Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kaja schreef:Nogmaals, of beter uitgelegd. Boerminnend NL heeft tijdens de PS verkiezing 2023 hun stem laten horen door massaal op de BBB te stemmen. Wanneer deze kiezer echt het beste met de boer voor heeft, dan komt ze ook massaal voor de boer en haar dieren op. Maar merendeel heeft om de verkeerde reden BBB gestemd en dat vertaald zich nu terug...
Kaja schreef:Een statement maken voor wie? Voor de mensen die zich ruimschoots achter de boer schaarde omdat de politiek hen niet juist behandeld ivm een stikstofcrisis? Die massaal op de BBB stemde? Waar zijn die mensen nu? Het merendeel kijkt helaas niet verder dan de neus lang is en sympathie voor de boer voor zover de portemonnee reikt...
Kaja schreef:Nogmaals, of beter uitgelegd. Boerminnend NL heeft tijdens de PS verkiezing 2023 hun stem laten horen door massaal op de BBB te stemmen. Wanneer deze kiezer echt het beste met de boer voor heeft, dan komt ze ook massaal voor de boer en haar dieren op. Maar merendeel heeft om de verkeerde reden BBB gestemd en dat vertaald zich nu terug...
Mac schreef:Maar misschien wel toeristen of andere mensen die er anders niet bij stil staan wat de consequenties zijn van de wolf. En dus de berichtgeving op social media en misschien plaatselijk nieuws.
Kaja schreef:Kaja schreef:Een statement maken voor wie? Voor de mensen die zich ruimschoots achter de boer schaarde omdat de politiek hen niet juist behandeld ivm een stikstofcrisis? Die massaal op de BBB stemde? Waar zijn die mensen nu? Het merendeel kijkt helaas niet verder dan de neus lang is en sympathie voor de boer voor zover de portemonnee reikt...
@Pillow ik haak in op het ‘statement maken’ verhaal. Daar borduur ik op verder, door mijn twijfels te uiten, gelet op de hoeveelheid stemmers op de BBB. Vervolgens vraag jij je af wat de BBB stemmers hiermee te maken heeft en dat probeer ik je uit te leggen. Als je je aangevallen voelt, dan is dat niet mijn bedoeling. Je hoeft het wat mij betreft niet te snappen, maar in mijn ogen zit hier een belangrijk knelpunt.
Kaja schreef:@ Schapenwol Ik geloof niet dat de meeste stemmers oud Forum stemmers zijn. Daar zijn het er veel teveel voor. Het laatste ben ik wel met je eens en dat is precies mijn punt. Veruit de meeste BBB stemmers hebben niets met de boeren. Zij stemmen BBB vanwege het huidige kabinet en zij zien dat liever vandaag nog dan morgen vertrekken. De uitslag van de huidige PS verkiezing 2023 is gewoon een statement geweest. Als deze stemmers namelijk allemaal zo begaan waren met de boer en haar dieren, dan zou daarvoor gedemonstreerd en gestreden worden. Maar niets is minder waar, want deze situatie is zo ver van hun bed show, dat meer dan de helft van alle stemmers niet eens weet wat er speelt en nagenoeg de andere helft gaat proberen om een kek plaatje van de wolf te maken en wellicht nog een poging doet om hem te aaien.
Schapenwol schreef:De meeste mensen die op BBB hebben gestemd zijn oud Forum stemmers en die zijn waarschijnlijk overgestapt omdat Caroline herkenbaarder en aansprekender is dan Baudet de reller.
Die oud Forum stemmers hebben niet persé iets
met boeren of het platteland. Het is net als die antivaccers/wappies die ineens voor de boeren demonstreren. Die hebben ook niks met boeren, die zijn vooral anti-overheid en toevallig zijn boeren nu een thema dus scharen ze zich daar achter. Maar als het loodgieters waren geweest die een probleem hadden met de overheid dan waren ze pro-loodgieters geweest.
Kaja schreef:Nou het spijt me zeer, maar in deze ga ik met Schapenwol mee, het zijn gewoon een soort wappies. De boer staat namelijk ( naast de stokstofcrisis) opnieuw te kijken hoe de overheid hem in de steek laat. Een ervaringsdeskundige kan tegenwoordig iedereen zijn en deze slapers beweren dat 1.20 genoeg is. Daar draaien de meeste grote honden hun poot niet eens voor om. Vervolgens zegt een ervaringsdeskundige dat hij zijn dieren niet achter 1.20 houdt, de kudde moet er van leren. En nog, nog komt NL niet in beweging. Massaal op de BBB gestemd. Maar de wolf? Dode schapen? Verontruste boeren? Wat bedoel je?
Zoals ik zei… wappies! Niet meer en niet minder!
pillow schreef:Wintu de een is de ander niet en jij bent nu bezig met stemming makerij. Dit met gedode scha pen aan de weg leggen met een bord erbij wordt veel vaker gedaan. Maar ze blijven nooit zolang liggen als toen in Boijl. Die man is gewoon gek in de kop en dat zijn anderen hopelijk niet.
DuoPenotti schreef:Maar uit die link haal ik niet dat ze er 2 weken hebben gelegen.
Enkel dat ze niet afgedekt liggen.
Je moet ook een heel zeil hebben om er zoveel af te dekken...
Ik heb niet zoveel moeite met deze actie. Als het wel gewoon aangemeld is bij rendac zoals het hoort.
Want nogmaals die 2 weken toen en nu zie ik niet terug. Of kijk er behoorlijk overheen.
Ja de buurtbewoners daar is het niet voor nodig.
Maar het haalt wel de media. En laat dagjes mensen maar eens geschokt zijn... Is de vinder van de dieren ook.
Kaja schreef:@ Schapenwol Ik geloof niet dat de meeste stemmers oud Forum stemmers zijn. Daar zijn het er veel teveel voor. Het laatste ben ik wel met je eens en dat is precies mijn punt. Veruit de meeste BBB stemmers hebben niets met de boeren. Zij stemmen BBB vanwege het huidige kabinet en zij zien dat liever vandaag nog dan morgen vertrekken. De uitslag van de huidige PS verkiezing 2023 is gewoon een statement geweest. Als deze stemmers namelijk allemaal zo begaan waren met de boer en haar dieren, dan zou daarvoor gedemonstreerd en gestreden worden. Maar niets is minder waar, want deze situatie is zo ver van hun bed show, dat meer dan de helft van alle stemmers niet eens weet wat er speelt en nagenoeg de andere helft gaat proberen om een kek plaatje van de wolf te maken en wellicht nog een poging doet om hem te aaien.