Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Villa

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:52

Ja bij dit paard zeker Clown
1miljoen is veel geld, en nu de klik er tog niet is bij mijn paard.. Zou ik hem zo verkopen voor 1miljoen Haha!
Van dat geld kan veel andere dingen doen Knipoog

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:36

_rosita_ schreef:
KarinvdM schreef:
Maar het is toch normaal dat je groeit en ook dat je in je rijden groeit en daardoor aan een ander paard toe bent?

.

mij kan die wedstrijd sport etc heel hoog de boom in!
ik heb me daar nooit druk over gemaakt. ik hield van dat beest en niet van de sport! dat ik niet meer kon rijden, was me een zorg! doe ik wel andere dingen. bij mij werkt dat gewoon niet zo!

Dat is wat ik ook probeer over te brengen wat ik hier allemaal lees, het gaat ze hier alleen om de sport en niet om het paard, en nee daarmee zeg ik niet dat jullie geen moer om jullie beesten geven, maar jullie denken te makkelijk met verkopen en nieuwe kopen..
Deze komt niet hoger dan de L.. dan komt er maar een beter paard.. deze komt weer niet hoger dan de M.. dan maar weer een ander.. jullie willen alleen maar hoger komen, dat heb niks meer met het paard zelf te maken vind ik, het gaat alleen om die sport, hoe hoger hoe beter.. al kom ik nergens met mijn paard en blijft het op buiten rijden en een beetje dressuur of springen in de bak.. so what..
nu krijg ik natuurlijk weer kritiek maar jullie kenne ouwehoeren wat jullie willen maar ik blijf bij mijn ding, en jullie ook.. en het interesseert me geen fluit.. begrijp ook niet hoe iemand ooit op deze topic komt; "zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen".

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:41

DaniPlonk schreef:
nu krijg ik natuurlijk weer kritiek maar jullie kenne ouwehoeren wat jullie willen maar ik blijf bij mijn ding, en jullie ook.. en het interesseert me geen fluit.. begrijp ook niet hoe iemand ooit op deze topic komt; "zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen".

Ach gut Rielèks, tel tot 10, alles komt goed. Knipoog

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:42

Mariek1983 schreef:
Ja zoals jij het stelt kan ik ook in mee gaan! Dan wordt het de keus van het kind zelf om het maar zo te stellen! Ik bedoel er blijven altijd mensen die niet in staat zijn meerdere paarden te onderhouden, zou het zelf ook niet kunnen! maar mocht het kind te groot zijn en toch dr pony willen houden dan zitten daar dus ook weer gevolgen aan! En zo kun je dus meerdere kanten op Haha!

Welke gevolgen??? Dat het kind niet kan rijden?? een paard houden bestaat niet alleen uit rijden!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:46

Als de mensen mij aanstaan: ja
Staan de mensen mij niet aan: nee

heel simpel Lachen

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:47

sorla schreef:
Ja, ik heb mijn pony niet zelf kunnen kiezen en ik zou dus liever een andere pony gehad hebben...(rare zin..Tong uitsteken) .. tuurlijk hou ik wel van der en ze is ook hartstikke lief.. maar een miljoen en dan mijn droompaardje kopen.. ja dat zou ik wel doen

Mijn droompaard was ook heel iets anders dan het paard wat ik nu heb.. maar daarom zou ik dr niet willen wegdoen en me droompaard kopen.. zij is nu mijn droompaard geworden.. ik hou onwijs van me beestje en niks kan dat vervangen, ook het droompaard wat ik ooit wilde hebben.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:50

_rosita_ schreef:
geen probleem, dat is een keuze die ieder voor zich maakt. de mijne is anders.
ik zie een paard niet als een 'wegdoevoorwerp' als 'ik er niets meer aan heb'. ik koop een beestje om hem bij mij een goed leven te bieden tot zijn dood. en tsja.... de slacht of inslapen hoort er dan helaas vaak bij, gebeurd maar weinig dat een paard het zelf opgeeft. gelukkig hebben zij dit voor op mensen.

ik heb meer vrede ermee dat ik weet dat mijn paard een goed leven heeft gehad en in vrede is ingeslapen/geslacht, dan dat ik me af moet vragen hoe het nu met mijn goede maatje is en later te horen moet krijgen dat hij al dood is. dát vind ik veel erger.

Hier sluit ik me volledig bij aan!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:54

Mooi gezegt allemaal DaniPlonk OK dan! Ben het met je eens....

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:56

En ik snap nog steeds al dat gelul niet van de kinderen worden te groot voor de pony dus moet die pony weg zodat er een nieuwe grotere pony in de plaats kan komen.. waarom gaan die kinderen niet op een manege rijden???? dan hoeven niet alle kleine pony's van hot naar her worden geslingerd want bij de volgende eigenaar gaan ze dan ook weer weg WANT die kinderen worden ook te GROOT.. waarom denk je dat er manege's bestaan?? niet voor de lol

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:57

DaniPlonk schreef:
sorla schreef:
Ja, ik heb mijn pony niet zelf kunnen kiezen en ik zou dus liever een andere pony gehad hebben...(rare zin..Tong uitsteken) .. tuurlijk hou ik wel van der en ze is ook hartstikke lief.. maar een miljoen en dan mijn droompaardje kopen.. ja dat zou ik wel doen

Mijn droompaard was ook heel iets anders dan het paard wat ik nu heb.. maar daarom zou ik dr niet willen wegdoen en me droompaard kopen.. zij is nu mijn droompaard geworden.. ik hou onwijs van me beestje en niks kan dat vervangen, ook het droompaard wat ik ooit wilde hebben.

NIET.... (moest er nog achter) Tong uitsteken

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:06

DaniPlonk schreef:
En ik snap nog steeds al dat gelul niet van de kinderen worden te groot voor de pony dus moet die pony weg zodat er een nieuwe grotere pony in de plaats kan komen.. waarom gaan die kinderen niet op een manege rijden???? dan hoeven niet alle kleine pony's van hot naar her worden geslingerd want bij de volgende eigenaar gaan ze dan ook weer weg WANT die kinderen worden ook te GROOT.. waarom denk je dat er manege's bestaan?? niet voor de lol

Nee, voor mensen die geen ruimte of geld hebben voor een eigen pony. Da's bij mij geen probleem dus vandaar Haha!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:07

Daar wil ik ook nog wat over zeggen Lachen

Ik heb mijn andere pony ook verkocht, ik wilde graag hoger in de sport komen en hij was daar gewoon niet geschikt voor.
In het begin was het natuurlijk ideaal, mijn pony was superbraaf! Ik kon er op staan, een sprongetje mee maken, buitenrijden durfe ik toen nog niet goed, maar een stukje dressuur zat er ook in.
Toch de knoop doorgehakt, omdat ik hoger wilde/wil komen in de dressuur en springsport. Dit zat er bij hem helaas niet in. Destijds stonden wij op een pensionstalling, binnenbak en een mooie buitenbak, kortom, ik kon altijd oefenen. De M1 zat er nog wel in (dat mocht ik starten, M2 zou ook nog lukken, maar verder echt niet). Helaas was hij op wedstrijden stierlijk vervelend, hard hinniken, wild gedrag vertonen wat hij thuis nooit deed. Ik ben gestopt met wedstrijden en lessen, ik ging wel recreatief rijden. Dit is me een poosje gelukt, maar toen wilde ik toch weer wat meer. We zijn toen bij mijn huidige pony wezen kijken en al snel hebben we hem gekocht. Dit is zo'n 1,5 jaar geleden. Weer een helaas, de pony's konden het niet met elkaar vinden en toen ik een klas hoger kwam, kwam ik toch echt in tijdnood.Toen heb ik hem dus te koop gezet en is hij al vrij snel verkocht aan een leuk meisje. Hij staat elke dag op de wei in een grote kudde. Ruime stallen en twee luxe binnenbakken. We zijn een keer wezen kijken en hij zag er toppie uit!

Kortom, andere mensen kunnen heel veel plezier hebben van een dier. Jij bent niet de enige die er goed voor kan zorgen, ook al denk je vaak van wel. Als je je paard wegdoet, omdat je meer de sport in wilt, vind ik niet dat je hem/haar direct als wegwerpvoorwerp gebruikt. Het kan voor het paard zelfs gunstiger zijn, de een wilt liever rustig rondhobbelen dan dressuren en springen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:10

Daar sluit ik me bij aan. Waarom zou je een pony van een jaar of 8 met pensioen gaan doen? Omdat je zonodig tot het eind voor hem wil zorgen? Ik geloof niet dat de pony daar gelukkiger van wordt als ie staat te verpieteren op de wei tussen soortgenoten die wel regelmatig lekker mee op bosrit mogen omdat die nog niet te klein zijn.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:22

Valentijn schreef:
Daar wil ik ook nog wat over zeggen Lachen

Ik heb mijn andere pony ook verkocht, ik wilde graag hoger in de sport komen en hij was daar gewoon niet geschikt voor.
In het begin was het natuurlijk ideaal, mijn pony was superbraaf! Ik kon er op staan, een sprongetje mee maken, buitenrijden durfe ik toen nog niet goed, maar een stukje dressuur zat er ook in.
Toch de knoop doorgehakt, omdat ik hoger wilde/wil komen in de dressuur en springsport. Dit zat er bij hem helaas niet in. Destijds stonden wij op een pensionstalling, binnenbak en een mooie buitenbak, kortom, ik kon altijd oefenen. De M1 zat er nog wel in (dat mocht ik starten, M2 zou ook nog lukken, maar verder echt niet). Helaas was hij op wedstrijden stierlijk vervelend, hard hinniken, wild gedrag vertonen wat hij thuis nooit deed. Ik ben gestopt met wedstrijden en lessen, ik ging wel recreatief rijden. Dit is me een poosje gelukt, maar toen wilde ik toch weer wat meer. We zijn toen bij mijn huidige pony wezen kijken en al snel hebben we hem gekocht. Dit is zo'n 1,5 jaar geleden. Weer een helaas, de pony's konden het niet met elkaar vinden en toen ik een klas hoger kwam, kwam ik toch echt in tijdnood.Toen heb ik hem dus te koop gezet en is hij al vrij snel verkocht aan een leuk meisje. Hij staat elke dag op de wei in een grote kudde. Ruime stallen en twee luxe binnenbakken. We zijn een keer wezen kijken en hij zag er toppie uit!

Kortom, andere mensen kunnen heel veel plezier hebben van een dier. Jij bent niet de enige die er goed voor kan zorgen, ook al denk je vaak van wel. Als je je paard wegdoet, omdat je meer de sport in wilt, vind ik niet dat je hem/haar direct als wegwerpvoorwerp gebruikt. Het kan voor het paard zelfs gunstiger zijn, de een wilt liever rustig rondhobbelen dan dressuren en springen.

Dit vind ik weer heel anders om te zien.. jij neemt er de mouete voor en de tijd.. dat ze niet samen gaan weet je nooit van te voren.. ik snap wat je bedeolt.. maar sommige mensen denken er gewoon te makkelijk en te snel over, en daar bedoel ik mee te zeggen dat het geen bankstel is die je zo bij grofvuil zet of aan de buren geeft

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:24

maikeltje schreef:
Daar sluit ik me bij aan. Waarom zou je een pony van een jaar of 8 met pensioen gaan doen? Omdat je zonodig tot het eind voor hem wil zorgen? Ik geloof niet dat de pony daar gelukkiger van wordt als ie staat te verpieteren op de wei tussen soortgenoten die wel regelmatig lekker mee op bosrit mogen omdat die nog niet te klein zijn.

en jij met je pensioen! heb ik ooit gezegt dat ie met pensioen moet? je ken er nog genoeg andere dingen mee doen..zoals ik al 3 miljoen x heb gezegt; een paard is niet alleen om met je reet bovenop te gaan zitten..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:27

Okee, daar kan ik in komen.
Ik ken zo iemand en die mensen vind ik ook belachelijk.
Die willen zo snel mogelijk hun paard verkopen, geven ze mee aan een handelaar e.d
Dat bedoel jij denk ik te zeggen?

nee, dan heb je gelijk Lachen

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:28

De pony waar ik op heb leren rijden was dan wel niet van mij, maar toen ik te groot werd hadden ik en mijn moeder daar over te zeggen wat er met hem ging gebeuren.. en hij is mooi gebleven.. helaas is hij overleden door ouderdom maar hij heb wel de mooie leeftijd van 34 jaar gehaald..

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:31

Valentijn schreef:
Okee, daar kan ik in komen.
Ik ken zo iemand en die mensen vind ik ook belachelijk.
Die willen zo snel mogelijk hun paard verkopen, geven ze mee aan een handelaar e.d
Dat bedoel jij denk ik te zeggen?

nee, dan heb je gelijk Lachen

ja, maar ook wat jij dan doet, dat je ver wil komen in de sport.. dat is ook iets wat mij niet veel interesseert.. maar ik waardeer wel dat je toch heb geprobeerd je paardje te houden en hem dan helaas omdat het niet ging een goede eigenaar te bieden..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:36

jawel, maar toch is alleen het recreatieve voor mij niet genoeg, tenzij we vlakbij het bos of strand zouden wonen. Helaas hebben wij geen leuke buitenrijd mogelijkheden..
Een goede baas is het allerbelangrijkst.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:37

Ik bedoel ook niet in al mijn berichtjes te zeggen dat niemand ooit een paard mag verkopen, maar mensen gaan er te makkelijk over denken.. dit paard doet me niks,dit paard kan niks, dit paard is lelijk,dit paard is te klein.. dat soort dingen kan je al achter komen voordat je het dier koopt.. heb je een pard kom je in de problemen met wat voor reden dan ook, kan het me voorstellen.. maar dan nog verkoop je je paard niet aan de eerste de beste.. weet jij veel waar dat paard allemaal heen gaat.. op transsport naar italie soms?? (of waar dan ook) Je heb voor een paard gekozen en daarom hoor je ook te zorgen voor je paard, dus als die weg zou moeten moet je er ook voor kunnen zorgen dat ie ergens komt waar die de rest van ze leven kan blijven staan, waar die met plezier staat goed voor um gezorgt word en al dat soort dingen.. en waar die niet na weet ik veel hoeveel tijd weer weg moet.. een paard hecht zich ook wel ergens aan, hoeveel stress kan zo'n dier dan allemaal oplopen?

( ben nu ff uit getypt, me ogen vallen dicht, mensen met gezeik of wat dan ook, morgen ben ik er weer)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:56

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:

en jij met je pensioen! heb ik ooit gezegt dat ie met pensioen moet? je ken er nog genoeg andere dingen mee doen..zoals ik al 3 miljoen x heb gezegt; een paard is niet alleen om met je reet bovenop te gaan zitten..

Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistisch Clown En ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem. Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:58

DaniPlonk schreef:
Ik bedoel ook niet in al mijn berichtjes te zeggen dat niemand ooit een paard mag verkopen, maar mensen gaan er te makkelijk over denken.. dit paard doet me niks,dit paard kan niks, dit paard is lelijk,dit paard is te klein.. dat soort dingen kan je al achter komen voordat je het dier koopt.. heb je een pard kom je in de problemen met wat voor reden dan ook, kan het me voorstellen.. maar dan nog verkoop je je paard niet aan de eerste de beste.. weet jij veel waar dat paard allemaal heen gaat.. op transsport naar italie soms?? (of waar dan ook) Je heb voor een paard gekozen en daarom hoor je ook te zorgen voor je paard, dus als die weg zou moeten moet je er ook voor kunnen zorgen dat ie ergens komt waar die de rest van ze leven kan blijven staan, waar die met plezier staat goed voor um gezorgt word en al dat soort dingen.. en waar die niet na weet ik veel hoeveel tijd weer weg moet.. een paard hecht zich ook wel ergens aan, hoeveel stress kan zo'n dier dan allemaal oplopen?

( ben nu ff uit getypt, me ogen vallen dicht, mensen met gezeik of wat dan ook, morgen ben ik er weer)

Ik verheug me er nu al op Clown Mag ik vragen hoe oud je bent? (of hoe jong) Daar ben ik reuze benieuwd naar Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:57

maikeltje schreef:
Nee, denken dat de pownie van een beetje poetsen en tutten alleen gelukkig wordt omdat jij hem geen nieuw leuk leventje gunt terwijl hij het leuk vindt als er iemand met zijn of haar reet opzit. Haha, nee dan ben je niet egoistisch Clown En ja, ik vind dat je je pony dan gedwongen met de VUT doet ja. Of noem jij een beetje poetsen, tutten en wandelen leuk voor een gezonde jonge pony die je verder niets uitdagends meer hebt te bieden??? Als mijn paard dit zou overkomen dan zou ie wegkwijnen van ellende. Die vindt het leuk dat ik met mijn reet bovenop hem zit en hem overal mee naartoe neem. Haha!

sorry, maar als jij werkelijk het idee hebt dat je met een paard of pony alleen kunt rijden en poetsen en tutten, mis je toch een behoorlijk inzicht en wordt mijn beeld alleen maar versterkt. rijden, rijden ,rijden, hogerop en meer bestaat er niet. een paard als gebruiksvoorwerp dus en dáár zit het verschil in.
ga je eens verdiepen in wat er nog meer mogelijk is met paarden en er zal ineens een wereld voor je open gaan Clown
het was mijn pony die met pensioen ging toen ik te groot werd, hij was toen ondertussen al een jaar of 25 en ex-manege pony dus er ook absoluut aan toe. het is natuurlijk onzin een 8-jarige met pensioen te zetten, maar nog meer onzin te denken dat je niet meer met een paard kan dan rijden en poetsen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:03

Ik kan me wel in de woorden van Daniplonk vinden. Hou oud ze ook is, ze heeft wel gelijk. Veel mensen zijn te gemakkelijk idd, zie hun paard als product of wegwerpartikel. En ga nou niet roepen dat het niet zo is. Mensen gaan zo om met hun huisdieren, kijk maar naar de asiels. Die zitten vol.

Maar gelukkig zijn er ook mensen die weloverwogen besluiten om hun paard/pony weg te doen en dan alleen naar een goed tehuis. Dat is een heel ander verhaal. Er is een overschot aan paarden/pony's die te koop staan en de mensen die ik ken die hun paard dan maar 'even' wegbrengen (naar een handelsstal e.d.), want dan zijn ze er zelf van af om een goed tehuis te zorgen, kan ik ook echt niet begrijpen. En ja, ik ken ze. Het is in mijn ogen een mentaliteitskwestie. Dat er dan hier weer zo'n typische boktdiscussie ontstaat, tja.... Haha!

Maar ik zal wel te penny denken. Haha! Haha! Haha! Slapen (heb ik ook echt de leeftijd naar, hahaha)

(En idd kun je heel wat meer met je pony doen dan rijden. Die van mij is ook nog jong en daar rij ik nog helemaal niet op. En we vermaken ons prima, hoor. Er zijn zat andere dingen te leren samen dan berijden. Echt wel. Tong uitsteken )
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 30-05-07 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:05

Nee, mijn paard gaat niet weg voor geld.
even als mijn shetjes.