SunnyHorse schreef:Schapen stonden bij Appelscha, maar hij heeft de dode schapen voor huis bij Haule gelegd, als ik goed begrepen heb.
Ah, ok, dank!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pillow schreef:josien_m_ schreef:
Ah, ok, dank!
Schapen liggen zichtbaar aan de Polderweg met een groot bord erbij. "Wolf bedankt".
Mac schreef:Maar misschien wel toeristen of andere mensen die er anders niet bij stil staan wat de consequenties zijn van de wolf. En dus de berichtgeving op social media en misschien plaatselijk nieuws.
Mac schreef:Maar misschien wel toeristen of andere mensen die er anders niet bij stil staan wat de consequenties zijn van de wolf. En dus de berichtgeving op social media en misschien plaatselijk nieuws.
Schapenwol schreef:Nee, rottende schapen langs de weg vind ik ook idioot. Leuk voor je buurtbewoners, waarschijnlijk de enigen die daar langs komen.
De wolf leest het niet en politici die wat zouden kunnen veranderen, komen daar ook niet langs.
pillow schreef:Schapenwol schreef:Nee, rottende schapen langs de weg vind ik ook idioot. Leuk voor je buurtbewoners, waarschijnlijk de enigen die daar langs komen.
De wolf leest het niet en politici die wat zouden kunnen veranderen, komen daar ook niet langs.
Rottende schapen? Doe niet zo overdreven ze liggen er een dag.
Rizette schreef:Mac schreef:Maar misschien wel toeristen of andere mensen die er anders niet bij stil staan wat de consequenties zijn van de wolf. En dus de berichtgeving op social media en misschien plaatselijk nieuws.
Nou idd. Het mooie sprookje van de wolf mag wel een tegenhanger hebben Ik verwacht dat het grootste gedeelte van de buurt achter deze man staat en het voor lief neemt om het zo naar voren te brengen. Van de wolvenliefhebbers mag het natuurlijk niet zo getoond worden en die kunnen daar vast tig argumenten voor aanslepen.Hoofdzaak: De wereld mag niet weten welk probleem er speelt. Want de wolf eet maar bij uitzondering landbouwhuisdieren. ( wie gelooft het nog?) Mekel liet die pony´s ook wel liggen tot een ander ze vond. Deze man haalt ze nog weg bij de andere schapen. Respectloos? Ik vind het respectloos naar schapen en andere dieren dat we de wolf hier rond laten struinen. Overigens ook niet respectvol naar de wolf. Als ze hier zo gezond en gelukkig waren zaten ze niet al onder de schurft. En kadavers worden overigens zelfs in de natuur gegooid als voer voor de wolven.Dit is toevallig zijn eigen erf,,nu zou de wolf ze ook nog op kunnen vreten als hij het zou willen.Maar die maakt ws liever een stuk of wat nieuwe schapen af.
tienus63 schreef:Je bent sowieso al gebonden van de planning van de Rendac.
Hoe het precies weet ik niet meer, maar ik meen dat het altijd was kadavers voor 14 uur opgegeven worden de volgende dag opgehaald.
Normaliter wordt er op zaterdag niet gehaald.
En op zondag sowieso niet.
Tenzij het boven bepaalde temperatuur is.
Als je een erfabonnement hebt, en de vrachtwagen kan gemakkelijk je erf op af, worden de kadavers daar opgehaald.
Anders dien je de kadavers afgedekt langs de openbare weg te leggen.
Enerzijds denk ik dek de kadavers af, anderzijds denk ik laat de onwetende burger maar zien wat er aan de hand is.
Als ze op een bult onder een kleed of afdekkap liggen, hebben de meesten niet in de gaten dat er kadavers liggen.
Ze zullen vast denken bult zand onder een kleed.
En wat die groene kap is, weten de meeste mensen ook niet.
DuoPenotti schreef:Ah ja, 2 weken is echt niet oke.
Maar een dag langs de weg begrijp ik dan wel weer. Dan idd eens niet netjes afgedekt.
Te veel mensen weten nog niet van het dagelijkse leed want wolf eet voornamelijk zwijn is op tv.
En nu komen ze van de bebouwde kom eens in de buitengebieden door het mooie weer dus nu precies de tijd om het te laten zien wat er werkelijk aan de hand is.
Kaja schreef:Je bent verplicht om dode dieren in het openbaar af te dekken/ schermen. Ook ben je verplicht om ze binnen een x aantal uur op te laten halen, of met kleinere (huis) dieren naar een depot/ milieustraat te brengen.
Een statement maken voor wie? Voor de mensen die zich ruimschoots achter de boer schaarde omdat de politiek hen niet juist behandeld ivm een stikstofcrisis? Die massaal op de BBB stemde? Waar zijn die mensen nu? Het merendeel kijkt helaas niet verder dan de neus lang is en sympathie voor de boer voor zover de portemonnee reikt...
pillow schreef:Kaja schreef:Je bent verplicht om dode dieren in het openbaar af te dekken/ schermen. Ook ben je verplicht om ze binnen een x aantal uur op te laten halen, of met kleinere (huis) dieren naar een depot/ milieustraat te brengen.
Een statement maken voor wie? Voor de mensen die zich ruimschoots achter de boer schaarde omdat de politiek hen niet juist behandeld ivm een stikstofcrisis? Die massaal op de BBB stemde? Waar zijn die mensen nu? Het merendeel kijkt helaas niet verder dan de neus lang is en sympathie voor de boer voor zover de portemonnee reikt...
Wat de regels zijn mbt kadavers weet iedereen met vee wel, dus dat behoeft geen uitleg hier.
Ik zie ook niet waarom de BBB stemmers hier aangehaald moeten worden, wat moeten die doen dan?
De BBB weet heus wat hier speelt en heeft er al verschillende moties over ingediend. En veel andere partijen weten het ook wel en zijn tegen de wolf. Maar zolang de groenen en andere wolflovers nog zoveel te zeggen hebben en Nederland het braafste jongetje van de klas wil zijn gebeurd er niks.