Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:17

Zichtmelding Schoonrewoerd
Citaat:
Schoonrewoerd/Zijderveld Utrecht
31-07-2024
Vanavond in de omgeving van Schoonrewoerd en Zijderveld is er een wolf gesignaleerd.

Let op u zelf en op de dieren!!

Mocht u oog in oog staan met de wolf, dan adviseert de overheid en wolf deskundigen om veel gebaren en harde geluiden te maken.
Aldus RBF media

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf[

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/fPdhyj ... tid=WC7FNe

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:30

Wintu schreef:
Ik kijk net het RTL nieuws en de faunabescherming zegt dat er geen ernstige incidenten zijn gebeurd, totaal geen woord over a typisch gedrag en dat het feit dat een wolf zo dicht de mens nadert al ernstig genoeg is.

Doet de journalist dan echt geen voor onderzoek?
Hoe kun je zo'n organisatie die zo laconiek omgaat met de situatie nog vragen om een mening.. ("feiten")

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:44

Citaat:
‼️ BRANDBRIEF PROVINCIE UTRECHT ‼️
Hierbij de beloofde uiteenzetting van onze actie richting de provincie Utrecht.
Vanaf 6 juli na de aanval op de hond zijn wij hier mee bezig geweest. We hebben Landgoed Den Treek bijgestaan door met hen mee te denken en ze te voorzien van informatie en wetenschappelijke onderzoeken. We hebben gesprekken gevoerd met diergedragsdeskundigen uit ons Expertise team en daar buiten en hebben ondersteuning gehad van onze buitenlandse partners van de vereniging Wolfstop Europa, waar wij bij aangesloten zijn. En we hebben onze advocaat van advocatenkantoor DeHaan uit Groningen ingezet.

Op basis daarvan hebben wij geconcludeerd:

1. Er is sprake van predatiegedrag op honden en kinderen
2. Het IPO Wolvenplan (2019j en addendum en interventierichtlijnen (2023) heeft duidelijk omschreven welke interventie er moet plaatsvinden op basis van de incidenten die plaatsgevonden hebben
3. De provincie Utrecht loopt achter de feiten aan

Nu zullen jullie denken….ja…dat was toch al lang voor iedereen duidelijk? En dat snappen we. Maar….als jullie de berichtgeving gevolgd hebben, zullen jullie ook gezien hebben dat er ondanks dat het voor jou misschien duidelijk is, er allerlei kronkelpaadjes bewandeld worden en dat er velen zijn die allerlei afleidende verklaringen naar voren brengen, waardoor er geen schot (leuke woordspeling) in de zaak zit.

We hebben bijvoorbeeld gezien dat het gedrag als “natuurlijk gedrag” bestempeld werd en als “verdedigen van welpen”. En gisteravond werd in de media benoemd dat het juist om “atypisch gedrag” zou gaan. Wat betekent: ongebruikelijk gedrag wat afwijkt van normaal. En zo worden mensen en de politieke beslissers continu voorzien van wisselende informatie, zonder dat duidelijk is hoe die informatie onderbouwd is.

Daarom hebben wij veel tijd gestoken in een feitelijke, juridische én wetenschappelijke onderbouwing van de brief die wij aan de provincie wilden sturen. Gisteren hebben wij onze brandbrief naar de Gedeputeerde Staten en de Provinciale Staten van de provincie Utrecht gestuurd. Terwijl er op hetzelfde moment opnieuw een incident plaatsvond, iets waar wij in de brief notabene voor waarschuwden.

De brief maant de provincie aan om verantwoordelijkheid te nemen en tot uitvoering van de interventies van het wolvenplan over te gaan.
Gisteravond kondigden de provincie aan een afschotvergunning te willen voorbereiden, maar verbond daar nog wel een hoop mitsen en maren aan. Wat ons betreft is dat station reeds lang gepasseerd. En ook dat hadden wij in onze brief staan.

Jullie kunnen de brief hier lezen:

https://www.wijsmetwolven.nl/wp-content ... ebsite.pdf

#wolvencrisis #wijsmetwolven #dewolfgezienopdeveluwe #provincieutrecht #brandbrief #wolvenplan #interventierichtlijnen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron stichting Wijs met wolven
https://www.facebook.com/share/p/CerVQB ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:49

Wolvengehuil omgeving Pesse D’r
Citaat:
31 augustus 2024
Tijd: 23.15 uur

Wolvengehuil gehoord nabij Pesse richting de Nuil.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/Vw9EcRP6nfJkgi1w/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:50

Zichtmelding Rolde Dr
Citaat:
1 augustus 2024
Tijd: 8.20 uur

Wolf bij paardenbak Markeruiters in het Boerbos in Rolde. Deze is meerdere keren gezien in de afgelopen weken. Wolf staat op pad en kijkt je aan maar gaat niet weg.

Hier spelen ook kinderen gezien het achter een woonwijk is en direct achter huizen!!

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/zpXpCuWYhvwSdVax/?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:53

Loretta schreef:
De Faunabescherming weet van geen ophouden.
Ook nu duidelijk geworden is dat het inderdaad om een wolf ging dat het meisje in haar zij beet.

https://x.com/faunabeschermin/status/18 ... 6054878631

Ach ja. Ik had gisteren nog een reactie op facebook, iemand die zei ja maar dat meisje is zelf te dicht bij de pups gekomen. Ik heb gereageerd dat dit nu juist is waar het probleem zit, dat de verantwoordelijkheid altijd bij de ander gelegd wordt maar niemand die kijkt wat het echte probleem is. Dat een wolf in ons volle land gewoon niet past naar mijn mening. Ik ben heel blij met Wijs met Wolven. Zij ondernemen echt actie op de goede punten en met feiten onderbouwd.

Wat die man trouwens ook nog zei, aanvullend op het bericht op X, dat de wolf slechts gewaarschuwd had. Maar een wolf waarschuwt niet. Een wolf test hoe ver hij kan gaan bij ons. Dat is heel wat anders. En ze leren nu alleen maar dat wij een heel makkelijk slachtoffer zijn. Vooral de kleine tweebeners die mee gaan op wandeling.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:06

Wintu schreef:
Ik kijk net het RTL nieuws en de faunabescherming zegt dat er geen ernstige incidenten zijn gebeurd, totaal geen woord over a typisch gedrag en dat het feit dat een wolf zo dicht de mens nadert al ernstig genoeg is.

NOG niet. Die wolven testen ook gewoon uit. Wat gebeurt er als ik dit doe en dit?
Tot nu toe al 2 x gelukt ( mits dezelfde), dus volgende keer kan die weer een stapje verder gaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:07

Nyaleti schreef:
Wintu schreef:

Doet de journalist dan echt geen voor onderzoek?
Hoe kun je zo'n organisatie die zo laconiek omgaat met de situatie nog vragen om een mening.. ("feiten")

Was net nog iets uitgebreider, volgens de faunabescherming heeft de wolf enkel een waarschuwing uitgedeeld en was er verder geen agressief gedrag te zien, dus in hun beleving heeft de wolf geen kind bedreigd maar zijn leefomgeving beschermd en het dna was MAAR op 1 kind gevonden.

Dus als een wolf mensen aanvalt uit bescherming van leefgebied moeten we maar niet zeuren?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:12

Skessa_ schreef:
Wintu schreef:

NOG niet. Die wolven testen ook gewoon uit. Wat gebeurt er als ik dit doe en dit?
Tot nu toe al 2 x gelukt ( mits dezelfde), dus volgende keer kan die weer een stapje verder gaan.

Dat denk ik dus ook. Het is geen waarschuwen wat ze doen. Ze testen hoe ver kunnen we gaan? En dat is ver, heel ver. Omdat de overheid niks doet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:12

Zichtmelding Nieuw Balinge Dr
Citaat:
31 augustus 2024
Tijd: in de avond

Wolf gespot op het Koolveen in Nieuw Balinge.

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/sEr4ECq35mvXxv22/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:16

Het zou toch prettig zijn als je lieden die koste wat kost, verjagen en of afschot tegen willen houden, hoofdelijk aansprakelijk kan stellen als er weer iets gebeurd met mensen of huisdieren.

Maar ja ze zullen wel een maas in de wet weten waardoor zij hun handen in onschuld kunnen wassen en de schuld op het kon of de ouders kunnen schuiven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:16

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:22

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:08

SusanH schreef:
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... 8%23unread

En de oplossing, niet met kleine kinderen het bos in 8)7 . Ik heb hier geen woorden voor.

Voortaan moeten alle landbouwhuisdieren en kinderen opgehokt worden. Doe je dat niet dan is het je eigen schuld als een wolf ze grijpt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:10

Het is echt "stuitend" wat faunabeheer allemaal op hun platforms rondbazuint. Ze blijven de wolf maar vergelijken met een hond. Een bizarre blinde vlek.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:18

tienus63 schreef:
Het zou toch prettig zijn als je lieden die koste wat kost, verjagen en of afschot tegen willen houden, hoofdelijk aansprakelijk kan stellen als er weer iets gebeurd met mensen of huisdieren.

Maar ja ze zullen wel een maas in de wet weten waardoor zij hun handen in onschuld kunnen wassen en de schuld op het kon of de ouders kunnen schuiven.

Hier dacht ik vanmorgen ook aan. Hoe durf je zo stellig te beweren dat dit nog normaal is? In de media nog wel! Straks gaat het echt mis en is een kind verminkt of dood en dan? Dan heb je dat toch op je geweten?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:22

Nou ik heb vanmorgen toch maar mijn vaste rondje gelopen met de hond waar gisterenmiddag de wolf gespot was. Ik zou inmiddels ook niet meer weten waar op de UH het nog wel wolf vrij is…

Er staan nog steeds schapen in het bos achter een stroom net van 1 meter. Als hij die gespot heeft (en dat moet haast wel) dan komen ze vast nog een keertje terug.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:24

Babootje schreef:
Het is echt "stuitend" wat faunabeheer allemaal op hun platforms rondbazuint. Ze blijven de wolf maar vergelijken met een hond. Een bizarre blinde vlek.

Je bedoelt denk ik Faunabescherming. De club van Koffeman en Niessen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:57

De reacties op sm zijn weer stuitend, met opmerkingen als: "er zijn al genoeg peuters". Serieus wat een misselijk volk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:11

Ik lees ze al niet meer, ik word er zo intens kwaad van.
"Wij zijn te gast in de natuur" %)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:14

"Wij zijn te gast in de natuur"

laat ze met rust...

euh, als ze dat met ons ook doen dan....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:16

DuoPenotti schreef:

laat ze met rust...

Van dit soort lui moet je adressen zien te krijgen en dan in hun tuin gaan zitten. Gezien de wolven dat ook in wolvengebied doen. In iemands tuin komen....
Wolven zijn te gast in onze tuin en ik in die van jou...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:43

DuoPenotti schreef:

laat ze met rust...

We zijn niet te gast, we maken deel uit van de natuur. Als we ons volgens de natuur moeten gaan gedragen dan geldt de wet van de sterkste. Dus dan ook de bescherming opheffen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:49

Wintu schreef:
De reacties op sm zijn weer stuitend, met opmerkingen als: "er zijn al genoeg peuters". Serieus wat een misselijk volk.

Echt waar????? Dit vind ik een strafbare opmerking!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:21

Is social media en kan je niet serieus nemen. Hier roepen dat het tijd wordt dat er een kind wordt gepakt (want dan komt er wel beleid) valt imo in dezelfde categorie. Van die nare opmerkingen heb je aan beide zijden.