Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Contemplate

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:15

Weet niet of dit al was gedeeld, maar er zijn ook deskundigen die objectief durven te zijn. Verfrissend en geeft hoop. Want ik word echt verdrietig van gebrek aan actie en alle misinformatie die wordt gedeeld. Artikel kwam voorbij op de Facebook pagina Geen wolf.

https://www.tubantia.nl/losser/is-de-wo ... gAG44SFs9A

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:29

Die Van Maanen zegt gelukkig vaker objectieve en nuchtere kanten hardop.
Dat het niet halleluja is voor een wolf in Nederland en daar heeft hij als een van de weinige pro-wolvers een realistische kijk op op de komst van de wolf in Nederland en durft daar ook voor uit te komen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:58

Em_ schreef:
Ik ben gek op de (gemaakte) natuur in NL en vind wild zoals reeën en herten prachtig maar bij dit soort berichten krijg ik een naar gevoel.. https://www.edestad.nl/lokaal/natuur-en ... cAHkYjG28g hiervoor is NL gewoon echt te klein!
(Gaat over rewilding van de Veluwe)

Hier zit ARK achter, die ook achter het briljante idee zat om Wisenten in natuurgebied De Maashorst te introduceren. Inmiddels zitten deze wisenten in een voor publiek afgesloten deel van De Maashorst, zo goed was dit plan 8)7 :n

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:09

Citaat:
IN DE MEDIA

Wij vonden het verdacht stil in de media vandaag. Vooral omdat er gisteren weer een incident heeft plaatsgevonden. En opeens in de loop van de middag kwam daar het verhaal dat het advies om de probleemwolf dood te schieten ingetrokken werd, omdat het incident gisteren “niet ernstig genoeg” was. Wel….dat is erg vreemd natuurlijk. Want dat derde incident is in principe niet relevant voor het advies. De eerste twee incidenten voldoen immers reeds aan de beschrijving van “probleemwolf”, dus op basis daarvan kan het advies gewoon blijven staan.

Het vakblad Het Schaap heeft onze brief geplaatst met een kort artikel erbij:

https://www.hetschaap.nl/stichting-wijs ... e-utrecht/

Bron stichting wijs met wolven/Het Schaap
https://www.facebook.com/share/p/jK2AYL ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 07:51

Zichtmelding Valthe Dr
Citaat:
Weerdinge Drenthe
01-08-2024
23.50 uur
Zojuist een wolf gezien overstekend op de dorpsstraat in Valthe, Drenthe ter hoogte van een met gaas omheind weiland.
Hij stak de straat over, een zandpad op wat tussen de huizen doorloopt

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/TSn7Sv ... tid=WC7FNe

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:14

Een soort tabloid achtige nieuwssite.
Maar beschrijft wel heel mooi, kort en duidelijk, Wie Niko Kofferman eigenlijk is.

https://www.mediacourant.nl/2024/08/man ... hFKddL-CIA

Zou meer media eens moeten doen. Gewoon schrijven welke functies bepaalde lieden nog meer bekleden en de connecties die ze met elkaar hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:20

Daar mag imo wel eens naar gekeken worden, ik vind het geen pas geven dat een eerste Kamerlid dit soort dingen er naast kan doen. Iedereen steigert als men de connectie noemt die BBB met grote Agri reuzen zou hebben en hij doet dit openlijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:25

SusanH schreef:
Daar mag imo wel eens naar gekeken worden, ik vind het geen pas geven dat een eerste Kamerlid dit soort dingen er naast kan doen. Iedereen steigert als men de connectie noemt die BBB met grote Agri reuzen zou hebben en hij doet dit openlijk.

De BBB heeft de kunst goed afgekeken bij de PVDD.

Maar dat geldt ook voor alle korte lijntjes van CEO's uit het bedrijfsleven met bewindspersonen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:33

Fijn dat je dat naar voren brengt Loretta, het verbaast mij niet dat de partij voor bepaalde dieren hier iets mee te maken had maar ik wist het niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:44

De onderliggende verbanden tussen Faunabescherming, PvvD, omroepen, programmamakers en pers is hier weleens vaker genoemd.

Citaat:
En hoe zat het ook alweer in medialand:
* Antoinette Hertsenberg is behalve presentatrice en eindredactrice van TrosRadar, ook de vrouw van Nico Koffeman.
* Nico Koffeman is medeoprichter van de Partij voor de Dieren (PvdD), Eerste Kamerlid voor de PvdD, medeoprichter van Wakker Dier (WD), én conceptmaker voor de Vegetarische Slager.
* De Vegetarische Slager is het bedrijf van Jaap Kortweg, en die was dan weer getrouwd met Marianne Thieme.
* Marianne Thieme is natuurlijk de fractievoorzitter van PvdD en was directeur van WD.
* Marianne en Antoinette zijn beide goed bevriend met Manon Blaas. En dit is dan weer de eindredactrice van Zembla.
* In hetzelfde mediakliekje zit de redacteur van Buitenhof: Ewald Engelen, tevens lijstduwer voor PvdD
* We blijven nog even in medialand, want in de programma-adviesraad van de NTR zit Marcel Zeelenberg (sociaal psycholoog), die samen met Roos Vonk (ook sociaal psycholoog) en Diederik Stapel (alweer een sociaal psycholoog en tevens berucht als één van de grootste wetenschapsfraudeurs in de geschiedenis) een zeer negatief artikel schreef over vleeseters.
* Dan hebben we nog de Nicolaas G Pierson Foundation, de denktank van PvdD die ook nauw samenwerkt met WD, en waar Nico Koffeman dan weer voorzitter van is. De directeur ervan is Karen Soeters, en zij is mediapsycholoog.
* Karen Soeters (mediapsycholoog dus) en Roos Vonk (hoogleraar sociale psychologie) mogen dan weer regelmatig aanschuiven bij Loretta Schrijver van Koffietijd. Eén keer raden met wie Loretta bevriend is. Juist, met Marianne Thieme en Antoinette Hertsenberg.
* Ik sluit af met een persoonlijke observatie: moties van PvdD in de kamer, acties van WD op radio en TV en TV uitzendingen van Zembla en/of Radar gaan, meestal in kort tijdsbestek, bijna altijd over hetzelfde onderwerp. Is dat toeval? Of is dat gewoon een heel slim uitgevoerd offensief? Door bovengenoemde experts in perceptiemanagement en sociale beïnvloeding?

Bron Eline Vedder-Monaster, 2018

Sommige programma’s zijn inmiddels van de buis, maar de banden zijn nog steeds erg warm tussen genoemde personen. En het is nog steeds actueel.

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:14

Ewald Engelen is geen lijstduwer en volgens mij ook geen adviseur van Buitenhof meer.
Gelukkig maar, die houdt er rare en nare ideeën op na. (anti NAVO, pro-Rusland, Covid was onzin etc)
Getrouwd met Marianne Thieme, dat wel.
Maar Esther Ouwehand heeft publiekelijk afstand genomen van zijn uitspraken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:27

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:35

Dank voor de aanvullingen Mysa en DuoPenotti.

Mensen werden voor complotdenker uitgemaakt, op bokt, in het dagelijkse leven als men over deze vervlochtenheid begon.

Ik denk dat het na zoveel jaar niet meer genegeerd kan worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:41

Het zijn gevaarlijke enge clubjes, maar nog erger onze regering luistert ernaar.
En dan ga je toch denken, is er een verborgen agenda?

Ik ben nooit complotdenker geweest, maar wat ik al vaker schreef, sinds het wolven gebeuren en je echt weet wat er in werkelijkheid afspeelt, aar vervolgens keer op keer, jaar na jaar de onwaarheden als feiten in de media ziet staan... dan krijg ik hele nare gevoelens over ons Nederland.
En waar ik dacht dat de media hier een eerlijk beeld zou schrijven over alle onderwerpen we geen china of rusland zijn.... ga ik nu toch denken, oke zo erg zijn we niet, maar we gaan wel behoorlijk de verkeerde kant op. En met welke onderwerpen nog meer?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:49

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:17

tienus63 schreef:
De onderliggende verbanden tussen Faunabescherming, PvvD, omroepen, programmamakers en pers is hier weleens vaker genoemd.

Citaat:
En hoe zat het ook alweer in medialand:
* Antoinette Hertsenberg is behalve presentatrice en eindredactrice van TrosRadar, ook de vrouw van Nico Koffeman.
* Nico Koffeman is medeoprichter van de Partij voor de Dieren (PvdD), Eerste Kamerlid voor de PvdD, medeoprichter van Wakker Dier (WD), én conceptmaker voor de Vegetarische Slager.
* De Vegetarische Slager is het bedrijf van Jaap Kortweg, en die was dan weer getrouwd met Marianne Thieme.
* Marianne Thieme is natuurlijk de fractievoorzitter van PvdD en was directeur van WD.
* Marianne en Antoinette zijn beide goed bevriend met Manon Blaas. En dit is dan weer de eindredactrice van Zembla.
* In hetzelfde mediakliekje zit de redacteur van Buitenhof: Ewald Engelen, tevens lijstduwer voor PvdD
* We blijven nog even in medialand, want in de programma-adviesraad van de NTR zit Marcel Zeelenberg (sociaal psycholoog), die samen met Roos Vonk (ook sociaal psycholoog) en Diederik Stapel (alweer een sociaal psycholoog en tevens berucht als één van de grootste wetenschapsfraudeurs in de geschiedenis) een zeer negatief artikel schreef over vleeseters.
* Dan hebben we nog de Nicolaas G Pierson Foundation, de denktank van PvdD die ook nauw samenwerkt met WD, en waar Nico Koffeman dan weer voorzitter van is. De directeur ervan is Karen Soeters, en zij is mediapsycholoog.
* Karen Soeters (mediapsycholoog dus) en Roos Vonk (hoogleraar sociale psychologie) mogen dan weer regelmatig aanschuiven bij Loretta Schrijver van Koffietijd. Eén keer raden met wie Loretta bevriend is. Juist, met Marianne Thieme en Antoinette Hertsenberg.
* Ik sluit af met een persoonlijke observatie: moties van PvdD in de kamer, acties van WD op radio en TV en TV uitzendingen van Zembla en/of Radar gaan, meestal in kort tijdsbestek, bijna altijd over hetzelfde onderwerp. Is dat toeval? Of is dat gewoon een heel slim uitgevoerd offensief? Door bovengenoemde experts in perceptiemanagement en sociale beïnvloeding?

Bron Eline Vedder-Monaster, 2018

Sommige programma’s zijn inmiddels van de buis, maar de banden zijn nog steeds erg warm tussen genoemde personen. En het is nog steeds actueel.

[ [url=m/1R8zr9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laat ik het zo zeggen. Ik ben ook geen fan van hoe de agrarische sector op dit moment werkt. En ik vind ook dat er op natuur en milieu gebied drastisch zaken moeten veranderen. Alleen maken deze club mensen meer kapot dan dat ze iets goeds doen.

Het is juist de extendieve veehouderij die het hardst getroffen wordt door de wolf. Net datgene waar we naar toe zouden moeten voor een duurzame toekomst.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:30

Daar ben ik het zeker mee eens. Maar kijkend naar hoe dit is ontstaan vind ik het lastig. De overheid heeft de sector hiertoe gedwongen, kleine boeren hadden geen overlevingskansen meer en zo moesten ze groter worden.

De overheid heeft monocultuur en schaalvergroting gestimuleerd en nu? Nu moet alles weer anders. Veel van deze bedrijven hebben een grote schuldenlast en kunnen geen kant op, krijgen schijtprijzen voor hun producten.

Supermarkten verdienen goud geld en de boeren worden weggezet als mishandelaars en milieuvervuilers. Onze vrienden van de faunabescherming en de rest van die clubjes incl media er achteraan.

Ik vind daar wat van

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:32

Rechter heeft beslist dat de Exmoor pony’s mogen blijven lopen.
Paarden en pony’s in de omgeving lopen volgens haar geen extra gevaar door de komst van de kuddes Exmoor pony’s.
Gevaar van de wolf was er ook voordat de kuddes werden ingezet.

Bron rtv Drenthe
Kudde exmoorpony's mag blijven in natuurgebied Aekingerzand https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167160 ... kingerzand #rtvdrenthe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:36

Heel bijzonder deze constatering.
Dat zou betekenen dat willens en wetens gebeurtenissen onder het tapijt geveegd worden door BIJ12.
Bewoners zijn dan wel afhankelijk van buurtapps en andere bronnen van meldingen.
Terwijl BIJ12 precies weet waar de wolven zich bevinden op de Utrechtse Heuvelrug.

Citaat:
Zojuist eens de data van het “wolvenmeldpunt” van BIJ12 bekeken mbt de meldingen in de provincie Utrecht. Tot mijn verbazing is dit meldpunt “actueel” tot wel 31/05!!! Kennelijk vindt BIJ12 het niet noodzakelijk om de inwoners van de provincie, met name van de gemeenten Utrechtse Heuvelrug, Leusden en Zeist adequaat te informeren over de aanwezigheid van wolven in hun woon-, recreatie- en werkomgeving. Ook de bezoekers van de bossen hebben het recht geinformeerd te worden over de aanwezigeheid van wolven.

Afbeelding

Bron geen wolf / BIJ12
https://www.facebook.com/share/p/QxGTL6 ... tid=WC7FNe

Citaat:
En BIJ12 weet dus precies waar wolven zijn gesignaleerd, maar communiceert dat niet met de inwoners van de provincie, met name met de inwoners van de Utrechtse Heuvelrug, Leusden, Woudenberg…”ter bescherming van de wolven” …dus niet ter bescherming van de inwoners en hun eigendommen (vee en huisdieren)…

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/o9b4QT ... tid=K35XfP
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 02-08-24 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:36

Esperanza schreef:
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar kijkend naar hoe dit is ontstaan vind ik het lastig. De overheid heeft de sector hiertoe gedwongen, kleine boeren hadden geen overlevingskansen meer en zo moesten ze groter worden.

De overheid heeft monocultuur en schaalvergroting gestimuleerd en nu? Nu moet alles weer anders. Veel van deze bedrijven hebben een grote schuldenlast en kunnen geen kant op, krijgen schijtprijzen voor hun producten.

Supermarkten verdienen goud geld en de boeren worden weggezet als mishandelaars en milieuvervuilers. Onze vrienden van de faunabescherming en de rest van die clubjes incl media er achteraan.

Ik vind daar wat van

Goed gezegd :j

Ik ken dus diverse stoppers. Want het was zo enorm uitbreiden en investeren in milieu dingen, of stoppen.

Een keuze is er inderdaad niet echt als je wel graag boer wilt blijven.

Met die enge clubjes voorop met de leugens. Hoe dat lekker in de media te brengen dat niet verdiepend Nederland dat geloofd hebben ze bij de boeren geleerd en passen ze nu toe bij de wolven.
De waarheid is ze vreemd.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:15

Ik ben het helemaal met jullie eens. Eerst pappen en nathouden en met allerlei constructies de kleine boeren verdrijven ende rest op schulden jagen. Nu moet het allemaal weer anders en dan zitten de politici met vingers in meerdere potjes en is het pappen en nathouden met dit wolven gekonkel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:23

Ondanks dat Zwitserland ook verdrag van Bern heeft ondertekend, wordt daar wel vergunning afgegeven tot afschot van probleemwolven.

Citaat:
2 augustus 2024/Wildbeheer Zwiterland
Zwitserland heeft ook het verdrag van Bern getekend

Kanton Uri:
25.06.: Jachtlicentie uitgegeven voor eenzame wolf
27.06.: Eenzame wolf gedood

Kanton Vaud:
28.06.: Jachtlicentie uitgegeven voor eenzame wolf "Plateau".
26.07: Jachtlicentie uitgegeven voor 2 jonge wolven van de roedel Mont Tendre

Kanton St. Gallen:
03.07.: Jachtlicentie uitgegeven voor eenzame wolf,
->Afschot hangende

Kanton Bern:
10.07.: Jachtlicentie uitgegeven voor eenzame wolf
-> 15.07.: Schietpartij voor eenzame wolf

Kanton Wallis:
22.07.: Jachtlicentie uitgegevenvoor eenzame wolf
De bijbehorende gegevens kunnen hier worden gedownload.
https://www.kora.ch/?action=get_file&la ... P5LwlA118g

Afbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/XDLNdp ... tid=WC7FNe

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:40

Dus de Zwitsers hebben het geluk dat er niet allerlei groepen rechtszaken aanspannen tegen deze vergunningen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:54

Of ze hebben er daar gewoon bout aan!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:56

Noe bericht van de wolvenconsulent gehad. Hij adviseert ons een dubbel raster, zodat de bok niet bij het eigenlijke raster kan komen.
Dus we gaan hem niet langs laten komen, want een dubbel raster is voor ons niet te betalen. Aangezien we een publieke functie hebben, kunnen we niet met een buitenraster van 7 draden en een flinke dot stroom werken en dat is een vereiste voor subsidie. Dus ook al wil je wel wat doen, het is niet te betalen.