Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:27

Schandalig hè, hoe de “experts” alles maar goed praten en dat het allemaal niet zo erg is.

Ik hoop echt dat de burgemeester bedolven wordt onder bezwaarschriften.
Ik heb de mijne aangetekend verstuurd.

Telegraaf maakt nu ook melding van een incident met een groot dier en een klein kind.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9377064 ... 9qb0NIvtmA

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:32

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:33

We moeten als burgers toch idd onze bezorgdheid uiten, massaal. Vreselijk wat een schrik. Gelukkig alleen omver gelopen zover nu blijkt. Maar je schrikt je toch kapot.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:35

Het vorige bericht sprak in eerste instantie ook niet over een beet...
Hopelijk veranderd dat hier niet en blijft het hierbij...

Maar hoe kan onze regering zou zijn burgers in gevaar laten lopen?
Zijn ze zo bang van die opgeklopte groenteboer of wat is dat?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:47

DuoPenotti schreef:
Happinez schreef:
Het is nog NIET geverifieerd maar lees net bij St. Annemiek t dat er mogelijk opnieuw een meisje is aangevallen door een wolf in austerlitz.
Ben benieuwd... :

Update

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9377064 ... 0oGGU99XnA

AUSTERLITZ - De provincie Utrecht is opnieuw opschrikt door een mogelijk incident met een wolf. Op de Utrechtse Heuvelrug bij de Pyramide van Austerlitz is woensdag een peuter „belaagd door een groot dier”, zo meldt de politie Midden-Nederland. Het kind zou daarbij zijn „omver gelopen of omver geduwd”

Dat is hetzelfde gebied zowat. Ik was zondag bij de pyramide en het was er loei druk met kleine kinderen. Ik was verbaasd dat dit zo vlak bij het totaal afgesloten stuk wel gewoon toegangkelijk is.
Er liepen ook mensen met kleine fifi hondjes.
Ik maakte er nog een opmerking over tegen mn moeder.

Het zijn daar zeker weten meer wolven dan enkel dat koppel met pups.
Heel onze omgeving lopen ze. Zie de meldingen van vandaag alleen al. Woudenberg...Doorn..nu Austerlitz ook weer..

Lekker vooruitzicht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:50

Dit is er echt vlak naast dus denk wel van dezelfde wolven roedel. Austerlitz & Den treek bedoel ik. Eenzelfde roedel (individu?) die nu al tig incidenten met honden en dus 2 kinderen heeft gehad. Het is daar altijd wel erg druk en zal nu wel drukker zijn met vakanties en meer geconcentreerde drukte doordat het andere grote deel is afgesloten. Maar he, de wolf vermijd drukke gebieden en uitlaat gebieden. Toch?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:55

-
tienus63 schreef:
Zichtmelding Doorn
Citaat:
Doorn Utrecht
31-07-2024
Rond 12.45 uur

Wolf gezien op de broekweg in Doorn. Keek nieuwsgierig van een meter of 20 naar mij en mijn hond en ging toen weg. Ik liep van de Arnhemse bovenweg richting de driebergsestraatweg. De wolf stond aan de linkerkant (voor mijn gezien, Beukenrode kant) en stak de weg over richting Bartimeus.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[ [url=m/frRZAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/U3idQE ... tid=WC7FNe

Hier woon ik dus… -O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:10

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 31-07-24 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:11

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:14

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:27

Heel fijn. Dank je wel

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:51

ik ben wel blij dat Annemiek dit online heeft gegooid , want vraag me af of er anders überhaupt naar buiten was gekomen. Ik denk het niet eerlijk gezegd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:53

Vermoedelijk Zichtmelding Jubbega Frl
Citaat:
Jubbega Friesland
31-07-2024
13.15 uur

Mijn man zag vermoedelijk een wolf. Stond in het land, keek richting woning. Buitengebied Jubbega, Friesland, hoek Luxemburg/Skieppedrift.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/6przprhCRzDsHNce/?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:56

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:05

Ze hebben het empatisch vermogen naar mensen toe, van een amoebe.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:08

tienus63 schreef:
Ze hebben het empatisch vermogen naar mensen toe, van een amoebe.

Scheld die amoebe niet uit :(
Zelfs zo'n eencellige parasiet schat ik hoger in dan die lui....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:59

DuoPenotti schreef:
Happinez schreef:
Het is nog NIET geverifieerd maar lees net bij St. Annemiek t dat er mogelijk opnieuw een meisje is aangevallen door een wolf in austerlitz.
Ben benieuwd... :

Popstra schreef:
Update

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9377064 ... 0oGGU99XnA

AUSTERLITZ - De provincie Utrecht is opnieuw opschrikt door een mogelijk incident met een wolf. Op de Utrechtse Heuvelrug bij de Pyramide van Austerlitz is woensdag een peuter „belaagd door een groot dier”, zo meldt de politie Midden-Nederland. Het kind zou daarbij zijn „omver gelopen of omver geduwd”

Dat is hetzelfde gebied zowat. Ik was zondag bij de pyramide en het was er loei druk met kleine kinderen. Ik was verbaasd dat dit zo vlak bij het totaal afgesloten stuk wel gewoon toegangkelijk is.
Er liepen ook mensen met kleine fifi hondjes.
Ik maakte er nog een opmerking over tegen mn moeder.

Het zijn daar zeker weten meer wolven dan enkel dat koppel met pups.
Heel onze omgeving lopen ze. Zie de meldingen van vandaag alleen al. Woudenberg...Doorn..nu Austerlitz ook weer..

Lekker vooruitzicht.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9377064 ... -heuvelrug

Er is wederom "niets gebeurd" maar ze gaan wel een DNA test doen... duh.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:01

Locatie dat een mogelijke wolf een kind omver liep was dicht bij dorp Austerlitz.
Citaat:
Zojuist telefonisch contact gehad met de politie omtrent de locatie waar het incident met de peuter heeft plaatsgevonden.
Het was NIET bij de piramide❌️van Austerlitz maar veel dichter bij ons dorp‼️. Het was in het bos tussen de Grensweg en de Austerlitzseweg.

Zucht

Afbeelding

Bron:
https://www.facebook.com/share/p/2M3VWLx87u7bnSUh/?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:26

DNA-test? Dan is er dus sprake van DNA dat wil zeggen dat de wolf het kind op een of andere manier heeft aangeraakt\gebeten. Ik denk dat het feit dat mensen kleren dragen heeft voorkomen dat er zware verwondingen zijn ontstaan. Het wordt steeds linker. En nu is het vakantie en wil men mensen van natuurgebieden weghouden vanwege die wolven. Die zijn helemaal niet bedreigd of bijna uitgestorven. Het stikt er van overal op de wereld en ze geven overal problemen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:57

Het kunnen er best meer zijn maar van Doorn naar Austerlitz lopen is door de bossen makkelijk te doen. Ook vanaf den Treek. Ik woon daar waar hij nu gezien is in Doorn en ben ook zo in de omliggende plaatsen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:15

Je kunt ook DNA pakken van haren die eventueel op de peuter te vinden zijn. Dus dat moet wel kunnen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:05

ikkedus schreef:
Je kunt ook DNA pakken van haren die eventueel op de peuter te vinden zijn. Dus dat moet wel kunnen.

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Eerder uit de schrammen of kapotte kleding.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:11

Of toch een beet... Zoals eerst ook ontkend bij het bso (geen peuter) kind

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:18

tienus63 schreef:
Locatie dat een mogelijke wolf een kind omver liep was dicht bij dorp Austerlitz.
Citaat:
Zojuist telefonisch contact gehad met de politie omtrent de locatie waar het incident met de peuter heeft plaatsgevonden.
Het was NIET bij de piramide❌️van Austerlitz maar veel dichter bij ons dorp‼️. Het was in het bos tussen de Grensweg en de Austerlitzseweg.

Zucht

[ [url=m/XrUo6t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron:
https://www.facebook.com/share/p/2M3VWLx87u7bnSUh/?

Mss wel goed want dat het dus niet zo is de wolf zn pups beschermd zoals bij die eerdere confrontatie beweert word.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:37

Provincie Utrecht gaat ontheffing aanvragen om de probleemwolf te mogen af schieten.

Citaat:
Naar aanleiding van het incident vanochtend met een wolf bij Austerlitz, roepen provincie en de gemeenten Leusden, Zeist, Woudenberg en de Utrechtse Heuvelrug inwoners en bezoekers op om zeer voorzichtig te zijn in het bosgebied van de Utrechtse Heuvelrug. Het dringende advies is om niet met kleine kinderen de bossen van de Utrechtse Heuvelrug in genoemde gemeenten te bezoeken.

Foto landgoed Den Treek Leusden met op de foto een bord 'natuurgebied, verboden toegang'
Natuurterrein op landgoed Den Treek
Verontrustend en atypisch gedrag
Ervan uitgaande dat het om een wolf ging, zeggen wolvendeskundigen dat er gedrag is vertoond dat atypisch en verontrustend is. De provincie houdt er ernstig rekening mee dat het om dezelfde wolf gaat die eerder betrokken was bij incidenten in Leusden met een ander meisje en een hond en heeft daarom besloten om een afschotvergunning voor te bereiden.

Spoed DNA-analyse
Eerder vandaag is al een spoedanalyse van het DNA aangevraagd en is kleding inmiddels overhandigd aan het onderzoeksinstituut. Dit onderzoek zal duidelijk maken of er sprake is van dezelfde wolf. De provincie heeft gelijktijdig met het DNA-onderzoek wolvendeskundigen verzocht zo spoedig als mogelijk dit incident nader te duiden en de provincie te adviseren. De provincie heeft voor het voornemen tot afschot steun en instemming gevraagd bij het Ministerie van LVVN en de betrokken gemeenten Zeist, Leusden, Woudenberg en Utrechtse Heuvelrug.

Handelingsperspectief
Als een wolf wordt gezien moeten de instructies gevolgd externe link worden: ren niet weg maar maak jezelf groot, maak gebaren of herrie. Loop langzaam achteruit.

Voor persinformatie:
jelmer.geerds@provincie-utrecht.nl, 06 42 47 30 33

Bron provincie Utrecht
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... g-ivm-wolf

Afbeelding