Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 01:14

Als een meisje door het bos fietst en niet meer op komt dagen staat Nederland op tilt.
Er liep daar een predator rond, heeft haar verkracht en vermoord. Je moet toch veilig rond kunnen fietsen.
Een predator loopt nu door het bos rond. Deze predator is altijd gewapend en wordt aangemoedigd om contact te maken bij poffertjes. Het is nu voor niemand meer veilig om te gaan joggen of fietsen.

De wolven discussie gaat niet alleen over een paar schapen die toch naar de slacht gaan. En als een wolf een dier direct doodbijt, en dat dier zo toch worden geslacht, en dat ene dier wordt gegeten, dan is dat nog steeds moeilijk. Maar dat is het geval meestal niet. De dieren worden ingezet om de natuur te begrazen, om de heide te behouden, beschermde vogels nest gelegenheid te bieden en om de dijken stevig te houden.

Dat hele lijstje van Geist wat betreft de risico is al afgegaan.
Waarom wordt alleen de romantische kant van de wolf opgepakt in de media? Die wolven consulenten geven mij geen vertrouwen.
Die hele catastrofe bij de Oostvaardersplassen met al die ecologen ben ik nog niet vergeten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 06:46

tienus63 schreef:
Schapen gedood Maarn
Citaat:
Vanmorgen op Stameren in Maarn om 09:45 de wolf gespot. Volgens de aanwezige herder met schapen zijn er twee schapen vermoord.

[ [url=m/8wy7q7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/YaQMf4 ... tid=K35XfP

De tijd dat ze bij het nest blijven is dus echt voorbij. Toch nu maar iets meenemen om te kunnen verjagen. Hier loop ik een paar keer week met de hond. En vooral met deze wolven vind ik het wel spannend worden.

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:42

Ik ga ieder jaar een paar dagen alleen met vakantie. Vaak naar Texel. Maar omdat dat zo duur is, dacht ik aan de Veluwe.
Gisteravond sprak ik er over met mijn man. “Ik ga gewoon naar Texel. Dan maar duur”.

Hij gaf me groot gelijk. In m’n eentje met een hondje van 11 kilo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:05

Gelijk heb je rien10. De wolven hier hebben dus al grote interesse in honden en bijt incidenten op hun naam staan. Ik kom ze niet graag tegen met mijn eigen hond.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:19

[quote="Libra76"

Eerlijk gezegd, ik proef er een soort haat, boosheid in naar de wolf en argwaan naar de politiek, beleidmakers.
En ik begrijp het argument niet van emotionele schade. Want de boer brengt wel de schapen ter zijnde tijd naar de slacht waar ze ook dood gaan. Alleen die dode schapen ziet hij/zij niet en hoeft hij/zij niet op te ruimen. Misschien is dat het.
En tegelijkertijd moet ik erbij zeggen, ik weet er te weinig van om er een mening over te vormen. Vandaar mijn vragen eerder.
[/quote][/quote]

Mijn paarden, honden en kat zijn niet voor de slacht.
Zo ook de schapen, geiten, alpaca's, ganzen en andere dieren van de buren hier niet.
Ik zal een bordje voor de wolf op hangen. Deze dieren zijn niet om te eten want deze zijn niet voor de slacht.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:38

Ik ben ook niet voor de slacht. Bso kindjes ook niet
Laatst bijgewerkt door rien10 op 30-07-24 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:48

Echt, het zinnetje "ze gaan anders toch ook naar de slacht? " gaat me zo de strot uithangen, lezen de mensen die dat uitspreken dan niet? Dieren worden meer dan vaak levend aangevreten- kreperen tot ze gevonden worden, hobbydieren , zeldzame rassen , en niet 1 voor de maaltijd, nee hele slachtpartijen - heel onnatuurlijk gedrag ip als je erover nadenkt.... oh wacht, nadenken, zelf je inlezen - opzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is, niet de "experts" geloven of wat het volg - of wolvenvolk roept klakkeloos geloven . Ik ben pertinent niet tegen de wolf ik ben zeker tegen teveel wolven en tegen gevaarlijke wolven we hebben nu al teveel wolven en zeker 1 gevaarlijke wolf die een nest grootbrengen van toekomstig gevaarlijke wolven .
Ik lees niet alleen hier mee , maar spit ook de media door en de geschiedenis- en die herhaalt zich (maar ook dat is niet nieuw in nederland)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:48

rien10 schreef:
Ik ga ieder jaar een paar dagen alleen met vakantie. Vaak naar Texel. Maar omdat dat zo duur is, dacht ik aan de Veluwe.
Gisteravond sprak ik er over met mijn man. “Ik ga gewoon naar Texel. Dan maar duur”.

Texel is leuk. Maar je kunt hier op de Noord-Veluwe nog prima met je hond wandelen hoor. Zeker nu in het hoogseizoen en overdag. Veel wandelaars en fietsers, de wolven hebben zich een beetje teruggetrokken verder van de bewoonde wereld. Alleen niet te ver het bos/hei in gaan, zoals ik tot een paar jaar geleden altijd deed, de afgelegen stukken doorkruisen als ik met hond ben, doe ik niet meer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:58

mysa schreef:
rien10 schreef:

Texel is leuk. Maar je kunt hier op de Noord-Veluwe nog prima met je hond wandelen hoor. Zeker nu in het hoogseizoen en overdag. Veel wandelaars en fietsers, de wolven hebben zich een beetje teruggetrokken verder van de bewoonde wereld. Alleen niet te ver het bos/hei in gaan, zoals ik tot een paar jaar geleden altijd deed, de afgelegen stukken doorkruisen als ik met hond ben, doe ik niet meer.

Wat is noord veluwe? Ik ga september in omgeving Hoenderloo (park Rabbit Hill) vertoeven. Ik hou er rekening mee dat ik enkel in het park zelf ontspannen kan wandelen. ((Helaas))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 09:03

knollentuin schreef:
Echt, het zinnetje "ze gaan anders toch ook naar de slacht? " gaat me zo de strot uithangen, lezen de mensen die dat uitspreken dan niet? Dieren worden meer dan vaak levend aangevreten- kreperen tot ze gevonden worden, hobbydieren , zeldzame rassen , en niet 1 voor de maaltijd, nee hele slachtpartijen - heel onnatuurlijk gedrag ip als je erover nadenkt.... oh wacht, nadenken, zelf je inlezen - opzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is, niet de "experts" geloven of wat het volg - of wolvenvolk roept klakkeloos geloven .

Ik denk niet dat deze bokker nog gaat reageren met haar 'neutrale' mening :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:10

Wolven zijn prachtig, in Nederland in de dierentuin, achter een hek van 3 meter met bovenaan schuine pinnen en beton in de grond.
Als ze daar met de volle maag achter 7 draadjes 120 te houden waren maakte ook niet zo'n dure afrastering.
En laten wij zo'n bouwwerk niet mogen bouwen in een weide. Zelfs niet als we het zouden willen en konden betalen.
En dan heb je het over vaste percelen, iets waar schapen zelden staan.
En gezellig recreëren ook in van die concentratiekamp uiterlijk weides.

Nee iemand die nu met zoveel bevestigde aanvallen achter goed gekeurde omheiningen nog durft te roepen, dan moeten de boeren maar afrasteren, heeft zich er niets in ingelezen. En gaat dat ook niet van plan zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:17

Slacht; dus dieren die geslacht gaan worden, mogen een poedersuiker leven hebben en miserabel aan hun einde komen. Want ze worden toch geslacht.
Ik snap niet waar al die dierenactivisten zich nog druk om maken. Die dieren gaan toch geslacht worden? Laat maar creperen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:19

Op de Veluwe rond Otterlo/Hoenderloo is het nu 'druk' met toeristen, wij inlanders noemen dat 'filefietsen' :)
Maar er zijn nog zat rustige plekjes en je kunt dus nog steeds een wolf tegen komen.

Wat mij opvalt in het DNA-Leusden verhaal is dat het nu wel ineens snel kan, terwijl ander onderzoek (m.n. bij paarden) er máánden over doet ???

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:21

rien10 schreef:
Slacht; dus dieren die geslacht gaan worden, mogen een poedersuiker leven hebben en miserabel aan hun einde komen. Want ze worden toch geslacht.
Ik snap niet waar al die dierenactivisten zich nog druk om maken. Die dieren gaan toch geslacht worden? Laat maar creperen.

Een boer moet ze eens mishandelen met open wonden aan toe.... moet je ze eens horen. En terecht overigens. Maar bij de wolf is het natuur. Ook als het er 45 tegelijk zijn.

Maar goed dat verschil zie je al met de OVP.
25% ging dood aan de honderdood, de gruwelijkste dood die er bestaat.
Stel je voor een weide met 100 koeien en elk jaar liggen er 25 dood.... kats mager en de rest staat ook nog amper op de pootjes. Wel allemaal drachtig om dat verlies weer goed te maken.
Moet wij of een boer eens doen.....
Maar die groene clubjes vinden dat helemaal geen leed :?
Echt dan zit er iets daarboven niet goed aangesloten of er zitten gewoon helemaal geen draadjes...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:23

Onali schreef:
knollentuin schreef:
Echt, het zinnetje "ze gaan anders toch ook naar de slacht? " gaat me zo de strot uithangen, lezen de mensen die dat uitspreken dan niet? Dieren worden meer dan vaak levend aangevreten- kreperen tot ze gevonden worden, hobbydieren , zeldzame rassen , en niet 1 voor de maaltijd, nee hele slachtpartijen - heel onnatuurlijk gedrag ip als je erover nadenkt.... oh wacht, nadenken, zelf je inlezen - opzoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is, niet de "experts" geloven of wat het volg - of wolvenvolk roept klakkeloos geloven .

Ik denk niet dat deze bokker nog gaat reageren met haar 'neutrale' mening :+

Mijn gedachte, even knuppel in het hoenderhok en wegwezen, jammer altijd. Maar goed, ik denk dan maar altijd, ze kunnen de feiten niet weerleggen, dus dan reageert men niet meer.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:25

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

Een boer moet ze eens mishandelen met open wonden aan toe.... moet je ze eens horen. En terecht overigens. Maar bij de wolf is het natuur. Ook als het er 45 tegelijk zijn.

Maar goed dat verschil zie je al met de OVP.
25% ging dood aan de honderdood, de gruwelijkste dood die er bestaat.
Stel je voor een weide met 100 koeien en elk jaar liggen er 25 dood.... kats mager en de rest staat ook nog amper op de pootjes. Wel allemaal drachtig om dat verlies weer goed te maken.
Moet wij of een boer eens doen.....
Maar die groene clubjes vinden dat helemaal geen leed :?
Echt dan zit er iets daarboven niet goed aangesloten of er zitten gewoon helemaal geen draadjes...

Ik denk dat bij die mensen iets wezenlijks niet goed is ...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:48

Volgens mij zijn er inmiddels meerdere wolven die de bingokaart vol hebben en als de overheid daad bij de hun opgestelde theorie volgt, dan hadden die wolven enkele reis eeuwige jachtvelden gekregen.

Ik mag hopen dat men in Nederland ver weg blijft van wat er inmiddels in meerdere landen in Europa wel gebeurt, nadat er veel slachtoffers door de wolf vallen, illegale jacht en stroperij.
Illegale jacht met een kogel vind ik prima, maar met klemmen en strikken, vreselijk!!!!
Maar ik begrijp die mensen wel.

Enfin de wolfprotocollen en de probleemsituaties en oplossingen volgens de wolfprotocollen mens, hond en vee.

Wolf en mens
Afbeelding

Wolf en hond
Afbeelding

Wolf en vee
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:55

dierenfan schreef:
Wat is noord veluwe? Ik ga september in omgeving Hoenderloo (park Rabbit Hill) vertoeven. Ik hou er rekening mee dat ik enkel in het park zelf ontspannen kan wandelen. ((Helaas))

Rabbit Hill ligt in Nieuw Milligen en niet in Hoenderloo. Hoe het met de wolf daar is, weet ik niet. Maar het stuk bos aan de andere kant van de provinciale weg was altijd heel rustig en er zijn schapen aangevallen aan de andere kant van de Apeldoornse/amersfoorteweg, dus ik zou er iets minder op m’n gemak lopen. We hebben daar jarenlang een stacaravan gehad.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:57

Waar komen deze uit Tienus? Ik wil ze even doorsturen naar iemand.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:06

Ik ga even voor je navragen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:35

tienus63 schreef:
Volgens mij zijn er inmiddels meerdere wolven die de bingokaart vol hebben en als de overheid daad bij de hun opgestelde theorie volgt, dan hadden die wolven enkele reis eeuwige jachtvelden gekregen.

Ik mag hopen dat men in Nederland ver weg blijft van wat er inmiddels in meerdere landen in Europa wel gebeurt, nadat er veel slachtoffers door de wolf vallen, illegale jacht en stroperij.
Illegale jacht met een kogel vind ik prima, maar met klemmen en strikken, vreselijk!!!!
Maar ik begrijp die mensen wel.

Enfin de wolfprotocollen en de probleemsituaties en oplossingen volgens de wolfprotocollen mens, hond en vee.

Wolf en mens
[ [url=m/VlVKES.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wolf en hond
[ [url=m/lPyRXt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wolf en vee
[ [url=m/EC2XST.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sneu voor de wolf maar liever dat er dan illegaal wat gebeurd dan helemaal niets.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:50

Illegale jacht ben ik toch wel ernstig op tegen. Afschot prima, maar ellendige manieren om wolven te doden vind ik echt niet ok.
Klemmen, vergiftigen (waar heel veel andere dieren dan ook het loodje door leggen) is gewoon barbaars en niet ok.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:54

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:57

Dat jullie nog serieus op die libra gaan reageren joh!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:56

Ceetje_bokt schreef:
dierenfan schreef:

Rabbit Hill ligt in Nieuw Milligen en niet in Hoenderloo. Hoe het met de wolf daar is, weet ik niet. Maar het stuk bos aan de andere kant van de provinciale weg was altijd heel rustig en er zijn schapen aangevallen aan de andere kant van de Apeldoornse/amersfoorteweg, dus ik zou er iets minder op m’n gemak lopen. We hebben daar jarenlang een stacaravan gehad.

Bedankt en klopt maar kon plaatsnaam zo niet bedenken