DuoPenotti schreef:Volgens leugenveld eten ze vooral zwijnen
Ironische naam heeft die persoon.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ninx schreef:Even een korte vraag (die wellicht al beantwoord is, maar kan het niet vinden): in hoeverre komen wij, hobbyhouders van pony's/paarden, in aanmerking voor subsidie voor hekwerk?
ElCamino schreef:Toevallig is Stichting Annemiek in Zuid Frankrijk nnaar een speciaal wolvenpark.
Wanneer je daar de foto's van de hekken en de toegangspoorten ziet dan zie je meteen dat het hier echt een lachertje is die hekken......
[ [url=m/GPBchy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Es1T3Y.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c95Exd.png]Afbeelding[/url] ]
ElCamino schreef:Weet je, als deze omheining nodig is om wolven binnen te houden in een groot wolvenpark, dan is dat hele wolfwerende hek hier toch een lachertje!!!!
Het is geld weggooien van welwillende mensen en degenen die dit aanbieden zijn een stel dieven!!!
Laat ze zich eens goed informeren ipv waardeloze rommel aanbieden.
Hier krijgt niemand een vergunning voor, niemand kan dit uberhaupt betalen....
Laat ze hier een wolvenpark opzetten en de rest van Nederland tegen de wolven beschermen, én de wolven tegen de rest van Nederland. Dan kan de overheid het betalen en de wolvenliefhebbers kunnen ze daar bekijken
Skessa_ schreef:https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... ~b1b5d30a/
Ik kan het zelf niet helemaal lezen (want premium) maar het gaat er over dat de wildstand drastisch keldert op de Veluwe. (Ja goh, nooit gedacht)
speurneusc schreef:DuoPenotti schreef:Ze willen de wolf terug zoals toen.. Dat kan gewoon niet.
ze vergeten nog steeds waarom de wolf is uitgeroeid, ze waren gewoon te gevaarlijk en vielen met regelmaat mensen en kinderen aan met veel slachtoffers. Dus werden ze gedood.
tienus63 schreef:Klopt precies wat die man zegt, reeën zijn niet eerste keus voor de wolf.
In Drenthe eo zijn landbouwhuisdieren het hoofdvoedsel van wolven.
Wintu schreef:Maar die schapen, ik heb soms het idee dat ze eerder enkel worden gedood en licht aangevreten, maar geen halve karkassen, zeg maar. In tegenstelling tot die ponies.
Jet schreef:Ik denk ook dat de rest van die groep pony's niet rustig is blijven toekijken hoe hun soortgenoot gepakt werd, maar die konden alle kanten op vluchten. Verder zal dat geen grote roedel wolven zijn geweest die die pony('s) pakte. Schapen lopen in een afgegrensd gebied en blijven daar rennen, waardoor wolven in de grijpmodus blijven en niet overgaan tot de eetmodus zeg maar. Zo ongeveer staat dat ook in dat laatste artikel.
Jet schreef:Ik zeg: geen grote roedel, anders was de kans groot dat er meer pony's tegelijk gesneuveld waren... Dan waren ze vast ook achter de vluchtende pony's aan gegaan.
Wintu schreef:Skessa_ schreef:https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... ~b1b5d30a/
Ik kan het zelf niet helemaal lezen (want premium) maar het gaat er over dat de wildstand drastisch keldert op de Veluwe. (Ja goh, nooit gedacht)
In Drenthe hebben ze daar geen last van
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/155855 ... in-drenthe