Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:43

Change3x schreef:
Normaal gesproken deel ik geen advertenties maar ik kwam de onderstaande tegen en werd daar toch een beetje somber van. Wellicht dat iemand hier een fijne plek kan bieden….

https://link.marktplaats.nl/m2065806237 ... nt=app_ios

;(
Helaas past dit er niet bij bij ons. Hoop echt dat iemand wat kan betekenen. Hup geen functie meer en weg. Kennelijk is die paar honderd meer dan de slachthuis ook nog eens belangrijker dan een goed plekje.
Bah bah bah

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:43

Vooral die tekst over dat bieden onder de slachtprijs geen zin heeft, dan weet je dat er echt geen enkel gevoel voor het paard bij zit.
Heel sneu, krijg daar toch buikpijn van.

Maaike_Ma

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:54

en dan die andere advertentie van die adverteerde
een stel kermis shetlanders??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:04

Ik weet ook om welke het gaat, ook al is de advertentie nu leeg. Hopelijk heeft het dier een fijne plek gevonden, het is gewoon handel. Vindt het ook altijd sneu als mensen hun dier niet een fijn pensioen willen bieden na jarenlang gebruik.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:14

Volg hier al een tijdje maar nog nooit gereageerd.
Ik ben blij dat de advertentie leeg is en hoop dat ze een goed plekje vind.
Vind de handel soms zo hard!
En wat Elisa ook zegt, ik vind het zo stom dat mensen hun eigen dieren geen pensioen willen geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:18

Zerena schreef:
En wat Elisa ook zegt, ik vind het zo stom dat mensen hun eigen dieren geen pensioen willen geven.

Gezien wat sommigen hier (zeggen te) betalen voor pension en de regio waar ze te koop stond....

Niet iedereen kan het betalen, zelfs al zouden ze dat willen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:33

Ja maar als je het wel kan betalen als je paard bruikbaar is en niet meer als het paard niet bruikbaar is dan klopt er iets niet.

Je kunt ook op zoek naar een goedkoper pensioen plekje.

Overigens denk ik gewoon dat het handel is, broodfokmerrie..wordt niet meer drachtig, gaat naar de slager. Iemand denkt hee..paard is eigenlijk nog te goed voor de slager. Probeer nog te verkopen voor een paar 100 euro meer.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:05

Precies. Toen mijn merrie nog sportpaard was, stond ze op een dure stal met alle faciliteiten en dagelijks voldoende buiten. Ik heb een full-time baan en woon in de Randstad, dus vol pension en de hoofdprijs. Nu ze met pensioen is, staat ze heerlijk in een kudde met andere pensioenado's op de Veluwe. Geef faciliteiten om te rijden maar dat is niet nodig. Alles wat zij nodig heeft is er, kan zelf kiezen of ze buiten of binnen wil staan, ze wordt goed in de gaten gehouden maar geen poespas. Kost ongeveer 1/3e van de maandelijkse lasten tov die dure pensionstal met sportfaciliteiten en voor deze fase in haar leven, past dit ook heel veel beter. Ik gun haar dit fijne pensioen, maar weet ook dat er mensen zijn die me voor gek verklaren dat ik nog maandelijks ca 200 euro uitgeef aan een paard waar ik niets anders mee doe/kan als knuffelen en appels geven. Maar voor mij zijn die knuffels goud waard en ik kan ook enorm genieten van hoe ik haar ook zie genieten van deze fase.

Maar goed, zou ik een vreemd paard kopen om het alleen maar op pensioen te kunnen zetten, nee. Dit doe ik met een paard waar ik een al een band mee heb, waar ik stapelgek op ben. Dus ik vrees dat het paard (advertentie was al weg toen ik het zag, maar heb wel de kermisponies gezien) of naar de slager is, of ellendiger, de snelle handel in gegaan is. Heel triest!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:55

Bizar dat mensen dat vreemd vinden eigenlijk Oji. Lijkt me vrij normaal dat je goed voor je dieren zorgt, ook als we er niet meer op kunnen.
Toen ik het nieuws kreeg dat mijn paard van nog geen 3 nooit onder het zadel zou kunnen was het vanzelfsprekend dat ze gewoon vooralsnog 30 jaar hopelijk bij me zou blijven. Dan gaan m’n sportdromen maar in de ijskast. Ze is mijn dier en mijn probleem. Van niemand anders. En inslapen als ze pijnvrij kunnen blijven doe ik ook niet. Zelfs de dierenarts zei tussen neus en lippen door dat ik hier geen jaren mee door moest gaan. Maar alles wat ik deed met haar was leuk en gezellig. Alleen het rijden viel af, maar ze is zoveel meer dan een rijdier. Ik zou willen dat iedereen z’n beest zo ziet. Uiteindelijk bleek ze niet pijnvrij te kunnen blijven na een revalidatie poging dus ja dan kan het ook niet meer. (Had die dierenarts toch gelijk …)
Ik leef in een bubbel waarbij de meeste altijd voor hun dier kiezen. Zo’n advertentie is toch wel de realiteit: de meeste eigenaren (mensen) zijn gewoon pannenkoeken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:08

Ach ik zag pas nog een jong paard met hoefkatrolontsteking nog te koop staan als weidemaatje. Neem je verantwoordelijkheid vind ik.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:12

Pijnvrij is natuurlijk wel een vereiste voor een fijn pensioen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:15

Maaike_Ma schreef:
en dan die andere advertentie van die adverteerde
een stel kermis shetlanders??

Ik kan de adv. niet lezen want is al leeg.Maar ,wat zou er mis zijn met kermisponies? Ik heb ooit een (grote) pony gekocht van een handelaar, wat een ongebruikelijk gemakkelijk paardje was. Pas later hoorde ik dat hij vroeger kermispony was geweest.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:39

oji schreef:

Maar is kreupel pijnvrij of niet?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:52

Alja schreef:
oji schreef:

Datblijft de discussie.
Maar ik functioneer ook prima met chronische pijn en beperkingen, alleen ik kan zelf kiezen en keuzes maken. Een dier is van ons afhankelijk……

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:58

Alja schreef:
oji schreef:

9 van de 10 keer niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:02

Zerena schreef:

Degene die de Pony de handel in heeft gedaan is hard.
Deze adv moeten mensen niet delen het ging zelfs over funding opstarten ... Als het verhaal maar zielig genoeg is word er verkocht.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:33

Als je ook maar iets een hart hebt voor de dieren zou je zulke teksten niet in je advertentie zetten. Paard heeft hele leven gediend voor iemand en is vervolgens afgedankt en ingeruild.

Hopelijk heeft iemand hem op kunnen vangen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:00

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:05

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:17

Hoi! Ik kom hier even binnenvallen, zijn er hier mensen die in de buurt van Oud Turnhout, België, ervaring hebben met een kliniek om een paard te keuren? Klinisch en röntgenologisch? En een beetje de prijs hiervan weet?
Prijs hoeft niet precies, ik ga ook bellen & het vragen!

Alvast bedankt! :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:20

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:27

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:14

Change3x schreef:
Nee, het is een BWP merrie van Darco. Aan de gegevens te zien zal het deze zijn:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... -aphrodite

Edit: het is zeker dat het dit paard is. Heeft dus zelf op 1.60 niveau gesprongen. Dat maakt het toch nog extra bizar.

Jeetje dat is inderdaad heel erg sneu :( Dat zo'n goed paard zo wordt afgedankt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:33

EdkingEnzo schreef:
Hoi! Ik kom hier even binnenvallen, zijn er hier mensen die in de buurt van Oud Turnhout, België, ervaring hebben met een kliniek om een paard te keuren? Klinisch en röntgenologisch? En een beetje de prijs hiervan weet?
Prijs hoeft niet precies, ik ga ook bellen & het vragen!

Alvast bedankt! :)

Venhei. Niet in Oud-Turnhout, maar in Kasterlee, niet zo ver weg. Recente prijzen heb ik geen idee.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:06

Ik kom hier ook meelezen/meepraten, ik ben rustig aan op zoek naar een nieuw paard aangezien mijn pony met pensioen gaat.

Ik ben op zoek naar:

- Merrie/ruin
- 1.57-1.75
- Spring gefokt
- 3.5 tot 12 jaar (mag onbeleerd zijn)
- Uiteraard gezond
- Budget hoop ik onder de 10.000 te kunnen blijven, maar ik ben nog een beetje aan het rondkijken wat momenteel realistisch is qua prijzen.