Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:54

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:04

Nogmaals, of beter uitgelegd. Boerminnend NL heeft tijdens de PS verkiezing 2023 hun stem laten horen door massaal op de BBB te stemmen. Wanneer deze kiezer echt het beste met de boer voor heeft, dan komt ze ook massaal voor de boer en haar dieren op. Maar merendeel heeft om de verkeerde reden BBB gestemd en dat vertaald zich nu terug...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:06

Kaja schreef:
Nogmaals, of beter uitgelegd. Boerminnend NL heeft tijdens de PS verkiezing 2023 hun stem laten horen door massaal op de BBB te stemmen. Wanneer deze kiezer echt het beste met de boer voor heeft, dan komt ze ook massaal voor de boer en haar dieren op. Maar merendeel heeft om de verkeerde reden BBB gestemd en dat vertaald zich nu terug...

Nogmaals of beter uitgelegd? Volgens mij ben jij diegene die het niet snapt of niet goed leest. Ik geef de moed op in ieder geval.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:05

Kaja schreef:
Een statement maken voor wie? Voor de mensen die zich ruimschoots achter de boer schaarde omdat de politiek hen niet juist behandeld ivm een stikstofcrisis? Die massaal op de BBB stemde? Waar zijn die mensen nu? Het merendeel kijkt helaas niet verder dan de neus lang is en sympathie voor de boer voor zover de portemonnee reikt...

@Pillow ik haak in op het ‘statement maken’ verhaal. Daar borduur ik op verder, door mijn twijfels te uiten, gelet op de hoeveelheid stemmers op de BBB. Vervolgens vraag jij je af wat de BBB stemmers hiermee te maken heeft en dat probeer ik je uit te leggen. Als je je aangevallen voelt, dan is dat niet mijn bedoeling. Je hoeft het wat mij betreft niet te snappen, maar in mijn ogen zit hier een belangrijk knelpunt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:23

Kaja schreef:

Denk dat het merendeel helemaal niet met de verkeerde reden op BBB heeft gestemd. Er zijn nl tig redenen om op hen te stemmen en 1 van de grootste is dat Caroline de dingen bij de naam noemt zonder onfatsoenlijk of opruiend te worden en dat is waar heeeeeeeeel veeeeeel mensen aan toe zijn. Niks meer onder het tapijt. Problemen benoemen er aan werken en oplossen. Geen list en bedrog. Dat is wat de mensen willen. Heel veel mensen willen gewoon eerlijke info of ze nu voor of tegen de wolf zijn. Daar kunnen ze iets mee maar willen niet gevoel hebben dat ze besodemieterd worden omdat er desinfo gegeven wordt en men langzaamaan wel ziet dat het er heel anders aan toe gaat als wat voorspelt is dus door onze "deskundigen" die ingehuurd zijn om de boel een rad voor ogen te draaien niet om reeele kennis te verspreiden. En dat is niet alleen bij de wolf het geval gezien de hoeveelheid affaires en drama's die er zich afspelen en die niet opgelost of erg traag aangepakt worden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:46

Off topic - We gaan zien of ze het waar kan maken. Ik hoop het maar eerst zien en dan geloven. Niet om wie Caroline is, meer om wat de politiek inhoudt.

On topic - Als er zoveel mensen met de boeren begaan zijn, dan snap ik de grote weerstand niet dat we de wolf begrenzen en bejagen. Je kunt een boer niet los zien van zijn dieren.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:17

Mac schreef:
Maar misschien wel toeristen of andere mensen die er anders niet bij stil staan wat de consequenties zijn van de wolf. En dus de berichtgeving op social media en misschien plaatselijk nieuws.

Nou, ik heb even gekeken op googlemaps en ik doe een wilde gok dat het daar niet storm loopt met toeristen of dagjesmensen. Buurtbewoners ook niet trouwens.

De man kan net zo goed de schapen + bord 5 minuten zo neerleggen om een foto te maken en dan snel die schapen afdekken. Foto naar de media sturen en klaar. Misschien heeft 'ie dat ook wel gedaan.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:24

De meeste mensen die op BBB hebben gestemd zijn oud Forum stemmers en die zijn waarschijnlijk overgestapt omdat Caroline herkenbaarder en aansprekender is dan Baudet de reller.

Die oud Forum stemmers hebben niet persé iets
met boeren of het platteland. Het is net als die antivaccers/wappies die ineens voor de boeren demonstreren. Die hebben ook niks met boeren, die zijn vooral anti-overheid en toevallig zijn boeren nu een thema dus scharen ze zich daar achter. Maar als het loodgieters waren geweest die een probleem hadden met de overheid dan waren ze pro-loodgieters geweest.
Laatst bijgewerkt door Schapenwol op 21-06-23 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:27

Kaja schreef:
Kaja schreef:
Een statement maken voor wie? Voor de mensen die zich ruimschoots achter de boer schaarde omdat de politiek hen niet juist behandeld ivm een stikstofcrisis? Die massaal op de BBB stemde? Waar zijn die mensen nu? Het merendeel kijkt helaas niet verder dan de neus lang is en sympathie voor de boer voor zover de portemonnee reikt...

@Pillow ik haak in op het ‘statement maken’ verhaal. Daar borduur ik op verder, door mijn twijfels te uiten, gelet op de hoeveelheid stemmers op de BBB. Vervolgens vraag jij je af wat de BBB stemmers hiermee te maken heeft en dat probeer ik je uit te leggen. Als je je aangevallen voelt, dan is dat niet mijn bedoeling. Je hoeft het wat mij betreft niet te snappen, maar in mijn ogen zit hier een belangrijk knelpunt.

Ik voel me helemaal niet aangevallen. Ik probeer jou uit te leggen dat de stemmers nu zelf geen stem meer hebben. Dat ligt nu bij de partij om het uit te voeren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 07:09

@ Schapenwol Ik geloof niet dat de meeste stemmers oud Forum stemmers zijn. Daar zijn het er veel teveel voor. Het laatste ben ik wel met je eens en dat is precies mijn punt. Veruit de meeste BBB stemmers hebben niets met de boeren. Zij stemmen BBB vanwege het huidige kabinet en zij zien dat liever vandaag nog dan morgen vertrekken. De uitslag van de huidige PS verkiezing 2023 is gewoon een statement geweest. Als deze stemmers namelijk allemaal zo begaan waren met de boer en haar dieren, dan zou daarvoor gedemonstreerd en gestreden worden. Maar niets is minder waar, want deze situatie is zo ver van hun bed show, dat meer dan de helft van alle stemmers niet eens weet wat er speelt en nagenoeg de andere helft gaat proberen om een kek plaatje van de wolf te maken en wellicht nog een poging doet om hem te aaien.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 07:42

Kaja schreef:
@ Schapenwol Ik geloof niet dat de meeste stemmers oud Forum stemmers zijn. Daar zijn het er veel teveel voor. Het laatste ben ik wel met je eens en dat is precies mijn punt. Veruit de meeste BBB stemmers hebben niets met de boeren. Zij stemmen BBB vanwege het huidige kabinet en zij zien dat liever vandaag nog dan morgen vertrekken. De uitslag van de huidige PS verkiezing 2023 is gewoon een statement geweest. Als deze stemmers namelijk allemaal zo begaan waren met de boer en haar dieren, dan zou daarvoor gedemonstreerd en gestreden worden. Maar niets is minder waar, want deze situatie is zo ver van hun bed show, dat meer dan de helft van alle stemmers niet eens weet wat er speelt en nagenoeg de andere helft gaat proberen om een kek plaatje van de wolf te maken en wellicht nog een poging doet om hem te aaien.

Natuurlijk zijn het geen oud forum stemmers. Dat is nu juist wel de afdeling list en bedrog. Je zal je nog vergissen hoeveel mensen er iets met boeren hebben Het neemt af dat is duidelijk zeker doordat heel veel mensen geen boerderijen meer hebben in de familie waar ze min of meer ook mee opgegroeid zijnm de directe band missen en zich daardoor alles aan laten praten over boeren en hoe het er aan toegaat. . Maar begin eens met alle paardenmensen, die hebben inmiddels wel door dat de paardensport en de paarden ook op het schoplijstje staan. Gaan zich daardoor verbonden voelen. Begin eens met alle mensen die gewoon uitgekleed zijn door deze regering, die voelen zich ook verbonden. Niet door de kennis van het boerenleven maar doordat men vindt dat de mentaliteit zal moeten veranderen. Over het algemeen is er veel bewondering voor een Omtzigt een Leiten en een Caroline van der Plas. Daar is er maar 1 van echt proboer maar de anderen zijn als politiek mens aimabel. Dat is wat de Nederlander weer zoekt mensen waar je van op aan kunt dat ze er niet voor zichzelf zitten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 07:54

Nou het spijt me zeer, maar in deze ga ik met Schapenwol mee, het zijn gewoon een soort wappies. De boer staat namelijk ( naast de stokstofcrisis) opnieuw te kijken hoe de overheid hem in de steek laat. Een ervaringsdeskundige kan tegenwoordig iedereen zijn en deze slapers beweren dat 1.20 genoeg is. Daar draaien de meeste grote honden hun poot niet eens voor om. Vervolgens zegt een ervaringsdeskundige dat hij zijn dieren niet achter 1.20 houdt, de kudde moet er van leren. En nog, nog komt NL niet in beweging. Massaal op de BBB gestemd. Maar de wolf? Dode schapen? Verontruste boeren? Wat bedoel je?
Zoals ik zei… wappies! Niet meer en niet minder!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:09

Schapenwol schreef:
De meeste mensen die op BBB hebben gestemd zijn oud Forum stemmers en die zijn waarschijnlijk overgestapt omdat Caroline herkenbaarder en aansprekender is dan Baudet de reller.

Die oud Forum stemmers hebben niet persé iets
met boeren of het platteland. Het is net als die antivaccers/wappies die ineens voor de boeren demonstreren. Die hebben ook niks met boeren, die zijn vooral anti-overheid en toevallig zijn boeren nu een thema dus scharen ze zich daar achter. Maar als het loodgieters waren geweest die een probleem hadden met de overheid dan waren ze pro-loodgieters geweest.

Onzin
Ik heb nog nooit forum gestemd.
Buren waren cda stemmers.
Mijn broer vvd.
Om even wat te noemen.

De meeste mensen zijn de leugens van rutte beu. Het zoveelste schandaal. En ondertussen de zorg maar kaal plukken. De studenten plukken woningnood maar wel een stad per jaar aan asielzoekers.
Ja alles samen maakt dat ze veel stemmen krijgt.
Het zou forum zijn natte droom zijn dat al deze mensen ooit een forum stemmer waren.
Geen enkele partij heeft ooit in elke provincie gewonnen.
Tijd dus om eens uit de bubble te kruipen.

Verder is dit geen politiek topic. Maar ik word heel boos als een bbb stemmer met de walgelijke baudet word vergeleken.
Zo intens dom.

En nu weer terug naar de wolf.
Voorstanders zijn niet wijzer dan die baudet. Dat is wel een overeenkomst die er is.

pillow

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:10

Kunnen we het nu weer gewoon over de wolf hebben.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:14

Kaja schreef:
Nou het spijt me zeer, maar in deze ga ik met Schapenwol mee, het zijn gewoon een soort wappies. De boer staat namelijk ( naast de stokstofcrisis) opnieuw te kijken hoe de overheid hem in de steek laat. Een ervaringsdeskundige kan tegenwoordig iedereen zijn en deze slapers beweren dat 1.20 genoeg is. Daar draaien de meeste grote honden hun poot niet eens voor om. Vervolgens zegt een ervaringsdeskundige dat hij zijn dieren niet achter 1.20 houdt, de kudde moet er van leren. En nog, nog komt NL niet in beweging. Massaal op de BBB gestemd. Maar de wolf? Dode schapen? Verontruste boeren? Wat bedoel je?
Zoals ik zei… wappies! Niet meer en niet minder!

Hier is geen touw aan vast te knopen, idd wat bedoel je?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:38

Het zou idd fijn zijn als we weer on topic kunnen gaan. Ik heb gisteren wolvensporen gezien. Ik weet nu 100% zeker dat het wolf was, omdat het sporen waren die een pad schuin overstaken in een rechte lijn. Verder geen pootafdrukken of mensensporen in de buurt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:07

@susanh, vind je de sporen erg afwijkend van een hond en was je verbaasd over de grootte?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:14

Nee niet heel anders dan hond. Ik vond ze niet heel erg groot, denk dat ze rond de 8 cm waren. Maar moet echt wolf geweest zijn, vos is veel kleiner. En een hond komt niet solo uit de dekking om een pad over te steken in een rechte lijn. Ook vossen lopen niet in een rechte lijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:23

Grootte hangt natuurlijk ook samen met leeftijd en geslacht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:24

Ja klopt. En op de Veluwe zitten er veel, en ook jonge wolven natuurlijk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:20

pillow schreef:
Wintu de een is de ander niet en jij bent nu bezig met stemming makerij. Dit met gedode scha pen aan de weg leggen met een bord erbij wordt veel vaker gedaan. Maar ze blijven nooit zolang liggen als toen in Boijl. Die man is gewoon gek in de kop en dat zijn anderen hopelijk niet.

Ik zeg toch dat ik hoop dat ie ze niet laat liggen, niet dat ie ze laat liggen. En ja, de meeste schapen van wolfaanvallen liggen en plein public langs de kant van de weg. En dat vind ik met dit weer sowieso niet kunnen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:24

DuoPenotti schreef:
Maar uit die link haal ik niet dat ze er 2 weken hebben gelegen.
Enkel dat ze niet afgedekt liggen.

Je moet ook een heel zeil hebben om er zoveel af te dekken...

Ik heb niet zoveel moeite met deze actie. Als het wel gewoon aangemeld is bij rendac zoals het hoort.
Want nogmaals die 2 weken toen en nu zie ik niet terug. Of kijk er behoorlijk overheen.

Ja de buurtbewoners daar is het niet voor nodig.
Maar het haalt wel de media. En laat dagjes mensen maar eens geschokt zijn... Is de vinder van de dieren ook.

Ik kom er dagelijks langs en ze hebben er bijna 2 weken gelegen, ik dacht tien a elf dagen. Hij had ze niet aangemeld bij de rendac. Er zijn na enkele dagen best veel klachten binnen gekomen, waarop men van de instanties is gaan kijken en hij weigerde. En meneer heeft voldoende plastic om deze schapen te bedekken. Dagjesmensen zijn er in januari niet in grote getale, daarvoor hoef je het niet te doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:30

Ik snap ergens ook wel dat je op een bepaald moment gewoon overal tegenaan gaat schoppen als je op geen andere manier gehoord wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:31

Nee januari niet, maar nu wel.
Maar liggen ze er nu nog dan?

Ik snap dat schoppen ook, wat moet je dan? De waarheid word niet verspreid, zo haal je misschien het nieuws.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:32

Kaja schreef:

Ik ben een BBB stemmer van het platteland en niet op hen gestemd vanwege hun boerenbeleid. Maar omdat ze een stem geven aan het platteland, welke uit heel wat meer mensen bestaat dan enkel boeren en ik vind dat die stem mist in Den Haag. Ben het ook met veel zaken van de BBB het niet eens. Ik ben meer pro natuur dan pro boer. Maar als ik zie welke boeren dan de dupe worden hier, dan krabbel ik me wel eens achter de oren. Vooral als die boeren dan weg moeten, maar Canada er een gaswinlocatie mag bouwen of dat Hoogeveen van boeren de rechten opkoopt om een grieks yoghurt bedrijf neer te zetten.
Ik voel me totaal niet vertegenwoordigd door een partij in Den Haag, BBB was voor mij de minst slechte en ik hoop dat ze iets van haar beloften kan waarmaken. Ben ook nooit forum stemmer geweest trouwens :')