Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:22

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de boktregels

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:36

tita schreef:
Ik heb wel meegemaakt volgende

Mijn vriendin was helemaal waus van paard
Een blinde kon dat zien en dove horen

Beste paard kostte 10000 gulden en toen werd ie gekeurd wat de eigenaren niet wilden en helemaal goed

Toen was ie 15000€ een onopgevoede goodtimes was het

Beest ging mee

Dat vind ik oneerlijk voor het geval dat de koper de keuring betaalde.Dat is vaak duur en meestal is het toch zo dat hij bij positief koopadvies dan verkocht is? Op basis van de vooraf overeengekomen prijs? Het geval van EvaMarie vind ik anders want het lijkt dan meer op bieden,waarbij de vraagprijs nu overboden wordt.Je kunt toch ook proberen een paard goedkoper te krijgen dan de vraagprijs,al lijkt dat er momenteel niet in te zitten. En ook vroeger is het mij nooit gelukt!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:40

Silverfields schreef:
Wat een pech fensy.... pfff. Ik hoop echt dat je volgende keer meer geluk hebt. Zelf heel goed kijken, voelen en vervolgens naar een professionele keuringsarts.

Ik ben naar een heel leuk en knap paard gaan kijken, al iets ouder. Ze is dichtbij gefokt en staat nog altijd in de buurt op een stal. Het paard loopt ZZ niveau dus ik vond het wel erg spannend om er op te gaan rijden. Na 10j manege, daarna een pauze van 6j (studie) en nu sinds een paar maanden een leasepaard en veel privé lessen. Maar ben geen topruiter en heb geen wedstrijdervaring, maar wel ambities om dat in de toekomst op een leuke manier te worden hahaha. Maar dus, dit paard kon alles en ik kon de oefeningen niet uitproberen omdat ik de hulpen nog niet ken. Dus ben er vooral afgebleven en dat ging heel goed en voelde goed. Super leuk om op te rijden. Deed geen gekke dingen toen ze voelde dat ik veel minder ervaring heb dan ZZ. Gewoon braaf. Hier ga ik dus nog wel een keer kijken met m’n instructrice. Keuringrspporten werden meteen doorgestuurd. Destijds gekeurd door mijn eigen dierenarts omdat ze dus zo dichtbij staat. Iemand ervaring met paard boven niveau kopen? Oh wel 1 ding: singelnijd.

Ik heb mijn paard ook 'boven niveau' gekocht.
Leer ontzettend veel van hem. Soms doen we ineens een pirouetje als mijn beenligging niet juist is en ik iets teveel ophoud van voren, of we wijken ineens de bak door, of hij komt volledig terug omdat ik wat teveel naar voren zit. Super leerzaam, directe feedback. Als ze maar eerlijk zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:45

Moderatoropmerking:
reactie op verwijderde quote; verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:48

@lieser ik heb je gemeld. Dit soort reacties hebben voor niemand een toegevoegde waarde en maakt een leuk topic vuil, jammer van je

Bedankt Anjali

Bedankt voor de opbouwende feedback. Ja blijkbaar moet ik dat weer treffen, echt irritant. Het is nog best lastig een paard te kopen merk ik ook hier in het topic.

Het paard boven niveau klinkt leuk Silverfields! Ja, singelnijd zie je vooral bij merries is, wat ik weet. Mijn shet heeft een heel dikke vacht waar hij last van kan hebben onder de singel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 17:53

Het zou prettig zijn als iedereen zichzelf even een spiegel blijft voorhouden qua reacties.

Heb er geen zin in dat het weer ontspoort.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:58

tita schreef:
Ik heb wel meegemaakt volgende

Mijn vriendin was helemaal waus van paard
Een blinde kon dat zien en dove horen

Beste paard kostte 10000 gulden en toen werd ie gekeurd wat de eigenaren niet wilden en helemaal goed

Toen was ie 15000€ een onopgevoede goodtimes was het

Beest ging mee

Heb ik ooit 1x meegemaakt terwijl we vooraf mondeling een prijs overeen gekomen waren bij de fokker thuis. Sta je op de kliniek, paard goedgekeurd gaat de prijs ineens omhoog.M'n mond viel open.

Ik ben naar binnen gelopen heb de keuring betaald en ben zonder paard naar huis gegaan. Ik was echt weg van het beest en er goed ziek van maar dit soort grappen doe ik niet aan mee.

Paar maanden later kwamen ze weer in de lucht of ik nog interesse had. Kon ik hem voor het afgesproken bedrag kopen. Ik was inmiddels al voorzien en via via had ik al vernomen dat schoondochter het beestje stukgereden had.

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:59

Ik ga morgen bij 2 springpaarden kijken die mijn instructeur had gevonden *\o/*
Het zijn wel allebei merries geloof ik (niet waar ik naar opzoek was dus haha) maar ik heb me voorgenomen open minded te blijven!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:03

Er valt gewoon ontzettend veel te leren in het aankopen van een paard. En dat leer je aldoende. Wat voor de een een no brainer is, is dat (nog) niet voor een ander. Je moet niet alleen door verkooppraatjes kunnen heenprikken, tussen de regels doorlezen in advertenties, je moet ook nog verstand hebben van (marktconforme) prijzen, btw-regelingen, wet- en regelgeving omtrent koopovereenkomsten consumentenbescherming wel of niet bedrijfsmatig, onderzoeksplicht etc. Dan ook nog eens een paard kunnen beoordelen op exterieur, gezondheid en doel waar je m voor koopt.
En zelfs als je dan denkt alle wijsheid in pacht te hebben, risico's hebt beperkt daar waar mogelijk, je overal hebt ingedekt, weet je pas wat je gekocht hebt als je het paard (een aantal maanden) thuis hebt staan. En ook dán dus géén garantie dat het paard passend correct èn gezond is....

Ik vind het een vak apart....

Babootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:05

Dat is het zeker. En ik sta ook altijd nog versteld hoe makkelijk mensen een paard kopen soms. Over een auto wordt vaak langer na gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:07

Niet leuk grauwman.

Eén goed voorbeeld van hoe je ook kan reageren. Wel jammer v j keuringsgeld.. Daar keur je niet voor, voor die afspraak. Dus eigenlijk zou je die niet hoeven te betalen vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:08

Charmaine schreef:
Er valt gewoon ontzettend veel te leren in het aankopen van een paard. En dat leer je aldoende. Wat voor de een een no brainer is, is dat (nog) niet voor een ander. Je moet niet alleen door verkooppraatjes kunnen heenprikken, tussen de regels doorlezen in advertenties, je moet ook nog verstand hebben van (marktconforme) prijzen, btw-regelingen, wet- en regelgeving omtrent koopovereenkomsten consumentenbescherming wel of niet bedrijfsmatig, onderzoeksplicht etc. Dan ook nog eens een paard kunnen beoordelen op exterieur, gezondheid en doel waar je m voor koopt.
En zelfs als je dan denkt alle wijsheid in pacht te hebben, risico's hebt beperkt daar waar mogelijk, je overal hebt ingedekt, weet je pas wat je gekocht hebt als je het paard (een aantal maanden) thuis hebt staan. En ook dán dus géén garantie dat het paard passend correct èn gezond is....

Ik vind het een vak apart....

Helemaal mee eens.

Laten we de sfeer dan ook positief houden met elkaar.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:18

Evamarie schreef:
Niet leuk grauwman.

Eén goed voorbeeld van hoe je ook kan reageren. Wel jammer v j keuringsgeld.. Daar keur je niet voor, voor die afspraak. Dus eigenlijk zou je die niet hoeven te betalen vind ik.

We hadden afgesproken bij goedkeuring kosten voor mij. Hij was goed dus daar kan je moeilijk tegen in gaan. Ik was er ook echt niet blij mee maar ik houdt me wel aan m'n woord. Ons kent ons in het wereldje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:22

Ja snap ik. Goed opgelost dus.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:11

Mwah, kan nou niet zeggen dat het goed opgelost is. Grauwman heeft de eer aan zichzelf gehouden, zelf haar woord gehouden en haar (volledig terechte) grens getrokken. Maar is door de fokker ronduit schandalig behandeld vind ik.
Mag hopen dat deze fokker ook gemerkt heeft wat een ons kent ons wereldje betekent.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:15

Nou ja, goed opgelost.....
Verkopers die een prijs na zo'n keuring verhogen terwijl vóór keuring al een prijs overeengekomen is, komen feitelijk de overeenkomst niet na. Daar zou je best een zaak van kunnen maken. Doet alleen niemand want dat kost ook weer geld en daar maken ze dus gretig misbruik van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:22

oji schreef:
Mwah, kan nou niet zeggen dat het goed opgelost is. Grauwman heeft de eer aan zichzelf gehouden, zelf haar woord gehouden en haar (volledig terechte) grens getrokken. Maar is door de fokker ronduit schandalig behandeld vind ik.
Mag hopen dat deze fokker ook gemerkt heeft wat een ons kent ons wereldje betekent.

Ja, ik bedoel dat zij het goed gedaan heeft idd. Zij heeft het goed opgelost. En ik vind ook dat die fokker haar schandalig behandeld heeft. Eens hoor.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:38

Babootje schreef:
Dat is het zeker. En ik sta ook altijd nog versteld hoe makkelijk mensen een paard kopen soms. Over een auto wordt vaak langer na gedacht.

Nou inderdaad. Vaak voor kinderen ook. Ik heb zooo vaak gezien dat het mis ging. Ouders hebben geen verstand van paarden of denken het te hebben, rijden met een trailer naar een pony toe. Pony braaf? Hop meenemen. En er dan later achter komen dat ie alleen toevallig die dag braaf was :')
Wij zijn vandaag bij eentje wezen kijken, dat kon nog wel eens gaan werken denk ik. We gaan het zien. :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:06

I.p.v. een wachtlijst om bij hem op stal te mogen staan moest er na dat akkefietje geadverteerd worden omdat er ineens voldoende plek was.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:44

Goed nagedacht, een bod gedaan en heb een tegenbod gekregen. Meteen het laagste wat ze willen gaan.
Vannacht nog even nadenken en morgen beslissen! Spannend…

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:51

Wij zijn 10 jaar geleden eens bij een paard wezen kijken waar we na bezichtiging een prijs afgesproken hadden.
Kregen heel snel daarna een berichtje dat de prijs toch hoger werd omdat ze er zoveel reacties op gekregen had.
Wij hebben vriendelijk bedankt. Paard heeft toen nog een hele tijd te koop gestaan en is uiteindelijk alsnog verkocht voor minder dan de eerst afgesproken prijs.

Zo’n verkopers zijn van alle tijden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:52

PSvanLot schreef:
Goed nagedacht, een bod gedaan en heb een tegenbod gekregen. Meteen het laagste wat ze willen gaan.
Vannacht nog even nadenken en morgen beslissen! Spannend…

Duim voor je mee naar de beste uitkomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:55

Noblesse_ schreef:
Wij zijn 10 jaar geleden eens bij een paard wezen kijken waar we na bezichtiging een prijs afgesproken hadden.
Kregen heel snel daarna een berichtje dat de prijs toch hoger werd omdat ze er zoveel reacties op gekregen had.
Wij hebben vriendelijk bedankt. Paard heeft toen nog een hele tijd te koop gestaan en is uiteindelijk alsnog verkocht voor minder dan de eerst afgesproken prijs.

Zo’n verkopers zijn van alle tijden denk ik.

Ja, dat vind ik dus echt irritant. Ik snap die keuze ook. In mijn geval geef ik het nog voordeel van de twijfel. Ik was de eerste die reageerde omdat ik veel online ben deze week en de advertenties goed in de gaten houdt. En ik geloof ook zeker dat er veel animo is voor dit paard. Ik mag nog van geluk spreken dat ze niet voor mijn neus verkoopt aan de eerste de beste. Want dat gebeurd ook.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:33

Earth schreef:
Wij zijn vandaag bij eentje wezen kijken, dat kon nog wel eens gaan werken denk ik. We gaan het zien. :)

Jij wou geen paard :oo
Of heb je stiekem onze spikkel gezien? <<)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:45

Ania schreef:
Earth schreef:

Jij wou geen paard :oo
Of heb je stiekem onze spikkel gezien? <<)

Ssssst! :x
Nee was voor m'n lesklant :P