Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:Ik heb wel meegemaakt volgende
Mijn vriendin was helemaal waus van paard
Een blinde kon dat zien en dove horen
Beste paard kostte 10000 gulden en toen werd ie gekeurd wat de eigenaren niet wilden en helemaal goed
Toen was ie 15000€ een onopgevoede goodtimes was het
Beest ging mee
Silverfields schreef:Wat een pech fensy.... pfff. Ik hoop echt dat je volgende keer meer geluk hebt. Zelf heel goed kijken, voelen en vervolgens naar een professionele keuringsarts.
Ik ben naar een heel leuk en knap paard gaan kijken, al iets ouder. Ze is dichtbij gefokt en staat nog altijd in de buurt op een stal. Het paard loopt ZZ niveau dus ik vond het wel erg spannend om er op te gaan rijden. Na 10j manege, daarna een pauze van 6j (studie) en nu sinds een paar maanden een leasepaard en veel privé lessen. Maar ben geen topruiter en heb geen wedstrijdervaring, maar wel ambities om dat in de toekomst op een leuke manier te worden hahaha. Maar dus, dit paard kon alles en ik kon de oefeningen niet uitproberen omdat ik de hulpen nog niet ken. Dus ben er vooral afgebleven en dat ging heel goed en voelde goed. Super leuk om op te rijden. Deed geen gekke dingen toen ze voelde dat ik veel minder ervaring heb dan ZZ. Gewoon braaf. Hier ga ik dus nog wel een keer kijken met m’n instructrice. Keuringrspporten werden meteen doorgestuurd. Destijds gekeurd door mijn eigen dierenarts omdat ze dus zo dichtbij staat. Iemand ervaring met paard boven niveau kopen? Oh wel 1 ding: singelnijd.
tita schreef:Ik heb wel meegemaakt volgende
Mijn vriendin was helemaal waus van paard
Een blinde kon dat zien en dove horen
Beste paard kostte 10000 gulden en toen werd ie gekeurd wat de eigenaren niet wilden en helemaal goed
Toen was ie 15000€ een onopgevoede goodtimes was het
Beest ging mee
Charmaine schreef:Er valt gewoon ontzettend veel te leren in het aankopen van een paard. En dat leer je aldoende. Wat voor de een een no brainer is, is dat (nog) niet voor een ander. Je moet niet alleen door verkooppraatjes kunnen heenprikken, tussen de regels doorlezen in advertenties, je moet ook nog verstand hebben van (marktconforme) prijzen, btw-regelingen, wet- en regelgeving omtrent koopovereenkomsten consumentenbescherming wel of niet bedrijfsmatig, onderzoeksplicht etc. Dan ook nog eens een paard kunnen beoordelen op exterieur, gezondheid en doel waar je m voor koopt.
En zelfs als je dan denkt alle wijsheid in pacht te hebben, risico's hebt beperkt daar waar mogelijk, je overal hebt ingedekt, weet je pas wat je gekocht hebt als je het paard (een aantal maanden) thuis hebt staan. En ook dán dus géén garantie dat het paard passend correct èn gezond is....
Ik vind het een vak apart....
Evamarie schreef:Niet leuk grauwman.
Eén goed voorbeeld van hoe je ook kan reageren. Wel jammer v j keuringsgeld.. Daar keur je niet voor, voor die afspraak. Dus eigenlijk zou je die niet hoeven te betalen vind ik.
oji schreef:Mwah, kan nou niet zeggen dat het goed opgelost is. Grauwman heeft de eer aan zichzelf gehouden, zelf haar woord gehouden en haar (volledig terechte) grens getrokken. Maar is door de fokker ronduit schandalig behandeld vind ik.
Mag hopen dat deze fokker ook gemerkt heeft wat een ons kent ons wereldje betekent.
Babootje schreef:Dat is het zeker. En ik sta ook altijd nog versteld hoe makkelijk mensen een paard kopen soms. Over een auto wordt vaak langer na gedacht.
Noblesse_ schreef:Wij zijn 10 jaar geleden eens bij een paard wezen kijken waar we na bezichtiging een prijs afgesproken hadden.
Kregen heel snel daarna een berichtje dat de prijs toch hoger werd omdat ze er zoveel reacties op gekregen had.
Wij hebben vriendelijk bedankt. Paard heeft toen nog een hele tijd te koop gestaan en is uiteindelijk alsnog verkocht voor minder dan de eerst afgesproken prijs.
Zo’n verkopers zijn van alle tijden denk ik.