Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:38

Vind die kat meer geschoten lijken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:44

Dat is eenvoudig te zien röntgenfoto.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:55

Klopt.
Maar veel info is daar verder ook niet. Of lees ik daar overheen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:03

Ik denk dat veel mensen op platteland denken dat hun kat ofwel plat gereden is ofwel gegrepen is door een dier.
En als een gewonde of zieke kat wegkruipt, vind je hem meestal niet terug.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:10

Zag zojuist een misselijkmakend filmpje over schapen die zijn verongelukt, aangereden, vlakbij Dinteloord.
Ze waren ontsnapt, meer info heb ik niet maar m'n gedachten gingen wel direct richting wolf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:47

Die lui willen ook graag van alle buitenkatten af dus dat zal ze goed uit komen. Het is ongelooflijk hoe een kleine minderheid hun wil op weet te leggen aan de meerderheid.

Veel mensen hebben nog geen idee wat de komst van de wolf precies betekent. Eerst je kat, dan je hond en vervolgens je kind.

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:51

Loretta schreef:
Die lui willen ook graag van alle buitenkatten af dus dat zal ze goed uit komen. Het is ongelooflijk hoe een kleine minderheid hun wil op weet te leggen aan de meerderheid.

Veel mensen hebben nog geen idee wat de komst van de wolf precies betekent. Eerst je kat, dan je hond en vervolgens je kind.

Als het een kind word is het wss iig snel klaar met de wolf. Zou toch wel heel erg zijn als het zo ver moet komen :/

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:45

Een kat met wonden door een wolf geloof ik niet. Als een wolf een kat zou kunnen pakken ,wat me sterk lijkt, zal hij hem opvreten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:54

Maar als aanvaller gestoord wordt, is het niet ondenkbaar dat de kat los komt uit de bek van aanvaller.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:55

Maar doet een wolf niet hetzelfde als een hond? Pakken en direct schudden? Ik denk dat een kat dat niet of slecht overleefd. Bovendien als ik zie hoe brutaal katten soms zijn, dan lijkt me dat sterk. Daar zie ik dan wel eerder honden voor aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:09

Buiten katten zijn een groot probleem in Nederland. Ze vangen heel veel vogels. En ze geven veel overlast. Ik had tot ik een hond had meerdere keren per dag katten in de tuin omdat mijn buurvrouw vogels in een volière heeft. Die deden massaal hun behoefte in mijn tuin. Die katten dan, niet de vogels :+

Wbt wolven en katten ik geloof best dat ze gepakt kunnen worden. Ze pakken ook andere roofdieren dus waarom geen katten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:50

Bekend feit dat wolven katten en honden pakken als het zo uit komt. Ook wel filmpjes van dat ze met een dode kat in de bek lopen of een hond van de ketting vreten. Benaderen een hond heel vriendelijk om hem dan genadeloos te verscheuren. Dus denk niet dat ze geen katten pakken. En ja er lopen er veel `zonder eigenaar`Maar dat had ook wel zonder wolf opgelost kunnen worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:56

Dat er katten gepakt worden twijfel ik ook niet aan.
Maar de kat van de foto vind ik niet direct een bjjtwond hebben.
Overigens als de honden hier op het erf eens een duif of rat hebben zie je daar niets aan. Dat is idd een keer schudden en klaar.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:29

Rizette schreef:
Benaderen een hond heel vriendelijk om hem dan genadeloos te verscheuren.

En dit, dit is een heel belangrijk stukje. Echte wolvenkenners herkennen dit, maar zo weinig mensen weten het.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:14

leken denken hij kwispelt, dan doet ie nix

een hond die kwispelt is redelijk vriendelijk, maar een wolf is geen hond ook al strookt zijn dna er een beetje mee

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:43

Ook bij honden is het ook niet altijd vriendelijk. En het borstelen zie je niet altijd even duidelijk.
Afbeelding

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:36

Ninx schreef:
Maar wanneer je me dan vraagt, hoe los ik dat op? Dan heb ik uiteraard geen idee. Maar mijn voorkeur gaat er naar uit prooidier en roofdier in Europa meer vrije doorgang te geven en als mens een stapje terug te doen.

Ik ben dol op dieren.... en mijn leven zou echt armer zijn zonder mijn dieren. Anderzijds denk ik ook wel dat wij in NL bovenmatig veel dieren houden... dat lijkt soms wel een beetje uit de hand te lopen.

Holy oliebol, jij hebt echt geen idee. In Nederland houden we ook bovenmatig veel mensen en we hebben geen echte natuur zoals in Canada o.i.d.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:19

Ik denk dat een wolf best een kat zou pakken als hij de kans krijgt. Toch maak ik me over mijn eigen katten niet direct zorgen. Die leven al hun hele leven in mijn bos en zijn zo alert en bedacht op gevaar. Die verras je niet snel meer. Daarbij kunnen ze hier in het bos ook makkelijk de boom in en hebben ze daarmee nog een voordeel.

Op het platteland zou dat anders zijn. Dan moeten ze een wolf maar net voor zien te blijven. Maar nogmaals de meeste katten in het buitengebied zijn wel bedacht op gevaar.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:58

hahahatsjoe schreef:
Ninx schreef:
Maar wanneer je me dan vraagt, hoe los ik dat op? Dan heb ik uiteraard geen idee. Maar mijn voorkeur gaat er naar uit prooidier en roofdier in Europa meer vrije doorgang te geven en als mens een stapje terug te doen.

Ik ben dol op dieren.... en mijn leven zou echt armer zijn zonder mijn dieren. Anderzijds denk ik ook wel dat wij in NL bovenmatig veel dieren houden... dat lijkt soms wel een beetje uit de hand te lopen.

Holy oliebol, jij hebt echt geen idee. In Nederland houden we ook bovenmatig veel mensen en we hebben geen echte natuur zoals in Canada o.i.d.

Teveel mensen en teveel dieren… dat hoor je de laatste tijd zo vaak. Als al deze moraalridders nou eens stoppen met kinderen krijgen en dieren houden, dan zijn we er. Toch?!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:15

DuoPenotti schreef:
Ook bij honden is het ook niet altijd vriendelijk. En het borstelen zie je niet altijd even duidelijk.
[ [url=m/Ioi0N1.jpg]Afbeelding[/url] ]

nou heb je happy kwispelen van blijdschap of geërgerd zwaaien met staart van frustratie/dominantie dat zijn meer korte heftige stootjes heen en weer.

best wel veel foto's en filmpjes voorbij zien komen van wolven met een kat in hun bek (en die waren niet altijd dood)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:16

Ja maar hoeveel honden eigenaren zien dat verschil al niet?

Dus ook bij die kwispelende wolf niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:36

Vandaag is het weer goed bal met dode schapen door de wolf in Appelscha en Haule.
Geen idee of de aanvallen in de nacht of overdag zijn geweest.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:51

Waar heb je dat gezien? Ik woon in Haule...

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:55

Schapen stonden bij Appelscha, maar hij heeft de dode schapen voor huis bij Haule gelegd, als ik goed begrepen heb.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:57

SunnyHorse schreef:
Schapen stonden bij Appelscha, maar hij heeft de dode schapen voor huis bij Haule gelegd, als ik goed begrepen heb.

Zo begrijp ik het ook.