Sintara schreef:Geen idee welk materiaal het is

fijn dat je met prisca gaat oefenen Monique
Jet schreef:Gek misschien, maar de neusriem moet naar mijn idee niet lager, maar één of twee gaten langer/wijder. Dan komt de bloem iets meer naar achteren, waardoor ook de bakstukken meer bij de ogen uit de buurt komen. Misschien moet dan de kinriem weer wat strakker, want je wil ook niet dat de boel gaat draaien als je één teugel gebruikt.
Ik denk dat als de neusriem lager komt, dat je wel op het dunne neusbeen komt en dat is niet echt stevig te noemen. Ook heb je dan kans dat je de neus wat eerder dichtknijpt als je hard moet ingrijpen, dat wil ook niemand.
Op de foto van DABO Design zie je dat hij twee vingers onder het jukbeen ligt, net als een hoge neusriem. Of dat bij Prisca zo past zal je moeten bekijken, maar dat is wel de favoriete plek.
Volgens mij gebruiken ze vaak biothane dat met neopreen onderlegd is.
Als die je nu gebruikt van leer is, kan je dat een nacht in de leerolie leggen, daarna is het eerst wel vet, maar daar wordt het wel enorm soepel van.
Hi Jet, ja je hebt helemaal gelijk en ik denk dat ik me verkeerd uitdruk. Het is ook best lastig om precies uit te drukken wat ik bedoel en ga doen.
We zijn het erover een dat de bakstukken te dicht bij haar ogen komen. Met de neusriem lager doen bedoelde ik eigenlijk hem op dezelfde plek van de neus laten liggen, die is in mijn ogen goed en de gaatjes boven op de neusriem losser maken zodat de bloem richting aarde zakt en dus de bakstukken verder van haar ogen weg zijn.
En dan voor de tip van olie, maar het ging me er meer om eigenlijk of ik met een hardere neusriem meer te vertellen zou hebben dan met een zachtere. Ik heb het allebei en ik kan ook variëren met onder hard en boven zacht etc alle mogelijkheden ermee.
In ieder geval gaat er weer een wereld voor me open, de wereld die hackamoor heet. Inmiddels al heel wat pagina's erover gelezen op internet. Bijzonder hoe de meningen lijnrecht tegenover elkaar staan op internet.