Mischien de bles van die zwarte ook wel apprt opzich

Mischien dat iemand em herkend

Voor de mensen die de bles van dit veulen herkenden nog een foto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gracy schreef:Al deze paarden zijn veeels te mooi voor de slacht!
Als ze niets mankeren qua gezondheid, dan is het paardvriendelijker om ze allemaal te verkopen aan mensen die eentje willen via een veiling ipv laten slachten!
Citaat:De hynders by de seedyk by Marrim binne moandei mei feeweinen op stâl brocht. Dêr sille se de kommende
moanne oerwinterje. De goed hûndert
hynders rekken troch it hege wetter
ynsletten achter dyk en waarden nei in
pear dagen freed befrijd.
De hynders krije woarstels, ierdappels,
rapen en tomaten te fretten op it hiem
fan Lootsma. Takom maaitiid kinne se
wer achter dyk.
rashida schreef:ze zien er allemaal best goed uit en er staat ook genoeg gras zo op de foto's te zien. maar zijn nu de paarden ondergebracht bij andere maneges en stallen? en las ik nu dat hij ze voorlopig niet meer terug krijgt! nou is mijn vraag en zijn andere dieren dan die hij ook heeft verwaarloosd? wat gebeurd daar nu mee?
slimmerik schreef:Dit staat op omroep Fryslan (kan het een beetje begrijpen maar misschien wil er een Fryske het vertalen?):
Marrumhynders op stâl, 06/11/2006Citaat:De hynders by de seedyk by Marrim binne moandei mei feeweinen op stâl brocht. Dêr sille se de kommende
moanne oerwinterje. De goed hûndert
hynders rekken troch it hege wetter
ynsletten achter dyk en waarden nei in
pear dagen freed befrijd.
De hynders krije woarstels, ierdappels,
rapen en tomaten te fretten op it hiem
fan Lootsma. Takom maaitiid kinne se
wer achter dyk.
rashida schreef:wat dacht je van ontwormen, enten ga zo maar door!!
rashida schreef:sorry hoor ik vind niet dat je dat kan doen met maar 2 personen. vandaar dat ze niet goed verzorgd werden bij die boer. zijn nu wel genoeg bewijzen tegen hem gepost. ja voeren met een trekker dat bedoel ik niet met verzorging van paarden. het zijn geen paarden die uit de prairie afkomstig zijn. ze zijn wel degelijk van een eigenaar. en niet van de natuur! dus de boer moet er goed voor zorgen. en dus niet alleen maar eten geven. paarden hebben nl veel meer nodig dan alleen dat. het lijkt het wilde westen wel. kom op zeg!!
C_hristel schreef:ik hoor het op het nieuws dat een groot deel naar de slacht gaat kan iemand hier meer over vertellen?
C_hristel schreef:ik hoor het op het nieuws dat een groot deel naar de slacht gaat kan iemand hier meer over vertellen?