Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Schapen gedood MaarnCitaat:Vanmorgen op Stameren in Maarn om 09:45 de wolf gespot. Volgens de aanwezige herder met schapen zijn er twee schapen vermoord.
[ [url=m/8wy7q7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/YaQMf4 ... tid=K35XfP
rien10 schreef:Ik ga ieder jaar een paar dagen alleen met vakantie. Vaak naar Texel. Maar omdat dat zo duur is, dacht ik aan de Veluwe.
Gisteravond sprak ik er over met mijn man. “Ik ga gewoon naar Texel. Dan maar duur”.
Hij gaf me groot gelijk. In m’n eentje met een hondje van 11 kilo.
mysa schreef:rien10 schreef:Ik ga ieder jaar een paar dagen alleen met vakantie. Vaak naar Texel. Maar omdat dat zo duur is, dacht ik aan de Veluwe.
Gisteravond sprak ik er over met mijn man. “Ik ga gewoon naar Texel. Dan maar duur”.
Hij gaf me groot gelijk. In m’n eentje met een hondje van 11 kilo.
Texel is leuk. Maar je kunt hier op de Noord-Veluwe nog prima met je hond wandelen hoor. Zeker nu in het hoogseizoen en overdag. Veel wandelaars en fietsers, de wolven hebben zich een beetje teruggetrokken verder van de bewoonde wereld. Alleen niet te ver het bos/hei in gaan, zoals ik tot een paar jaar geleden altijd deed, de afgelegen stukken doorkruisen als ik met hond ben, doe ik niet meer.
knollentuin schreef:Echt, het zinnetje "ze gaan anders toch ook naar de slacht? " gaat me zo de strot uithangen, lezen de mensen die dat uitspreken dan niet? Dieren worden meer dan vaak levend aangevreten- kreperen tot ze gevonden worden, hobbydieren , zeldzame rassen , en niet 1 voor de maaltijd, nee hele slachtpartijen - heel onnatuurlijk gedrag ip als je erover nadenkt.... oh wacht, nadenken, zelf je inlezen - opzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is, niet de "experts" geloven of wat het volg - of wolvenvolk roept klakkeloos geloven .
rien10 schreef:Slacht; dus dieren die geslacht gaan worden, mogen een poedersuiker leven hebben en miserabel aan hun einde komen. Want ze worden toch geslacht.
Ik snap niet waar al die dierenactivisten zich nog druk om maken. Die dieren gaan toch geslacht worden? Laat maar creperen.
Onali schreef:knollentuin schreef:Echt, het zinnetje "ze gaan anders toch ook naar de slacht? " gaat me zo de strot uithangen, lezen de mensen die dat uitspreken dan niet? Dieren worden meer dan vaak levend aangevreten- kreperen tot ze gevonden worden, hobbydieren , zeldzame rassen , en niet 1 voor de maaltijd, nee hele slachtpartijen - heel onnatuurlijk gedrag ip als je erover nadenkt.... oh wacht, nadenken, zelf je inlezen - opzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is, niet de "experts" geloven of wat het volg - of wolvenvolk roept klakkeloos geloven .
Ik denk niet dat deze bokker nog gaat reageren met haar 'neutrale' mening
DuoPenotti schreef:rien10 schreef:Slacht; dus dieren die geslacht gaan worden, mogen een poedersuiker leven hebben en miserabel aan hun einde komen. Want ze worden toch geslacht.
Ik snap niet waar al die dierenactivisten zich nog druk om maken. Die dieren gaan toch geslacht worden? Laat maar creperen.
Een boer moet ze eens mishandelen met open wonden aan toe.... moet je ze eens horen. En terecht overigens. Maar bij de wolf is het natuur. Ook als het er 45 tegelijk zijn.
Maar goed dat verschil zie je al met de OVP.
25% ging dood aan de honderdood, de gruwelijkste dood die er bestaat.
Stel je voor een weide met 100 koeien en elk jaar liggen er 25 dood.... kats mager en de rest staat ook nog amper op de pootjes. Wel allemaal drachtig om dat verlies weer goed te maken.
Moet wij of een boer eens doen.....
Maar die groene clubjes vinden dat helemaal geen leed
Echt dan zit er iets daarboven niet goed aangesloten of er zitten gewoon helemaal geen draadjes...
dierenfan schreef:Wat is noord veluwe? Ik ga september in omgeving Hoenderloo (park Rabbit Hill) vertoeven. Ik hou er rekening mee dat ik enkel in het park zelf ontspannen kan wandelen. ((Helaas))
tienus63 schreef:Volgens mij zijn er inmiddels meerdere wolven die de bingokaart vol hebben en als de overheid daad bij de hun opgestelde theorie volgt, dan hadden die wolven enkele reis eeuwige jachtvelden gekregen.
Ik mag hopen dat men in Nederland ver weg blijft van wat er inmiddels in meerdere landen in Europa wel gebeurt, nadat er veel slachtoffers door de wolf vallen, illegale jacht en stroperij.
Illegale jacht met een kogel vind ik prima, maar met klemmen en strikken, vreselijk!!!!
Maar ik begrijp die mensen wel.
Enfin de wolfprotocollen en de probleemsituaties en oplossingen volgens de wolfprotocollen mens, hond en vee.
Wolf en mens
[ [url=m/VlVKES.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wolf en hond
[ [url=m/lPyRXt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wolf en vee
[ [url=m/EC2XST.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kendra schreef:Waar komen deze uit Tienus? Ik wil ze even doorsturen naar iemand.
Ceetje_bokt schreef:dierenfan schreef:Wat is noord veluwe? Ik ga september in omgeving Hoenderloo (park Rabbit Hill) vertoeven. Ik hou er rekening mee dat ik enkel in het park zelf ontspannen kan wandelen. ((Helaas))
Rabbit Hill ligt in Nieuw Milligen en niet in Hoenderloo. Hoe het met de wolf daar is, weet ik niet. Maar het stuk bos aan de andere kant van de provinciale weg was altijd heel rustig en er zijn schapen aangevallen aan de andere kant van de Apeldoornse/amersfoorteweg, dus ik zou er iets minder op m’n gemak lopen. We hebben daar jarenlang een stacaravan gehad.