[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 15:08

Ja, dat is de meest gehoorde klacht over jagers, dat ze weinig aan een ander denken.

Afijn, hier vandaag de paarden boven gehouden, maar er wordt niet geschoten gelukkig.

Wij hebben wel heel wat geschoten, foto's namelijk en die hebben we weer in een filmpje gepropt, mét de redding van een vleermuis, het drama van de vissen en mét integratie van Rocket en de honden. Ze doen het zooo goed!

https://youtu.be/sWlHgpdBz8M

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:49

Oh wat een toestand met die vissen! -O-
Gelukkig leven ze bij jullie want ik denk dat menigeen niet zoveel over had voor ‘maar vissen’..
hopelijk blijft het nu onder controle.

Rocky is een schatje! En een kletskous zo te horen <3

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:56

Jawel toch Namiro? Je kunt die dieren toch ook niet letterlijk laten stikken? Ik zou ook een poging gewaagd hebben.
Heerlijk dat het zo goed gaat met alle binnenbeesten. Gingy komt hier ook wel weer overheen. Zo niet dan toch.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 20:58

-Namiro- schreef:
Oh wat een toestand met die vissen! -O-
Gelukkig leven ze bij jullie want ik denk dat menigeen niet zoveel over had voor ‘maar vissen’..
hopelijk blijft het nu onder controle.

Rocky is een schatje! En een kletskous zo te horen <3

balance schreef:
Jawel toch Namiro? Je kunt die dieren toch ook niet letterlijk laten stikken? Ik zou ook een poging gewaagd hebben.
Heerlijk dat het zo goed gaat met alle binnenbeesten. Gingy komt hier ook wel weer overheen. Zo niet dan toch.

@Namiro en Balance, wij denken ook dat er veel mensen zijn die hun schouders ophalen voor vissen. Toch hebben wij ze in huis gehaald, of een aantal dan. (er waren er al een stuk of 15 of meer) en wij hebben er meer erbij gedaan en die hebben zich voortgeplant. En het houden van dieren, maakt niet uit wat voor dieren, brengt voor de houder vind ik de verantwoordelijkheid mee, de dieren gezond en vrij van stress te houden. En vooral ook levend.

Maar behalve een verantwoordelijkheid, vind ik vissen gewoon ook erg mooi, rustgevend en grappig. Ze hebben ook een eigen karakter. Ik ken ze uiteraard niet alle, weet ik veel, 200, maar er zijn er een aantal bij die een andere aftekening hebben, en je herkent ze erna aan hun bijv opdringerigheid bij het voeren, of juist het tegenovergestelde. Dus we hopen de ergste ramp nu gehad te hebben.

Hoewel, vandaag nog wel een dingetje, ik heb de bolletjes van het filter gewassen in de wasmachine, zonder zeep. Maar kennelijk zat er toch nog zeep in. Kom ik bij het wijnvat, ligt er allemaal schuim op het water! Als een gek dat schuim er weer afscheppen, bolletjes er weer uit, met de hand uitwassen... pfff.

En ja, Rocket is errug leuk, lief, aanhankelijk, speels, praterig, knuffelig, hongerig en hij luistert al heel goed.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:50

balance schreef:

Wij ook balance, maar ik denk echt veel mensen niet..
we hebben een vijvertje met drie visjes (en inmiddels ook een kikker) maar die worden indd ook netjes verzorgd.. wij hebben ze aangeschaft dus wordt er ook voor gezorgd!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 22:16

-Namiro- schreef:
balance schreef:

Wij ook balance, maar ik denk echt veel mensen niet..
we hebben een vijvertje met drie visjes (en inmiddels ook een kikker) maar die worden indd ook netjes verzorgd.. wij hebben ze aangeschaft dus wordt er ook voor gezorgd!

Ik denk dat er veel mensen in dit topic er ook zo over denken als jullie, Balance en Namiro

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 08:29

Ik vind een vijver met vissen ook heerlijk rustgevend. Kan er hele tijden naar blijven kijken. Op het moment geen, maar heb wel een vijver gehad.

OP je vraag van laatst wat ik zou doen als Ric er niet meer zou zijn. Ik blijf dan gewoon in Spanje wonen, dit is inmiddels gewoon mijn thuisland. Zou niet meer kunnen wennen in Nederland. Ook als er een van de twee hulpbehoevend is, gewoon voor elkaar blijven zorgen.

Nu je ook een kitten hebt, even een vraagje. Onze Foski is nu 3 maanden , maar heeeeeeeeel druk, dat is juist leuk, maar ze bijt ook erg, heel erg en diep. Doet Rocky dat ook , is dat normaal en gaat dat later over?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 08:46

Tjee wat een operatie met die vissen! Goed werk hoor, fijn dat ze nu hun tijdelijke plek weer op orde hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 09:11

rocymax schreef:
Ik vind een vijver met vissen ook heerlijk rustgevend. Kan er hele tijden naar blijven kijken. Op het moment geen, maar heb wel een vijver gehad.

OP je vraag van laatst wat ik zou doen als Ric er niet meer zou zijn. Ik blijf dan gewoon in Spanje wonen, dit is inmiddels gewoon mijn thuisland. Zou niet meer kunnen wennen in Nederland. Ook als er een van de twee hulpbehoevend is, gewoon voor elkaar blijven zorgen.

Nu je ook een kitten hebt, even een vraagje. Onze Foski is nu 3 maanden , maar heeeeeeeeel druk, dat is juist leuk, maar ze bijt ook erg, heel erg en diep. Doet Rocky dat ook , is dat normaal en gaat dat later over?

Wie weet komt die rustgevende vijver er weer. Wij zouden het zo doen als jij doet, maar ik weet niet of Erwin op deze boerderij zou blijven wonen in zijn eentje. Ik wel.

Bijten, not good. Allereerste enorm belangrijke tip, ik weet niet of je dat al wel of niet doet, maar never nooit een kitten met je handen aaien tot er grenzen gesteld zijn. Dus alleen met speeltjes aaien. Dat heb ik de eerste paar dagen gedaan en als hij dan in het speeltje beet, dan gilde ik, au. Ook nooit met je handen spelen, alleen met speeltjes spelen.

Wanneer ze wel mogen bijten en dan voor kattennormen zachtjes (wat ons pijn doet, maar zeker geen bloed mag trekken) is met love bites. Als je ze knuffelt, dan willen ze hun liefde tonen door te bijten. Not funny, maar dat is geen fout bijten. Rocket doet dat zeker ook. Wat je je moet aanleren is nooit wegtrekken maar naar achter richting de keel duwen. Dan moeten ze hun bek verder open doen en kun jij je hand weghalen. Hetzelfde met klauwtjes. Love bites moet je in principe nooit afstraffen. Gaat het te hard, dan gil je overdreven hard au. Dat moet een reactie van loslaten bij hen opwekken. Laten ze niet los, dan knijp je met je nagels van je andere hand in hun vel terwijl je gilt. Dat is wat een moeder gedaan zou hebben als ze te hard bijten bij bijvoorbeeld drinken.

Met spelen bijten is 100% fout. Zoals ik boven al zei, moet je alleen spelen met speeltjes en niet met je handen. Als ze dan bijten heb jij in ieder geval geen pijn, maar als ze in het speeltje bijten, ook weer au gillen. etc.

Wat ook goed werkt is blazen. Een ander kat zou ook blazen als hij pijn gedaan wordt. Zeg gggggggg met je keel en je mond wijd open, dan krijg je het blaasgeluid dat een kat zou doen.

Dat hebben wij consequent gedaan bij alle eerste keren dat we Rocky op iets betrapte dat niet mag. Bijvoorbeeld op bed, is een no go (voor Erwin) dus gelijk geblazen en ik heb hem niet meer op bed gezien, zelfde met de tafel en aanrecht.

Maar diep bijten is 100% niet goed. Je bent vast nog op tijd om het om te draaien in jouw voordeel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:08

Ik hou ook mijn hand stil en zeg hard ZACHTJES en zodra los dan mijn hand rustig weg en negeren. Pumpkin bijt gelukkig niet en doet ook zachtjes met haar nagels. En goed gedrag ook gelijk belonen met een GOED ZO!!!

Als ze iets niet mag en ik ben in de buurt en ze stopt niet als ik NEE zeg dan blaas ik even op haar kopje, is bij haar voldoende. Helaas zijn ze niet allemaal zo zacht leers. Ik heb ook een kruising Noorse Boskat gehad in opvang en die trok zich nergens wat van aan (qua ergens waar het niet mocht). Dat was wel lastig.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:24

Ja, veel dingen deed ik al, zoals dan naar het keeltje gaan met de vinger en hard nee roepen. Dat van dat blazen wist ik niet, dat gaan we nu dus ook doen. Het komt vast goed, hoop ik ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:25

Prairy schreef:
Ik hou ook mijn hand stil en zeg hard ZACHTJES en zodra los dan mijn hand rustig weg en negeren. Pumpkin bijt gelukkig niet en doet ook zachtjes met haar nagels. En goed gedrag ook gelijk belonen met een GOED ZO!!!

Als ze iets niet mag en ik ben in de buurt en ze stopt niet als ik NEE zeg dan blaas ik even op haar kopje, is bij haar voldoende. Helaas zijn ze niet allemaal zo zacht leers. Ik heb ook een kruising Noorse Boskat gehad in opvang en die trok zich nergens wat van aan (qua ergens waar het niet mocht). Dat was wel lastig.

rocymax schreef:
Ja, veel dingen deed ik al, zoals dan naar het keeltje gaan met de vinger en hard nee roepen. Dat van dat blazen wist ik niet, dat gaan we nu dus ook doen. Het komt vast goed, hoop ik ;)

Hi ladies, ja dat vergat ik zeker in mijn voorbeeld, het belonen.

En ja, het scheelt uiteraard van dier tot dier. Yoda is heel zacht, maar ze pakt dingen niet zo snel op. Dat is best lastig, want boos doen maakt haar helemaal van streek en onzeker en dan luistert ze helemaal niet meer en gaat alles fout. Dus met haar helpt het alleen om heel lief te zijn. Straffen kan bij haar dus niet, en dan bedoel ik niet slaan of zo, maar boze stem. Maar goed, zij is een hond, dat is zooo anders dan bij een kat.

Voor hen die in het frans tot 4 kunnen tellen en van katten houden, ik zag vandaag een T-shirt met dit:

un
deux
trois
cat

:-)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:35

Ik zal hier even mijn dames even laten zien, als je dat leuk vindt?
https://ibb.co/BqG34Dy
Van links naar rechts: twee volle zussen van de vosmerrie. De zwarte met bles is mijn oudste van 27 jaar. Dan nog ons kleintje. Ze is beleert voor de wagen. Nu nog een wagen en tuig kopen :=.

Ik zie net dat je een bericht plaatst. Leuk idee, zo’n t-shirt voor katten liefhebbers.
in deux trois chien? Of cheval? leuke opties.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:41

balance schreef:
Ik zal hier even mijn dames even laten zien, als je dat leuk vindt?
https://ibb.co/BqG34Dy
Van links naar rechts: twee volle zussen van de vosmerrie. De zwarte met bles is mijn oudste van 27 jaar. Dan nog ons kleintje. Ze is beleert voor de wagen. Nu nog een wagen en tuig kopen :=.

Ik zie net dat je een bericht plaatst. Leuk idee, zo’n t-shirt voor katten liefhebbers.
in deux trois chien? Of cheval? leuke opties.

Wat een beauties heb je! En wat bijzonder toch altijd dat paardenfamilies zo kunnen verschillen in kleuren! Leuk! Zelf gefokt? En dat ukkie, dat is wel mijn favootje! Zweetvos en shet, kan het nog cuter?

En het is een woordgrapje,
un, deux, trois, quatre. Quatre wordt in het Frans uitgesproken als Kat. En iemand heeft daar dan Cat van gemaakt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:48

Dat woordgrapje snapte ik. Zover kan ik wel tellen in het Frans ;).
Nee, de vos kwam hier drachtig met de bruine als veulen aan de voet.
Het zijn allemaal Gangenpaarden. De kleine is geen shet hoewel ik wel snap dat je dat kunt denken. Haar heb ik overigens wel zelf gefokt. Moeder heb ik verkocht (dat was een drama) en vader is hier geweest tot zijn dood.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:58

balance schreef:
Dat woordgrapje snapte ik. Zover kan ik wel tellen in het Frans ;).
Nee, de vos kwam hier drachtig met de bruine als veulen aan de voet.
Het zijn allemaal Gangenpaarden. De kleine is geen shet hoewel ik wel snap dat je dat kunt denken. Haar heb ik overigens wel zelf gefokt. Moeder heb ik verkocht (dat was een drama) en vader is hier geweest tot zijn dood.

Wat is de cutey dan voor leuk ras?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:09

We hebben gisteravond het blazen geprobeerd met Foski. Dat ging super goed, dus ik heb goede hoop dat het toch nog goed komt. :)

Hahaha, leuk het woord grapje :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 09:44

rocymax schreef:
We hebben gisteravond het blazen geprobeerd met Foski. Dat ging super goed, dus ik heb goede hoop dat het toch nog goed komt.

Nou wat leuk dan! Fijn dat ervaringen uitwisselen op alle vlakken kan inspireren.
Het is belangrijk dat jonge dieren grenzen respecteren voor een fijne integratie en later een lieve huisgenoot!

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:04

Afbeelding
Ik ben eigenlijk een hondemens ,echter dochterlief wilde een kat. Dus kwam er een rood/witte kater die helaas een hartkwaal bleek te hebben en we maar kort mochten hebben. Er zwierf echter een mooi lapje al een tijdje bij ons in de omgeving en die hebben we nu opgenomen. Ze was heel erg mager en volgens asiel erg bang. Ik zag een getraumatiseerd katje in het asiel. Nu woont ze bij ons en het is een heerlijk kletsend knuffelig en allerliefste poesje op de wereld. Dank voor je tips Monique, gezien ik honden en paarden wel kan lezen maar poezen (nog) niet, zijn je tips welkom én handig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 16:05

manja39 schreef:
[ [url=m/1OlnOt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben eigenlijk een hondemens ,echter dochterlief wilde een kat. Dus kwam er een rood/witte kater die helaas een hartkwaal bleek te hebben en we maar kort mochten hebben. Er zwierf echter een mooi lapje al een tijdje bij ons in de omgeving en die hebben we nu opgenomen. Ze was heel erg mager en volgens asiel erg bang. Ik zag een getraumatiseerd katje in het asiel. Nu woont ze bij ons en het is een heerlijk kletsend knuffelig en allerliefste poesje op de wereld. Dank voor je tips Monique, gezien ik honden en paarden wel kan lezen maar poezen (nog) niet, zijn je tips welkom én handig.

Wat lief dat jullie een kat ook opgevangen hebben en het is een beauty! Heerlijk een kletskat erbij.

Ik heb niet veel tips meer met katten. Ze denken anders dan honden en dat vind ik lastig soms. Maar dat onafhankelijke of hautaine of eigenwijze is dan ook op een andere manier weer leuk. Ik heb wel meer het gevoel dat ik met een hond gewoon een gesprek kan hebben en dat hij dan intuïtief aanvoelt wat ik wil en dat ook doet. Een slimme hond dan. Ik heb nu twee jachthonden gehad en omdat die van oorsprong eigenlijk nauwelijks gedomesticeerd zijn, gaat het daar minder intuïtief bij.

Ik vind wel dat je katten heel veel kunt leren. Vooral afleren dan. Wat niet mag, mag nooit en wat wel mag, mag altijd. Als je maar consequent bent. Eigenlijk is alles wat hoog is hier thuis verboden, tafel, aanrecht, bed. We hebben wel een lekkere klimpaal met hangmat en dat is wel favoriet, daar kan hij toch weer zijn hoogte vandaan halen.

Ik heb ook het gevoel dat katten baby's blijven. Als ik binnenkom heb ik dan ook altijd een 'prooi' voor mijn katten bij me. Voor de honden ook, maar die interpreteren dat anders volgens mij. Uiteraard is het een koekje, maar ik merk dat bij Rocky dat echt een ritme is. Ik kom binnen, koekje, bakje vullen met wat natvoer, hij gaat poetsen erna, uitrekken, spelen, knuffen en weer slapen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:11

Ik ben dol op katten , maar ook op honden en paarden .
We hebben weer een zielige hond uit het asiel gehaald.
Alleen heeft ze 2 van de 6 katten de stuipen op t lijf gejaagd en heb de dames al 2 dagen niet thuis gezien .
1 van de dames is echt mijn poezebeest , heel slim en voor mij ontzettend lief. Voor de rest van het gezin minder lief...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:24

Ik mis mijn siamees het meest. Dat was zo'n lieve kat, echt een knuffel, zat geen kwaad bij. Jammer dat ze ziek was, vandaar de naam Snotje, chronische niesziekte.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 16:36

Zinzi_jewel schreef:
Ik ben dol op katten , maar ook op honden en paarden .
We hebben weer een zielige hond uit het asiel gehaald.
Alleen heeft ze 2 van de 6 katten de stuipen op t lijf gejaagd en heb de dames al 2 dagen niet thuis gezien .
1 van de dames is echt mijn poezebeest , heel slim en voor mij ontzettend lief. Voor de rest van het gezin minder lief...

Ook al zo lief een hond adopteren. Wat jammer dat de 2 katten haar niet leuk vinden. Misschien trekt het nog bij. En zo hebben ze allemaal hun eigen trekjes, wel lief voor jou, maar weer niet voor anderen. Dat bedoel ik met hautain en eigenwijs ;-)

Tinka schreef:
Ik mis mijn siamees het meest. Dat was zo'n lieve kat, echt een knuffel, zat geen kwaad bij. Jammer dat ze ziek was, vandaar de naam Snotje, chronische niesziekte.

Ach niesziekte, ja dat is erg naar. En siamezen heb ik nooit zelf gehad, maar weet wel dat dat heel slimme dieren zijn. Kun je met jouw hondjes geen katten hebben? Misschien als je een kitten uit het nest neemt dat het dan wel gaat?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:23

Ken je het gezegde een hond heeft een baas , een kat heeft personeel

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:25

Mijn honden kunnen prima met katten. Toen ik nog katten had, waren de hondjes er ook al. Maar ik neem geen katten meer, weer lastig voor oppas te vinden voor vakantie.