Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RedRoses schreef:Ik heb je even een pb gestuurd. Ik heb dit paard op het oog, althans, ik vermoed dat het om dezelfde gaat en ik ga vrijdag erheen. Ik heb nagevraagd of het paard bemerkingen heeft maar ze zei dat dit niet zo is. Ik ben benieuwd wat er dan niet goed zou zijn aan de merrie…
cissy schreef:Pallatin schreef:Ik duim voor je Vidya! Klinkt superleuk!
@cissy, zo te horen heb je je hart aan de 2 jarige verlorenMaar hoe een 2-jarige onder t zadel uitpakt is toch altijd spannend, van die ander weet je t i.i.g. al.
Wat gaat de smid bij die ander doen? IJzertje eronder? Heel eerlijk; die van mij loopt ook voorzichtig als er op ‘t asfalt scherpe stenen liggen, maar aangezien hij daar eigenlijk nooit op hoeft te lopen laat ik m gewoon blootsvoets staan
Ja is echt een héle mooie 2 jarige (als je van dat type zoals QH houdt) maar je bent zomaar weer dik 2 jr verder voordat je echt kunt gaan doen wat ik graag wil en dat duurt me te lang.
Loop al richting 60 dus mag wat gezapiger en relaxter zijn.
Nu gaat het nog qua lijf en leden maar er zijn wat dingen stuk aan mijn lijf dus jong onbezonnen paard is niet handig. Uiteraard zijn er brave jonkies maar je weet het pas echt als je het zadel erop knoopt.
Het ijzertje stond al gepland door de oude eigenaar ivm buiten rijden. Voeten zijn ook scheef momenteel dus smid is hard nodig.
Hier in mijn omgeving is geen bos dus alles buiten moet deels over de straat, ijzers zouden dan toch wel nodig zijn.
Seven schreef:Ik heb ook hetzelfde, inderdaad je gevoel moet gelijk vertrouwen zijn dan ga je ook durven rijden.
Ik ben altijd even onzeker en moet wennen maar als ik een dier vertrouw kunnen ze eigenlijk alles wel doen zonder dat ik heel snel onder de indruk ben. Alleen een bit vast pakken en dan op de loop gaan haat ik echt
De laatste 2 waren het niet maar ga nu 1 bekijken volgende week die me echt het ideale paard lijkt. Ik vind het gewoon spannend en dat heb ik niet snel
Vertel eens wat meer over deze merrie phonix
Earth schreef:Cissy, dat je het hebt over oneerlijke handel/harde leerschool, maar daarna wel een paard uit Hongarije haalt, dat vind ik dan weer opvallend. Want daar zijn ook genoeg verhalen van dat ze niet goed zijn. Of je moet er eentje hebben gevonden waarvan de boel wel betrouwbaar is?
cissy schreef:Earth schreef:Cissy, dat je het hebt over oneerlijke handel/harde leerschool, maar daarna wel een paard uit Hongarije haalt, dat vind ik dan weer opvallend. Want daar zijn ook genoeg verhalen van dat ze niet goed zijn. Of je moet er eentje hebben gevonden waarvan de boel wel betrouwbaar is?
Ik neem bewust die keuze, dat meisje niet, dat is het verschil.
Zij heeft haar autootje moeten verkopen om dat paard te kunnen kopen. Ik niet.
Daarbij kent mijn kennis die handelaar en zegt dat hij eerlijke zaken doet. Handelaar zelf zegt in te staan voor zijn paardjes.
Ik ga het avonturen.
cissy schreef:Daarbij kent mijn kennis die handelaar en zegt dat hij eerlijke zaken doet. Handelaar zelf zegt in te staan voor zijn paardjes.
Ik ga het avonturen.
mavantos schreef:Een goede smid kan e.e.a. wel verbeteren afhankelijk van hoe erg het is, maar gelijk wordt het nooit. Daarentegen zal het bij een mindere smid juist slechter worden.
c_alsemgeest schreef:Voor Phonix:
Lizz Kok heeft op dit moment een hele brave 9 jarige merrie te koop staan. Volledig rx gekeurd en prima gangen.
Misschien ook voor Mavantos, maar jij zocht jonger toch?
mavantos schreef:c_alsemgeest schreef:Voor Phonix:
Lizz Kok heeft op dit moment een hele brave 9 jarige merrie te koop staan. Volledig rx gekeurd en prima gangen.
Misschien ook voor Mavantos, maar jij zocht jonger toch?
Heb deze gezien inderdaad. Leeftijd kan wel, maar het type sprak me niet zoveel aan. Zag er wel heel fijn en braaf uit op de video.