Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:58

Sky_as, ik heb precies hetzelfde. Ik weet vanaf moment 1 of ik me op mijn gemak voel op een paard. Ik heb dat ook altijd laten doorwegen bij een aankoop van een paard :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:15

Ik heb ook hetzelfde, inderdaad je gevoel moet gelijk vertrouwen zijn dan ga je ook durven rijden.

Ik ben altijd even onzeker en moet wennen maar als ik een dier vertrouw kunnen ze eigenlijk alles wel doen zonder dat ik heel snel onder de indruk ben. Alleen een bit vast pakken en dan op de loop gaan haat ik echt :j

De laatste 2 waren het niet maar ga nu 1 bekijken volgende week die me echt het ideale paard lijkt. Ik vind het gewoon spannend en dat heb ik niet snel :j

Vertel eens wat meer over deze merrie phonix

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:28

RedRoses schreef:
Ik heb je even een pb gestuurd. Ik heb dit paard op het oog, althans, ik vermoed dat het om dezelfde gaat en ik ga vrijdag erheen. Ik heb nagevraagd of het paard bemerkingen heeft maar ze zei dat dit niet zo is. Ik ben benieuwd wat er dan niet goed zou zijn aan de merrie…

Wat een slecht verhaal is dit. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat ze dit allang wisten en maar hopen dat ze het paard voor een veel te hoge prijs kunnen slijten aan degene die het keuringsrapport volledig vertrouwt.....

Lukasje

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:04

@ Gulpje: dat lijkt zo wel te zijn he!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:12

Wel echt een bizar verhaal dit en het maakt me ook echt wel boos. Plus, als zij weten dat dit paard significante mankementen heeft voldoen zij ook niet aan de meldingsplicht, toch? :? Ik begrijp nu wel waarom ze geïnteresseerd zijn in lagere prijs voor snelle afhandeling. Wie is er nog te vertrouwen in die paardenhandel 8)7

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:45

Ik ben vooral benieuwd of je nog gaat kijken en wat je hebt gezegd? :\ Ik ben het paard ook tegen gekomen en vanaf de advertentie zou ik ook zo gaan kijken.

Er zijn nu drie paarden waar ik bij ga kijken. Ben heel benieuwd, maar ook een beetje nerveus oid omdat het ineens zo snel gaat. Ik had verwacht niets te vinden dat me aan zou spreken eigenlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:01

cissy schreef:
Pallatin schreef:
Ik duim voor je Vidya! Klinkt superleuk!

@cissy, zo te horen heb je je hart aan de 2 jarige verloren :D Maar hoe een 2-jarige onder t zadel uitpakt is toch altijd spannend, van die ander weet je t i.i.g. al.
Wat gaat de smid bij die ander doen? IJzertje eronder? Heel eerlijk; die van mij loopt ook voorzichtig als er op ‘t asfalt scherpe stenen liggen, maar aangezien hij daar eigenlijk nooit op hoeft te lopen laat ik m gewoon blootsvoets staan

Ja is echt een héle mooie 2 jarige (als je van dat type zoals QH houdt) maar je bent zomaar weer dik 2 jr verder voordat je echt kunt gaan doen wat ik graag wil en dat duurt me te lang.
Loop al richting 60 dus mag wat gezapiger en relaxter zijn.
Nu gaat het nog qua lijf en leden maar er zijn wat dingen stuk aan mijn lijf dus jong onbezonnen paard is niet handig. Uiteraard zijn er brave jonkies maar je weet het pas echt als je het zadel erop knoopt.

Het ijzertje stond al gepland door de oude eigenaar ivm buiten rijden. Voeten zijn ook scheef momenteel dus smid is hard nodig.
Hier in mijn omgeving is geen bos dus alles buiten moet deels over de straat, ijzers zouden dan toch wel nodig zijn.

Updat over die paint, het is erger dan we dachten. Paard was bij smid geweest en liep nog niet goed.
Ik heb paard dus laten staan.
Is ondertussen verkocht aan meisje als 1e paard en toevallig bij mijn kennis op stal gekomen.
Volgende dag stokkreupel stond waarschijnlijk op pijnstilling.
Afijn, na paar DA bezoeken en eerst gedacht hebbende bevangen te zijn, blijkt paard dus hoefkatrol te hebben, cysten en botwoekering en advies inslapen.
Kennis gaat helpen paard terug te doen naar verkoper want dit moeten ze geweten hebben.

Triest verhaal, voor paard en meisje. Harde leerschool voor haar.

Ikzelf heb het Hongaarse avontuur aangegaan en morgen komt er een nieuw paard!
Ik zal meer vertellen als ze er is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:07

Echt handel is zo vies! Als er maar geld te verdienen is :(

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:25

3 paarden, lekker druk zo, mavantos! Ik hoop dat er iets heel leuks voor je tussenzit!

Cissy, wat enorm triest... :n

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:31

Ach wat enorm triest voor dat meisje. Wat een rothandel is het toch :r _-:(

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:39

Seven schreef:
Ik heb ook hetzelfde, inderdaad je gevoel moet gelijk vertrouwen zijn dan ga je ook durven rijden.

Ik ben altijd even onzeker en moet wennen maar als ik een dier vertrouw kunnen ze eigenlijk alles wel doen zonder dat ik heel snel onder de indruk ben. Alleen een bit vast pakken en dan op de loop gaan haat ik echt :j

De laatste 2 waren het niet maar ga nu 1 bekijken volgende week die me echt het ideale paard lijkt. Ik vind het gewoon spannend en dat heb ik niet snel :j

Vertel eens wat meer over deze merrie phonix

Wat jullie zeggen is wel waar. Toen ik vorige keer moest kijken voor een paard heb ik op eentje gestapt en die gaf mij gelijk de gevoel dat dit is hem. Dat had ik niet bij deze, maar moet zeggen dat ik ook overdreven onzeker werd maar geen idee waarom.

Het beest kan best veel, contra, wijken, en zo voort. Is 5 jaar. Dus in die zin zit het wel goed, maar dat constante opletten voor haar en de hele tijd vertellen dat het goed is past niet bij mij. Ik denk dat het alleen mijn onzekerheid gaat triggeren. Als het niet was dat ik net zo veel gedoe heb gehad met mijn merrie had ik misschien het traject ingegaan, maar nu even niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:46

Klinkt inderdaad niet als jou paard phonix jammer maar zo te lezen ga je daar niet happy van worden

Cissy
Wow dat is toch smerig hopelijk kan ze hem terug doen onder al te veel gedoe, daar gaat je vertrouwen op zo'n moment als die niet al slecht was. Bizar dat mensen zo kunnen verkopen hoe slapen die mensen snachts -O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:33

Cissy, dat je het hebt over oneerlijke handel/harde leerschool, maar daarna wel een paard uit Hongarije haalt, dat vind ik dan weer opvallend. Want daar zijn ook genoeg verhalen van dat ze niet goed zijn. Of je moet er eentje hebben gevonden waarvan de boel wel betrouwbaar is?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:28

Willen jullie meeduimen?

Vrijdagochtend wordt ie gekeurd! *\o/* Hoop zo dat hij goedgekeurd wordt! Mocht hij goedgekeurd worden laat ik hem denk halverwege juli of eerste week juli komen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:39

Spannend ik duim voor je

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:48

Earth schreef:
Cissy, dat je het hebt over oneerlijke handel/harde leerschool, maar daarna wel een paard uit Hongarije haalt, dat vind ik dan weer opvallend. Want daar zijn ook genoeg verhalen van dat ze niet goed zijn. Of je moet er eentje hebben gevonden waarvan de boel wel betrouwbaar is?

Ik neem bewust die keuze, dat meisje niet, dat is het verschil.
Zij heeft haar autootje moeten verkopen om dat paard te kunnen kopen. Ik niet.

Daarbij kent mijn kennis die handelaar en zegt dat hij eerlijke zaken doet. Handelaar zelf zegt in te staan voor zijn paardjes.
Ik ga het avonturen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:59

ik duim mee voor de keuring Oskarinno

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:00

Inderdaad als ik een Ierse import koop houd ik dat in mn achterhoofd maar als je in NL koopt verwacht je een eerlijk verhaal als ie iets mankeert op dat moment.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:18

Een gokje kan wel eens heel goed uitpakken. Als je van te voren de risicos weet dan is het al heel anders dan dat je denkt een gezond paard te kopen.

Ik begrijp alleen niet zo goed dat je een auto zou verkopen om een paard te kunnen kopen :wow:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:11

cissy schreef:
Earth schreef:

Ik neem bewust die keuze, dat meisje niet, dat is het verschil.
Zij heeft haar autootje moeten verkopen om dat paard te kunnen kopen. Ik niet.

Daarbij kent mijn kennis die handelaar en zegt dat hij eerlijke zaken doet. Handelaar zelf zegt in te staan voor zijn paardjes.
Ik ga het avonturen.

Denk als je ze al echt goed laat keuren je al wat risico's uit sluit. De kapotte Hongaren die ik ken hadden allemaal jong arthose/afwijkende standen met bijkomende pees problemen. Wat ws er ook uit had gekomen bij een goede volledige keuring.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:24

cissy schreef:
Ik ga het avonturen.

Dat zeggen ze allemaal, die handelaren. :D
Ik zou persoonlijk het paard RX laten keuren voor ie op transport gaat en in NL nog een keer en afspraken maken over kosten retour als het paard niet conform de eerder gemaakte foto's is.
Zegt nog niks over of het paard klinisch goed is.
En, het gaat niet alleen om het financieel gedoe. Emotioneel is het ook gedoe. Een paard terug moeten doen is nooit leuk.

Sneu voor het meisje van de miskoop. Te hopen dat het meisje (of de ouders) een RB verzekering heeft. De verkoper gaat natuurlijk altijd zeggen dat ze van niets wisten. En heb je bij een particulier gekocht, dan betekent dat meestal een juridische procedure. Jammer dat zo'n meisje bij haar aankoop niet goed is begeleid.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 26-06-24 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:30

mavantos schreef:
Een goede smid kan e.e.a. wel verbeteren afhankelijk van hoe erg het is, maar gelijk wordt het nooit. Daarentegen zal het bij een mindere smid juist slechter worden.

Paarden met 100% gelijke voeten zijn er maar zelden. Ik zou niet gelijk afknappen op wat ongelijke voeten, zolang er geen hoogteverschil is of een flinke standsafwijking. Beetje toontredend of een beetje Frans vind ik ook geen groot bezwaar. Bokhoef zou ik om die reden ook nooit kopen.
Een goede smid is uberhaupt belangrijk (en er zijn heel veel koekebakkers). Gelijke voeten of niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:42

Voor Phonix:
Lizz Kok heeft op dit moment een hele brave 9 jarige merrie te koop staan. Volledig rx gekeurd en prima gangen.
Misschien ook voor Mavantos, maar jij zocht jonger toch?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:04

c_alsemgeest schreef:
Voor Phonix:
Lizz Kok heeft op dit moment een hele brave 9 jarige merrie te koop staan. Volledig rx gekeurd en prima gangen.

Heb deze gezien inderdaad. Leeftijd kan wel, maar het type sprak me niet zoveel aan. Zag er wel heel fijn en braaf uit op de video.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:04

mavantos schreef:
c_alsemgeest schreef:
Voor Phonix:

Heb deze gezien inderdaad. Leeftijd kan wel, maar het type sprak me niet zoveel aan. Zag er wel heel fijn en braaf uit op de video.

Ik vindt haar apart lopen acther. Alsof ze het been niet me wilt nemen. Voor de rest heel leuk.