Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:09

Ik had ook de hoop, als er iets met een kind gebeurt gaan de ogen open maar het tegendeel blijkt waar. De media is heel gekleurd en laat vooral de oren hangen naar de voorstanders van de wolf. De overheid durft geen knopen door te hakken. Burgers worden niet op de juiste manier geïnformeerd over de mogelijke risico's. En ondertussen worden de problemen alleen maar groter. Ik maak me echt zorgen welke kant dit op gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:13

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar als ik dat Pools door translate gooi kom ik niet veel verder als dat er nog steeds illegale immigranten zijn.
Maar goed misschien dat een pools sprekend persoon er meer uithaalt :D

Maar die immigranten worden dus gedropt in Wit-Rusland, proberen via Polen Europa in te komen maar daar staat een hoog hek .Ondertussen worden ze dus aangevallen door roedels wolven die dan "alleen de zwaksten" van die mensen doden! Nou lekker! Daar blijkt toch uit dat wolven zeker zeer gevaarlijk zijn voor mensen, wat iedereen met gezond verstand al lang wist.

Lees jij dat in de foto's die geplaatst zijn?

Ik betwist niet dat zoiets gruwelijks gebeurd, maar vraag me af of de geplaatste foto's met die tekst meerwaarde hebben.
Of juist afbreuk doen aan het verhaal. Nogmaals ik moet het van tranlate hebben

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:15

SusanH schreef:
Ik had ook de hoop, als er iets met een kind gebeurt gaan de ogen open maar het tegendeel blijkt waar. De media is heel gekleurd en laat vooral de oren hangen naar de voorstanders van de wolf. De overheid durft geen knopen door te hakken. Burgers worden niet op de juiste manier geïnformeerd over de mogelijke risico's. En ondertussen worden de problemen alleen maar groter. Ik maak me echt zorgen welke kant dit op gaat.

helemaal met je eens.
Ik had ook nog de hoop als er gebeten zou worden bij een wandelaar, dus geen stomme boer, want ja die mogen in Nederland al heel lang verketterd worden, dat het wel prioriteit zou krijgen.
Maar weer doet onze regering niks....
Echt wat betaald die groeteboer ze onder de tafel?? Dit kan toch niet?!

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:16

Bedankt mensen. Fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt en dat er waarde aangehecht wordt.
En graag gedaan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:29

tienus63 schreef:
Bedankt mensen. Fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt en dat er waarde aangehecht wordt.
En graag gedaan.

Maar echt, heel fijn dat jij dit zo nauwkeurig bijhoudt , lees meerdere keren per dag dit topic bij

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:38

Ik sluit me er helemaal bij aan!
Dit is het eerste topic waar ik heen ga op bokt. Zo waardevol. Dank daarvoor!

Straks fijn genieten van je vakantie.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:44

tienus63 schreef:
En graag gedaan.

Ook namens mij bedankt. Ik ben een stille meelezer maar waardeer jouw bijdrage enorm! Woon zelf niet in wolven gebied maar mijn ouders wel. Die zijn altijd verbaasd dat ik zo op de hoogte ben. Dankzij Tienus zeg ik dan :-)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:47

In andere EU landen zijn er probleemwolven voor minder afgeschoten.
Het is bizar hoe Nederland steeds weer het gekkertje van Europa is.

Alhoewel is die huidige beschermingsstatus wel een draak van een wetgeving. Die moet echt omlaag wil er in Europa op een fatsoenlijke manier met wolven samen geleefd kunnen worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:52

Ik heb net zitten zoeken naar poolse sites met wolf dood immigranten, wat natuurlijk niet te vinden is omdat men dat niet naar buiten brengt, mar had het stiekem een beetje gehoopt.
Wat ik wel tegen kom is dat veel illegaal op wolven geschoten word.
En ja dat gaat prima in een uitgestrekt land. Dat is het nadeel hier, overal staat wel een poffertje op de uitkijk.
En ik heb zomaar eens het vermoeden dat dat in heel veel landen gebeurt waar een wolf te dichtbij komt.

Zoals iemand pas al zei, ze appen daar dat je binnen moet blijven want daar en daar is de wolf en ik al aangaf, of is het de legale versie om te zeggen, mannen met geweren, kom naar buiten.
Want ja oproepen voor te schieten is uiteraard niet toegestaan, maar zeggen met straatnaam dat je binnen moet blijven wel.

En dan verder diep graven en klaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 17:04

tienus63 schreef:
En graag gedaan.

Dat wordt het zeker! Goed om op een plek duidelijk overheen te hebben. Dankjewel!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 17:42

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 17:59

Em_ schreef:
Ik ben gek op de (gemaakte) natuur in NL en vind wild zoals reeën en herten prachtig maar bij dit soort berichten krijg ik een naar gevoel.. https://www.edestad.nl/lokaal/natuur-en ... cAHkYjG28g hiervoor is NL gewoon echt te klein!
(Gaat over rewilding van de Veluwe)

Dit gaat compleet de verkeerde kant uit. De kleine stukken natuur worden straks niet meer toegankelijk voor de mens. Allemaal voor de natte droom van een stel idioten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:02

Em_ schreef:
Ik ben gek op de (gemaakte) natuur in NL en vind wild zoals reeën en herten prachtig maar bij dit soort berichten krijg ik een naar gevoel.. https://www.edestad.nl/lokaal/natuur-en ... cAHkYjG28g hiervoor is NL gewoon echt te klein!

Je bent niet de enige.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:20

Laatst bijgewerkt door dierenfan op 01-08-24 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:20

Tienus als meelezer vind ik je betrokkenheid en je informatie werkelijk geweldig
De tijd die je erin stopt enz.
Chapeau

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:04

Waarschijnlijk (wederom/nog steeds) wolf in omgeving van Beilervaart.

Citaat:
1 augustus 2024
Tijd: 18.00 uur

Zeer onrustig paard ad Beilervaart. Paard is normaal heel relaxed. Wilde nu niet eten. Liep bij binnen zetten eigenaar haast omver.

Let op uw dieren daar in de buurt aub.
Wanneer er meer onrustige dieren zijn horen we dat graag.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/YgwFEM9DvKyb8bi7/?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:21

Ik kan het stuk ovrr de rewilding vd Veluwe niet lezen want ben geen abonee.
Willen ze meer predators of/en de boel af sluiten voor bezoekers?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:22

Ik kom er ook niet verder mee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:30

tienus63 schreef:
Stelling in dagblad Tubantia: “Door aanwezigheid van de wolf voel ik me minder veilig in de bossen.

https://www.tubantia.nl/home/stelling-d ... ~a2374365/

Ik vind het bijzonder dat als en een uur later kijk dat de percentages nog steeds hetzelfde zijn? 38-33-29…?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:47

DuoPenotti schreef:
Ik heb net zitten zoeken naar poolse sites met wolf dood immigranten, wat natuurlijk niet te vinden is omdat men dat niet naar buiten brengt, mar had het stiekem een beetje gehoopt.
Wat ik wel tegen kom is dat veel illegaal op wolven geschoten word.
En ja dat gaat prima in een uitgestrekt land. Dat is het nadeel hier, overal staat wel een poffertje op de uitkijk.
En ik heb zomaar eens het vermoeden dat dat in heel veel landen gebeurt waar een wolf te dichtbij komt.

Zoals iemand pas al zei, ze appen daar dat je binnen moet blijven want daar en daar is de wolf en ik al aangaf, of is het de legale versie om te zeggen, mannen met geweren, kom naar buiten.
Want ja oproepen voor te schieten is uiteraard niet toegestaan, maar zeggen met straatnaam dat je binnen moet blijven wel.

En dan verder diep graven en klaar.

Maar het zou in Wit-Rusland gebeuren waar die immigranten gedropt worden. En dat is geen Polen. Als het de immigranten ondanks de hekken toch lukt om in Polen te komen dan zijn er daar wel medelijdende mensen die de toestand niet kunnen aanzien en hen helpen. Maar dit is allemaal offtopic, het bewijst alleen dat wolven voor mensen ook heel gevaarlijk zijn.En in die contreien weet men dat nog! Hier komt men er nog wel achter!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:50

Nee dat is geen Polen.
Maar verwacht aan de andere kant zeker geen berichten te vinden.

En dit ging over een bericht van annemieke dus niet off topic

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:56

Via whatsapp alert Meldingen wolven in Westerveld, nog een melding omgeving Beilervaart dat een paard uit zijn plaat ging.

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:17

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:31

Em_ schreef:

Kun je een samenvatting geven? Het is alleen te lezen als je je eerst aanmeldt.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:52

SusanH schreef:
Em_ schreef:

Kun je een samenvatting geven? Het is alleen te lezen als je je eerst aanmeldt.

Ik kan ook niet meer lezen maar dit is het programma wat genoemd wordt in het artikel: https://arkrewilding.nl/gebieden/veluwe

Nieuwe natte natuur.. wolf.. etc.