[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:30

Onze adoptie lieverd zou ook prima met katten kunnen. Maar ze heeft er wel op gejaagd de 1e 2 dagen .
Hopelijk komen sushi en Muis gauw terug thuis

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 18:48

Zinzi_jewel schreef:
Ken je het gezegde een hond heeft een baas , een kat heeft personeel

Onze adoptie lieverd zou ook prima met katten kunnen. Maar ze heeft er wel op gejaagd de 1e 2 dagen .
Hopelijk komen sushi en Muis gauw terug thuis

Haha, Zinzi, ja net als mijn paarden die hebben ook personeel. Wat jammer joh dat ze erop gejaagd heeft. Wij hebben de honden echt heel langzaam geïntroduceerd en aan de lijn en katje veilig in kooi etc. Het gaat nu best heel goed!

Tinka schreef:
Mijn honden kunnen prima met katten. Toen ik nog katten had, waren de hondjes er ook al. Maar ik neem geen katten meer, weer lastig voor oppas te vinden voor vakantie.

Ik vind katten juist erg makkelijk om oppas voor te vinden, Tinka. Voor onze kat(ten) komt er net als met de paarden 1x pd iemand voeren. Ze zijn verder zelfstandig.

De paarden is veel meer werk. Ze moeten hun supplementen, er moet mest geruimd worden, dat is op het plateau en bij de hooibalen. Ze moeten vliegenmaskers, vliegendekens etc. Water moet gecontroleerd worden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:09

Als ik oppas regel voor de paarden probeer ik het super simpel te houden voor die paar dagen . Geen vloeibare supplementen zodat ik bakjes kan maken vooraf , hooinetten al zoveel als mogelijk gevuld klaar leggen .
Tja mest houdt je toch maar ik vraag dan ruim als je voldoende tijd hebt anders laat t maar ...

Maar idd katten zijn simpel om iemand anders te laten voeren .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 21:13

Zinzi_jewel schreef:
Als ik oppas regel voor de paarden probeer ik het super simpel te houden voor die paar dagen . Geen vloeibare supplementen zodat ik bakjes kan maken vooraf , hooinetten al zoveel als mogelijk gevuld klaar leggen .
Tja mest houdt je toch maar ik vraag dan ruim als je voldoende tijd hebt anders laat t maar ...

Maar idd katten zijn simpel om iemand anders te laten voeren .

Klopt zo doe ik het ook, maar ik had het in gedachten over de vakantie die we over 3 wkn gaan hebben, dat is 2 wkn weg. En dan doet mijn oppas the full works.

Ik kan 1 nacht gewoon weg zonder me zorgen hoeven te maken. Dan laat ik ze gewoon, ze kunnen dan in het land met gras, kunnen bij het hooi, kunnen onder het afdak staan op het platform tegen zon, vliegen en regen, en hebben drinken.

Gaan we 2 dagen, dan vraag ik Pip wel een keer te komen kijken, maar zonder dat ze verder iets hoeft te doen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:16

Ja 2 weken is best lang !
Zolang wil ik niet weg bij mijn dieren . Dat kan m'n hoofd niet aan :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 21:24

Zinzi_jewel schreef:
Ja 2 weken is best lang !
Zolang wil ik niet weg bij mijn dieren . Dat kan m'n hoofd niet aan :o

Ik geloof dat het voor mij ook 13 jaar geleden is dat ik meer dan 5 dagen bij mijn dieren ben weggeweest. Ik ben ook al 5 jaar niet meer naar NL geweest. Dus het moest maar weer eens gebeuren. Is voor mij een verplicht nummertje. Een week lang zowat ieder dagdeel een bezoek ergens. poeh. En omdat we dat hele takke-eind gaan rijden dan maar gelijk er een week wél vakantie aan vast knopen. Erwin werkt enorm hard, maar we kunnen eigenlijk nooit op vakantie door de dieren, dus nu een week Engeland naar vrienden en dan de week NL eraanvast. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren, zolang weg bij bijv Rockey.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:02

Het probleem voor mij is dat ik oppas zou moeten zoeken voor de paarden en de honden, als er dan ook nog katten bij komen is dat weer extra. Milko durft ook niet iemand te vragen die we niet kennen. Mensen die we wel kennen willen niet oppassen helaas. Er komt zelfs niemand op bezoek, behalve mijn vader dan 1 keer per jaar, een paar dagen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 00:27

Tinka schreef:
Het probleem voor mij is dat ik oppas zou moeten zoeken voor de paarden en de honden, als er dan ook nog katten bij komen is dat weer extra. Milko durft ook niet iemand te vragen die we niet kennen. Mensen die we wel kennen willen niet oppassen helaas. Er komt zelfs niemand op bezoek, behalve mijn vader dan 1 keer per jaar, een paar dagen.

Ik ben dan ook erg blij met mijn Pippa. Ik heb wel meerdere mensen die hier willen komen oppassen. Het kwam alleen dit jaar voor niemand uit. Je kunt bijv wel op trusted housesitters mensen vinden die alle drie de soorten dieren kunnen doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:59

Ik had mijn oom en tante gepolst, die passen hier in Nederland vaak op bij ons op onze ondertussen 5 katten, vinden ze heerlijk.

Helaas zijn ze geen Frankrijk fans :') Als wij gaan verhuizen zal ik dus ook andere oppas moeten vinden. Mijn ouders zouden waarschijnlijk wel willen, als ze zelf niet in het buitenland zitten. Mijn zusje misschien ook wel, al moet ze dan zelf ook oppas voor haar kat regelen. Hond (of ja, laten we het een kalf noemen, een Leonberger) zal dan wel mee gaan.

Denk ook dat het scheelt dat jullie nogal een eind van Nederland af zitten?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:14

Prairy schreef:
Ik had mijn oom en tante gepolst, die passen hier in Nederland vaak op bij ons op onze ondertussen 5 katten, vinden ze heerlijk.

Helaas zijn ze geen Frankrijk fans :') Als wij gaan verhuizen zal ik dus ook andere oppas moeten vinden. Mijn ouders zouden waarschijnlijk wel willen, als ze zelf niet in het buitenland zitten. Mijn zusje misschien ook wel, al moet ze dan zelf ook oppas voor haar kat regelen. Hond (of ja, laten we het een kalf noemen, een Leonberger) zal dan wel mee gaan.

Denk ook dat het scheelt dat jullie nogal een eind van Nederland af zitten?

Jammer van je vaste oppas, Prairy. Als we langere tijd wegwillen, wat we niet vaak willen ;-) want het is hier heerlijk, wonen op vakantie ;-) dan hebben we 3 gezinnen die bij ons hebben opgepast in het verleden op de andere boerderijtjes in Frankrijk en die komen graag en zelfs twee mensen hier uit het topic. De afstand speelt minder een rol kennelijk, iedereen wil graag zongarantie in het zuiden van LDF. Alleen dit jaar waren wij te laat met plannen én gaan we buiten de schoolvakanties. Dus kregen we het niet rond met de agenda's. Het is niet erg, Pip is geweldig en het is prima geregeld zo.

Mijn hoofd staat jammer genoeg nog helemaal niet naar vakantie, er is zoveel dat hier ineens prioriteit nodig heeft, de vissen nog steeds enorm veel werk, moet klaar voor de vakantie maar levering zeil komt niet af, is wel redelijk essentieel met een vijver :')

En nu is de pomp in de waterput gisteren ook nog eens kapotgegaan, dat heeft nu boven alles priori. Erwin wil repareren, maar ik wil een nieuwe kopen, repareren neemt zoveel tijd in beslag, ja het kost veel geld, maar ja, dat zijn onvoorziene dingen waar je niet omheen kunt. Dus het vakantiegevoel is nog ver weg...

Wat wel écht vakantiegevoel is, dat ik fijn in mijn hand gestoken ben, echt 's zomers 8)7

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:16

JudithO schreef:
Tjee wat een operatie met die vissen! Goed werk hoor, fijn dat ze nu hun tijdelijke plek weer op orde hebben.

Ik zie dat ik je heb overgeslagen, Judith, ja dank je, de tijdelijke plek gaat gelukkig nu erg goed, dus als de vijver niet afkomt voor de vakantie dan zitten ze daar veilig. Maar het is niet zo diervriendelijk zo'n tank, dus hopen maar dat alles goedkomt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:54

Geeft niks. Dood laten gaan in een uiterst ranzige vijver is nog minder diervriendelijk, moet je maar bedenken ;)

Sterkte met alles, en voor nu vooral de waterpomp!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 14:04

JudithO schreef:
Geeft niks. Dood laten gaan in een uiterst ranzige vijver is nog minder diervriendelijk, moet je maar bedenken ;)

Sterkte met alles, en voor nu vooral de waterpomp!

Grinnik, ja ranzige vijver was het wel. De natuurvijver moeten we toch in stand houden, omdat er daar nog vissen in zitten. Dus toch water ernaar toe pompen. Vissen happen daar in ieder geval niet meer naar adem, dus ook daar gaat het goed. Komt ook omdat er zo'n 200 vissen uit zijn. Dus minder poep.

Waterpompdiscussie heb ik gewonnen ;-) Als het goed is, komt er in het weekend al een nieuwe. Hoppa weer 500 euro. Welja, maar wel beter zo, ik zie het even niet zitten nog meer reparaties, die dan weer kapotgaan of mislukken. Die pomp is echt loodzwaar om uit de put te trekken. We hebben vanmorgen met zijn tweetjes staan kreunen en steunen om het kreng boven te krijgen.

Nu even een aantal dagen met emmers en slangen klooien om iedereen van water te voorzien. We gebruiken nu dan gemeentewater. (goooooor)

Verder ben ik gewoon brutaal geweest, ik ben gaan zoeken naar de leverancier van het vijverplastic. (is op Amazon niet zo duidelijk en we mochten pas gaan klagen na de 11e en de verkoper reageerde niet.) Gevonden. In Duitsland. Gecontact. Kregen we een trackingnummer. Blijkt het zeil al 3 dagen nu in Toulouse te liggen bij DB-Schenker. Ik daarheen gebeld. Ander nummer gekregen. Gebeld, weer een ander gekregen. En hiep hoi, het zeil is gevonden en wordt dan morgen geleverd. Dan kunnen we morgen of vrijdag al gaan vullen. Dat gaat namelijk nog heel lang duren.

Waarom het nu niet geleverd was? Omdat er geen tel nr op de bestelling stond. Dude, dat gaat toch via Amazon, alles van je weten ze daar.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:34

Wat een pech dat nu weer jullie pomp kapot is. Maar fijn dat je de discussie hebt gewonnen ;)
Onze dieren vinden het leidingwater ook een stuk minder lekker dan het water uit de pomp. Als we de paarden 's nachts op stal (in de winter) leidingwater geven dan drinken ze 9 van de 10 keer gewoon niet tot de volgende ochtend. Dus straks in de nieuwe stal gaan we maar een aansluiting maken naar de pomp...

En ik herken het oppasprobleem wel. Hier twee paarden, twee honden en een buitenkat. Gelukkig kunnen tot nu toe m'n stiefkinderen oppassen. Die kennen de dieren ook goed. En we hebben gelukkig wat naaste (en bevriende) buren die kunnen hulpen als er een paard ziek is en naar een kliniek moet ofzo. Ik ben nu voor het eerst in meer dan tien jaar twee weken weggeweest, vond het best wel lastig om de dieren zolang aan een ander toe te vertrouwen. En zou al helemaal niet weten wie ik anders zou kunnen/durven vragen.

M'n dochter van nu 16 heeft vorig jaar zomer met onze hulp 2,5 maand voor de paarden van onze buurman gezorgd. Dat was een noodgeval, want hij moest geopereerd en daarna allerlei complicaties waardoor hij het uiteindelijk zo lang niet zelf kon (oorspronkelijk was het idee een paar dagen). Ik vond het zelf ook wel een verantwoordelijkheid, maar het is allemaal goed gegaan gelukkig. Zo goed dat m'n dochter er een bijrijdpaard aan over heeft gehouden waar ze erg van geniet. En nu zorgt ze weer bij andere mensen hier in het dorp voor de paarden voor 10 dagen. Die mensen hoorden dat ze het goed had gedaan vorig jaar bij onze buurman. Maar alsnog vinden zowel zij als wij het toch ook wel weer spannend hoor. Gelukkig gaat het tot nu toe weer voorspoedig.

Fijn Mo dat je een betrouwbare oppas hebt, is goud waard! En ik hoop dat je toch nog wat meer in vakantiestemming komt de komende tijd. Bij mij komt het meestal pas als we eenmaal onderweg zijn, want voor die tijd moet er toch altijd van alles.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 18:43

Hi Bribo, ja die pomp is vette pech, maar ja, het ding zit er ook al wel 15 jaar in of zo. Is van de eervorige bewoner. Ik denk zelf dat hij drooggelopen is, omdat de put bijna leeg staat. En Erwin wil graag de natuurvijver iedere dag een paar cub geven en ik denk dat dat fataal is geworden. Vandaar dat we nu dezelfde pomp maar moderner met antidroogloopversie hebben gekocht. Het zijn zulke dure pompen omdat het tot en met 8 meter meen ik, allemaal gewoon is, maar dieper is speciaal. We zijn binnenkort weer het mannetje (of vrouwtje) en dan zullen we wel weer voor tig jaar goed zitten. En ik denk ook dat paarden vies water lekkerder vinden :j Ze drinken liever uit een plas met modder, dan uit een emmer met leidingwater.

Wat ontzettend leuk hoe dat gelopen is met je dochter en oppassen, voor die meneer minder leuk uiteraard, maar fijn dat het voor beide partijen zo veel heeft opgeleverd. Rijdt je dochter dan ook nog jullie eigen paard?

Oppassen heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. We hebben altijd mensen die graag naar Frankrijk komen. We zijn ooit eens tien weken weggeweest en toen zat er een vriendin in die iedere week weer andere vrienden bij haar uitnodigde. Wij hadden een hele stapel met dozen gemaakt, met erop cryptische opdrachten. Niets moest alles mocht. Maar eenmaal doos open, mochten ze hem niet meer terug zetten en moest dat klusje gedaan worden. Dat varieerde van aanmaakhoutjes hakken tot een kar verven. En uiteraard gingen de gewone dingen, dus dieren verzorgen gewoon door. Dat was toen 1 hond (2 namen we mee) 3 paarden, 5 katten, kippen, eenden en geiten. Vanuit die stapel mensen, hebben we lang oppassers gehad. Iedereen wilde graag komen. En loslaten was dan mijn grote opdracht, want vertrouwen is best lastig.

Maar wat ik zei, ik heb geen probleem, want ik heb Pip. Wie weet bevalt het zo goed dat we volgend jaar weer gaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 19:45

Gewoon even voor mijn beleving, hoe zag die taart verdeeld in vieren er nou ook alweer uit met extrovert/introvert hoogsensibel/niet sensibel paard en nog wat van die dingen met links en rechts (hersenhelft?) ?

Echt hoor, Callas is toch wel zo'n clown bij het eten. Ze krijgen wat supplementjes, Callas voor haar pees, niet dat het helpt, maar het moet toch op. Dat geef ik met een papje. Dat zet ik neer, dan ga ik de paarden halen, als we terugkomen met iedereen in mijn kielzog is het een lekker mushie mashie geworden. Klaar om te eten.

Dan is de kans redelijk aanwezig dat er vliegen op zitten. Vaak helemaal niet hoor, maar ja, Callas weet dat er mogelijkerwijs eventueel misschien mogelijk wellicht soms af en toe vliegen op zouden kunnen mogen zitten.

Eerst benadert ze de voerbak. Dan gaat ze op afstand staan schrapen, hoofd knikken, boos doen, oren naar achteren. Dan komt het toneelstuk. Het ruikt zoooo lekker dus toch proberen er wat van te eten, oeh eng er vliegt een vlieg uit tegen haar hoofd, verschieten, frustratie, schrapen, knikken, blazen, weer proberen. Nog een paar keer verschieten, om niets want er is allang geen vlieg meer te bekennen en dan komt ze soms naar mij toe om te klagen, zo van, mensch, zie je dat nou niet, zou je er niet eens wat aan doen. Dan kijkt ze naar de andere paardjes die gewoon lekker staan te smakken, is ze jaloers, weer meer frustratie. Ze piept nog net niet, maar wat heeft ze er dan de P in. De andere 3 hebben ook vliegen, maar hen boeit het helemaal niet.

Ik vroeg me af of dit dan hoogsensibel en extrovert gedrag is, of haal ik nu termen door elkaar en was er iets met een linker hersenhelft of zoiets?

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:48

Hi Monique,
Ja, ze rijdt ook nog op ons paard. Maar die wordt echt heel humeurig als je haar iedere dag rijdt. Terwijl ze helemaal happy is als je dat op 2 of 3 keer per week houdt.
Paardje van de buurman is een jaar of 15 oud en was al jaren niet op gereden en bij deze eigenaar helemaal niet. Was bij deze eigenaar gekomen als gezelschap voor hun andere paard die met pensioen is. Was ook afwachten hoor of het wel ging lukken met berijden van dit paardje. Buurman is al ouder maar heeft superveel ervaring en heeft onze dochter gelukkig echt goede begeleiding gegeven met het opbouwen ervan. Daar heeft veel van geleerd. En ze hebben ook echt lol met elkaar. Ze rijdt dit paardje nu ook 2 a 3 keer per week en kan er inmiddels ook heerlijk mee naar buiten. Dus ja, dat is een uitkomst die we zelf nooit verwacht hadden.

En ja, loslaten is de grootste uitdaging :j
Ik denk dat wij ook genoeg mensen om ons heen hebben die hier wel een tijdje willen zitten. Maar niet iedereen kan met honden èn paarden overweg. En dan moet ik er ook nog genoeg vertrouwen in hebben. Maar goed, komt tijd komt raad. Voorlopig hebben mijn stiefkids weer prima werk afgeleverd deze zomer met hun oppasklus hier :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:57

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 20:37

bribro schreef:
Hi Monique,
Ja, ze rijdt ook nog op ons paard. Maar die wordt echt heel humeurig als je haar iedere dag rijdt. Terwijl ze helemaal happy is als je dat op 2 of 3 keer per week houdt.
Paardje van de buurman is een jaar of 15 oud en was al jaren niet op gereden en bij deze eigenaar helemaal niet. Was bij deze eigenaar gekomen als gezelschap voor hun andere paard die met pensioen is. Was ook afwachten hoor of het wel ging lukken met berijden van dit paardje. Buurman is al ouder maar heeft superveel ervaring en heeft onze dochter gelukkig echt goede begeleiding gegeven met het opbouwen ervan. Daar heeft veel van geleerd. En ze hebben ook echt lol met elkaar. Ze rijdt dit paardje nu ook 2 a 3 keer per week en kan er inmiddels ook heerlijk mee naar buiten. Dus ja, dat is een uitkomst die we zelf nooit verwacht hadden.

En ja, loslaten is de grootste uitdaging :j
Ik denk dat wij ook genoeg mensen om ons heen hebben die hier wel een tijdje willen zitten. Maar niet iedereen kan met honden èn paarden overweg. En dan moet ik er ook nog genoeg vertrouwen in hebben. Maar goed, komt tijd komt raad. Voorlopig hebben mijn stiefkids weer prima werk afgeleverd deze zomer met hun oppasklus hier :)

Echt superleuk zoals dat op jullie pad is gekomen met je dochter en die oppasklussen. Hartstikke leuk voor haar. Ook fijn dat jullie eigen paard niet meer dan 3x pw nodig heeft, dan kan de aandacht mooi verdeeld worden. Goed ook voor je dochters ervaring met paardrijden, hoe meer paarden je kunt rijden, hoe beter je gaat rijden. En je extra-dochter gaat vast weer oppassen, ze vindt het vast ook leuk, je hebt een prachtig huis!

tamary schreef:
parelli horsenality
https://i.pinimg.com/originals/24/e9/71 ... 876580.jpg
Callas zou zo op basis van dit verhaaltje een Right brain extrovert zijn.

Jaaaaaa Tamary, dát is inderdaad wat ik bedoel. Grappig ik wist niet dat het door Parelli is bedacht.

Ik heb het ingevuld, maar het is lastig want Callas kan ook supercool zijn. Ze loopt met gemak over plastic en enge dingen die statisch zijn. Ze kan heel pushy zijn, maar ze is ook superlief. Ik ken twee woorden niet en kan het ook niet vinden op internet: Bracy en tatatonic.

Dit is het zoals ik het ongeveer voor Callas zou invullen: Het is in ieder geval niet RB introvert. LB introvert scoort een derde plek. LB extrovert staat op de tweede plek en idd Tamary RB extrovert zou dan op de eerste plaats staan.

Maar nu, wat kun je hier nu eigenlijk mee?

Afbeelding

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:59

Oeh die is interessant! Maar hoe moet je zoiets lezen? Het is een beetje al over the place

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:16

Paard kan alles daarvan zijn, soms om de beurt (met zelfs schakelen per seconde), doel is om de boel naar mild te krijgen, waar blijven nadenken en steun zoeken bij mens dingen oplost ipv maar zelf wat te doen/in de reactie te blijven hangen.

Catatonic is een soort bevriezen, geen reactie meer op prikkels.
Bracy is schrap zetten soort standaard Neeeee stand op vraag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 21:22

Freddydeshet schreef:
Oeh die is interessant! Maar hoe moet je zoiets lezen? Het is een beetje al over the place

Hey Freddydeshet, volgens mij heb ik jou nog niet vaak in mijn topic gezien. Welkom dan!

Hoe je het leest? Nu, je kijkt naar alle eigenschappen, die zijn in drie kleuren ingedeeld, licht van toepassing (dicht bij het midden), middelmatig toepasselijk of heftig toepasselijk aan de buitenkant. Dat zie je in mijn rode stipjes die ik gezet heb. En dan zie je per taartpunt waar je de meest toepasbare stipjes hebt gezet. Ook bij de woorden introvert en extrovert en left brain en right brain staan stipjes die je kunt toepassen.

tamary schreef:
Paard kan alles daarvan zijn, soms om de beurt (met zelfs schakelen per seconde), doel is om de boel naar mild te krijgen, waar blijven nadenken en steun zoeken bij mens dingen oplost ipv maar zelf wat te doen/in de reactie te blijven hangen.

Aha catatonic weet ik wel, maar ik had tatatonic gelezen. En brace kende ik wel, je schrap zetten, maar omdat er bracy stond, dacht ik dat het iets anders was.

En dank voor je uitleg wat de bedoeling is. Alles zou naar mild moeten gaan. Interessant!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 00:07

Ik heb dan een LBE. Love it! Maar toen ze jonger was, kon ik haar vaak wel achter het behang plakken.
Parelli heeft dit niet uitgevonden. Komt uit de reguliere psychologie voor mensjes. Toepasbaar op paarden, honden en mensjes. Katten weet ik eigenlijk niet zo maar zou ook best nog weleens kunnen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:15

Hoe vul je zoiets in? Ik wil het best eens voor mijn katten proberen in te vullen voor je.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 09:42

Monique1963 schreef:
Freddydeshet schreef:

Hey Freddydeshet, volgens mij heb ik jou nog niet vaak in mijn topic gezien. Welkom dan!

Hoe je het leest? Nu, je kijkt naar alle eigenschappen, die zijn in drie kleuren ingedeeld, licht van toepassing (dicht bij het midden), middelmatig toepasselijk of heftig toepasselijk aan de buitenkant. Dat zie je in mijn rode stipjes die ik gezet heb. En dan zie je per taartpunt waar je de meest toepasbare stipjes hebt gezet. Ook bij de woorden introvert en extrovert en left brain en right brain staan stipjes die je kunt toepassen.

tamary schreef:

Aha catatonic weet ik wel, maar ik had tatatonic gelezen. En brace kende ik wel, je schrap zetten, maar omdat er bracy stond, dacht ik dat het iets anders was.

En dank voor je uitleg wat de bedoeling is. Alles zou naar mild moeten gaan. Interessant!

Tamary nog even een vraag. Als alles naar het midden zou moeten, naar mild, betekent dat dan dat dát het ideale paard is? Want dan lijkt er een geestdood paard uit te komen.

@Balance, aha, dus het bestond al in de basis, en parelli heeft het dan op paarden toegespitst, want een schrikkerig/spooky mens zal er wel niet hebben ingestaan ;-)

@Prairy. Ik heb de link van Tamary gevolgd. Ik heb het plaatje geknipt geplakt in photoshop en dan kun je daar puntjes kruisjes rondjes zetten whatever en dan krijg je zoiets als ik heb gedaan.