[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 20:07

Fijne vakantie!! Ik zal niet liegen, ik ga je filmpjes wel missen :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:01

Alvast een fijne vakantie!
Wat een temperaturen joh, 47 graden. Ik vind 33 graden hier al verschrikkelijk :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:28

47??? Sodeju. Blij met max 25 hier. Dikke prima. Misschien toch maar in NL blijven dan :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:31

Fijne vakantie!! Echt waar , 47 graden?? Wauw, dan hoef ik niet te klagen met 39 graden hier!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:09

Fijne vakantie gewenst in Nederland :)F .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 13:01

Hey allemaal dank voor jullie wensen, maar het gaat minder handig hier.

Ik vind Prisca verdacht. Ze lijkt minder te eten dan anders, ze heeft twee keer gelegen, waarin ik dan natuurlijk weer een paard zie, dat naar haar buikt kijkt, of lag ze gewoon zo? Ter test een nieuw weiland gegeven waar ze pas maandag in zouden moeten, maar ze ging wel gelijk grazen, dus dat stelde me weer gerust. Ik wijt het dan aan de hitte, maar dan maak ik me toch weer zorgen. Niet fijn op vakantie gaan met dat gevoel.

Verder, Erwin kreeg een week terug kiespijn, spoedafspraak naar tandarts, infectie niet behandelbaar voor de vakantie, zit onderin wortel, dus peniciline en darmdingen (omdat peniciline je darmflora afbreekt). Reageert hij slecht op, enorme diarree en in die hitte, dus vandaag snel snel nog bij de apotheek smecta en probiotica gehaald en een kar vol bananen, appelcompote, witte rijst, witte toast, cola! en wortels.

Gisteren hebben we ad hoc nog een slowfeeder gemaakt en door het stof kreeg ik een allergieaanval, wel pillen genomen, maar ik druip.

Met honden naar de d.a. geweest omdat tegen platte wormen ze binnen 5 dagen voor binnengaan Engeland dat gehad moeten hebben. Vraag ik of ze ook Xerox zijn nagels kan knippen, want hij bijt als ik het wil doen. Tegen haar deed hij ook lelijk, dus muilkorfje. Maar hij moet gillen van angst, zo zielig, en omdat hij zijn pootje terugtrok deed zijn rug zeer, dus daar weer om janken. Drama. Brrr.

Pfff, ik ben nu echt wel aan vakantie toe.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:12

Poeh, dat is flink wat stress net voor je weg wilt gaan :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 04:31

Nou zeg.Jullie hebben je portie pech nu wel gehad, lijkt mij. Een mooie reis gewenst.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 05:31

Neem een stukje schuurpapier en leer hem dat aanraken met zijn voet. Dan hetzelfde terwijl je zijn voet vasthoudt. Dan heel even schuren asn de nagel. Daarna gewoon elke dag even schuren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:47

Joni had erg lange nagels toen we haar 3 weken geleden kregen. Gewoon meegenomen met wandelen en alles en nu zijn ze keurig kort :+
Van de andere hond, Cosmo hebben we ook nog nooit nagels geknipt. Dus dat is ook een optie...

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:15

Ik kan me aansluiten bij wat Sintara schrijft. Bij onze oudste hond is nagels knippen ook een no go. We wandelen en fietsen regelmatig met hem een stuk over de straat en dat is voldoende om zijn nagels kort genoeg te houden.
Onze jongste laat het wel toe maar het is helemaal niet nodig.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:12

Ik heb er 2 die niet geknipt willen worden . Wandelen regelmatig over straat. Ze blijven wat lang maar het is te doen .
Ex straat honden beide en zijn doodsbang als je wat aan de nagels wilt doen .
Verder kunnen we alles met ze . Dus laat t zo

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 08:18

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:01

Ohh wat een pech onderweg allemaal. Gelukkig kwam het uiteindelijk goed. Wat is Engeland mooi... Het staat ook op onze bucketlist. Hoe vind Erwin het links rijden, dat lijkt ons nl nogal een ding..
Heel veel plezier nog en op naar Nederland. Volgende week mooi weer iig.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:19

Wat een pech en een gedoe maar gelukkig is alles goed gekomen! Hopelijk hebben jullie vanaf nu meer geluk.. of je moet nog een keer op zoek naar wat klavertjes vier mo!

Veel plezier nog!! *\o/*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:28

Meid wat een pech. Maar wat is Engeland prachtig, echt gaaf!!

Geniet nog maar even lekker!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 18:07

Hello, dank voor jullie reacties.

bijna thuis en nu net onderweg het laatste filmpje gemaakt. Geen panne? Hoewel gelukkig op tijd actie ondernomen, hebben we weer pech gehad... https://youtu.be/Uuhs_DQ-Ees

binnenkort dan weer echte filmpjes ;-)

Nu ga ik eerst vakantie houden. Echt ik ben zooooo aan vakantie toe...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:20

Welkom thuis weer!! *\o/*

Alles goed gegaan met de beestenboel?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 20:29

-Namiro- schreef:
Welkom thuis weer!! *\o/*

Alles goed gegaan met de beestenboel?

Dank je. Volgens de foto's en filmpjes die onze megalieve oppas dagelijks stuurde is het goed gegaan. We zijn nog 3 uur van huis af, dus ik zie de dieren pas morgenochtend eigenlijk goed. Ik ga straks uiteraard iedereen knuffen, vooral de babypoes, maar morgen pas goed.

En dan morgen gelijk aan de dubbele wormspuit voor Poupette ivm de luizen weer, dat wilde ik niet voor de vakantie doen, omdat ik niet weet hoe ze daarop reageert. En Prisca gaat dan vet aan een nieuwe laarakker maagkuur. Ik zag haar weer geeuwen op de filmpjes van de oppas. En ook Quarbonne gaat aan een dubbele wormspuit en ik ga door met diatomee aarde en als dat niet helpt ga ik naar de dierenarts om in overleg hondenpipetjes te gaan geven.

En natuurlijk kan ik niet wachten om weer te rijden. Maar er is hier alweer een hittegolf, minder dan 40 graden, maar overdag te warm om te rijden, dus vroeg in de ochtend.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:45

Zag eruit als een leuke vakantie.
Hoe warm is het bij jullie. Hier vanmiddag 26 graden, dus lekker weertje.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:55

Oh niet goed opgelet! Dacht dat jullie al thuis waren. Geniet van het weerzien met de beestjes dan! Ik vind het altijd heerlijk thuis komen als je blij begroet wordt.. nu zijn dat bij ons vooral de hondjes die blij zijn en die hebben jullie natuurlijk meegenomen..

Klinkt als weer een heleboel klusjes thuis.. die luizen zijn wel echt ellendig hè! Kwam je daar maar eens definitief vanaf.. -O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 22:08

Tinka schreef:
Zag eruit als een leuke vakantie.
Hoe warm is het bij jullie. Hier vanmiddag 26 graden, dus lekker weertje.

Zijn nog een dik half uur van huis af, maar elders onderweg gok ik 30 graden. Dus wel zoiets als bij jou ja.

-Namiro- schreef:
Oh niet goed opgelet! Dacht dat jullie al thuis waren. Geniet van het weerzien met de beestjes dan! Ik vind het altijd heerlijk thuis komen als je blij begroet wordt.. nu zijn dat bij ons vooral de hondjes die blij zijn en die hebben jullie natuurlijk meegenomen..

Klinkt als weer een heleboel klusjes thuis.. die luizen zijn wel echt ellendig hè! Kwam je daar maar eens definitief vanaf.. -O-

Ja die luizen zijn rot. Ik dacht dat ik het met scheren vorig jaar onder controle had gekregen maar met die superhitte zijn de luizen gewoon weer teruggekomen. Ooit gaat het met lukken. Mogelijk gaan we ook de boxen etc toch behandelen. Tips zijn welkom.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 15:37

Hallo all,
binnen hoeveel dagen zou een dubbele wormspuit moeten helpen, tegen luizen? Ik heb Poupette een overdosis wormspuit gegeven afgelopen vrijdag. Het is nu 2 dagen later en het heeft niet geholpen. Dus vandaag haar in ieder geval weer in de butox gezet. Als ik niet snel resultaat heb, ga ik de d.a. inschakelen. Ze heeft wat plekjes al opengejeukt en ik smeer met zinkzalf, maar ik wil het bij de oorzaak aanpakken. Geen symptomen blijven bestrijden. Het mag niet zo erg worden als vorig jaar.

Afijn, als je wilt weten wat we het afgelopen jaar uitgespookt hebben, een samenvatting van het afgelopen MaquÉden jaar en ook wat terugblikjes op de jaren ervoor. https://youtu.be/UKO1GepclNg

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:59

Bloedzuigende luizen zou je met een wormenkuur of pour on moeten kunnen bestrijden, maar niet alle luizen/huidparasieten zuigen bloed.
Daarnaast wat is de bron van de luizenbesmetting? Als die bv de boxwanden is, dan helpt enkel pony behandelen niet, herbesmetting blijft dan doorgaan.
Daarnaast krik haar weerstand op, dus krijgt ze genoeg vit./min. en essentiele aminozuren binnen?
En staan ze op stro? Want die holle buisjes zijn ook goede schuilplaatsen voor van alles aan plaagbeestjes, soms komen ze er zelfs mee meeliftend je terrein op.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 16:35

3e jaar alweer. Wat een werk is er verzet. Had niet in de gaten dat het alweer zo lang is.