[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:56

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:00

Ja ik zelf ook, heb nog wat beeldmateriaal via de email gekregen.
Ik zelf ben echt een kwpner mens, maar soms lijkt het mij ook wel relaxed om een fries te rijden die lekekr cool in het koppie is...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:01

wie weet loop je ook over naar de dark side hihihi

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:02

Seven, jij beschrijft toch echt de hele tijd de Metternich merrie die Cayenne je liet zien.. :D
Citaat:
Ik zoek echt een paard wat wil werken voorwaarts is zeker geen trapzak want die kan ik niet rijden
Maar wel 1 die te handelen en te rijden blijft.
+ groot + body + merrie...
Oke, op leeftijd na..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:02

Marus schreef:
Ja ik zelf ook, heb nog wat beeldmateriaal via de email gekregen.
Ik zelf ben echt een kwpner mens, maar soms lijkt het mij ook wel relaxed om een fries te rijden die lekekr cool in het koppie is...

Dat denk ik ook wel eens :+ gisteren nog na een Gert van den Hof op zijn best immitatie....maar ja ril en vlug is wel fijn voor in de ring :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:05

Ik krijg een filmpje van het dier, daar ligt het echt aan of ik voor die leeftijd wil gaan of voor een dier verder kijk die 4 jaar jonger is en het zelfde niveau loopt :D

Ja zo dacht ik ook en toen had ik een braver dier kan ik dr niet rijden met dat been dat werkt dus ook niet.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:15

Kan ik me heel goed voorstellen hoor, maar denk zeg 't je toch even :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:16

Laura1982 schreef:
Marus schreef:

leuk dier!! ik ben benieuwd hoe die irl is

Mwah... lijkt me geen heel fijn te rijden paard vanaf deze foto's. Heb niet de 'wow' factor.

Ik heb het liefst een vlugge die niet ril is, niet schrikkerig en een eerlijk karakter heeft. :) Een schrikkerige red ik me wel mee, maar ik vind zelf dat ik die tijd wel gehad heb haha! :+
Maar een Fries... nee, dat is echt niet mijn ding. :D Om te zien trouwens wel hoor (een luxe type dan dat goed kan bewegen)!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:21

Marus, je hebt wel gezien dat er een slof aan hangt toch? :)

Vandaag naar de les van Marlies van Baalen geweest :D *D Ging heel goed!! Die knappe BP liep alsof ie altijd in de hoofdring liep 8-) Stoertje! Ze gaf heel fijn les, als ze nou dichterbij woonde dan zou ik daar graag les willen hebben. Zag Faline ook nog voorbij komen op haar hengst :) Zij zat in de groep na mij.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:31

Leuk zeg! :) Foto's? :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:35

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:38

Lante schreef:
Leuk zeg! :) Foto's? :D

Hoop dat die snel komen!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:38

Elise, Bedankt voor het mee kijken!

Faline, Mooi dier! :j

Emr, Bedankt voor het mee kijken. :)

Melanie_B, Knap dier. :) Lees dat het een fries is. Als fries zijnde spreekt hij/zij mij niet zo aan. :n

Marus, Sorry spreekt mij niet zo aan. :n Ben wel een friezen mens maar deze vind ik eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder. :o

Vind dit wel een mooie fries:
http://www.pieterwijbenga.nl/wordpress/?page_id=4340

Pletje123, Leuk! :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:42

Melanie, ik vind het wel iets een pony, maar je zit er lang niet slecht op. Valt best wat mee te doen. Jij had toch een wat beperkt budget meen ik ? Dan vind ik deze zo slecht nog niet?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:45

Melanie, ik vind em net wat te klein voor je geloof ik..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:46

Pletje123 schreef:

Ik ook....voor thuis te rijden prima, maar voor wedstrijden, het mooie plaatje vind ik je te groot (je hebt een heel lang bovenlijf in verhouding)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:47

listiglistje schreef:
Pletje123 schreef:

Ik ook....voor thuis te rijden prima, maar voor wedstrijden, het mooie plaatje vind ik je te groot (je hebt een heel lang bovenlijf in verhouding)

Ja klopt, vinden wij ook. Daarom gaan we verder opzoek naar een ander. :j Helaas, want vond haar erg leuk!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:48

Jespri schreef:
Elise, Bedankt voor het mee kijken!

Melanie_B, Knap dier. :) Lees dat het een fries is. Als fries zijnde spreekt hij/zij mij niet zo aan. :n

Marus, Sorry spreekt mij niet zo aan. :n Ben wel een friezen mens maar deze vind ik eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder. :o

Vind dit wel een mooie fries:
http://www.pieterwijbenga.nl/wordpress/?page_id=4340

Pletje123, Leuk! :D

Eelke vind ik dan persoonlijk mooier... wat een voorpluk en uitstraling!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:49

Johnnydepony schreef:
Melanie, ik vind het wel iets een pony, maar je zit er lang niet slecht op. Valt best wat mee te doen. Jij had toch een wat beperkt budget meen ik ? Dan vind ik deze zo slecht nog niet?

Ons max ligt nu bij de 3750,-

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:50

Seven schreef:
leuk dier romanoff gefeliciteerd nogmaals.

Nwd kan je me die in de correcte link sturen komt me bekend voor maar krijg nu enkel fotos

Oh dat is raar, dat krijg ik niet. Misschien vind je haar als je zoekt op haar afstamming, het is een Tjungske x Cordial Medoc . Geen idee wat dat voor afstamming is trouwens, niet in verdiept.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:50

Beetje oftopic, maar had je sporen aan met proefrijden? Had hij dat nodig of wilde je dat zelf? Klinkt heel stom maar als iemand op mijn paard zou komen proefrijden moet je bij mij geen sporen om doen := zo weet je toch niet hoe het paard voelt/wat het kan met sporen aan of zie ik dat verkeerd? is algemene vraag, want misschien mis ik iets :Y)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:53

Dat valt mee, maar als je ze niet te oud wil moet je wel een beetje zoeken denk ik. Ik vind het geen slecht dier. Je bent idd wat lang, maar vind het geen onmogelijke combinatie. Je bent mooi slank dat scheelt ook.

Ik doe zelf geen sporen om met proefrijden, ik heb een paar vlugge gehad :+ Had er zelf niet zoveel problemen mee als iemand met sporen op mijn paard ging zitten. Daar waren het wel paarden naar trouwens. Als ik zie dat het met rijden niks is kun je altijd nog zeggen dat ze beter af kunnen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:56

Als iemand sporen om doet en het past niet bij het paard, dan zeg ik dat gewoon. Heb hier ook iemand voor de merrie gehad die wilde perse zonder rijden, terwijl ze met spoor juist net wat scherper is. Heb dat toen ook gezegd, maar ze wilde ze niet om. Tjah..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:58

Hmm oke, ja ligt aan je paard dan natuurlijk... Maar een paard reageert toch altijd anders met sporen lijkt me? Heb er nog nooit mee gereden, dus weet niet hoe het is... Dat voelt namelijk toch vrij anders dan je hele hak tegen de buik? Dan zou je eerder denken dat je het dan beide moet proberen tijdens het proefrijden..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:00

Als je wat gevoel voor het rijden hebt, dan kan je dat wel aanvoelen lijkt me. Ik zou niet met en zonder spoor willen rijden.. Ik kijk gewoon wat ie doet en dan maak ik een inschatting of het bij me past of niet ;)