[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:50

Ik denk dat het dan toch door het bijzondere model van Prisca komt, dat die ondersluiting op haar vel komt. Ik ben heel benieuwd hoe het nu geworden is en of het gaat bevallen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 18:08

Jet schreef:
Ik denk dat het dan toch door het bijzondere model van Prisca komt, dat die ondersluiting op haar vel komt. Ik ben heel benieuwd hoe het nu geworden is en of het gaat bevallen!

Dat sowieso, Jet, ze is zoooo breed! Maar ook zitten er geen klittenbandstrips aan de vliegendeken zelf, dus ik denk dat de big neck die ze heeft, dat daar geen universele bv op passen. Dat zeggen ze wel maar ik denk niet dat het zo is. Het kan ook zijn dat Agradi het beweert, maar dat het niet zo is. Ik ben met het resultaat erg tevreden qua stevigheid. Ik heb Erwin net overgehaald om de paarden vandaag wat eerder te gaan halen, dan kan ik bij daglicht nog passen.

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 20:19

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:25

Ziet er veel fijner uit zo :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 21:11

Sintara schreef:
Ziet er veel fijner uit zo :D

Dank je, ik vind het ook goed zo. En ik hoop Prisca ook, maar goed, paarden doen niet zo moeilijk als mijn menselijke projecties op hen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:43

Goed gedaan. Ook jij bent al zo'n handig jetje. En dan dat gezicht van Prisca erbij en de goedkeuring van Callas.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:03

Nou.. schiet mij maar in de feestverlichting.. hoe kan dit nou een universele borstverbreder zijn?
Kan toch niet?

Fijn dat je zelf zo handig bent en er een passende oplossing voor verzonnen hebt!! Ziet er heel fijn en netjes uit! _/-\o_ +:)+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:07

Dat ziet er goed uit zo! Ik ben benieuwd hoe het verder houdt als ze er mee naar buiten gaat, maar dat zal de tijd moeten leren. Het ziet er nu in elk geval veel comfortabeler uit!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 08:57

manja39 schreef:
Goed gedaan. Ook jij bent al zo'n handig jetje. En dan dat gezicht van Prisca erbij en de goedkeuring van Callas.

Dank je, Manja, voor een vrouw kan ik wel aardig mijn mannetje staan, ja. ;-) Ja, Prisca vond volgens mij de camera maar raar. Grote witte ogen.

-Namiro- schreef:
Nou.. schiet mij maar in de feestverlichting.. hoe kan dit nou een universele borstverbreder zijn?
Kan toch niet?

Fijn dat je zelf zo handig bent en er een passende oplossing voor verzonnen hebt!! Ziet er heel fijn en netjes uit! _/-\o_ +:)+

Dank je, Namiro, ik denk zelf dat de tekst bij de adv bij de verkoper niet klopte of niet correct is vertaald. Ik dacht eerst, och het zit wel ongeveer is wel oké zo, dan maar niet 100% oké, maar het werd met de dag raarder toen de stof van de verbreder wat slapper werd.

Jet schreef:
Dat ziet er goed uit zo! Ik ben benieuwd hoe het verder houdt als ze er mee naar buiten gaat, maar dat zal de tijd moeten leren. Het ziet er nu in elk geval veel comfortabeler uit!

Dank je, Jet, ik heb wel vertrouwen in mijn werk. Ik heb een bedrijfje in (vegan) tassen gehad, waar ik per tas zo'n 30 popnagels nodig had. En die tassen leven nog allemaal en ik gebruik die van mij bijna dagelijks. Maar niets is oneindig dus ik ben op alles voorbereid ;-) Vanmorgen zat hij nog perfect. En idd ziet het er veel fijner uit voor haar.

Ik ben aan het nadenken of ik van wat ik heb ook nog wat met de buikflappen kan doen, die nu niet sluiten op de buik omdat ze de overkant van Prisca's buik niet halen, maar ik wil er niet te veel geld aan uitgeven omdat ik geen bulten onder haar buik heb ontdekt. En de geldkraan druppelt op dit moment alleen nog maar, omdat we onverwacht veel geld hebben moeten uitgeven aan vijverfolie en pompen en alles wat erbij hoort, dus als ik wat creatiefs bedenk dan doe ik dat nog en anders laat ik het zo.

Ik ga ze nu naar het land brengen. Het is een ideale dag voor ze, bewolkt en winderig, dus geen vliegen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:12

Wat een mooi systeem heb je ervan gemaakt. Ik zou wel benieuwd zijn naar een reactie van Bucas eigenlijk. Die borstverbreder kan toch echt niet goed aan die vliegendeken vast. Dus zo universeel is ie niet...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 10:06

Muga schreef:
Wat een mooi systeem heb je ervan gemaakt. Ik zou wel benieuwd zijn naar een reactie van Bucas eigenlijk. Die borstverbreder kan toch echt niet goed aan die vliegendeken vast. Dus zo universeel is ie niet...

Hi Muga, dank je. Ik heb er ook aan zitten denken om ernaar te informeren, maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in, in dat gezeur. Ik heb het opgelost, het was al veel ergernis en nu kan ik het weer loslaten.

Ik vind trouwens die T-sluitingen al verschrikkelijk lastig losmaken, ik sloop meteen de rubberen ringetjes er altijd gelijk af, maar T-sluitingen met een 90 graden hoekje vind ik helemaal een drama.

Ben ik daar de enige in?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:33

Nee je bent niet de enige. Ik worstel ook met die dingen.. en iedere keer denk ik: ja nu heb de techniek ontdekt.. en dan toch weer niet.. . -O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 10:37

-Namiro- schreef:
Nee je bent niet de enige. Ik worstel ook met die dingen.. en iedere keer denk ik: ja nu heb de techniek ontdekt.. en dan toch weer niet.. . -O-

Ha! Ik kan je wel zoenen. Dus jij ook. Ik vind het drama die krengen. Het scheelt enorm als de rubberen ringetjes eraf zijn, waar zijn die eigenlijk voor, dus daar zet ik meestal gelijk de kniptang in. En waar ik er echt moeite mee heb, want de een is makkelijker dan de andere, die mep ik plat.

What happened with good old gespen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:44

Ik vind ze juist fantastisch haha en de rubber ringetjes zijn essentieel, anders rinkelt het zo en mel houdt daar niet van :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:52

Soms gaan die t-sluitingen makkelijk los soms niet, ligt niet echt aan het rubber ringetje hoor.
Hier ook problemen met vliegendeken. Had een dure gekocht, van horsewere, goed merk, 110 euro in de uitverkoop. Binnen een week helemaal aan gort gescheurd, rijp voor de vuilnisbak. Het is een stevigere gaatjes stof met daaroverheen een heeeeeel dun stofje met gaatjes, net vitrage. Die buitenste stof zit dus vol met gaten. Ben 2 uur bezig geweest om het weer aan elkaar te naaien. Nadeel is dat al die vliegendekens tegenwoordig van die dunne stof zijn. Heb voor Angie 1 van shires, soort katoen. Ga maar zoiets kopen denk ik.
Had bij dochorse een weatherbeeta deken besteld, 2 tot 10 dagen levertijd, ik maar wachten, toch maar even bellen. Leverbaar in februari 2024, dus maar weer geannuleerd.
Zucht.
Ik zag trouwens ergens dat je allemaal losse onderdelen kan bestellen, voor de uier, de buik, etc. Dacht van snuggy hoods.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:54

Monique1963 schreef:
-Namiro- schreef:

Ha! Ik kan je wel zoenen. Dus jij ook. Ik vind het drama die krengen. Het scheelt enorm als de rubberen ringetjes eraf zijn, waar zijn die eigenlijk voor, dus daar zet ik meestal gelijk de kniptang in. En waar ik er echt moeite mee heb, want de een is makkelijker dan de andere, die mep ik plat.

What happened with good old gespen?

:D gedeelde smart…

Die rubberen ringetjes zouden er volgens mij voor moeten zorgen dat de sluiting niet zomaar open gaat…

Ik heb nu een waterdichte vliegendeken gekocht.. bovenkant is regendeken en zijkanten vliegendeken. Ideaal met het regenachtige weer van nu. Merkte dat mijn opa’tje (28 lentes jong) wat extra’s nodig had en een echte regendeken is veel te warm.. dus dit is een mooie middenweg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 13:24

Sintara schreef:
Ik vind ze juist fantastisch haha en de rubber ringetjes zijn essentieel, anders rinkelt het zo en mel houdt daar niet van :+

Ik hoor het niet tinkelen bij mij als het vast zit, maar al zou dat zo zijn, dan boeit ze dat gelukkig helemaal niet. Een volgende keer zoek ik weer dekens met gespen.

Tinka schreef:
Soms gaan die t-sluitingen makkelijk los soms niet, ligt niet echt aan het rubber ringetje hoor.
Hier ook problemen met vliegendeken. Had een dure gekocht, van horsewere, goed merk, 110 euro in de uitverkoop. Binnen een week helemaal aan gort gescheurd, rijp voor de vuilnisbak. Het is een stevigere gaatjes stof met daaroverheen een heeeeeel dun stofje met gaatjes, net vitrage. Die buitenste stof zit dus vol met gaten. Ben 2 uur bezig geweest om het weer aan elkaar te naaien. Nadeel is dat al die vliegendekens tegenwoordig van die dunne stof zijn. Heb voor Angie 1 van shires, soort katoen. Ga maar zoiets kopen denk ik.
Had bij dochorse een weatherbeeta deken besteld, 2 tot 10 dagen levertijd, ik maar wachten, toch maar even bellen. Leverbaar in februari 2024, dus maar weer geannuleerd.
Zucht.
Ik zag trouwens ergens dat je allemaal losse onderdelen kan bestellen, voor de uier, de buik, etc. Dacht van snuggy hoods.

Belachelijk zeg, feb '24. Dat is echt dom.

Ja die losse onderdelen had ik ook gezien. Ik wilde eerst een vliegendeken kopen met losse buikflap erbij. Uierflap had ik nog niet gezien. Soort bh dus eigenlijk ;-) Maar omdat ik deze deken met buikflappen vond, heb ik geen losse delen er meer bijgekocht.

Ik vind mijn vliegendeken wel een fijne stof. Het is 1 laag. Prisca wordt er niet warm of koud van, hahaha, letterlijk, dus dat is fijn. Afkloppen maar hij is nog steeds heel, ik zie wel dat de hals al wat sleets wordt na een maand, doordat ze schuurt. Maar qua sterkte kan ik hem zeker aanbevelen.

-Namiro- schreef:
:D gedeelde smart…

Die rubberen ringetjes zouden er volgens mij voor moeten zorgen dat de sluiting niet zomaar open gaat…

Ik heb nu een waterdichte vliegendeken gekocht.. bovenkant is regendeken en zijkanten vliegendeken. Ideaal met het regenachtige weer van nu. Merkte dat mijn opa’tje (28 lentes jong) wat extra’s nodig had en een echte regendeken is veel te warm.. dus dit is een mooie middenweg.

Die dekens heb ik ook gezien idd, lijkt me een mooie tussenoplossing voor je oudje. Het zou hier op dit moment te warm zijn.

Ik houd op dit moment, via de cams en live de paarden goed in de gaten, het is het eerste weekend weer dat er gejaagd mag worden. Grrr. Gelukkig zijn ze niet te dichtbij nog en de paarden blijven er rustig onder. Ik dacht dat ze pas in september mochten gaan beginnen. In het jachtseizoen, dat dus 8 maanden is, pffff, houd ik ze in het weekend en op woensdag rondom het huis. Had ik geweten dat ze vandaag al waren begonnen had ik ze niet naar beneden gedaan. En zo istaltijdwa.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:05

Wat vroeg, nu al jagen, dacht inderdaad pas in september. Hoewel ik hier af en toe wel jagers hoor. Geloof dat bepaald wild het hele jaar door mag.
Naast uier bescherming zag ik ook iets voor de piemel, vraag me af hoe dat gaat werken, dan plast een ruin dat toch helemaal nat.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:33

Mooi gemaakt zo dat borststuk. Lijkt me stug dat dat nog los zou gaan.
Maak je nog steeds tassen in opdracht?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:11

Ja mellie is een prinses op de erwt, kan zich druk maken over dingen die de meeste paarden niet eens opvallen. Maar dat maakt haar ook wel grappig hoor, ze kan het zo goed aan mensen duidelijk maken wat ze wil, en dan op een heel beleefde zachte manier waardoor ze iedereen voor haar karretje spant :P .

Wat een lang jachtseizoen zeg.. lijkt me helemaal niks. Toch nog een voordeel gevonden van het wonen in nl in plaats van Frankrijk haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 18:57

Tinka schreef:
Wat vroeg, nu al jagen, dacht inderdaad pas in september. Hoewel ik hier af en toe wel jagers hoor. Geloof dat bepaald wild het hele jaar door mag.
Naast uier bescherming zag ik ook iets voor de piemel, vraag me af hoe dat gaat werken, dan plast een ruin dat toch helemaal nat.

Wij dachten dus ook pas het 1e weekend na 1 september, Tinka, maar kennelijk hier niet. En idd mag er het hele jaar door gejaagd worden, maar ik dacht wel met ontheffing.

Dat lijkt me ook vreemd trouwens een piemelbeschermer, kan een ruin dan wel uitschachten?

balance schreef:
Mooi gemaakt zo dat borststuk. Lijkt me stug dat dat nog los zou gaan.
Maak je nog steeds tassen in opdracht?

Dank je Balance. Ik ben niet zuinig geweest met popnagels, dus ik heb er wel vertrouwen in. (Hoewel je met te veel popnagels te veel kunt perforeren en de structuur kunt verzwakken) Op dit moment maak ik geen tassen meer. We zijn hier nog niet toegekomen aan mijn werkruimte opzetten. Het was ook meer een betaalde hobby, dus het heeft nu even geen priori. Maar ik heb er geloof ik nog wel een of twee ergens in verhuisdozen zitten. Je weet me via de pb te vinden als je meer info wilt.

Sintara schreef:
Ja mellie is een prinses op de erwt, kan zich druk maken over dingen die de meeste paarden niet eens opvallen. Maar dat maakt haar ook wel grappig hoor, ze kan het zo goed aan mensen duidelijk maken wat ze wil, en dan op een heel beleefde zachte manier waardoor ze iedereen voor haar karretje spant :P .

Wat een lang jachtseizoen zeg.. lijkt me helemaal niks. Toch nog een voordeel gevonden van het wonen in nl in plaats van Frankrijk haha

Ja, Sintara, we hadden al eens bedacht dat Callas en Mel op elkaar lijken. Callas ziet ook altijd dingen die andere paarden niet zien. Zoals vandaag hebben we een gat gegraven en drie boeit het niet, Callas vindt het raar. Of we hebben een rijtje zonnepanelen neergezet, Callas moet meteen vanaf ver al staken en kijken, de rest loopt gewoon door. En trouwens wel bijzonder een paard dat mensen voor de kar spant ;-)

Er zijn nog wel meer voordelen, hoor, van in NL wonen, maar voor ons wegen die niet op tegen hier in Frankrijk wonen.

Zo, nu ga ik vet aan de wijn en kijken of we een filmpje kunnen maken voor morgen... Fijne avond allemaal

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:28

We waren net de was binnen halen en de hondjes liepen rond. Komt er met een noodgang een auto aanrijden, bijna hondjes plat. Bleek een jager te zijn die ging oefenen met schieten bij de ruïne. Dus misschien heb je oefenjagers gehoord.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:01

Jaa Callas ziet ook alles he :)) alleen mel vind dat niet eng, die zou meteen een nieuw gat moeten onderzoeken enzo.

Proost :9k

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 21:54

Tinka schreef:
We waren net de was binnen halen en de hondjes liepen rond. Komt er met een noodgang een auto aanrijden, bijna hondjes plat. Bleek een jager te zijn die ging oefenen met schieten bij de ruïne. Dus misschien heb je oefenjagers gehoord.

Tjemig, da's link zeg, Tinka. Koop een aanhanger zand en maak een drempel vlak voor je huis, dan kunnen ze niet hard rijden. Zou bij ons ook kunnen dat het oefeningen waren, maar het klonk te verspreid vond ik. Niet geconcentreerd op een plek.

Sintara schreef:
Jaa Callas ziet ook alles he :)) alleen mel vind dat niet eng, die zou meteen een nieuw gat moeten onderzoeken enzo.

Proost :9k

Dat onderzoeken, Sintara, is handiger dan verschieten ja ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:46

Jagers rijden altijd als gekken, hebben altijd haast geloof ik.