[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:37

BSSK schreef:
Jespri schreef:
Mooie PRE hierboven. :j
Vind deze ook zo mega gaaf:
http://www.bokt.nl/markt/ad/43925/pre-hengst

Dat is een prachtige hengst!
Bij zijn topics kon je niet anders dan :~ ...
Het was ook zo'n leuke combinatie :D . Iemand enig idee waarom ze hem verkoopt?

Alleen jammer dat de helft van de gegeven info niet klopt.

Nimber

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:41

belsje ik zou gaan voor het paard waar je vlinders bij hebt. Dat doe ik ook altijd en soms passen die niet helemaal bij het beeld dat ik in eerste instantie voor ogen had als ik een paard zocht maar ik heb er nog nooit spijt van gehad en altijd super fijne paarden gehad.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:45

Ja dat klinkt het "juiste", maar eerlijk gezien mijn gezondheidstoestand en laatste ervaringen ... Ik ben gewoon heel erg angstig geworden. En dan is zo'n jonkie natuurlijk niet de ideale match denk ik. Hij is niet eens zadelmak, hoe ga ik dat ooit voor elkaar krijgen. Zelfs als ik die laat doorrijden is dat niet evident om met z'n dier aan de slag te gaan als je een ei in je broek zitten hebt :D
Zelf denk ik dat ik beter voor die oudere kan gaan en binnen paar jaar als ik weer op mijn stekken ben emotioneel en misschien ook qua gezondheid dan maar opnieuw op zoek moet gaan. Maar of dat nu is wat ik wil .... :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:47

Belsje schreef:
Gisteren eentje gaan proberen ... Instructeur is helemaal in de wolken en het is gewoon een goed paard, goed gangwerk, droog beenwerk, cool in de kop, ...
Maar van het weekend zag ik natuurlijk die supercoole jonge.

Wat is nu een verstandig besluit eh? :D

Je gevoel volgen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:56

BSSK schreef:
Jespri schreef:

Nou dat kan je wel lezen in haar posten hoor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:09

BSSK schreef:
Jespri schreef:

Omdat ze in Spanje woont ofzo toch? Ik vind het maar wat een naar, onevenwichtig, verwend en aandachtbehoeftig mens hoe ze overkomt hier op Bokt en de info klopt inderdaad ook voor geen kwartje. Wel een pracht paard overigens!!

Belsje schreef:
Gisteren eentje gaan proberen ... Instructeur is helemaal in de wolken en het is gewoon een goed paard, goed gangwerk, droog beenwerk, cool in de kop, ...
Maar van het weekend zag ik natuurlijk die supercoole jonge.

Wat is nu een verstandig besluit eh? :D

Die waar de instructeur weg van is zelf nog een paar keer rijden zeg ik, zonder instructeur om te kijken of je er wat bij gaat voelen. Zo niet, dan zou ik ze beide niet nemen. Hart en verstand moeten in balans zijn als je angst hebt, anders wordt het een teleurstelling (althans, die kans is vrij aanwezig).

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:13

Da's waar Lante ... Maar die angst was er op die tweede eigenlijk niet echt als ik erop zat. Ja de eerste 5 meter, toen wandelde instructeur ermee. Die zei achteraf ook van "wa hebde daar nu mee gegalopeerd, ik vroeg me ff af wat je ging doen", want hij had niet verwacht dat ik dat zou durven .... Dat paard voelt dus wel goed aan qua rijden enz, maar daar heb ik geen klik oid mee. Maar dat is misschien ook omdat hij gewoon gereserveerd is, die jonge is eerder een aandachtsl*tje.
Zondag gaan we terug rijden ... Dan gaat zijn vrouw mee :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:21

Ik snap niet dat mensen een zeer angstige ruiter adviseren een onbeleerd paard te kopen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:33

kamsel schreef:
Ik snap niet dat mensen een zeer angstige ruiter adviseren een onbeleerd paard te kopen..

Ik snap dat inderdaad ook niet.
Ik heb best wel veel jonge paarden gereden die in de omgang heel mak waren, maar onder het zadel behoorlijk eigenwijs/dominant, die moest je echt met veel bravoure (en soms bluf) rijden om ze te overtuigen dat ik de leider was en dat we het op mijn manier zouden doen. Dat red je niet met angst.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:41

Wie weet dat die info klopt ja of nee?? Weet jij dat die voor de rest niks met paard te maken heeft, of kent in dagelijks leven, karakter enzovoort.. (Over die PRE hengst)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:08

Nicole, dat is terug te lezen in de eigen posts van de eigenaresse :j Is al veel om te doen geweest.
Maar goed, echt geinteresseerden kunnen natuurlijk altijd gaan kijken, veel lezen op internet en laten keuren.
Kwestie van kopersonderzoek.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:10

Cayenne schreef:
Nicole, dat is terug te lezen in de eigen posts van de eigenaresse :j Is al veel om te doen geweest.
Maar goed, echt geinteresseerden kunnen natuurlijk altijd gaan kijken, veel lezen op internet en laten keuren.
Kwestie van kopersonderzoek.

Precies, het is een prachtig paard.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:11

Dat is het zeker :j Je moet alleen niet teveel op de blauwe ogen van de verkoopster afgaan, maar dat telt eigenlijk voor iedereen :P
Ik dacht trouwens dat hij niet meer te koop stond.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-01-13 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:11

Ik ken de hengst persoonlijk zelf + nog enkele bokkers.. Ik ben niet die gene die beslist of waar is of niet, ik heb in ieder geval niet die Posts gelezen.. Soms begrijp ts wel hoe ze reageert, want ik kreeg ook wel eens rot reactie, 1 reageert er anders op dan de ander.. Maar ik blijf het een lekker ding vinden en kijk er met alle plezier naar :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:17

Ik kijk ook met veel plezier naar de foto's van het paard en sla de teksten van zijn eigenaresse graag over. :+

Als ze liegt over bepaalde zaken en mensen zwart maakt op internet dan is het logisch dat ze rot reacties daarover krijgt Nicole en dat mensen ook heel kritisch naar haar eigen (on)mogelijkheden gaan kijken. :)
Was ze nu heel eerlijk en sympathiek in haar verhalen en reacties, dan zouden haar topics een groot positief succes zijn, dat weet ik echt heel erg zeker!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:18

Ik ken de hengst zelf ook en juist daarom valt het drie keer zo snel op dat er heel veel niet klopt.
En zo te lezen in haar topics ben ik vaak niet de enige.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:28

Suelza schreef:
Sundral schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... OXsnbaoV-U

Om sommige advertenties moet ik toch wel een beetje lachen. 'Erg mooie verschijning, ook voor mensen die niet van schimmels houden.' En dan die 2e foto van die vos. Halelujah _O- .

Whoops! Die foto!!

Ik begrijp niet waarom je erbij zet ' bij hoge uitzondering te koop' . Je plaatst hem toch op internet? Dan zou ik erbij zetten 'bij gunning' of 'voor de juiste combinatie' oid... Slechte woordkeuze.

Ik denk overigens wel dat het geen verkeerd paard is hoor.

Klopt Suelza maar het valt mij vaker op dat mensen bij een doorsnee paard een tekst neerzetten alsof het de nieuwe wereldkampioen is. Ik persoonlijk vind dat altijd redelijk wanhopig over komen. Logisch dat je je paard positief op internet wilt aanprijzen, maar dat kan ook zonder een heel sprookje er om heen te vertellen. Mensen denken door zoiets in een advertentie te zetten, dat het kopers aantrekt. 'Bij hoge uitzondering te koop', en mensen die er de ballen verstand van hebben denken dan 'Ah, dan zal t wel een hele goeie zijn!'. Tenminste, zo denk ik er over.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:36

Als het echt zo'n fijn afgerichte toppers waren, zijn ze al lang verkocht :Y) raar dat ze dan zo lang te koop staan :+

Een echte goede hoef je niet eens te koop te zetten, daar vragen ze naar :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:40

Iedereen denkt altijd een topper staan te hebben ... Soms erg teleurstellend als je het dier dan in het echt ziet :+

En die angst ... Prob is dat ik die bij sommige paarden niet heb, en dat zijn dan niet per definitie de meest makke, dat is voor mij echt iets wat tussen mijn oren erg fout zit :D

http://nl.kapaza.be/limburg/brave-6-jar ... 161305.htm

Dit was die van gisteren trouwens :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:46

Heb je gelijk in LL, daarom nam ik als voorbeeld ook het doorsnee paard. Een goede kan je best op internet zetten, op zulke beesten komen vaak toch alleen commissionairs af. Om een iets minder bekend paard op die manier onder de aandacht te brengen werkt dat prima. Zo heb ik dat gedaan in ieder geval. Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:49

Belsje: Mooi vriendelijk en attent hoofd heeft dat paard!! Lijkt me een dier waar je heel veel plezier aan kan beleven. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:00

belsje: super leuk paard!
heb je ook fotos van de andere waar je tussen twijfelt?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:02

Belsje schreef:
Iedereen denkt altijd een topper staan te hebben ... Soms erg teleurstellend als je het dier dan in het echt ziet :+

En die angst ... Prob is dat ik die bij sommige paarden niet heb, en dat zijn dan niet per definitie de meest makke, dat is voor mij echt iets wat tussen mijn oren erg fout zit :D

http://nl.kapaza.be/limburg/brave-6-jar ... 161305.htm

Dit was die van gisteren trouwens :)

Ben je daar nu pas gaan kijken :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:02

Aansprekend dier Belsje.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:03

Nope, maar daar ga ik normaal volgende week terug langs. Dan weet ik ineens of ik erop durf. Ik denk dat als ik erop durf stappen dat wel snor zit, ik heb vroeger op zich wel genoeg jonge paarden gereden ... Maar die angst eh. Dan maak ik ineens ook foto's tenzij ik ondertussen besluit dat het toch die bruine wordt :D

Dat is bij die bruine geen probleem, mijn angst, die interesseerde het ook niet dat ik die eerste vijf meter zat te rillen. Die ga ik zondag weer rijden, dan ga ik ook proberen eens naar de buitenbak te wandelen ofzo of even het veld in ... Verstandelijk gezien zou dat een hele wijze koop zijn. Is gewoon een goed paard en voor mijn vertrouwen zou dat een boost kunnen geven. Met zo'n jonkie ...

LL ja nu pas, vrouwtje zat heel druk met der werk dus ze heeft em vastgehouden tot nu :+ .