Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:23

StalNollie schreef:
Is het de witte geworden?

Ja de witte Appaloosa merrie van 11 jaar!

Alleen nog even een vraagje...ze heeft een Amerikaans paspoort en stamboek. Hoe ga ik dat omzetten naar een Nederlandse? Of moet ik gewoon aan mijn dierenarts een nieuw paspoort vragen of kan ik alle entingen in haar originele paspoort erbij laten schrijven?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:24

Mijn paard kwam ook bij een verkoopstal en zij hebben hem voor mij zelfs vervoerd naar een kliniek naar keuze en daar heb ik hem in mijn aanwezigheid helemaal op de foto laten zetten inclusief benen hals en rug. Was geen enkel probleem. Paard is daarna nog thuisgebracht zelfs.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:25

Spaansepony schreef:
Er staat trouwens ook een leuke koffievos voor niet al te veel geld te koop 7duizend. Iemand die gezien? Lijkt mij een fijn dier.

Merrie

Al contact gehad met de verkoper?
Vos merrie van 7000€ ik wel en das exact mijn paard in alles :D was heel grappig

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:26

tita schreef:
Spaansepony schreef:
Er staat trouwens ook een leuke koffievos voor niet al te veel geld te koop 7duizend. Iemand die gezien? Lijkt mij een fijn dier.

Merrie

Al contact gehad met de verkoper?
Vos merrie van 7000€ ik wel en das exact mijn paard in alles :D was heel grappig

Ja merrie, geen contact mee gehad. Ik zoek niet in deze prijsklasses, ik moet er ook nog aan verdienen :D :+ maar ik heb vaste adressen waar ik altijd wel slaag.
Maar ziet eruit als een fijn dier.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:31

Charmaine schreef:
Jennglen, de vosruin toevallig? Daar zag ik ook bij dat als je wilt keuren, je 1500 méér mag neerleggen...Tja, jullie weten hoe ik ondertussen in een zoektocht sta....Ik ga er dan al niet eens meer voor bellen of naar toe. Deze verkoper wil geen gedoe, niet wachten tot er mss iets uit een keuring komt, maar gewoon een snelle verkoop. Ik vind het een teken aan de wand....

Ik denk dat dit dezelfde is inderdaad, toch gek. Ik snap best dat je snel wilt verkopen en een keuring misschien extra tijd kost, maar letterlijk meer geld vragen omdat je wil checken of hij gezond is.. Afschriktechniek

Charmaine schreef:
Voor mij zit er wellicht toch ook nog een bezichtiging in deze week, bij een leuke witte Ier! Helpt toch om wat mensen te kennen merk ik....

Leuk! Via via is vaak wel een goed idee, hopelijk is hij/zij een match.

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:38

De vos ziet er echt leuk uit idd. Misschien kun je filmpjes vragen, dat geeft toch even een beter beeld. Had vanavond ook een mooi paard gezien. Na een paar keer goed kijken bleken de filmpjes enorm tegen te vallen.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:51

Tibeella schreef:
@kalea mijn dochter is 13jr. Dus idd het moet veilig blijven en hou haar nu even uit zijn buurt.
Heb reeds contact gehad met vorige eigenaar en ze verschieten van dit gedrag. Heeft hij bij hen nooit gedaan. Ze willen graag om de hoogte gehouden worden.

Ik bel morgen toch maar meteen nog eens naar de veearts. Probleem, hij heeft een bloedhekel aan veeartsen en dan in het bijzonder aan een mannelijke veearts. Eigenaar heeft dit ook meteen duidelijk gebracht. Vroeger een nare ervaring gehad en dat liet hij wel duidelijk merken tijdens de keuring. Het wordt wederom een stressvolle, heftige situatie als hij hem zal willen onderzoeken daarom de osteopaat( is een vrouw en laat hij wel makkelijk toe). Misschien kunnen ze samen kijken donderdag. Heftig allemaal en hopelijk vinden we wat het probleem is!

Wel fijn dat je extra info van vorige eigenaar hebt gekregen. Duimen dat dit over enkele weken/maanden allemaal achter de rug is en jullie er een leuk paard aan hebben.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 00:04

fensy79 schreef:
Nou he he..eindelijk goed nieuws!
Morgen komt mijn nieuwe aanwinst *\%/*

*\o/* wat goed! Gefeliciteerd

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 00:06

Spaansepony schreef:
Ik kan je geruststellen, als jij dat wilt bij hun dat ie op kliniek gekeurd word en op foto’s gaat is dat zeker geen probleem daar. Hebben er al zat gedaan voor jou daar aan klanten. Dus wat dat betreft kan het niet fout gaan als je een klik met een dier hebt en goedgekeurd word op de kliniek. :)

Wauw! Nou bedankt voor de tip! Ik ga ze zeker een berichtje sturen om van het weekend te gaan kijken :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 08:43

Ooooh leuk Fensy , vandaag is het zo ver *\o/*

Tibeella ; jeetje dat is natuurlijk niet leuk. Gelukkig herkennen de oude eigenaren dit totaal niet en is er vast een duidelijke reden , waarom hij dit doet :(:)

1500€ extra om te mogen keuren :evaw:

Spannend ook Charmaine! Viavia is vaak het beste en fijnste inderdaad.

rijpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:29

Tibeella schreef:
Even een update van onze aanwinst. Proberen om een foto te plaatsen maar lukt me dus niet.

Is wel een lang verhaal en misschien weet iemand raad…
Paardje was braaf en vriendelijk tot… heb hem in de 2 weken dat hij bij ons elke dag aan de hand genomen, eens aan de longe gezet met longeersingel om, los in de paddock en 1x onder het zadel want dochterlief wou haar paard toch even kort rijden. We willen hem de tijd geven want zo een verhuis brengt toch wel stress.

Vrijdag wou ze er terug even op… het aankomen met zadeldekje was al genoeg om een heftige reactie uit te lokken, bijten en slaan. Uiteindelijk gelukt maar wat een gevecht. Eenmaal zadel erop en losjes gesingeld niets meer aan de hand. Super braaf, wou graag werken, oortjes naar voor en gaan. Bleef mooi in zijn werk zelfs al ging de grootste clown van de stal er een aantal keer vandoor. Zondag was al helemaal een ramp. Heeft zich tot 2x toe los getrokken en na borstelen en rond wandelen maar terug op stal gezet. Hij wou zelfs slaan bij het opleggen van zijn deken naar mijn dochter. Even kort geweest en liet het bij mij dan wel toe. Niet van harte maar toch. Pfffff paard werd goedgekeurd met rx van benen door eigen DA. Geen foto’s hals en rug want vertoonde klinisch geen enkel teken van een rug probleem. Duwen op rug vind hij niet erg maar zijn buik aanraken vindt hij niet zo fijn.
Hij eet en drinkt goed en krijgt meer dan voldoende ruwvoer. Staat op een relax mix met luzerne en havervrij wat hij bij vorige eigenaar ook kreeg. Voetjes geven doet hij braaf, achteruitlopen op commando doet hij ook zonder tegenwerken en rolt zich graag als hij los is.is het pijn, gedrag, testen??? Donderdag komt de osteopaat want boos maken op hem wil ik niet zolang zijn reactie door pijn zou kunnen komen. We begrijpen niet waaruit het zou kunnen komen? Vooral omdat hij het de eerste keren allemaal braafjes toe liet. Lang verhaal maar wou het hier toch even kwijt

Heb je bloed laten prikken en opslaan bij de klinische keuring?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:42

rijpaarden schreef:
Tibeella schreef:
Even een update van onze aanwinst. Proberen om een foto te plaatsen maar lukt me dus niet.

Paardje was braaf en vriendelijk tot… heb hem in de 2 weken dat hij bij ons elke dag aan de hand genomen, eens aan de longe gezet met longeersingel om, los in de paddock en 1x onder het zadel want dochterlief wou haar paard toch even kort rijden. We willen hem de tijd geven want zo een verhuis brengt toch wel stress.

Vrijdag wou ze er terug even op… het aankomen met zadeldekje was al genoeg om een heftige reactie uit te lokken, bijten en slaan. Uiteindelijk gelukt maar wat een gevecht. Eenmaal zadel erop en losjes gesingeld niets meer aan de hand. Super braaf, wou graag werken, oortjes naar voor en gaan. Bleef mooi in zijn werk zelfs al ging de grootste clown van de stal er een aantal keer vandoor. Zondag was al helemaal een ramp. Heeft zich tot 2x toe los getrokken en na borstelen en rond wandelen maar terug op stal gezet. Hij wou zelfs slaan bij het opleggen van zijn deken naar mijn dochter. Even kort geweest en liet het bij mij dan wel toe. Niet van harte maar toch. Pfffff paard werd goedgekeurd met rx van benen door eigen DA. Geen foto’s hals en rug want vertoonde klinisch geen enkel teken van een rug probleem. Duwen op rug vind hij niet erg maar zijn buik aanraken vindt hij niet zo fijn.
Hij eet en drinkt goed en krijgt meer dan voldoende ruwvoer. Staat op een relax mix met luzerne en havervrij wat hij bij vorige eigenaar ook kreeg. Voetjes geven doet hij braaf, achteruitlopen op commando doet hij ook zonder tegenwerken en rolt zich graag als hij los is.is het pijn, gedrag, testen??? Donderdag komt de osteopaat want boos maken op hem wil ik niet zolang zijn reactie door pijn zou kunnen komen. We begrijpen niet waaruit het zou kunnen komen? Vooral omdat hij het de eerste keren allemaal braafjes toe liet. Lang verhaal maar wou het hier toch even kwijt

Heb je bloed laten prikken en opslaan bij de klinische keuring?

dit zou ik inderdaad even checken.

maar van een verhuizing/stress kunnen paarden ook best even van slag zijn.
Zeker beesten die bv gevoelig zijn voor maagzweren oid, dat kan ook best heftig gedrag geven.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 09:52

Tibeella, even een kanttekening, maagzweren kun je enkel en alleen met zekerheid vaststellen door middel van een maagscopie. Een osteopaat kan dit vanaf de buitenkant niet zien.

Je zult dus toch bij de dierenarts moeten zijn als je het wil uitsluiten. Is er geen andere vrouwelijke arts die kan helpen?
Weet wel dat het niet even heen en weer karren naar de kliniek is. Je paard moet vasten, vaak al een dag van tevoren gebracht worden en de volgende dag gescoped.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:03

fensy79 schreef:
StalNollie schreef:
Is het de witte geworden?

Alleen nog even een vraagje...ze heeft een Amerikaans paspoort en stamboek. Hoe ga ik dat omzetten naar een Nederlandse? Of moet ik gewoon aan mijn dierenarts een nieuw paspoort vragen of kan ik alle entingen in haar originele paspoort erbij laten schrijven?

Je hebt de nas, dat zijn de Nederlandse appaloosas maar ook dus de Amerikaanse, zijn de stamboeken en andere types.
Over het algemeen zijn de Amerikaanse appaloosas meer gefokt voor western en hebben ook een andere bouw dan Nederlandse appies.
Als er gewoon een Nederlands paspoort bij zit is dat voldoende.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:19

Getup schreef:

Tibeella ; jeetje dat is natuurlijk niet leuk. Gelukkig herkennen de oude eigenaren dit totaal niet en is er vast een duidelijke reden , waarom hij dit doet :(:)

En dan zit de keuring bij de 1500 in of komt dat er nog bovenop.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:41

Alleen nog even een vraagje...ze heeft een Amerikaans paspoort en stamboek. Hoe ga ik dat omzetten naar een Nederlandse? Of moet ik gewoon aan mijn dierenarts een nieuw paspoort vragen of kan ik alle entingen in haar originele paspoort erbij laten schrijven?[/quote]

Je hebt de nas, dat zijn de Nederlandse appaloosas maar ook dus de Amerikaanse, zijn de stamboeken en andere types.
Over het algemeen zijn de Amerikaanse appaloosas meer gefokt voor western en hebben ook een andere bouw dan Nederlandse appies.
Als er gewoon een Nederlands paspoort bij zit is dat voldoende.[/quote]

Zit geen nederlands boekje bij

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:42

Tibeella schreef:

Even een vraagje: Is er bloed afgenomen tijdens de keuring? Dat gebeurt bij de grotere klinieken inmiddels standaard. Dan is de eerste stap om te vragen dat bloed te onderzoeken op middelen die het paard eventueel tijdens de keuring zou kunnen hebben gehad. Meestal pijnstillers.

Edit: ik zie dat een aantal mij al voor is.
@Tibeella: Ik vind dit typisch gedrag dat er niet zomaar ineens zit. Ik geloof dus de oude eigenaren niet. Het "deed ie bij ons nooit" verhaal is in dit soort situaties standaard.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:54

Ik denk haast dat het maagzweren zijn. Zoals hij reageert en dan wel braaf zijn met rijden. De maag van het paard zit ter hoogte van de singel en is bij zweren vreselijk gevoelig voor druk.
Zodra ze aangesingeld zijn is het een constante druk en zijn de symptomen minder.
De DA kan je een kuur geven voor een week (a plusminus 125 euro) en als je met die kuur bezig bent merk je met 3 dagen al verschil.
Denk dat dit paard al gevoelig ervoor was en dan is een verhuizing en de daarbij behorende verandering van voer de druppel

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:13

Een paard kan wel degelijk van gedrag veranderen na een verhuizing en veranderen van eigenaar. Ik ben van mening dat consequent zijn erg belangrijk is. Dus dat het paardje trapt met deken opdoen mag gewoon niet, ondanks de pijn. Paard mag best weten dat trappen onacceptabel is. Meestal zie ik dat gedrag op gegeven moment alleen maar erger wordt als je niet consequent bent.
Door dierenarts laten checken op maagzweren is zeker goed.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:20

Lindor92 schreef:
Een paard kan wel degelijk van gedrag veranderen na een verhuizing en veranderen van eigenaar. Ik ben van mening dat consequent zijn erg belangrijk is. Dus dat het paardje trapt met deken opdoen mag gewoon niet, ondanks de pijn. Paard mag best weten dat trappen onacceptabel is. Meestal zie ik dat gedrag op gegeven moment alleen maar erger wordt als je niet consequent bent.

Een gedragsverandering na verhuizing heeft vaak te maken met onzekerheid en het verliezen van oude houvast, paarden zijn onzekere autisten. Door ze ook nog eens af te straffen maak je hun onzekerheid alleen maar groter.
Begrip, ontspannen houding en duidelijkheid is wat ze weer stabiliseert.
Het gedrag wat dit paard nu laat zien is letterlijk schreeuwen dat er iets mis met hem is. Ik denk dat hij al gevoelig was voor maagzweren en dat het nu echt pijn doet.
Zelfde als bij mensen, heel veel worden opeens ziek als ze vakantie hebben. Omdat het anders is dan anders raakt het lichaam ontregeld.

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:23

PSvanLot schreef:
Getup schreef:

En dan zit de keuring bij de 1500 in of komt dat er nog bovenop.

Die zat er volgens mij niet bij in, kwam over als: je betaald meer want je wil extra gedoe.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:29

Lindor92 schreef:

Als een paard of pony stress heeft van een verhuizing, dan laat het dat meteen zien en niet na een paar weken. Ik ben met mijn paarden diverse keren verhuist in het afgelopen jaar en dan zijn ze ongeveer een week van slag en zijn ze wat heftiger, dan neemt dat af en na 2 weken settelen ze zich weer. Allebei.
Ook met eerdere paarden die verhuizen heb ik nooit dit soort problemen ervaren.

Het kan zijn dat Tibeella wat minder consequent is dan de oude eigenaar, maar in dat geval voldoet de pony qua gedrag niet aan de pony die Tibeella dacht te hebben gekocht. Een brave pony voor haar dochter. De pony schopt en bijt om zich heen. Dat gedrag zit er in en moet ie ook bij de oude eigenaar hebben vertoond.
Dat "deed ie bij ons nooit" verhaal geloof ik echt geen barst van.

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:37

Ik wil me hier graag melden!
Ik heb dit weekend mijn eigen paard verkocht omdat hij helaas toch geen matcht was voor mij. Dit was een Ierse ruin van 1.82m, ik ga nu opzoek naar een iets kleiner paard dat iets koeler is.

Ik ben opzoek naar het volgende:
- ruin
- 1.55-1.70m
- geschikt om alleen mee het bos in te gaan
- geschikt voor springen & crossen
- betrouwbaar en niet te sensibel
- budget ongeveer €12.500

Ik hou marktplaats en sporthorses al een week in de gaten, maar ik heb nog niks gezien wat mijn interesse wekt (en binnen budget is) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:39

Leuk, welkom!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:43

manolito10 schreef:
Ik wil me hier graag melden!
Ik heb dit weekend mijn eigen paard verkocht omdat hij helaas toch geen matcht was voor mij. Dit was een Ierse ruin van 1.82m, ik ga nu opzoek naar een iets kleiner paard dat iets koeler is.

Ik ben opzoek naar het volgende:
- ruin
- 1.55-1.70m
- geschikt om alleen mee het bos in te gaan
- geschikt voor springen & crossen
- betrouwbaar en niet te sensibel
- budget ongeveer €12.500

Ik hou marktplaats en sporthorses al een week in de gaten, maar ik heb nog niks gezien wat mijn interesse wekt (en binnen budget is) :')

Welkom, dit was ook ongeveer mijn lijstje (alleen ik wil graag een merrie), maar is lastig inderdaad.
Welke leeftijd zoek je?
Mocht ik iets tegenkomen wat voor mij het verkeerde geslacht heeft, dan laat ik het je weten.