Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:25

Er wordt ook vaak gezegd dat wij in het territorium van de wolf wonen, maar dat vind ik inmiddels al een eeuw echt andersom.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:30

ikkedus schreef:
Er wordt ook vaak gezegd dat wij in het territorium van de wolf wonen, maar dat vind ik inmiddels al een eeuw echt andersom.

Nou precies dat dus..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:12

Babootje schreef:
Het is echt "stuitend" wat faunabeheer allemaal op hun platforms rondbazuint. Ze blijven de wolf maar vergelijken met een hond. Een bizarre blinde vlek.

Ik denk dat je de Faunabescherming bedoelt? Beheer is de overkoepelende organisatie van de wild beheer eenheden in NL.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:36

Aanval Maarn U, 9 a 10 schapen gedood/ geëuthaniseerd.
Citaat:
1 augustus 2024/Maarn/Utrecht
Aanval op schapen
4 schapen gedood

5 schapen geëuthanaseerd
1 schaap nog in leven
1 schaap vermist
Veel sterkte voor de eigenaar
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/sxG5geM8ApxzZFcg/?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:06

Tancreda4 schreef:
Is social media en kan je niet serieus nemen. Hier roepen dat het tijd wordt dat er een kind wordt gepakt (want dan komt er wel beleid) valt imo in dezelfde categorie. Van die nare opmerkingen heb je aan beide zijden.

Niemand wil dat voor een kind, maar iedereen dacht dat wanneer dat gebeurt er iets in gang wordt gezet. Het spreekwoordelijke kalf, zeg maar.
In die trant wordt het genoemd, dus de insteek vind ik daar compleet anders.

Het trieste gegeven is, dat een aanval op een 5 jaar oud meisje zelfs niet als ernstig wordt gezien door de deskundigen. En dat er een hoop volwassenen een 5 jaar oud meisje dissen, oa de mensen van de faunabescherming, het is te wanstaltig voor woorden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:08

Tienus, ik vind juist die nog levende schapen (die gewond geraakt zijn) die je triest, angstig aankijken het moeilijkste… :(

Wel bewondering voor je inzet en continuïteit.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:13

Ik wou dat het niet nodig was sterregoud.
Maar ik doe het om het bij mensen onder de aandacht te brengen.

Ik ben het wel met je eens hoor. Die blikken zijn zo triest.
En de kans is groot dat ze door de stress alsnog het loodje leggen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:38

Ik vind het ook knap dat je het doet Tienus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:51

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:57

Babootje schreef:
Het is echt "stuitend" wat faunabeheer allemaal op hun platforms rondbazuint. Ze blijven de wolf maar vergelijken met een hond. Een bizarre blinde vlek.

En als we het nu omdraaien en mijn hond vertoont dat gedrag...beschermen ze die dan op dezelfde manier? Immers als wolf doet als hond doet mijn hond dus net als de wolf :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:02

dierenfan schreef:
Babootje schreef:

En als we het nu omdraaien en mijn hond vertoont dat gedrag...beschermen ze die dan op dezelfde manier? Immers als wolf doet als hond doet mijn hond dus net als de wolf :+

Als jouw hond een kind bijt (of aanvalt uit bescherming van bv z'n tennisbal) dan pleit iedereen voor euthanasie.
Vind het ook wel wat anders als een kleine Maltezer tegen me op springt of een Saarloos.

Wat betreft de vergelijking met de opmerkingen "ach er zijn genoeg peuters op de wereld" en "ik hoop bijna dat er eens een kind gepakt wordt", beide kunnen inderdaad eigenlijk niet door de beugel.
Maar nu er een kind is verwond, zie je wel in wat voor stroomversnelling dit onderwerp komt. Ineens is het in het nieuws en bereikt het ook de randstad.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:04

Wintu schreef:
Tancreda4 schreef:
Is social media en kan je niet serieus nemen. Hier roepen dat het tijd wordt dat er een kind wordt gepakt (want dan komt er wel beleid) valt imo in dezelfde categorie. Van die nare opmerkingen heb je aan beide zijden.

Niemand wil dat voor een kind, maar iedereen dacht dat wanneer dat gebeurt er iets in gang wordt gezet. Het spreekwoordelijke kalf, zeg maar.

Het trieste gegeven is, dat een aanval op een 5 jaar oud meisje zelfs niet als ernstig wordt gezien door de deskundigen. En dat er een hoop volwassenen een 5 jaar oud meisje dissen, oa de mensen van de faunabescherming, het is te wanstaltig voor woorden.

Niemand hier heeft gezegd dat er maar een kind gepakt zou moeten worden! Wel (o.a. door mij) dat er maar eens een pro-wolfer gepakt zou moeten worden, waarbij sommigen dat nog afzwakten door ze beten in de billen toe te wensen. Maar dat gaat dan over die volwassenen die dit belachelijke beleid in stand houden. Kinderen zijn net zo onschuldig als schapen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:16

https://www.nu.nl/vragenoproep/6322906/ ... -wolf.html

Ik heb gevraagd waarom de pro wolven mensen zo’n groot podium krijgen en de slachtpartijen die de wolf aanricht geen aandacht krijgen in de media.

Misschien helpt het als er meer mensen zo’n soort vraag insturen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:17

tienus63 schreef:

Mijn hart kan de beelden niet aan, dus ik ben heel blij dat die niet zichtbaar zijn zonder actief te klikken. Ik wilde je in elk geval een compliment geven en mijn dankbaarheid uiten. Ik lees dagelijks alleen jouw geplaatste berichten door om op de hoogte te blijven. Ik waardeer je input heel erg!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:20

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:23

En waar er ook gestemd kan worden, telkens is een dikke meerderheid tegen de wolf.
En toch word alweer eens naar het kleine groepje geluisterd....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:28

Omdat die het hardste schreeuwen en het brutaalst zijn..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:28

Dit verhaal is wel eens eerder genoemd, het is bekend van Wit-Rusland dat zij vliegtuigen vol immigranten uit derde wereld landen halen en dat die mensen met valse beloften naar Wit-Rusland komen om daar vervolgens als beesten opgejaagd te worden richting de Poolse grens.
Om zo druk op west Europa te zetten.

Citaat:
Al ruim een jaar loop ik rond met een verhaal van serieuze oprechte klokkenluiders/ ooggetuigen toen wij in Polen waren. Ik slaap er echt heel slecht van, omdat het maar door mijn hoofd blijft malen. Al een paar jaar probeerden dagelijks honderden/ duizenden migranten de EU binnen te komen. Vanuit Wit-Rusland illegaal de grens over te steken naar Polen. Inmiddels staat er een verschrikkelijk hoog hek op de grens. Er is ons verteld dat er migranten zijn opgegeten/ aangevallen door roedels wolven die daar lopen. Dit heftige verhaal is trouwens bevestigd door de Poolse natuurorganisatie aan de razende reporter en mij. Alleen benadrukte de werknemer van de natuurorganisatie, dat het vooral om zieke migranten ging, die niet meer zo snel weg konden komen. Echt bizar dus! Dit is dus gewoon voorpagina nieuws. Ik heb dit dus voorgelegd aan de politiek, maar ik denk dat niemand zijn handen eraan durft te branden. Ik heb de politiek en journalisten zelfs uitgenodigd om mee naar Polen te gaan om daar met klokkenluiders te spreken. Maar kansloos verhaal. U begrijpt dat ik dit verhaal niet uit mijn hoofd krijg. De mensen daar zijn verschrikkelijk bang, maar ook heel boos. Vooral heel erg boos, omdat de Poolse overheid dit stil houdt. En nu denkt u vast Annemieke is knettergek geworden, maar geloof me deze klokkenluiders spreken de waarheid! Ik ga nog maar eens goed nadenken…… Zucht.

Bron Annemieke van Straaten research
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/e8mosuE5R4WBcrru/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:39

Een jaar geleden was de zoogdierenvereniging al op de hoogte van een probleemwolf op de Utrechtse Heuvelrug.
zie woo documenten onder de quote.
Citaat:
‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Leest u alstublieft deze notitie van de Zoogdiervereniging van 30 juni 2023! Advies probleemsituatie wolf Utrechtse Heuvelrug. We worden gewoon gruwelijk in de zeik genomen! Maar dat wist ik al langer dan vandaag.

Bij het Wolvenmeldpunt ontvangt de Zoogdiervereniging vanaf 25 maart 2023 meldingen van een wolf op de Utrechtse Heuvelrug en vanaf 10 mei 2023 bijna dagelijks. Daar zijn veel filmpjes bij van een wolf die minder dan 30 meter van mensen met een hond komt en van hond en wolf die aan elkaar snuffelen. De wolf lijkt qua uiterlijk een jonge mannelijke wolf van één jaar oud.

Het verdoven van een wolf om te zenderen is een invasieve handeling voor de wolf. Er zijn casussen bekend waarbij alleen deze maatregel al een minder schuwe wolf, schuw maakt ( zie casus 9 in het document Reinhardt et al 2020), maar ook een situatie waarbij uit de zenderdata bleek dat afschrikwekkende maatregelen onvoldoende hebben gewerkt en de ( naar honden toe agressieve) wolf is afgeschoten ( zie casus 10 van hetzelfde document).

Link document Reinhardt, Kaczensky, Frank, Knauer & Kluth 2020 -How to deal with bold wolves: https://brage.nina.no/nina-xmlui/bitstr ... sAllowed=y

2.4 Het afschieten van de wolf is volgens de interventierichtlijnen ( IPO 2023) aan de orde als de wolf agressief is naar mensen of zonder provocatie agressief is naar aangelijnde honden ( probleemwolf). Op dit moment ( 30 juni 2023) betreft het een probleemsituatie met een wolf en niet een probleemwolf, vanwege de afwezigheid van agressie naar mensen of aangelijnde honden zonder provocatie. De situatie is evengoed kritisch en kan op elk moment verder escaleren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron Annemieke van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/sjmAA9jkrqiFhKc3/?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 15:44

anjali schreef:
Wintu schreef:

Niemand hier heeft gezegd dat er maar een kind gepakt zou moeten worden! Wel (o.a. door mij) dat er maar eens een pro-wolfer gepakt zou moeten worden, waarbij sommigen dat nog afzwakten door ze beten in de billen toe te wensen. Maar dat gaat dan over die volwassenen die dit belachelijke beleid in stand houden. Kinderen zijn net zo onschuldig als schapen.

Oh jawel hoor, ik ben er één.

Uiteraard niet vanwege het kind maar vanwege de situatie (wild dier pakt kind) dat er iets ondernomen moet worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:45

Maar als ik dat Pools door translate gooi kom ik niet veel verder als dat er nog steeds illegale immigranten zijn.
Maar goed misschien dat een pools sprekend persoon er meer uithaalt :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:53

tienus63 schreef:

Ik volg 'het nieuws' ook grotendeels via dit topic en dus via jou, Tienus. Waarvoor mijn grote dank! Ik zit verder alleen in de Drenthe-appgroep, aangezien er voor Overijssel (nog) niet echt eentje is. Mega veel respect voor de tijd die jij er in steekt, en mijn grote dank!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:54

Haarbal schreef:
tienus63 schreef:

Ik volg 'het nieuws' ook grotendeels via dit topic en dus via jou, Tienus. Waarvoor mijn grote dank! Ik zit verder alleen in de Drenthe-appgroep, aangezien er voor Overijssel (nog) niet echt eentje is. Mega veel respect voor de tijd die jij er in steekt, en mijn grote dank!

Sluit ik me bij aan :j

Want zo weten hoe groot de censuur is in de media en wat er echt allemaal gaande is

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:56

Jessix schreef:
DuoPenotti schreef:
"Wij zijn te gast in de natuur"

laat ze met rust...

euh, als ze dat met ons ook doen dan....

We zijn niet te gast, we maken deel uit van de natuur. Als we ons volgens de natuur moeten gaan gedragen dan geldt de wet van de sterkste. Dus dan ook de bescherming opheffen.

Bovendien; natuur. Als er een hek omheen staat, als er begrazings projecten zijn, is het geen natuur.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:07

DuoPenotti schreef:
Maar als ik dat Pools door translate gooi kom ik niet veel verder als dat er nog steeds illegale immigranten zijn.
Maar goed misschien dat een pools sprekend persoon er meer uithaalt :D

Maar die immigranten worden dus gedropt in Wit-Rusland, proberen via Polen Europa in te komen maar daar staat een hoog hek .Ondertussen worden ze dus aangevallen door roedels wolven die dan "alleen de zwaksten" van die mensen doden! Nou lekker! Daar blijkt toch uit dat wolven zeker zeer gevaarlijk zijn voor mensen, wat iedereen met gezond verstand al lang wist.