Heb je dat bij de verzekeraar nagevraagd? De voorwaarden verschillen veel tussen verzekeraars onderling, maar het is gebruikelijk dat onder bepaalde omstandigen spullen die zich normaliter in huis bevinden ook buiten huis onder de inboedelverzekering vallen. Het proberen waard lijkt mij!
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 01-02-11 12:18
Ik zou toch maar even mijn best doen bij je verzekeraar. Let wel op de kleine lettertjes. Bij ons was er nl. een bepaling dat het zadel niet langer als 3 maanden buitenshuis mocht zijn. Hij lag al zo'n 8 maanden op stal. Hierdoor zouden we niks uitgekeerd krijgen , maar door een verklaring geschreven en ondertekend hebben waarin we schreven dat we het zadel elke 6 weken mee naar huis namen voor een poetsbeurt, werd het zadel uiteindelijk wel vergoed. Wij hadden ook niet zo even ruim 1000 eurietjes liggen voor een nieuw zadel. Dus niet zomaar er van uitgaan dat je niets krijgt. Even lekker daar gaan zeuren. je betaalt genoeg premie hoor.
Nogmaals: het zadel is uit de trailer gestolen en niet uit stal, dat verschilt nl erg in de verzekering. Een afgesloten trailerkastje zit nergens in de verzekering! Meer navraag bij eigenaar van de spullen HvKerkwijk. Ze heeft het meteen aangegeven bij de verzekering en kreeg daar te horen dat het niet onder de verzekering valt en ook niet onder de verzekering van de stal waar de wedstrijd werd gehouden. Mijn reactie op dit forum is ook niet bedoeld om over de verzekering te discussieren, maar om te vragen naar het zadel en de spullen uit te kijken. Het zadel komt nl niet voor 2 e hands!!!
We willen allen maar helpen hoor En volgens mij is het geen discussie maar een "heb je ook aan die optie gedacht?" Maar als je dat goedbedoelde advies niet wil horen dan niet.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 01-02-11 20:03
Falona; inderdaad je haalt me de woorden uit de mond.
Janine001
Geplaatst: 01-02-11 20:15
Verschrikkelijk dat dit gebeurt!
estherha
Geplaatst: 01-02-11 23:14
Falona schreef:
We willen allen maar helpen hoor En volgens mij is het geen discussie maar een "heb je ook aan die optie gedacht?" Maar als je dat goedbedoelde advies niet wil horen dan niet.
sorry zo bedoeldde ik het niet, we vrezen al aan deze opties gekeken te hebben.
Wij hebben gisteren wedstrijd gehad in Esbeek en bij ons zijn 2 zadels uit de trailer gestolen.
Er stond een zwarte peugeot op de parkeerplaats met mensen erin. Na wat navraag kent niemand deze mensen helaas heeft ook niemand het kenteken. Ze stonden er duidelijk op te wachten tot hun slag te slaan was...
De verzekering betaald waarschijnlijk niet uit. Trailer schijnt een apart verhaal te zijn.
Ben dus op wedstrijd ook voortaan alert!
Lous
Geplaatst: 02-02-11 15:34
Je bent nummer 3 al die hier op Bokt een soort gelijk verhaal heeft verteld. Steeds zadel gestolen uit de trailer, maar een andere plaats.
Hoe zit het met spullen die in een auto zitten en als die gestolen worden? Je trailer valt namelijk onder de verzekering van de auto als die zit aangekoppeld...
Van dingen die uit de auto gestolen worden weet ik zo goed als zeker dat je dit bij de inboedelverzekering kan declareren. Mits aan bepaalde voorwaarden voldaan zoals hoe en waar de auto geparkeerd staat en het tijdstip van de diefstal.
Het is misschien idd de moeite waard om daarnaar te informeren bij je inboedel en auto verzekeraar en voortaan je zadel in de auto opbergen ipv in het zadelkamertje in de trailer.
Vermoedelijk ja, ik weet dat het probleem bij mijn broer toentertijd het tijdstip was. Als ze 10 minuten eerder waren geweest had het wel gedeclareerd kunnen worden bij de inboedelverzekering.
's avonds in het donker is het vaak makkelijker om ongezien een auto open te breken dan overdag in het licht. Ik meen dat de grens op 20u lag, maar het zou ook 18u kunnen zijn. In mijn broer zijn geval is zijn auto net na die tijd open gebroken waardoor we het niet bij de inboedelverzekering konden reclameren. Ging overigens niet om een zadel, maar om gitaarspullen en waarschijnlijk zijn het een paar onverlaten geweest die mijn broer wilden jennen.
Kijk de voorwaarden van je verzekering er wel op na! Voorwaarden kunnen veranderen en zijn per verzekeraar anders. Dit geval was bij Interpolis, maar sinds ze de buiten de deur verzekering hebben bedacht is het een stuk lastiger iets wat buitenshuis is ontvreemd onder de inboedelverzekering te laten vallen.
Unicyn
Geplaatst: 04-02-11 21:42
Dit bericht zag ik vandaag op sallandcentraal.nl : uit olst (omgeving deventer)
Dit is vorige week ook in de regio Kootwijk gebeurd. 2 springzadels uit de zadelkamer van de trailer gestolen.
rockey
Geplaatst: 12-02-11 21:10
nou daar ben ik hoor!!! wat een dag! vanmorgen nog kei fijn getraind. vanmiddag dus naar roosendaal gegaan met cacharel. ben denk ik 20 minuten in de kantine geweest, even wat gedronken, betaald, en coupons gegeven. loop ik met vriendin terug naar de trailer om te gaan zadelen, zadel en hoofdstel weg!! ik dacht dat ik ff aan het hallucineren was, en vriendin dacht dat ik een grap maakte, maar ze hebben gewoon alles mee genomen!! gewoon voor dik 5000 euro aan spullen! ik begon echt kei erg te trillen en te janken, van boosheid en van schrik, dit maak je toch niet snel mee?? mijn laarzen hebben ze laten staan, ze houden niet van blauw lak denk ik, ze hebben wel de laarzen tas opengeritst, maar was niet goed zat ofzo. gelijk melding van gemaakt daar, en ze hebben op het terrein camera's hangen, dat gaan ze nu bekijken, kunnen we nog niet veel mee, zal verzekering werk worden, maar zuur is het wel! ben er dan ook echt ziek van. t zijn maar spullen, en maandag heb ik als het moet alles nieuw, maar daar gaat het niet om, ze moeten toch godnondeju met hun jatten van je zooi afblijven?? waar halen ze het lef vandaan!!
chance
Geplaatst: 12-02-11 21:14
Net in een ander topic [HAR] gestolen zadel in rosmalen las ik dat er een zadel gestolen uit de trailer tijdens wedstrijd in rosmalen, ponyclub de roshoeve. Het was binnen 5 minuten gebeurdt..
Advies: Leg het zadel en andere dure spullen in de auto en deur op slot als je er niet bij bent..