Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:10

Equipro schreef:
Die krijgen vast een hoop berichten: "Vraagprijs a.u.b.?"

Eigenlijk zou je al die "op aanvraag" of "in overleg" moeten bombarderen met dergelijke vragen.
Wellicht leren ze dan dat het verstandiger om iets van een richtprijs te vermelden }>

Earth

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:14

Als we dat nou allemaal doen, dan leren ze het zeker wel af denk ik :') _O-

Fly_high

Ik vind het vooral belachelijk bij hele simpele basissportpaarden, die gaan hoe dan ook geen wereldvermogen kosten waarom doe je er zo moeilijk over of het volgens jou nou 10 of 15K moet zijn :')

Damelza

Earth schreef:
Damelza schreef:
Ligt het aan mij of staat elk paard op sporthorses qua verkoopprijs op 'in overleg'. :+

Ja dat viel mij ook op _O-
'Nou in overleg zei je? Nou dan biedt ik voor jouw Z2 paard €3500.-. Laten we daarover eens overleggen.'

Als ik met mijn eisen 'in overleg' ook aanvink dan krijg ik 21 pagina's, haal ik dat weg dan blijven er maar 4 over :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:16

Vaak staat de vraagprijs dan wel in de advertentie zelf, of iig iets van een prijsklasse.

Wat weer belachelijk is want hogere prijsklasse gaat ongetwijfeld iets heel anders betekenen bij een jong FEI springpaard dan bij een o zo talentvolle maar slechts L-geklasseerde knol van 10 :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:57

Zelfs voor dat L geklasseerde springpaard betekend normale prijsklasse bij de een 10K en bij de volgende 50K. Heb je echt helemaal niks aan. Zou inderdaad een hoop schelen als men gewoon een richtprijs of een prijsrange vermeld bij een paard.

Bij een hele leuke met een prijs in overleg ging ik er vaak maar vanuit dat die boven budget zou zijn, terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:07

Ik belde gewoon. Heb ook geen behoefte om mensen 'op te voeden', dat is helemaal niet aan mij. Ik zoek x en als je dat hebt staan bel ik voor meer informatie, waaronder ook de precieze vraagprijs. Want ook met range kan daar nog groot verschil in zitten.

Maar goed, als koper doe ik niet aan berichten sturen. De verkopers die ik ken vinden dat 9 van de 10 keer ook irritant en de meeste mensen zijn niet serieus alleen nieuwsgierig dan. Bij de bellets schijnt dat veel minder te zijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:12

Ik ben heel serieus maar heb best een hekel aan bellen :') tot nu toe wel altijd met alleen appcontact kunnen slagen. Maar imo is het ook te zien of iemand serieus appt of alleen zo als tijdverdrijf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:14

Ik heb ook een hekel aan bellen, hoor :') Maar op iets te veel stallen gestaan of met verkopers omgegaan die er echt niet gelukkig van werden van berichtjes via de site, mail of WhatsApp haha.
Plus ik wilde bepaalde dingen weten en aan de telefoon moeten ze meteen antwoord geven ipv de tijd nemen om iets politiek correct te omschrijven :+

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:38

MarjanB schreef:
Dat is nou echt onzin! Iedereen maakt mekaar zo gek! 20k is echt wel voldoende om een leuk fijn gereden paard te vinden. Misschien moet je even buiten wat gebaande paden kijken en geduld hebben. Maar als ik ts zo hoor kan ze beter ook even rustig om zich heen kijken ivm beschikbaar budget.

Gezond, goedgekeurd voor de sport, correct opgeleid en al wat (internationaal) wedstrijdervaring van ongeveer 6 jaar kost gewoon echt wat. Alleen al de fok en opleiding kost al aardig wat dus die ga je echt niet vinden onder de 20K. Als ze proffesioneel getraind zijn, dan heeft het gewoon geld gekost en dat is toch wat anders dan een leuk rijpaard die (minder correct) opgeleid is door een amateur ruiter.

100-150 K komt dan echt eerst voor topsport potentie (jong paard)

Een gezond paard met een leuke Z proef en makkelijk na te rijden, kost ook gewoon 25-35K

Goedkoper is vaak met bemerking, moeilijk na te rijden oid. Ben je zelf een goede ruiter of wil je niet direct op wedstrijd, dan kun je best onder de 25K wat vinden maar dan zit er wel werk aan

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:32

Ik zag laatst een leuke te koop staan met een kleine bemerking dus ik vroeg wat de bemerking precies was. Kreeg ik inderdaad terug; 'bij oprechte interesse even bellen'. Maar of ik 'oprechte interesse' heb weet ik pas als ik weet wat de bemerking is :')

Dat is net zoals met het gokken van een vraagprijs, ik ben best 'oprecht geïnteresseerd'. Maar niet voor 30k bij wijze van. En het is soms best lastig inschatten wat ongeveer de richtprijs gaat zijn, voor de 1 is 'normale prijsklasse' onder de 10k en voor de ander is dat weer ruim erboven.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:15

Heb ook al twee keer wel gevraagd naar een vraagprijs en toen bleek het gewoon in ons budget te zijn. Dacht echt dan zet het gewoon erbij want het gaat om normale prijsklasses. %)

Sommige zetten ook de vraagprijs er niet bij en zijn dan beledigd omdat het mensen “alleen om het geld gaat” want de eerste vraag was altijd naar de prijs. |o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:28

Soms zetten mensen het er ook bij omdat ze het lastig vinden om de vraagprijs te bepalen. Een richtprijs is wel handig.

Bellen is wel altijd handiger, zoveel mensen die berichten sturen en waar je dan netjes op antwoord en vervolgens nooit meer wat hoort als verkoper.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:47

Als koper ook genoeg geen reactie meer gehad. Vroeg om recente filmpjes, want verkoper gaf aan dat het paard inmiddels beter liep dan op de filmpjes bij de advertentie. Zou die week gemaakt worden en dan toegestuurd worden.
Na 2 weken nog eens gevraagd, geen reactie meer gekregen. Dan niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:02

Plop1997 schreef:
Heb ook al twee keer wel gevraagd naar een vraagprijs en toen bleek het gewoon in ons budget te zijn. Dacht echt dan zet het gewoon erbij want het gaat om normale prijsklasses. %)

Sommige zetten ook de vraagprijs er niet bij en zijn dan beledigd omdat het mensen “alleen om het geld gaat” want de eerste vraag was altijd naar de prijs. |o

Die ik nu heb was zelfs goedkoper dan ik ingeschat had nav het filmpje :P

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:11

Wat zijn nu eigenlijk de zoekertjes van dit moment?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:29

@sam94 er staat op de hoefslag markt een mooie 3-jarige merrie te koop van imposantos x negro die al onder het zadel is en ruim binnen jouw budget valt. Ik ben geen dressuurruiter en niet heel erg thuis in de pure dressuurpaarden, maar ik heb voor eigenaren wel een aantal. Negro’s gereden en ben weg van dat bloed. Stuk voor stuk een geweldig karakter, een geweldig achterbeen en een geweldig fijne en makkelijke aanleuning.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:32

Ik houd ook van negro's, of sowieso Ferro zonen als vader of mv. Heb er nu ook 1 :+ Niet allemaal of zelfs aardig wat niet heel spectaculair als jong paard, maar worden steeds beter hoe ouder en sterker ze worden. Wel heel correct en functioneel

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:42

Eens, negro’s hebben zulke sterke en functionele achterhanden waardoor voor mijn gevoel het correct rijden zoveel simpeler wordt. En naarmate ze sterker worden worden ze inderdaad steeds beter! Wat Negro in mijn ogen wel voor heeft op andere ggk ferro hengsten is dat ze vaak een makkelijker bewerkbaar karakter hebben (tenminste in ieder geval makkelijker als de rhodiums, osmiums en kennedy’s die ik ken. Wel ooit bijna een hele fijne 3-jarige Rousseau gekocht, maar toen als een blok gevallen voor mijn Hemmingway merrie en was de Rousseau van de baan :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:01

Kennedy,s noemden ze vroeger..KenhetNiet :D

Houdt er wel rekening mee dat Imposantos Jazz bloed is. Dus altijd afwachten hoe het karakter uit valt bij zo,n combinatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:23

Ik kon ook heel goed met volle Ferro kinderen en met Rhodiums, over beide waren wel verhalen dat ze minder braaf konden zijn. Maar ook qua type/uitstraling val ik ervoor. Leuk joh als je hengsten aan het uitzoeken bent en alles waar je JA! Bij denkt ook een Negro is :+

De Rhodiums vond ik allemaal erg braaf qua schrikken oid. Maar die konden wel nee zeggen als ze te veel druk kregen. Had ik niet zoveel last van, maar het wel gezien. Zelfs bij die van mezelf onder andere ruiter. :'( Kwestie wie niet horen wil moet maar voelen. Als eigenaar zegt doe maar niet, dat gaat niet goed moet je niet raar kijken als het idd niet goed gaat.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:39

Ha ha ja ik ken rhodiums van het nee zeggen. Zelf nooit een rhodium gereden maar ik heb ze wel zien nee zeggen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:51

Staan wel meer leuke negro afstammelingen op sporthorses.nl
Zag ook een 6 jarige merrie voor 8500 in Limburg.
Ik kijk vooral naar karakter (anders durf ik er niet op) ik heb een lord leatherdale helemaal geen talent qua bewegen om te janken als je hem los op de bak ziet :D
Maar zo werkwillig , ik heb hem nu paar keer zzz gestart de wissels om de 2 , passage kent hij, heerlijk zo'n paard ,als 3 jarige gekocht .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:54

Mijn Negro heeft dat bewegingstalent ook niet, maar hoop hetzelfde als jij te bereiken :') Door gezondheid moet ik ook wel echt een brave hebben, ook al lan ik het nog wel uit zitten, mijn lijf heeft al moeite met normale dingen haha.
Maar die haalt ondanks hele simpele bewegingen wel enorme punten telkens. Lekker betrouwbaar en stabiel.
De Rhodium was, voordat hij zichzelf sloopte, veel beter en ook wel heel braaf maar wel lastiger en wat minder stabiel.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:00

esje01 schreef:
Wat zijn nu eigenlijk de zoekertjes van dit moment?

Die van mij staat nog! Al moet ik degene die ik doorgestuurd heb gekregen nog even goed bekijken:

- 1.57 tot 1.67
- Onder de 10 en beleerd
- Braaf op buitenrit ( ook alleen )
- Allround, maar hoeft niet naar de Olympische spelen
- Paard met looplust
- Budget circa 6000/7000
- Gezond en zonder stalgebreken