[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:48

Oh wat een schatje zeg. Wat een heerlijk ongecompliceerd diertje lijkt het me. Wel fijn zo na alle honden en paarden problematiek.

Pelle weer nuttig aan het werk. En wat lief dat jullie de buurman zo helpen. Aardig wat werk zo te zien!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:53

Wat een leuke nieuwe aanwinst!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:18

Leuk! Dol op katten!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 20:34

Muga schreef:
Oh wat een schatje zeg. Wat een heerlijk ongecompliceerd diertje lijkt het me. Wel fijn zo na alle honden en paarden problematiek.

Pelle weer nuttig aan het werk. En wat lief dat jullie de buurman zo helpen. Aardig wat werk zo te zien!

Dat we André de buurman helpen is een uitzondering. We hebben onze tijd enorm hard nodig. Maar weet je, als je zelf ouder wordt, dan weet je hoe het zou kunnen zijn als je een droom niet waar kunt maken. André is een paradijsvogel, hij kan echt zo in dat programma. En hij heeft al 20 jaar een droom. Een grote loods hebben om zijn brocante in te zetten of zijn dieren. Of een museum maken. Hij weet het nog niet. Maar hij is al 75 en hij heeft kanker. En in zijn hart en hoofd is hij nog 40. Hij wil nog zoooo graag. En dat doet zo'n zeer om dat te zien. Hoe gaat hij ooit in zijn eentje een loods afkrijgen? Het is een enorm project. Maar hij gaat door. Er zijn tegenslagen en toch gaat hij door. Hij krijgt misschien per dag 1 lasnaad af, maar toch. Hij voelt zich ook altijd enorm schuldig als hij onze tijd vraagt. Want hij weet onze mening. We werken niet voor anderen en helpen anderen in principe alleen als er nood is. En die loods bouwen is uiteraard geen noodgeval. Dus als hij het vraagt dan weten wij dat hij het echt nodig heeft. Dit keer kon hij het niet alleen. Het was zulk zwaar werk die slurf van de betonwagen in die funderingsgleuf krijgen en dan ook uitharken en aanstampen. En hij zat zo kapot, dus hoe kun je dat weigeren? En dan komt hij erna dagenlang iedere keer cadeautjes brengen. Hij ruimt huizen uit van overleden mensen en dan kan hij niets weggooien en slaat alles op zijn terrein op. Als je op het filmpje kijkt, dan zie je wat hij allemaal bewaart en dat is maar een paar m2 van de 4 hectare die vol staat met zulk soort spul. En van wat hij dan niet kan weggooien komt dan weer wat onze kant op, vergezeld altijd met een fles whisky. Er liggen op dit moment zo'n 10 flessen whiskey in ons rek van de afgelopen weken. En ik heb er een tuinbroek en twee broeken bij. Van die dingen. Erwin heeft mazzel, de whiskey is gewoon van de supermarkt. Ik vraag me altijd af hoe vaak de dode mevrouw die broeken heeft gedragen. Draag ze wel op, hoor.

JudithO schreef:
Wat een leuke nieuwe aanwinst!

Emj_23 schreef:
Leuk! Dol op katten!

En dank Muga en Judith en Emj over het katje. Ja, geweldig weer een nieuw dier erbij. Het ging heel maf. Sinds we die kat die hier wild los rondloopt 2 jaar geleden met behulp van een stichting hebben laten sterilseren, krijg ik mails van de stichting over de katten die ze opvangen. Wekelijks via FB. Ik zie altijd al die schatjes, maar ja, ik dacht niet dat Erwin er nog dieren bij wilde.

Maar ik zat het progr van de dierenbescherming te kijken op tv. Daar zoeken ze een baasje voor honden. Zat ik daarna gewoon wat te bladeren op hun website, zag ik een golden pup met een hartkwaal. Niemand wilde dat hondje. Dus ik zeg tegen Erwin, dat ik dat zo zielig vond. Maar ja, hij zag terecht 3 honden niet zitten in onze keuken. Toen Unique nog leefde en Yoda erbij kwam, hadden we 3 en dat is gewoon te klein. Dus hij zegt, ik zou het dan eerder logisch vinden als we er een kat bijnamen voor Gingy, want zij is de enige die geen maatje van dezelfde soort heeft.

Tja, dan is 1+1=Rocket. Dus besloten we een kitten erbij te nemen, ná de vakantie. Maar ja, we gingen kijken en die mevrouw vond het beter dat we hem dan voor de vakantie namen. In de vakantie mogen we als dat nodig is, Rocket naar haar terugdoen. Erwin wilde dan nog eigenlijk 2 katten nemen, maar dat zag ik zelf niet zitten qua financiën.

Dus tja, zo hadden we de ene dag niets en de volgende dag een kitten...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:02

Wat een leuk ding zeg, hoe gaat het samen met de andere dieren?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:08

Wat een schatje. Ik mis het wel hoor, katten. Heb altijd katten gehad sinds ik op mezelf woon. De laatste 3 zijn jong dood gegaan helaas. En 1 verdwenen en 1 dood gereden. Mijn eerste eigen kat ook heel jong dood gegaan door een hartafwijking.
Geeft allemaal zoveel verdriet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 23:28

balance schreef:
Wat een leuk ding zeg, hoe gaat het samen met de andere dieren?

We hebben een 3 dagen-stappen-plan gemaakt. 3 dagen na aankomst badkamer met alleen ons en geen andere dieren. 3 dagen slaapkamer met Rocky in zijn kooi en deur open en kinderrekje voor de slaapkamerdeur zodat Rocky de dieren kan zien en vice versa maar niet bij elkaar kunnen en de deur gaat dicht als hij uit de kooi is. 3 dagen rocky in de keuken en andere dieren eruit de keuken als hij los loopt. In die fase zijn we nu. We hebben hem op de tafel staan nu met de kooi zodat hij neer kan kijken op de andere dieren als hij in de kooi zit. Het gaat op zich goed. Gingy de poes gromt erg en vlucht voor hem. Rocky tolereert dat de honden aan zijn kooi snuffelen, maar hij haalt wel uit als er een neus tussen de tralies doorkomt. Vanavond hebben we de kooi op de stoelen gezet, dus weer een stukje lager. Morgen gaat de kooi weer een stukje lager op de stoep naast de kachel en vanaf overmorgen gaat de kooi definitief op de grond. Dan gaan we naar het echt werk en gaan we zonder kooi ertussen rocky aan de honden laten wennen. Het is wel heel schattig hoe zijn staartje dik wordt en zijn haartjes zó niet indrukwekkend op zijn rug rechtop gaan staan, hahahaha.

Verder vast ritueel nu dan sinds een week, natte brokjes uit de hand eten, uit de kooi, spelen, moe worden, kroelen, in de kooi brokjes eten, wassen en slapen een paar uur. En dit zo'n 6 keer per dag. Poeh heftig veel tijd, maar wel heel lief.

Tinka schreef:
Wat een schatje. Ik mis het wel hoor, katten. Heb altijd katten gehad sinds ik op mezelf woon. De laatste 3 zijn jong dood gegaan helaas. En 1 verdwenen en 1 dood gereden. Mijn eerste eigen kat ook heel jong dood gegaan door een hartafwijking.
Geeft allemaal zoveel verdriet.

Ow, k*t is dat ja. Rocky is mijn 7e kat. Ze zijn allemaal zo'n jaar of 15 geworden. Behalve Poki, die werd doodgereden voor de deur. Net als jouw kat, Tinka. En Doki is weggelopen ooit, die kon niet tegen de 3 nieuwe kittens die we toen hadden. Heb ik nog heel lang in het bos eten gegeven, tot hij ook daar niet meer kwam. En ja, we kunnen logischerwijze ervan uitgaan dat we dieren overleven. Hoewel ik me nu wel realiseerde dat als Rocky 20 wordt, wat niet meer zo heel ongewoon is voor katten tegenwoordig, dat ik dan 80 ben... brrr. Dus eigenlijk moet ik geen dieren meer nemen nu die 20 kunnen worden. En als ze overlijden is het altijd weer erg rot. Een vriendin van mij neemt om die reden geen dieren meer. Te veel verdriet.

Verder is vandaag de smid weer geweest. Lieve jongen is het. Hij is zo lief met Callas' been en Prisca haar artrose. Hij geeft ze altijd tijd even te bekomen van een houding door weer een ander been te nemen en Prisca doet hij zelfs in drie beurten met telkens een ander tussendoor. Dus ik ben weer helemaal happy wat paarden betreft. Staan er weer zo heerlijk netjes bij. We gaan het wel iedere 7 weken doen ipv 8 weken. Dat vind ik toch net wat te lang en worden de voeten net wat te lang voor mooi, gaat dan ook scheuren en brokkelen met de droogte. In de winter kan 8 weken wel, maar nu is dat te lang.

Waar we erg mee in onze maag zitten, niet letterlijk, is vissterfte in de vijver door zuurstof te kort. Nu al 20. Te heet, te weinig zuurstof. We zijn nu de vijver aan het leegpompen en de vissen aan het vangen in een tank en redden wat er te redden valt. Alle zeilen bijgezet, bruisers bubbelaars you name it besteld en we gaan elders een vijvertje graven als is het maar voor nood om het te kunnen managen. De oorspronkelijke vijver is een natuur put en het water blijft daar niet in staan. Erg naar om de vissen zo te zien lijden. Ook erg grote vissen die op je bord niet misstaan zijn overleden. Dus al twee dagen erg veel stress en heel erg hard werken om ze te redden. Wish me luck.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:11

Jeetje, wat een update weer. Nooit saai bij jullie. Strak stappenplan zo, moet vast goedkomen.
Wat zielig voor de vissen, ik hoop dat de laatsten het gaan redden.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:55

He bah wat naar. Ik heb me ooit laten vertellen dat bubbelaars en bruisers niet helpen om zuurstof in het water te krijgen, dat dit alleen lukt door de juiste hoeveelheid zuurstofplanten in het water in combinatie met de waterkwaliteit.
Sterkte, hopelijk komt de vijver snel weer in orde.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 10:05

balance schreef:
Jeetje, wat een update weer. Nooit saai bij jullie. Strak stappenplan zo, moet vast goedkomen.
Wat zielig voor de vissen, ik hoop dat de laatsten het gaan redden.

Nooit saai nee, Balance. Nu loopt Poupette niet zuiver. Nu hobbelt ze altijd al wel met haar korte pootjes maar vandaag liep ze extra hobbelig. Komt denk ik door gisteren van de smid. Ze heeft enorm scheve hoefjes en hij corrigeert dat iedere keer zoveel mogelijk. Dus ik hoop dat het wennen voor haar is en niet dat hij haar pijn heeft gedaan, maar dat denk ik niet, want het ziet er geweldig mooi uit. Maar goed even weer een zorgenkindje erbij.

Het nieuwe katje doen we onszelf aan natuurlijk, geeft wel erg veel gedoe moet ik zeggen, maar na morgen zitten we qua schema zo ver dat het allemaal in banen is geleid en we hem dan daadwerkelijk gaan introduceren aan de honden. Nu is het veel gedoe om vier dieren te scheiden en iedereen zijn respect, ruimte, voer en knuffels te geven. Niemand mag elkaars eten, dat is al een enorme uitdaging, want Rocky krijgt babyvoer uiteraard. En Yoda heeft eten met pillen dat mag ook niemand anders. En de honden mogen niet het kattenvoer en vice versa ivm zout etc, dus een strak geleideplan, pfff.

En nooit saai, .. Erwin heeft veel stress want het heetwatersysteem blijft lekken. Hij is al tig keer het dak op geweest voor het zonnepaneel. Ik zit 2 etages lager dan hem nu en ik kan hem horen vloeken. En zijn pareltje, zijn zwembad, blijft groen. Zit al een vermogen in aan troep maar het helpt geen ruk. Iets met te zuinig geweest met chloor en nu is het niet meer op te lossen. Het had inmiddels goeikoper geweest het zwembad helemaal opnieuw te vullen maar dat voelt zo milieuonvriendelijk.

JudithO schreef:
He bah wat naar. Ik heb me ooit laten vertellen dat bubbelaars en bruisers niet helpen om zuurstof in het water te krijgen, dat dit alleen lukt door de juiste hoeveelheid zuurstofplanten in het water in combinatie met de waterkwaliteit.
Sterkte, hopelijk komt de vijver snel weer in orde.

Ja de vissen zijn erg rot. De planten zijn eergisteren besteld, zouden vandaag moeten aankomen. We hebben er nu een bruiser én een compressorslang in hangen. Er komt vandaag een extra bruiser bij met 4 ballen. We hebben er een pomp in hangen die we als een waterval laten kletteren. Verder vissenvoer besteld dat is gisteren aangekomen, want ja, in die tank is ook geen eten.

Ik dacht ook Judith dat bubbeltjes in water niet hielpen en dat het een broodje aap was, maar ja dan hebben we alles gedaan wat we kunnen. De planten zijn een spoedbestelling, als die er vandaag dan in gaan, dan hoop ik echt dat het gaat werken. We hadden vanmorgen geen dode vissen, maar ze blijven naar lucht happen.

De grote vijver van nu gaan we afschrijven. Ik zou er nog liever beton in storten en het voor de paarden als badplek gaan gebruiken, met een langzame betonafloop met ribbels er naar toe. Maar dat is toekomstmuziek. We hebben voor nood voor de vissen een lap folie besteld van 8x10m2, die moet ook vandaag of morgen aankomen en we gaan in de voortuin een gat graven en waarschijnlijk laten we het daar dan voor altijd zitten. Is beter te managen en is ook leuk om naar te kijken. Maar voorlopig is het gewoon ieder keer paniek als ze weer zo aan het happen zijn.

Afijn er is hier dus redelijk wat stress op alle vlakken, komt wel weer goed.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:09

Wat leuk een nieuwe kat . Wat je schreef over het overleven van de dieren, daar denken wij ook veel overna. Ric (mijn man) heeft een terugval gehad van zijn hart en misschien moeten we wel weg van ons huisje op het land, simpelweg omdat we het werk niet meer kunnen doen. Tja, we wilden eigenlijk nog zo graag een nieuwe pup, maar als we naar een appartement moeten dan kunnen we echt niet een New foundlander, een shih tzu, twee katten en dan ook nog een andere hond meenemen, dat gaat geen mens goed vinden. Dan kom je jezelf best wel weer tegen en ook over het feit dat al een groot deel van het leven erop zit.

Wat erg van de vissen, het is hier ook zo bloedheet, al maanden. Gisteren was het om 20h nog steeds 37 graden, dat is toch niet echt normaal meer.

Ai, lieve Poupette, hoop maar dat ze geen pijn heeft.

Hahhaha, moet wel even lachen over jullie nieuwe katje. Wij hebben nu natuurlijk Foski van 3 maanden, het is idd veel werk, maar we moeten ook erg lachen om de grappige capriolen die ze doet. En het is natuulijk hartstikke gezellig , een kitten in huis.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:24

Oh jee, er is ook echt altijd wat te doen daar hè? Hopelijk hebben de vissen het snel beter.

Ah heerlijk, Rocket! <3
Tsja, lastige overwegingen rondom leeftijd en dieren. Volgens mij is daar niet lang geleden een topic over geweest, iets als ‘heb je nagedacht over wat er met je dieren gebeurd als je er niet meer voor kan zorgen’. Hebben jullie daar bij de andere dieren over nagedacht?

Ik heb zelf een van m’n ijsjes geërfd van iemand die heel lang stabiele ziekte had, waarbij het helaas toch plots snel verslechterde. Sindsdien ben ik me wel wat meer bewust dat ook dit soort dingen handig zijn om te alvast regelen, ook als we allemaal van plan zijn om fit en gezond 120 te worden :))

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 11:33

rocymax schreef:
Wat leuk een nieuwe kat . Wat je schreef over het overleven van de dieren, daar denken wij ook veel overna. Ric (mijn man) heeft een terugval gehad van zijn hart en misschien moeten we wel weg van ons huisje op het land, simpelweg omdat we het werk niet meer kunnen doen. Tja, we wilden eigenlijk nog zo graag een nieuwe pup, maar als we naar een appartement moeten dan kunnen we echt niet een New foundlander, een shih tzu, twee katten en dan ook nog een andere hond meenemen, dat gaat geen mens goed vinden. Dan kom je jezelf best wel weer tegen en ook over het feit dat al een groot deel van het leven erop zit.

Wat erg van de vissen, het is hier ook zo bloedheet, al maanden. Gisteren was het om 20h nog steeds 37 graden, dat is toch niet echt normaal meer.

Ai, lieve Poupette, hoop maar dat ze geen pijn heeft.

Hahhaha, moet wel even lachen over jullie nieuwe katje. Wij hebben nu natuurlijk Foski van 3 maanden, het is idd veel werk, maar we moeten ook erg lachen om de grappige capriolen die ze doet. En het is natuulijk hartstikke gezellig , een kitten in huis.

Tjee, Astrid, als je van je paradijsje weg moet zou dat wel heel zuur zijn. Wat moet je dan met je paarden? Je hebt net een nieuw paard.

Wij doen nu alles zelf, maar we hebben ons huis wel zo gemaakt dat we hier ook met rolstoelen nog kunnen wonen. We hebben ook gelukkig voldoende reserve om hulp in te kopen mocht dat nodig zijn in de toekomst. Laten we het afkloppen.

Poupette loopt weer goed, maar ik zag gisteren met uit het land halen dat zowel Callas als Prisca gevoelig lopen op steentjes. Maar goed dat ik nooit ga rijden als de smid geweest is, maar altijd pas weer na een paar dagen. Ik denk dat ik nu wat langer wacht. Ik had niet de indruk dat hij korter dan anders bekapt heeft, maar de grond is wel ernstig hard. En als je keiharde uitgedroogde zolen had, zo hard als steen en dan nu het zachtere weer onbeschermd en de stenen hard, dat is geen fijne combi.

Kitten Rocket of Rocky natuurlijk, doet het erg goed. Met de honden hebben we gisterenavond een begin gemaakt en dat ging van de kant van de honden erg goed. Die zijn allebei zo verschrikkelijk lief. Wel jammer dat Rocket gemeen deed en ik probeer te schipperen tussen hem laten zien dat de honden ook heel lief zijn en NEE zeggen als hij uithaalt. Vanaf vandaag gaan we de kooi weglaten en kan hij dus zeg na een week op zichzelf los in de keuken. Gingy de poes is erg boos en vindt de indringer helemaal niets. We hebben ze een paar dagen samen in de keuken gehad, zonder dat Gingy eruit kon en dat was niets. Ze ging zelfs achter hem aan. Ze wil niet binnen zijn, is ook geen binnenkat, alleen in de winter bij de kachel, dus helaas pindakaas, ze moet doen wat ze zelf wil.

Afanaisa91 schreef:
Oh jee, er is ook echt altijd wat te doen daar hè? Hopelijk hebben de vissen het snel beter.

Ah heerlijk, Rocket! <3
Tsja, lastige overwegingen rondom leeftijd en dieren. Volgens mij is daar niet lang geleden een topic over geweest, iets als ‘heb je nagedacht over wat er met je dieren gebeurd als je er niet meer voor kan zorgen’. Hebben jullie daar bij de andere dieren over nagedacht?

Ik heb zelf een van m’n ijsjes geërfd van iemand die heel lang stabiele ziekte had, waarbij het helaas toch plots snel verslechterde. Sindsdien ben ik me wel wat meer bewust dat ook dit soort dingen handig zijn om te alvast regelen, ook als we allemaal van plan zijn om fit en gezond 120 te worden :))

En ja,Afanaisa, hebben we bedacht wat er met onze dieren moet gebeuren als we doodgaan of er niet meer voor kunnen zorgen. Ik heb in mijn testament dat vastgelegd bij de notaris is, staan dat ze naar Stichting Melief moeten met voor ieder dier voldoende budget tot einde leven. En als st Melief niet meer bestaat dan naar een andere gelijksoortige opvang, maar dan in Frankrijk.

De vissen gaan nog niet goed. We hebben nu 24h een grote pomp erop gehad, maar we krijgen de tank niet schoon. Dus we gaan vandaag de tank leegpompen, vissen in bakken, tank schoonmaken, schoonwater erin, alle bruisers en pompen er weer in en hopelijk komen de planten vandaag en dan kijken of de sterfte stopt. Vandaag weer een dode vis. Ik denk dat we nu al ver over de 20 zitten. Erg naar iedere keer weer dode dieren vinden, terwijl we zo hard proberen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:49

Wat mooi zeg, die stichting. Klinkt inderdaad goed geregeld!
Begrijp ik het goed dat jij het in je testament hebt staan, dat je dus Erwin sowieso niet opzadelt met ‘jouw’ dieren?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 14:26

Afanaisa91 schreef:
Wat mooi zeg, die stichting. Klinkt inderdaad goed geregeld!
Begrijp ik het goed dat jij het in je testament hebt staan, dat je dus Erwin sowieso niet opzadelt met ‘jouw’ dieren?

Hi Afanaisa, eh, nee, als ik vóór Erwin overlijd kan hij beslissen. Als ik als laatste overlijd dan gaan ze naar een stichting.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:34

Wat fijn dat er zo'n stichting bestaat. Ik ga ook eens kijken of hier zoiets bestaat. Al hebben we wel een idee dat als er iets gebeurd een goede vriend de paarden gaat krijgen. Hij heeft een hipica.

Op het moment gaat alles redelijk rustig en proberen we zo optimistisch mogelijk te blijven.

Wat leuk dat Rocky goed gaat, onze honden zijn de eerste twee weken doodsbang van Foski geweest, was erg hilarisch om te zien. Nu gaan ze allemaal goed met elkaar om.

Ik hoop dat jullie de vissen kunnen redden, zou zo jammer zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 23:29

rocymax schreef:
Wat fijn dat er zo'n stichting bestaat. Ik ga ook eens kijken of hier zoiets bestaat. Al hebben we wel een idee dat als er iets gebeurd een goede vriend de paarden gaat krijgen. Hij heeft een hipica.

Op het moment gaat alles redelijk rustig en proberen we zo optimistisch mogelijk te blijven.

Wat leuk dat Rocky goed gaat, onze honden zijn de eerste twee weken doodsbang van Foski geweest, was erg hilarisch om te zien. Nu gaan ze allemaal goed met elkaar om.

Ik hoop dat jullie de vissen kunnen redden, zou zo jammer zijn.

Vissen, zijn we vandaag de hele dag mee bezig geweest met de tank leegpompen en de vissen in schoon water zetten en wassen. Nog wel een paar dode vissen, ik denk nu 25 en veel grote en ook heel mooie sluierstaarten, maar we denken nu dat we het voor elkaar hebben. Ze happen in de tank niet meer naar adem.

Ik zou zeker met die vriend met die manege of hipida vastleggen wat je wenst met je paarden. Beter een vriend dan een stichting al bedoelen die het nog zo goed denk ik.

En ik herken erg dat jouw honden bang waren voor je kitten, Yoda maakt het allemaal niets uit, wat een lieverd is dat, maar Xerox is doodsbang en dat resulteert in veel rare situaties.

En een vraag die je niet openbaar hoeft te antwoorden maar wat mij wel eens bezighoudt, wat denken jullie nu te doen als een van jullie lichamelijk zorg nodig gaat hebben, ga je dan terug naar NL om het makkelijker te hebben met de taal bijv? En om dan dichter bij overige familie te zijn?

Ik weet dat dit topic door veel bokkers wordt gevolgd die in het buitenland (willen gaan) wonen en ik ben wel nieuwsgierig wat andere expats daarvan denken, is wel ot maar goed.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:48

Citaat:
En een vraag die je niet openbaar hoeft te antwoorden maar wat mij wel eens bezighoudt, wat denken jullie nu te doen als een van jullie lichamelijk zorg nodig gaat hebben, ga je dan terug naar NL om het makkelijker te hebben met de taal bijv? En om dan dichter bij overige familie te zijn?

Ik beantwoord deze vraag over een paar dagen, ik heb nu lekker 2 dagen vrij en appart dat Mimi (onze shih tzu geopereerd moet worden morgen aan een cyste of haar achterpootje, willen we lekker gaan genieten bij het zwembad. {:}

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 09:44

rocymax schreef:
Citaat:

Ik beantwoord deze vraag over een paar dagen, ik heb nu lekker 2 dagen vrij en appart dat Mimi (onze shih tzu geopereerd moet worden morgen aan een cyste of haar achterpootje, willen we lekker gaan genieten bij het zwembad. {:}

Genieten is altijd goed! Wat ik zei je hoeft het niet te antwoorden. Ik zou als ik alleen bleef niet terug gaan, Erwin weet het niet.

Hier regent het vandaag, dus geen vliegen dus mooi de tijd om Prisca's borstverbreder aan te pakken, hij zou universeel zijn, maar er klopt geen hout van, dus moet ik er zelf wat aan doen. Ik zal ff een foto van voor en na maken als het klaar is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 09:56

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:37

Heeft jouw deken aan de binnenkant/buitenkant ( iedere kant een deel) niet van die verticale klittenbanden? De meeste Bucasdekens hebben dat dacht ik wel tegenwoordig. Als die deken dat niet heeft is het logisch dat het niet werkt, dat vergt wel even wat aanpassingen dan inderdaad.
Het kan ook nog zo zijn dat hij nu te breed is, waardoor de deken te ver naar achter zakt over haar schoft heen en dat dat naar achter trekken sterker is dan het klittenband.
Ik zou eerst beginnen met de deken bij de schoft goed op te leggen, alles dicht te doen zoals het hoort en dan kijken waar hij kiert. Als dat dan bij de hals is, zou je beter plooitjes kunnen maken in je deken bij de hals denk ik dan iets te veranderen aan de borstverbreder. Ik zou dan wel eerst alle klittenbanden goed hooi- en haarvrij maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:44

Heb je wel de borstverbreder die bij deze deken is bedoeld? Bucas heeft meerdere vormen deken

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 14:46

Jet schreef:
Heeft jouw deken aan de binnenkant/buitenkant ( iedere kant een deel) niet van die verticale klittenbanden? De meeste Bucasdekens hebben dat dacht ik wel tegenwoordig. Als die deken dat niet heeft is het logisch dat het niet werkt, dat vergt wel even wat aanpassingen dan inderdaad.

Exact dat Jet. En @Singara, de verbreder is van bucas en zou universeel moeten zijn, dat zal ook wel, maar mijn bucas buzzz heeft dus aan de binnenkant of buitenkant, het zou me niet hebben uitgemaakt, géén klittenband. Ik heb vanmorgen mijn woordenboek aan vloekwoorden opengetrokken, dat hielp best wel goed, en ik heb nu met popnagels de deken en verbreder verbouwd. De paarden staan nu in het land, het waait erg en regent af en toe dus geen vliegen, en vanavond als ze weer terug zijn, dan ga ik het uiteraard passen en dan filmen/fotograferen hoe het er dan uitziet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:07

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 15:12

Jet schreef:
Heb jij zo'n sluiting aan jouw deken als op het vierde plaatje als je de filmpjes niet meetelt? Ik denk dat je dan die andere borstverbreder zou moeten hebben, https://www.agradi.nl/bucas-chest-exten ... c-navy.htm , deze denk ik dan...

Ik hoop dat de popnagels er niet voor gaan zorgen dat de stof uitscheurt, in mijn herinnering is die stof van de vliegendekens niet zo sterk.

Hi Jet, dank weer voor het meedenken. Nee, die bv zou ik niet kunnen gebruiken. Mijn vliegendeken heeft wel ook magnetische sluitingen, die extra zaten aan de binnenkant. Wat dus betekent dat het paard altijd een vierkante sluiting in zijn vel heeft prikken, superstom. Heb ik er dan ook meteen afgesloopt vandaag. Verder is de vliegendeken gewoon met van die t-haken.

De vliegendeken zou idd voor popnagels te zwak zijn, alleen de stof, dan zou ik het genaaid hebben, maar omdat ik de bv eraan vast heb gepopt, is het megasterk en dik. Ik had bijna geen popnagels die lang genoeg waren. Hopen maar dat deze houden. Het voelt in ieder geval erg solide wat ik heb gemaakt. Ben over het aanzicht ook tevree. Nu nog kijken of het voor Prisca ook fijn werkt.