Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Ken je het gezegde een hond heeft een baas , een kat heeft personeel
Onze adoptie lieverd zou ook prima met katten kunnen. Maar ze heeft er wel op gejaagd de 1e 2 dagen .
Hopelijk komen sushi en Muis gauw terug thuis
Tinka schreef:Mijn honden kunnen prima met katten. Toen ik nog katten had, waren de hondjes er ook al. Maar ik neem geen katten meer, weer lastig voor oppas te vinden voor vakantie.
Zinzi_jewel schreef:Als ik oppas regel voor de paarden probeer ik het super simpel te houden voor die paar dagen . Geen vloeibare supplementen zodat ik bakjes kan maken vooraf , hooinetten al zoveel als mogelijk gevuld klaar leggen .
Tja mest houdt je toch maar ik vraag dan ruim als je voldoende tijd hebt anders laat t maar ...
Maar idd katten zijn simpel om iemand anders te laten voeren .
Zinzi_jewel schreef:Ja 2 weken is best lang !
Zolang wil ik niet weg bij mijn dieren . Dat kan m'n hoofd niet aan
Tinka schreef:Het probleem voor mij is dat ik oppas zou moeten zoeken voor de paarden en de honden, als er dan ook nog katten bij komen is dat weer extra. Milko durft ook niet iemand te vragen die we niet kennen. Mensen die we wel kennen willen niet oppassen helaas. Er komt zelfs niemand op bezoek, behalve mijn vader dan 1 keer per jaar, een paar dagen.
Prairy schreef:Ik had mijn oom en tante gepolst, die passen hier in Nederland vaak op bij ons op onze ondertussen 5 katten, vinden ze heerlijk.
Helaas zijn ze geen Frankrijk fansAls wij gaan verhuizen zal ik dus ook andere oppas moeten vinden. Mijn ouders zouden waarschijnlijk wel willen, als ze zelf niet in het buitenland zitten. Mijn zusje misschien ook wel, al moet ze dan zelf ook oppas voor haar kat regelen. Hond (of ja, laten we het een kalf noemen, een Leonberger) zal dan wel mee gaan.
Denk ook dat het scheelt dat jullie nogal een eind van Nederland af zitten?
JudithO schreef:Tjee wat een operatie met die vissen! Goed werk hoor, fijn dat ze nu hun tijdelijke plek weer op orde hebben.
JudithO schreef:Geeft niks. Dood laten gaan in een uiterst ranzige vijver is nog minder diervriendelijk, moet je maar bedenken
Sterkte met alles, en voor nu vooral de waterpomp!
bribro schreef:Hi Monique,
Ja, ze rijdt ook nog op ons paard. Maar die wordt echt heel humeurig als je haar iedere dag rijdt. Terwijl ze helemaal happy is als je dat op 2 of 3 keer per week houdt.
Paardje van de buurman is een jaar of 15 oud en was al jaren niet op gereden en bij deze eigenaar helemaal niet. Was bij deze eigenaar gekomen als gezelschap voor hun andere paard die met pensioen is. Was ook afwachten hoor of het wel ging lukken met berijden van dit paardje. Buurman is al ouder maar heeft superveel ervaring en heeft onze dochter gelukkig echt goede begeleiding gegeven met het opbouwen ervan. Daar heeft veel van geleerd. En ze hebben ook echt lol met elkaar. Ze rijdt dit paardje nu ook 2 a 3 keer per week en kan er inmiddels ook heerlijk mee naar buiten. Dus ja, dat is een uitkomst die we zelf nooit verwacht hadden.
En ja, loslaten is de grootste uitdaging![]()
Ik denk dat wij ook genoeg mensen om ons heen hebben die hier wel een tijdje willen zitten. Maar niet iedereen kan met honden èn paarden overweg. En dan moet ik er ook nog genoeg vertrouwen in hebben. Maar goed, komt tijd komt raad. Voorlopig hebben mijn stiefkids weer prima werk afgeleverd deze zomer met hun oppasklus hier
tamary schreef:parelli horsenality
https://i.pinimg.com/originals/24/e9/71 ... 876580.jpg
Callas zou zo op basis van dit verhaaltje een Right brain extrovert zijn.
Freddydeshet schreef:Oeh die is interessant! Maar hoe moet je zoiets lezen? Het is een beetje al over the place
tamary schreef:Paard kan alles daarvan zijn, soms om de beurt (met zelfs schakelen per seconde), doel is om de boel naar mild te krijgen, waar blijven nadenken en steun zoeken bij mens dingen oplost ipv maar zelf wat te doen/in de reactie te blijven hangen.
Catatonic is een soort bevriezen, geen reactie meer op prikkels.
Bracy is schrap zetten soort standaard Neeeee stand op vraag.
Monique1963 schreef:Freddydeshet schreef:Oeh die is interessant! Maar hoe moet je zoiets lezen? Het is een beetje al over the place
Hey Freddydeshet, volgens mij heb ik jou nog niet vaak in mijn topic gezien. Welkom dan!
Hoe je het leest? Nu, je kijkt naar alle eigenschappen, die zijn in drie kleuren ingedeeld, licht van toepassing (dicht bij het midden), middelmatig toepasselijk of heftig toepasselijk aan de buitenkant. Dat zie je in mijn rode stipjes die ik gezet heb. En dan zie je per taartpunt waar je de meest toepasbare stipjes hebt gezet. Ook bij de woorden introvert en extrovert en left brain en right brain staan stipjes die je kunt toepassen.tamary schreef:Paard kan alles daarvan zijn, soms om de beurt (met zelfs schakelen per seconde), doel is om de boel naar mild te krijgen, waar blijven nadenken en steun zoeken bij mens dingen oplost ipv maar zelf wat te doen/in de reactie te blijven hangen.
Catatonic is een soort bevriezen, geen reactie meer op prikkels.
Bracy is schrap zetten soort standaard Neeeee stand op vraag.
Aha catatonic weet ik wel, maar ik had tatatonic gelezen. En brace kende ik wel, je schrap zetten, maar omdat er bracy stond, dacht ik dat het iets anders was.
En dank voor je uitleg wat de bedoeling is. Alles zou naar mild moeten gaan. Interessant!