Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Helaas nog geen pot goud gevonden haha
bribro schreef:Ik wil je absoluut niet bang maken, maar een vriend van ons heeft wel degelijk een anafylactische schok gehad van een wespensteek. Ze hadden gehooid en waren bezig om het hooi op de hooizolder te stapelen, daar bleek een wespennest te zitten. Het ging echt razendsnel na de steek. Hij kon nog net tegen z'n vriendin zeggen dat ze 112 moest bellen en volgende moment was ie out. Traumaheli erbij en met bloedspoed in de ambulance naar het ziekenhuis. Had niet veel langer moeten duren.
Het lijkt me niet verkeerd om toch even met een dokter te overleggen of dit mogelijk een allergie is die opbouwt. Want ook ik vind het wel een behoorlijk heftige reactie van je lijf om een wespensteek.
balance schreef:Toverhazelaar in huis halen. Moet er eigenlijk wel gelijk op maar wellicht is het nog steeds verkoelend.
Ik deed de pipetjes altijd gewoon achter de schoft. Even meten hoe zwaar ze zijn, gaat per kg lichaamsgewicht.
Dat of een dubble wormkuur zei mijn DA ooit.
Citaat:Imidacloprid, een nitroguanidine, inhibeert door haar irreversibele binding op de postsynaptische nicotinereceptoren de zenuwtransmissie bij insecten. Imidacloprid wordt als Advantage® in België op de markt gebracht voor de behandeling van vlooieninfestaties bij honden en katten. De werkzaamheid van deze stof tegen Damalinia equi bij het paard werd recent onderzocht. Toediening van 8 ml Advantage® 10 % spot on (4 ml ter hoogte van de hals en 4 ml dorso-lateraal ter hoogte van de romp) of een dosis van 1,91 mg/kg, 2 maal met 28 dagen tussen was gedurende 56 dagen werkzaam tegen de bijtluis bij het paard.