Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Lindor92 schreef:Een paard kan wel degelijk van gedrag veranderen na een verhuizing en veranderen van eigenaar. Ik ben van mening dat consequent zijn erg belangrijk is. Dus dat het paardje trapt met deken opdoen mag gewoon niet, ondanks de pijn. Paard mag best weten dat trappen onacceptabel is. Meestal zie ik dat gedrag op gegeven moment alleen maar erger wordt als je niet consequent bent.
Door dierenarts laten checken op maagzweren is zeker goed.
Als een paard of pony stress heeft van een verhuizing, dan laat het dat meteen zien en niet na een paar weken. Ik ben met mijn paarden diverse keren verhuist in het afgelopen jaar en dan zijn ze ongeveer een week van slag en zijn ze wat heftiger, dan neemt dat af en na 2 weken settelen ze zich weer. Allebei.
Ook met eerdere paarden die verhuizen heb ik nooit dit soort problemen ervaren.
Het kan zijn dat Tibeella wat minder consequent is dan de oude eigenaar, maar in dat geval voldoet de pony qua gedrag niet aan de pony die Tibeella dacht te hebben gekocht. Een brave pony voor haar dochter. De pony schopt en bijt om zich heen. Dat gedrag zit er in en moet ie ook bij de oude eigenaar hebben vertoond.
Dat "deed ie bij ons nooit" verhaal geloof ik echt geen barst van.
Derma schreef:manolito10 schreef:Ik wil me hier graag melden!
Ik heb dit weekend mijn eigen paard verkocht omdat hij helaas toch geen matcht was voor mij. Dit was een Ierse ruin van 1.82m, ik ga nu opzoek naar een iets kleiner paard dat iets koeler is.
Ik ben opzoek naar het volgende:
- ruin
- 1.55-1.70m
- geschikt om alleen mee het bos in te gaan
- geschikt voor springen & crossen
- betrouwbaar en niet te sensibel
- budget ongeveer €12.500
Ik hou marktplaats en sporthorses al een week in de gaten, maar ik heb nog niks gezien wat mijn interesse wekt (en binnen budget is)
Welkom, dit was ook ongeveer mijn lijstje (alleen ik wil graag een merrie), maar is lastig inderdaad.
Welke leeftijd zoek je?
Mocht ik iets tegenkomen wat voor mij het verkeerde geslacht heeft, dan laat ik het je weten.
Babootje schreef:paard of pony stress heeft van een verhuizing, dan laat het dat meteen zien en niet na een paar weken. Ik ben met mijn paarden diverse keren verhuist in het afgelopen jaar en dan zijn ze ongeveer een week van slag en zijn ze wat heftiger, dan neemt dat af en na 2 weken settelen ze zich weer. Allebei.
Ook met eerdere paarden die verhuizen heb ik nooit dit soort problemen ervaren.
manolito10 schreef:Ik wil me hier graag melden!
Ik heb dit weekend mijn eigen paard verkocht omdat hij helaas toch geen matcht was voor mij. Dit was een Ierse ruin van 1.82m, ik ga nu opzoek naar een iets kleiner paard dat iets koeler is.
- ruin
- 1.55-1.70m
Ik hou marktplaats en sporthorses al een week in de gaten, maar ik heb nog niks gezien wat mijn interesse wekt (en binnen budget is)
Kimberly_83 schreef:manolito10 schreef:Ik wil me hier graag melden!
- ruin
- 1.55-1.70m
Welkom! Je hebt een redelijk budget dus zou toch wel moeten lukken. Wil je ook Spaans?
manolito10 schreef:Ik wil me hier graag melden!
- ruin
- 1.55-1.70m
Fly_high schreef:manolito10 schreef:Ik wil me hier graag melden!
- ruin
- 1.55-1.70m
Is een volbloed wel iets voor jou? EV's voldoen prima aan deze voorwaarden, zijn wel voorwaarts en met meer dan genoeg pit in het werk maar niet zo hysterisch als de meeste even pittige rijpaardenBokker kyrkelover heeft nu een leuke te koop staan zag ik, springt ook al onder de man en lijkt en lekker veelzijdig beestje
MyWishMax schreef:Je kan er altijd eens gaan kijken? Bij kwpners zijn er ook zat die niet fijn rijden, maar dan is niet het hele stamboek niet passend. Het klinkt veel spannender, een volbloed, dan dat het is.
fensy79 schreef:StalNollie schreef:Is het de witte geworden?
Ja de witte Appaloosa merrie van 11 jaar!
Alleen nog even een vraagje...ze heeft een Amerikaans paspoort en stamboek. Hoe ga ik dat omzetten naar een Nederlandse? Of moet ik gewoon aan mijn dierenarts een nieuw paspoort vragen of kan ik alle entingen in haar originele paspoort erbij laten schrijven?
MyWishMax schreef:Je kan er altijd eens gaan kijken? Bij kwpners zijn er ook zat die niet fijn rijden, maar dan is niet het hele stamboek niet passend. Het klinkt veel spannender, een volbloed, dan dat het is.
c_alsemgeest schreef:Ik kijk helemaal niet naar ras... alleen naar karakter, type en kwaliteit.
Papier/afstamming/ras maakt daarbij niet uit.
Toevallig altijd met KWPN thuis gekomen, maar ook een arabier, volbloed, groninger, grote haflinger is mij best![]()
Al zullen de eerste twee minder passen bij het zwaardere type waar ik fan van ben, maar dat doet 50% van het kwpn ook niet.
Heb een tijd een egyptische arabier voor iemand verzorgd/buitenritten mee gemaakt, super fijn beest en fijn karakter. Wel heet, maar daar hou ik meestal wel van. Hij was wel betrouwbaar.
Ook een EV x KWPN (spring) regelmatig voor een vriendin gereden, dat was wel een wappie, maar ook wel echt mijn vriend (en die van Uni). kon ik ook prima mee door een deur.