[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:41

Seven minimaal volgens smid, maar goed na mijn huidige paard denk ik dat ik zelfs nog wel over scheef vallende haartjes wil gaan vragen stellen :+

Kan ik ergens zijn wedstrijdresultaten opvragen eigenlijk? Heeft in NL wedstrijden gelopen

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:44

Belsje schreef:
Hoe denken jullie trouwens over graasvoetje (?), die bruine heeft een voetje dat iets stijler is en ook kleiner. Ben met de foto's gisteren nog langs de smid gegaan, die man zei dat er niets aan de hand was zolang die voet RX gezien wel gezond is. Hij zag het ook niet als een extra risico o.i.d.

Heeft iemand daar nog een andere mening over? Of geven jullie hem gelijk :D

oooooh een zeepaardje! <3

heb een tijdje geleden een paard gezien met een graasvoetje, ze kletste er aardig omheen en had geen idee wat het was!. Maar de merrie liep niet rad. Later stond in haar advertentie vermeld over het graasvoetje en was de merrie voor de recreatie. Geen idee of het daar aan lag, maar ik ben er wel voorzichtig mee en zeker geen voorstander van.

Oja ik las hier iemand over de vos?Wow staat die echt al 1,5 jaar tekoop?Maar waarom heb je toen afgehaakt?
Laatst bijgewerkt door Marus op 04-01-13 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:44

Bij de KNHS kan je de stand opvragen. :)

Ik hou niet van ongelijke voeten. Ik ken er te veel met problemen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:46

Ik weet ook niet of dat een graasvoetje is eigenlijk ... van dat soort dingen weet ik eigenlijk niets af, dus dat is vertrouwen op smid/DA. Die laatste komt natuurlijk alleen aan bod als ik ook wil kopen

*gaat naar site van KNHS* Kan ik daar gewoon naar mailen dan? *blondt*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 14:56

Bellen, ze vragen dan meerdere gegevens van je paard chip of stamboom nr is het makkelijkste

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:01

Gewoon even bellen. :j

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:03

Ow die zal ik dan van het weekend maar stiekem vragen :D. Die ken ik nl. niet :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:04

Graasvoetje is wel enigzins te corrigeren, maar ik zou er toch niet aan beginnen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:06

Belsje schreef:
Ow die zal ik dan van het weekend maar stiekem vragen :D. Die ken ik nl. niet :)

Of je vraagt gewoon of ze je wat protocollen willen laten zien....

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:37

Ik vind die flemmingh niet spectaculair, maar toch leuk genoeg voor mij. Iets zegt mij dat ik er niet ben met mijn 6-7 duizend. Anders hadden ze er wel een prijs bijgezet vermoed ik.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:48

Johnnydepony schreef:
Ik vind die flemmingh niet spectaculair, maar toch leuk genoeg voor mij. Iets zegt mij dat ik er niet ben met mijn 6-7 duizend. Anders hadden ze er wel een prijs bijgezet vermoed ik.

Gewoon even bellen als je het wilt weten. En anders zou ik ze veel succes wensen met de verkoop :).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:50

Sundral schreef:
Johnnydepony schreef:

Gewoon even bellen als je het wilt weten. En anders zou ik ze veel succes wensen met de verkoop :).

Ja en nee kom ik weer met die lelijk bonte pony daar hoor ik bijna niemand over L springen.... 4900 euro dat vind ik mega prijzen.
Dan zou zoiets iid wel richting de 6-7 gaan of meer... moet eerlijk zeggen dat ik het filmpje niet gezien heb.
Paard zelf spreekt mij helemaal niet aan.

Maar het lijkt wel of sommige paarden weer wat duurder worden, iig op sporthorses.. dat koopje is dus echt een koopje

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:52

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:54

Je hebt nu wel duidelijk gemaakt dat je die bonte pony lelijk en te duur vindt, tita. Die staat pagina's terug dus snap niet zo goed waarom je die er aldoor bij betrekt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:05

Sundral schreef:
Je hebt nu wel duidelijk gemaakt dat je die bonte pony lelijk en te duur vindt, tita. Die staat pagina's terug dus snap niet zo goed waarom je die er aldoor bij betrekt.

Goed wat zou jij die bruine waard vinden? Als ie daad werkelijk uitgebracht is in de M zit daar wel een ander prijskaartje aan vast dan 1800-3000 euro. (en gezond is)
Het is een paard met nette afstamming altijd nog meer waard dan een "papierloze" bonte pony met lagere klassering.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:07

Sundral schreef:
Faline schreef:
Wel een apart Friesje, chique hoofd ook :j

http://www.friesianhorsestables.com/flipje.html

Iemand enig idee waarom er overal nog zoveel als hengst zijnde worden aangeboden? (kom in verhouding maar heel weinig friese ruinen tegen) Kan me niet voorstellen dat ze allemaal dekhengst-waardig zijn.

Ik heb hun op FB als vriend. Ik heb helemaal niks met Friezen maar zie bij hun regelmatig mooie beesten voorbij komen.

Ik heb over 'Flipje' (wat een naam ook :))) Toch eens wat meer info gevraagd. Ik ben niet weg van Friezen, maar ik vind deze op een of andere manier wel erg leuk en met 1.58, prima maatje. (voor mij dan :P)

@Sundral, ik ben wel benieuwd wat voor paarden jij wel oke vind die op dit moment op MP/SH etc staan. Heb wel een beetje het idee dat jij (en nog een aantal hier :P) te veel verwacht of eist van het geen wat mensen over het algemeen zoeken hier. 'Simpel' is bijvoorbeeld voor veel mensen hier helemaal geen minpunt :P
Ik snap wel welke richting jij denkt en mooi vind, maar volgens mij vind je dat soort paarden weinig tot nooit op MP en SH :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:10

Nou tita inderdaad dat je de pony niets vind ok maar om dat elke keer weer op te ratelen.

Ik vind het best een leuk dier maar was buiten mijn prijsklasse, had ik ook niet verwacht toen ik mailde. Maar het staat vrij om te vragen wat je wil natuurlijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:14

prijs zit hem niet in de afstamming maar in de potentie ;)

Die bruine is correct en niks mis mee, maar die kop krijg je er later niet makkelijk op, dus nadeel vanaf het M2, vandaar dat gewoon geld (6-7) genoeg zou moeten zijn.
Hier krijg je al geen punten vanaf het L2 als ze zo lopen, dus dat M geklasseerd wil niet zeggen dat hij meer moet kosten.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:17

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:22

Marus schreef:
Marieke1495 schreef:

kreeg volgens mij vorige week dat hij was verkocht?Was toenook een andere prijs volgens mij?

Misschien gekeurd en niet goed, daarom nu prijs aangepast? Het is nl wel erg goedkoop als het een gezond beestje is :o

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:25

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:47

listiglistje schreef:
Hier krijg je al geen punten vanaf het L2 als ze zo lopen

Maar zegt dat wat over het paard, of over de manier van jureren?...

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:28

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:30

Misschien wel beide Needje ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-01-13 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:33

Inmiddels het paard een week op proef, ze doet het echt super en is super braaf!
Verzekeren jullie je paarden ook? Ik heb haar nu in de voorlopige dekking omdat ze nog op proef is!

Wat betreft keuren, ik vind dat het aan de prijs van het paard ligt.
Een paard van 1000 euro vind ik wat anders dan een paard van 5000 euro.