Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:49

Ik denk dat je voor dat geld wel een brave allrounder kunt vinden als je niet te jong wilt. Of teveel ervaring. Ik zou die schimmel die hier wordt genoemd als voorbeeld kunnen stellen, ware het niet dat ie idd niet rad is := Maar ik denk dat het wel vindbaar is :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:09

Maar is hij niet rad of is hij aan het draloppen door nog de spanning.
Want lijkt dat hij recent klinisch en röntgen goedgekeurd is.
Ken het paard verder niet. Zag wel dat hij een 80 koersen gelopen heeft wat erg voor hem spreekt.
Betekent dat hij zeer constant was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:48

Ik denk dat het wel mee valt met het niet rad zijn, het is een erg ongunstig gebouwde volbloed zeg maar. (voor dressuur) Die lopen sowieso anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:00

Ik moet helaas na 6 jaar ook tot de conclusie komen dat ik geen match ben met mijn pony. Is een kruising ijslander met fries ruin van 6 jaar. Is net terug van een trainingsstal om beleerd te worden en door de bossen te kunnen galopperen (en dat kan hij goed!).
Mogelijk ga ik dan op zoek naar een kleine shetterman om mijn andere pony gezelschap te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:21

Wat lastig Marinst & Humpiedumpie. Om die reden staat die van mij nu ook sinds kort te koop.

Vind het heel moeilijk. En als we niks passends vinden gaat hij ook echt niet zomaar weg.
Zou ook niet weten eigenlijk of ik daarna weer een paard zou willen. :n

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:36

Lastig als je geen klik hebt met je paard (of pony). Die van ons lijkt steeds schrikachtiger te worden in plaats van te wennen en ontspannen op haar 'nieuwe' stal. Nou ja, in haar stal gaat het goed, maar daarbuiten (paddock, poetsplaats, buitenbak) is ze niet op haar gemak. Zo sneu.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:51

Lieser schreef:
Lastig als je geen klik hebt met je paard (of pony). Die van ons lijkt steeds schrikachtiger te worden in plaats van te wennen en ontspannen op haar 'nieuwe' stal. Nou ja, in haar stal gaat het goed, maar daarbuiten (paddock, poetsplaats, buitenbak) is ze niet op haar gemak. Zo sneu.

Cranio een keer erbij halen en wellicht ondersteunen met magnesium

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:13

StalNollie schreef:
Lieser schreef:

Cranio een keer erbij halen en wellicht ondersteunen met magnesium

Magnesium al geprobeerd, helaas zonder effect. Cranio nog niet, wel fysio/chiropractie.

Sam94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:58

Even een update over de situatie waar ik een tijdje geleden over verteld heb. Bedankt alvast aan iedereen voor de goeie tips.
Intussen heb ik een aantal keer met het paard gereden, er is een goeie klik. Maar de vraagprijs is dus nu 30k ipv 25k die hij 6 maanden geleden gezegd heeft. Heb mn trainer er dan ook mee geconfronteerd met het zoekertje waar er 25k opstaat. Hij zei dat dit een oud zoekertje is die hij verlengd heeft en niks op de advertentie aangepast en dus nog de oude prijs. Hij zei ook dat iedereen die in de paarden zit weet, dat als je belt voor een paard dat er al een aantal maanden opstaat, dat de prijs ondertussen omhoog is. Geen idee of dat waar is.

Ik laat het paard alleszins over keuren. Klinisch en RX door mijn eigen DA. Dat vond hij niet zo tof. Heeft me verschillende keren proberen overtuigen om geen nieuwe foto’s te maken en gewoon naar zijn DA te bellen, die had de foto’s gezien van de oorspronkelijke aankoop. (Hij heeft hem zelf niet laten over keuren, hij heeft de foto’s van de verkoper destijds gewoon naar zijn DA gestuurd en enkel klinisch door zijn eigen DA laten keuren)
De trainer heeft me dan de foto’s doorgestuurd, maar deze zijn van toen het paard 2 jaar was. Ondertussen is het 4,5 jaar en al 1,5jaar bereden, dus daar kun je toch totaal niet meer vanuit gaan van die foto’s.

Hij vind het ok dat er klinisch gekeurd wordt, maar de RX heeft hij schrik voor.
Ik vroeg me af, zijn er medicaties die ze een paard kunnen geven waardoor een paard wel klinisch door een keuring geraakt? Zijn die altijd in het bloed op te sporen of zijn er ook zaken die niet kunnen opgespoord worden?
Ik laat zoiezo bloed trekken. Maar had graag geweten wat ik nog allemaal kan vragen om na te kijken.

Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat hij me wil ontmoeten bij de DA met het paard. Ik was oorspronkelijk van plan om eerst naar de stalling te gaan en mee te gaan, maar nu zegt hij dat we gerust bij de DA kunnen afspreken zodat ik geen extra kilometers moet doen. Moet ik daar iets achter zoeken of is dat gewoon vriendelijk?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:02

Zou kunnen zijn dat het paard beroerd te laden is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:04

Heel hard weg rennen en niet doen!

Echt gewoon niet, 1 om het geld, 2 dat je niet mag keuren en 3 omdat hij je bespeelt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:05

MarjanB schreef:

Echt gewoon niet, 1 om het geld, 2 dat je niet mag keuren en 3 omdat hij je bespeelt.

Dit dus, heel heel hard wegrennen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:07

Sam94 schreef:
Even een update over de situatie waar ik een tijdje geleden over verteld heb. Bedankt alvast aan iedereen voor de goeie tips.
Intussen heb ik een aantal keer met het paard gereden, er is een goeie klik. Maar de vraagprijs is dus nu 30k ipv 25k die hij 6 maanden geleden gezegd heeft. Heb mn trainer er dan ook mee geconfronteerd met het zoekertje waar er 25k opstaat. Hij zei dat dit een oud zoekertje is die hij verlengd heeft en niks op de advertentie aangepast en dus nog de oude prijs. Hij zei ook dat iedereen die in de paarden zit weet, dat als je belt voor een paard dat er al een aantal maanden opstaat, dat de prijs ondertussen omhoog is. Geen idee of dat waar is.

Ik laat het paard alleszins over keuren. Klinisch en RX door mijn eigen DA. Dat vond hij niet zo tof. Heeft me verschillende keren proberen overtuigen om geen nieuwe foto’s te maken en gewoon naar zijn DA te bellen, die had de foto’s gezien van de oorspronkelijke aankoop. (Hij heeft hem zelf niet laten over keuren, hij heeft de foto’s van de verkoper destijds gewoon naar zijn DA gestuurd en enkel klinisch door zijn eigen DA laten keuren)
De trainer heeft me dan de foto’s doorgestuurd, maar deze zijn van toen het paard 2 jaar was. Ondertussen is het 4,5 jaar en al 1,5jaar bereden, dus daar kun je toch totaal niet meer vanuit gaan van die foto’s.

Hij vind het ok dat er klinisch gekeurd wordt, maar de RX heeft hij schrik voor.
Ik vroeg me af, zijn er medicaties die ze een paard kunnen geven waardoor een paard wel klinisch door een keuring geraakt? Zijn die altijd in het bloed op te sporen of zijn er ook zaken die niet kunnen opgespoord worden?
Ik laat zoiezo bloed trekken. Maar had graag geweten wat ik nog allemaal kan vragen om na te kijken.

Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat hij me wil ontmoeten bij de DA met het paard. Ik was oorspronkelijk van plan om eerst naar de stalling te gaan en mee te gaan, maar nu zegt hij dat we gerust bij de DA kunnen afspreken zodat ik geen extra kilometers moet doen. Moet ik daar iets achter zoeken of is dat gewoon vriendelijk?

Pfoe voor dat soort bedragen zou ik een paard echt opnieuw van boven tot onder op de foto willen. Als een verkoper daar niet aan mee zou willen werken dan zou ik zeggen zoek maar een andere koper. Voor dat budget kan je prima bij een ander slagen die niet moeilijk doet.
Ik vind het zelf niet positief als een paard lang te koop staat. Dan is er iets mee of de prijs is erg hoog. Dat een paard meer waard wordt als hij gezond is en hoger getraind daar ben ik het wel mee eens, maar niet als de oorspronkelijke prijs eigenlijk al te hoog was.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:10

Sam94 schreef:

Dikke onzin

kan van alles gebeurd zijn in de tussentijd. Zeker opnieuw fotos maken als je zoveel held uitgeeft. Mogelijk is er zelfs een koper geweest die heeft gekeurd en wat gevonden

waarom zou hij daar bang voor zijn als zijn paard gezond is? RODE VLAG

het meeste kunnen ze wel op testen. Maar waarom wil je hier nog mee doorgaan? Dit zaakje stinkt

dit is normaal gesproken normaal, alleen sta je meestal niet al bij de verkoper op stal.

Maar waarom wil je hiermee doorgaan? Je kan voor minder geld een goed paard kopen die je gewoon mag keuren. Echt, bij twijfel, niet doen. En zelfs al was hij helemaal gezond, je word qua prijs echt een oor aangenaaid.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:11

Tsja als ze doorgetraind worden gaat de prijs soms omhoog

Maar als een paard al langer te koop staat, gaat de prijs ook vaak naar beneden :')

Niet keuren vind ik n no go. Elkaar op de kliniek treffen vind ik niet zo raar. Maar nu wel, jullie staan op dezelfde stal :(

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:12

Verder eens met de rest. Ver weg van blijven!!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:28

Tja Sam, dit bevestigt wat iedereen al dacht: deze man bespeelt je aan alle kanten. En het lijkt erop dat je daar nog in meegaat ook. Ondanks alle rode vlaggen die je zelf ook ziet!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:28

Belker schreef:
MarjanB schreef:

Dit dus, heel heel hard wegrennen.

En ik zou ook niet meer willen rijden bij zo'n trainer; heel letterlijk wegwezen daar en nooit meer terug komen.

Sam94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:32

Ja ik vind idd dat er toch wat rode vlaggen zijn. Van prijs vind ik het echt heel veel. Aan de andere kant, het is een paard die ik ken en mn trainer ook. En ik ben in het verleden al bedot geweest en denk dan dat ik wel wat meer wil uitgeven als ik zeker ben dat het in orde is en het paard ken.
Maar nu dat hij zo raar doet en liever niet wil dat ik RX keur, stel ik mezelf toch vragen.
Het zou best kunnen dat er een klant geweest was die RX gekeurd heeft en dat er iets gevonden is. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Hij wil ook ineens z’n broer meenemen naar de DA. Ik denk dat hij schrik heeft dat er iets gevonden wordt en dat hij samen met z’n broer dan kan verdedigen dat dat niet zo erg is, met twee zijn ze sterker.

Het zijn idd veel rode vlaggen, maar vind het echt een leuk paardje. Het is super braaf en mooie gangen. Maar hij weet natuurlijk hoe leuk ik dat paardje vind en ik sta daar gestald dus het moet amicabel blijven. Ik kan ook niet zomaar van stal veranderen want in de buurt is hier niks waar de paarden in de winter buiten mogen. Ik rij al 36min ver voor een goeie stalling. Ik ben heel tevreden over de lessen en over de stalling. Maar de aankoop vind ik idd dat ik bespeeld wordt. Maar hier op stal hebben er veel mensen al een paard van hem gekocht en die kan hij steeds overtuigen om niet over te keuren. Dus hij is dat niet gewoon ook denk ik dat een klant toch over keurt.
Laatst bijgewerkt door Sam94 op 16-01-24 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:43

Ik vind het verhaal over dat hij voor 25k geadverteerd staat maar hij er nu 30 voor vraagt al uiterst dubieus. Als je zo iemand belt naar een paard voor 25k en die zegt dan doodleuk dat ie eigenlijk 30k moet kosten ben je toch ook gelijk klaar?

Sam94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:47

manic schreef:
Ik vind het verhaal over dat hij voor 25k geadverteerd staat maar hij er nu 30 voor vraagt al uiterst dubieus. Als je zo iemand belt naar een paard voor 25k en die zegt dan doodleuk dat ie eigenlijk 30k moet kosten ben je toch ook gelijk klaar?

Ja dat dacht ik ook :/ maar hij zei dat iedereen weet dat er veel training in een paard gaat en dat de prijs dan omhoog gaat. In het zoekertje staat niet dat het paard al wedstrijd ervaring heeft en dan nog met goeie resultaten. Ik ben er niet in thuis in die wereld dus ik weet niet of dat klopt of niet dat je in die prijsklasse vaak tegenkomt dat een paard gestegen is in prijs.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:47

Heb je het paard überhaupt al gereden? Je komt echt heel lief en goedgelovig over. Echt doe het niet want je wordt bedot. Hij maakt gebruik van jouw goedgelovigheid.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:48

Doe wat goed voelt is mijn enige advies. :j

Ik hoop voor je dat je trainer niet op Bokt zit of wordt getipt, want ik vind het persoonlijk niet heel tof om situaties als dit zo uitgebreid en openlijk te bespreken..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:59

Ooit werkte ik voor zo'n trainer, prijs werd aangepast aan het budget van de koper en niet op kwaliteit. Ook werd er gestuurd op alleen klinisch keuren. Paarden in de prijsklasse 20k plus. Na 2 jaar van de 20 Paarden, 19 ingeslapen. Ben daar met ruzie vertrokken, dat snap je vast wel.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 16-01-24 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:59

Red flag, red flag, red flag!!!!

Niet doen, echt niet.
Je wordt belazerd waar je bij staat.