kan de andere partij direct handelen.
Ik zie de vraag meer als verkoop ik direct naar een vet prima huisje of gun ik het paard aan een evengoed huisje en een amazone die nog lang kan leren van hem. Maar dan wel met het risico dat ze straks een ander paard fijner vindt passen bij een andere bezichtiging en de andere partij ook door is gegaan met zoeken en iets anders heeft gevonden. In de huidige markt heb je dan wel zo weer andere kopers op de stoep staan en garantie op forever home is bij alle kopers 0.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:20

grauwman schreef:
Ik ben even kwijt waar iedereen naar op zoek is.

Ik reageer graag nog even hierop :)

- stiekem voorkeur PRE (geen volbloed of draver)
- Merrie of ruin mag beide
- Tussen 6 en 10 jr
- tussen 1.60 en 1.68 ( ik ben zelf 182)
- buiten rij paard dus alleen naar buiten kunnen
- budget €7000
- ik wil geheel RX keuren, liefst op kliniek

Ik heb zeker de “discussie” eerder gelezen dat ik best lang ben voor de hoogte maar heb geen wedstrijd ambitie en hou gewoon van de kleinere paardjes.

Wat betreft de vraag hiervoor meisje 1 of 2 geeft mijn gevoel ook meisje 2, maar een echte onderbouwing heb ik er niet voor :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:23

Kimberly_83 schreef:
grauwman schreef:

- Tussen 6 en 10 jr
- budget €7000

Ik heb zeker de “discussie” eerder gelezen dat ik best lang ben voor de hoogte maar heb geen wedstrijd ambitie en hou gewoon van de kleinere paardjes.

Ik ben 1.75 mtr en heb een PRE van 1.45 mtr gereden, ging prima!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:52

Is er toevallig nog een meisje 3 dat net iets meer ervaring/vaardigheid heeft dan meisje 2 en minder ambities heeft dan meisje 1? :P

Ik zou ook sneller neigen naar meisje 2, maar het kan wel zijn dat paard en ruiter sterk afhankelijk zijn van jouw begeleiding of het allemaal lekker blijft gaan, zodat paard en ruiter happy blijven. Ik heb wel een ervaring waardoor ik meisje 1 serieus zou overwegen. Want liever een passend, maar geen forever home (en daarna weer door naar een passend nieuw thuis) dan blijven plakken in een minder geweldige situatie, puur en alleen omdat je uit principe het paard niet wil of mag verkopen. :o Vaak groeit een combinatie en wordt het alleen maar beter, maar soms ook niet. Soms gaat het precies de andere kant op en heeft het paard daar ook meer last van dan je had verwacht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:09

Pardoertje heeft wel serieuze prijs dat kan en wil ook niet iedereen betalen

Dus daar trek je wel wat ruiters aan met bepaalde sportdoelen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:16

Ik denk dat ik daarom 'meisje 2' niet helemaal had verwacht bij dit paard (in de zin van leeftijd, ervaring, etc.).

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:27

Ik zou gaan voor meisje 1. Je kunt nooit in de toekomst kijken, mensen kunnen door ziekte, financiële problemen in situaties komen waardoor een paard toch verkocht moet worden. Meisje 1 is dus heel serieus, heeft foto's al bekeken en paard kan op niveau aan het werk. Je paard was bij het proefrijden met meisje 2 braaf, maar wat gebeurd er in een vreemde omgeving en op het moment dat hij niet dagelijks consequent gereden wordt?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:37

Bedankt allemaal. Meisje 1 komt straks weer rijden en afhankelijk hoe dat gaat en wat ze willen, ga ik er even een nachtje (of 2) over slapen. Het is inderdaad een luxe probleem, wat hier eerder al genoemd is.

Ik heb meerdere mensen die langs willen komen, waarvan 1 zondag. Maar heb er vandaag 4 on hold gezet omdat ik het traject met meisje 1 netjes wil afhandelen. De rest afbellen of laten komen, kan altijd nog. Zeker nu hij feilloos door de keuring is, is de animo alleen maar groter geworden. Hier had ik me ook echt niet op voorbereid.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:48

_Lorette_ schreef:
Ik denk dat ik daarom 'meisje 2' niet helemaal had verwacht bij dit paard (in de zin van leeftijd, ervaring, etc.).

Er komen 15 jarige meiden welke nog weinig ervaring hebben met ouders kijken naar een paard van 150k... Als er geld is dan willen ze ook wat goeds kopen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:59

Kimberly_83 schreef:
grauwman schreef:

- Tussen 6 en 10 jr
- budget €7000

Wat betreft de vraag hiervoor meisje 1 of 2 geeft mijn gevoel ook meisje 2, maar een echte onderbouwing heb ik er niet voor :+

Toch is je budget redelijk krap voor een PRE. Scheelt wel dat je ze al vanaf 160 wilt.
Ik maak uit je bericht op dat hij ook vooral braaf moet zijn, dus dan vallen al die dure dressuurcracks al af, scheelt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:01

12 jaar was dit meisje, toch? Dat vind ik anders dan 15. Ik snap wel dat je voor bepaald geld ook een bepaald paard zoekt. Ergens had ik dan verwacht dat ze een soort van 'tussenpaard' zouden regelen om de ruiter eerst een basis te geven vóórdat het dure paard wordt aangeschaft. Of een lespaard. Maar goed, dat is blijkbaar niet gangbaar.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:04

_Lorette_ schreef:
12 jaar was dit meisje, toch? Dat vind ik anders dan 15. Ik snap wel dat je voor bepaald geld ook een bepaald paard zoekt. Ergens had ik dan verwacht dat ze een soort van 'tussenpaard' zouden regelen om de ruiter eerst een basis te geven vóórdat het dure paard wordt aangeschaft. Of een lespaard. Maar goed, dat is blijkbaar niet gangbaar.

Ik denk dat ze misschien daarom nog andere paarden gaan proberen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:05

Nou ja, je gaat dan toch "gewoon" meteen op zoek naar een fijn leerpaard; waarvan ze denken dat deze dat is ?

Aan de andere kant: met 12 zit je toch nog lekker op n pony :D ( of is ze erg groot ?).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:09

Getup schreef:
Nou ja, je gaat dan toch "gewoon" meteen op zoek naar een fijn leerpaard; waarvan ze denken dat deze dat is ?

Aan de andere kant: met 12 zit je toch nog lekker op n pony :D ( of is ze erg groot ?).

De vraag blijft of het de ambitie van de ouders of het kind is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:15

Ervaring, handigheid en ambitie is ook allemaal relatief. Hier heb ik wel eens een verkooppaard gehad waarvoor ik een leuke koper had. Paard was te simpel voor het hogere werk, maar wel heel braaf en makkelijk te rijden. Eigenaar was bang dat koper te veel ambitie had en dat paard dan weer verkocht zou worden. Dat snap ik wel, want koper gaf aan wie instructeur was en dat ze een paard zochten voor de serieuze wedstrijdsport. Maar dat betekende in haar geval, na doorvragen, L dressuur met een winstpunt. :D