slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YaLj0ebjuh

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:53

tjady schreef:
Volgens mij krijgen ze bij inslapen eerst een soort narcose en daarna een fatale injectie.
Ik woonde vroeger vlak bij een slachtplaats. Als we met de paarden daar langs reden dan veranderde ze helemaal. Sommige wilden er niet eens langs.
Iedereen heeft een andere ervaring en mogelijk een andere mening.
Ik kies voor inslapen omdat ik van mening ben dat een dier hoe dan ook de dood ruikt op een slachtplaats.
Het gaat mij met name om de plaats waar het dier sterft niet de methode.

daar ben ik het helemaal mee eens, een paard ruikt onraad zeg maar
en dat vind ik wel veel erger dan, dat ze een uur langer mischien moeten pijnleiden
want dat gaat hij vreedig door, in zijn eigen vertrouwde stal en met jou
is dat nou niet wat een paar wil???

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:00

YaLj0ebjuh schreef:
tjady schreef:
Volgens mij krijgen ze bij inslapen eerst een soort narcose en daarna een fatale injectie.
Ik woonde vroeger vlak bij een slachtplaats. Als we met de paarden daar langs reden dan veranderde ze helemaal. Sommige wilden er niet eens langs.
Iedereen heeft een andere ervaring en mogelijk een andere mening.
Ik kies voor inslapen omdat ik van mening ben dat een dier hoe dan ook de dood ruikt op een slachtplaats.
Het gaat mij met name om de plaats waar het dier sterft niet de methode.

en dat vind ik wel veel erger dan, dat ze een uur langer mischien moeten pijnleiden

Zoals je paar bladen terug kunt lezen, ligt het er maar net aan hoe je zelf reageerd. Mijn paard ging echt niet over de zeik ofzo hoor! Zijn gewoon spook verhalen en die kan ik jou ook vertellen als het gaat om een spuit geven. Maar als je alles leest in dit tropic kom je die vanzelf tegen...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:32

YaLj0ebjuh schreef:

Nors opkijken Rolleyes Gestoord Hamer dat is toch gewoon té erg na na 40 blz nog steeds deze onzin

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:37

Ik moet er altijd wel om lachen om die reacties, houdt het een beetje luchtig Haha!
*Ziet lieve Penny's huilen om dit topic*

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:39

tja, zo kan je het ook zien.... ik heb het nou eenmaal niet zo op van die penny's Bloos

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:50

Ach ik was er vroeger ook een Haha! , vind ze wel lief.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:52

volgens mij kunnen ze dit topic beter sluiten!
wat een reacties. jullie worden het toch nooit met elkaar eens!
alles is hier nu wel duidelijk en uitgelegd.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:56

oliebol... ik dacht dat dit nog het topic was van die excursie...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:07

Waarom is het onzin of pennymeisje als je zegt dat jouw paard onrustig wordt van het slachthuis? dat volg ik niet helemaal, Verward

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:18

Kom op zeg, die reactie van YaLj0ebjuh is toch behoorlijk Penny.... maar toen ik in het begin van dit topic iets over Penny's zei kreeg ik ook al een kudde over me heen (jij bent in je eentje nog geen kudde hoor Haha! )

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:19

Ja dat wil ik ook wel eens weten.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:19

cissie schreef:
Waarom is het onzin of pennymeisje als je zegt dat jouw paard onrustig wordt van het slachthuis? dat volg ik niet helemaal, Verward

Omdat Penny er waarschijnlijk nooit bij geweest is.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:20

IKbenEllen schreef:
Kom op zeg, die reactie van YaLj0ebjuh is toch behoorlijk Penny.... maar toen ik in het begin van dit topic iets over Penny's zei kreeg ik ook al een kudde over me heen (jij bent in je eentje nog geen kudde hoor Haha! )

Je kan toch niet in 1 keer die 40 pagina's door gaan lezen, haha en mensen mogen hun mening geven ookal is steeds herhalen misschien wat onnodig. Maar juiste de mensen die het penny noemen zijn het zelf waarschijnlijk....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:21

Als jij goed gelezen had had je gezien dat ik zelf inderdaad ook een Penny was, daar hoef je niet eens 40 pagina's voor terug, gewoon deze pagina.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:22

Binckydenice schreef:
[Maar juiste de mensen die het penny noemen zijn het zelf waarschijnlijk....

Wat je zegt ben je zelluf... my god, hoe kinderachtig kun je zijn.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:23

Waarom ben je meteen een penny als je een opmerking plaatst die iemand minder interessant vindt? Laat iedereen een beetje in zijn of haar waarden....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:29

Kun je wel lezen? Op deze pagina staat nog dat ik die reacties WEL leuk vind.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:32

Ik bedoelde meer de reactie van Tjady....die reageert volgens mij gewoon normaal met een mening die misschien niet iedereen deelt dat kan, maar dan hoef je/men toch niet gelijk blablabla penny dit penny dat, of was de opmerking penny enz alleen op die met die nogal moeilijke lange naam Bloos bedoeld?

Zal effe kort uitleggen waarom ik er zo over val Duivel ik ben 27 jr heb sinds mn 11e eigen paarden en ponys heb op dit moment 1 paard die wel gestrest en erg onrustig wordt als hij in de buurt van een slachterij komt, ik kan er niks aan doen ik zit hem niet op te fokken of onrustig te maken of wat dan ook.
De eerste keer dat we erlangs reden wist ik niet eens dat daar een slachterij zat Verward , maar pas op het moment dat mn paard zo moeilijk liep te doen en goed keek wat daart nu gaande was, (hij zag overgens niks) snapte ik het.

Of nouja snappen, wat valt er te snappen ik kon me ergens indenken waarom hij zo deed, laat ik het dan heel voorzichtig zeggen.
Er zijn tig paarden die er misschien niks om geven of in ieder naar de mensen niks laten merken, te dom zijn weet ik het, maar mijn paard niet die kan ik gewoon niet naar de slacht doen ook al zou ik dat zo graag willen, ik krijg hem het terrein daar niet eens op Whoosh!

Daarnaast denk ik dat mijn paard heus niet de enige is die zo reageert, ik ben geen pennymeisje, ben meegeweest naar de excursie dus weet een beetje hoe het gaat en heb ook gezien dat het paard die op dat moment geslacht werd wel rustig was, gelukkig maar, maar mensen heb ajb respect voor de paardeneig. die hun paarden zo goed kennen en van te voren al weten dat slachten geen ideaale oplossing voor hun paard is en bombadeer ze niet gelijk als pennymeisje dat is zo kinderachtig Frusty
Laatst bijgewerkt door cissie op 06-03-07 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:39

YaLj0ebjuh gaf een pennymening, Tjady gaf wel een gefundeerde mening.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:40

Ik heb het ganse topic niet doorgelezen hoor... Maar hier even mijn mening:

Zelf heb ik in januari 2005 ook voor de verschrikkelijke beslissing gestaan. Mijn merrie had koliek
en moest uit haar lijden verlost worden. Ik heb gekozen voor het spuitje. Eerst werd ze in slaap gedaan en werd met man en macht tegengehouden zodat ze niet op de grond plofte (dat deden ze puur voor mij, want zij zelf zou het immers niet voelen) Daarna kreeg ze de fatale spuit toegedient en ze is vredig gegaan, zonder vechten.

Ik koos voor deze manier omdat ik bang zou zijn dat de slachter iets misdoet, en ze niet in 1x dood zou zijn. GEK zou ik dan worden (hoewel ik het mss nooit zou weten, want ik zou er niet bij willen zijn ofzo) Op deze manier heb ik de laatste minuten met haar kunnen doorbrengen. Ze is gegaan met haar hoofd op mijn schoot. Een fijne dood voor haar, en een goede manier ook voor mij.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:46

Nickytje schreef:
Een fijne dood voor haar, en een goede manier ook voor mij.

Dit dekt voor mij heel de lading, dan is het goed.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:37

idd. het is hier nu ook niet een discussie over wat beter is of wat goed is voor een paard. Beiden manieren van doodmaken hebben hun voor- en nadelen en zijn allebei niet leuk, want bij beiden manieren gaat het paard dood en dat is niet leuk.

Maar meningen als 'ik laat m'n paard niet slachten, want ze ruiken bloed' of 'ik laat m'n paard niet slachten, want dan komt ie op iemands bord', dat zijn ongefundeerde meningen die in dit topic al vele keren onderuit zijn gehaald met feiten! Als er dan op blz 42 nog steeds mensen hiermee aankomen....

Als je nou zegt 'ik vind het idee dat m'n paard geslacht wordt, niet zo'n prettig idee, ik heb liever dat ze thuis overlijdt', dat is een goede mening. 'slachten is sieluug' is een penny-mening

maar oke, dat is dus in mijn optiek he Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:08

De mijne ook Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:41

IKbenEllen schreef:
Kun je wel lezen? Op deze pagina staat nog dat ik die reacties WEL leuk vind.

dat was ook GEEN reactie op jou hoor...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:47

Op wie dan????