Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:28

Kalea schreef:
Ook een stille meelezer maar twijfel over welk team :) Op de standfoto’s zou ik zeggen niet drachtig maar die ‘plopjes’ in de filmpjes vind ik wel erg apart..

Ik heb bij mijn niet drachtige merrie ook al 2x precies zo'n zelfde plopje gezien, ook op dezelfde plek in de flank. Wel tijdens eten en nadat ze uit de sneeuw kwam.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 23:36

Vacht kan inderdaad verrekenen en zorgen voor een wisselend beeld maar er zit ook wel buik, het is niet alleen vacht.
Skyla heeft al een aantal keer een zandkuur gehad, ook in december en januari. We hebben ook op verschillende momenten mest getest en geen zand gevonden. Ze is gecontroleerd door de tandarts en ook net weer ontwormt. Qua eten is ze nooit een hele grote eter geweest, ze was ook altijd mooi slank en is nu nog steeds niet echt dik (vandaar ook mijn twijfels). Qua merriebrok krijgt ze nu vitalbix die laag is in suiker en zetmeel (vergelijkbaar met het voer dat ze eerst kreeg) maar wel de juiste vitaminen heeft voor het geval ze toch drachtig mocht zijn. Maar ik ben het met je eens dat de signalen voor dracht op zijn minst discutabel zijn. Gelukkig is Skyla nog wel gewoon gezond en happy dus ik heb op dit moment nog geen grote zorgen, mocht ik daarover gaan twijfelen kom ik uiteraard meteen in actie.

Wat grappig dat jij ook zulke bewegingen hebt gezien imaudy, ik had het nog nooit eerder gezien maar ja hoevaak sta je nu zo lang ingespannen naar een paardenbuik te staren :') Het zouden ook best spieren of darmen of wat dan ook kunnen zijn, ik weet het ook niet meer :=
Laatst bijgewerkt door Swift op 18-01-24 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:37

Ik vind het ook nog steeds een twijfel geval, maar als ze zo vaak gedekt is dan moet er toch haast wel een veulen in zitten zou je denken. Als er al een veulen komt dan denk ik niet op heel korte termijn, ik gok dan op 23 februari en ik denk een merrietje vos.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:07

Bij buikdansen wordt de buik toch ook in-en-uit gefloept etc bewegingen. Misschien heeft Skyla gewoon een nieuwe hobby? :+

Het kán uiteraard ook dat die plopjes de appaloosastippels-in-de-maak zijn. Plop. Plop. :D

Ik blijf dus team veulen. Maar soms in de volgtopics dragen merries ook over een jaar, dus misschien moet ik naast mijn gok van 27.1 ook gewoon 27.2 er bij gooien? 29.2 zou ook helemaal bijzonder zijn. :)

Nou, even rustig aan en één ding tegelijk, 27.1 staat. duim duim

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:12

Ik hoop geen jaar over dragen. :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:23

Marcella schreef:
Ik hoop geen jaar over dragen. :=

Olifantendracht :+

Maar idd er zijn er die 360 dagen drachtig zijn.
Sta je dan te waken als eigenaar, maakt die merrie er gewoon een jaar dracht van :')
Heb zo eens een Volgtopic gevolgd.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 00:25

Nieky1993 heeft eerder uitgelegd dat het wel mogelijk kan zijn dat een pony ook na heel vaak dekken toch niet drachtig kan zijn Paardenfann4, ik had daar ook niet zo bij stil gestaan maar het aantal keer dekken zegt dus niet per se iets... Ik werk het goklijstje binnenkort weer bij, dat is één dag voor mijn verjaardag zou een leuk cadeautje zijn!

Hahaha dat zal het zijn Ponytante, Skyla de buikdanseres! Ze wilde gewoon rust en ruimte om zich toe te leggen op deze nieuwe hobby en als ze straks klaar is om haar show voor de kudde op te voeren kan ze er gewoon weer probleemloos bij in *\o/*
Of stipjes kan ook nog! De mogelijkheden eindeloos, ook qua data :')

Wel gezellig voor het topic Marcella :D maar dan struikel ik over mijn wallen :O

Komen we toch weer op dat roze olifantje uit Art_Ificious :+ Ik lees nu heel veel oude volg topics terug en had er laatst eentje met "update veulen op pagina 62" :oo Dat paard had ruim over een jaar gedragen ook...

Art_Ificious

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:30

Ik hoop eigenlijk dat ze drachtig is zodat dat ook het plots boze gedrag naar Sterra kan verklaren.

Anders wordt het zoeken naar een oorzaak voor dat boze naar Sterra.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:38

Ik moest nog even mijn zin lezen, wat had in nou geschreven? Blijft dubbelzinnig. }:0 (geen olifantensmiley)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 00:52

Ja daarom hoop ik ook heel erg op toch drachtig Art_Ificious (en een veulentje is natuurlijk ook heel schattig). Als ze drachtig is zou dat gedrag verklaarbaar zijn en hopelijk ook weer vanzelf over gaan.
Anders moeten we inderdaad opzoek naar de oorzaak en bezig met dat weer goed zien te krijgen. Ik had gehoopt dat 's nachts samen op stal staan zou helpen, het samen staan gaat vaak gewoon goed en soms hebben ze ook echt even leuke contact momentjes maar dan ineens gaat de knop weer om en staan ze (want Sterra bijt inmiddels ook van zich af) weer op het tussenschot te schoppen... Zo jammer want ze zouden het zo leuk kunnen hebben samen...

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:03

Ponytante schreef:
Het kán uiteraard ook dat die plopjes de appaloosastippels-in-de-maak zijn. Plop. Plop. :D

Jaaa dát is het! :):)

Swift schreef:
dat is één dag voor mijn verjaardag zou een leuk cadeautje zijn!

Hahahaha dan krijg je precies nachtrust met je verjaardag. Perfecte timing :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:17

Plop plop whaha zie het al voor mij. En als het bijna klaar is moet er nog een blesje op het hoofdje.

Saskia_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:29

Oké, oké.....omdat deze datum nog steeds niet genoemd is, én ik zó hoop voor TS dat er straks toch een prachtig zwart-gestippeld merrieveulentje naast prachtige Skyla staat te buikdansen, ga ik voor 11 februari. De verjaardag van mijn prachtige dochter! <3
Die overigens van Friesen houdt, dus het kan ook zomaar een volledig zwart veulen zijn. Maar waarom ze er dan zolang over moet bakken ???
Go - go - go, Skyla !! Of Plop-plop-plop, Skyla
*\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/*

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:08

Ik sta niet in het goklijstje !

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:17

Nog een stille meelezer meld zich :D

Ik ben team veulen! En dan op 19 februari een mooi stippel vos merrietje <3

Spoiler:
Mijn eigen merrie is vandaag 274 dagen drachtig en ziet er qua buik omvang ook niet noemenswaardig drachtig uit maar daar zit absoluut wat in ;) :
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:46

Ik heb eigenlijk ook nog nooit lang naar de buiken van mijn (niet drachtige) merries gekeken.
Het is dat ik het nu te koud vind om lang in de paddock te gaan zitten. Maar ik ben toch wel benieuwd of er bij hun ook zoveel beweging in die buiken zit :D

Ik hoop op een veulen. Maar ik heb absoluut geen verstand van veulens fokken en drachtige merries. Dus aan mijn mening heb je niets :+

Ik vind het wel een enorme leuke merrie om te zien <3

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 10:49

Nou stressvol ochtendje... We hebben niet zulke gezellige buren en nadat ze gister ons hek aan het slopen waren (en uiteindelijk eier voor hun geld kozen en weer min of meer hebben gefixt) zijn ze vandaag bezig met een hek plaatsen (dit keer op hun eigen grond en niet op die van ons). Maakt een enorme herrie (metalen palen worden in de grond geramd) dus Skyla compleet over de zeik. Er was geen communicatie mogelijk (dat zijn we gewend) dus Skyla toch maar in de kudde gezet. We blijven er vandaag dan wel de hele dag per toerbeurt bij. Er is hief vannacht toch nog een beetje sneeuw gevallen dus de kudde was helemaal dol (ook door de spanning van de herrie natuurlijk). Het kostte heel wat grijze haren maar ze staan nu weer kalm te eten gelukkig. Ik was eerst te druk met proberen de boel wat af te remmen maar heb op het eind toch nog wat sneeuw foto's gemaakt (nog wel zonder veulentje helaas):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goklijstje werk ik later even bij! Je staat er wel op hoor Hahahatsjoe, maar het is inmiddels al zo lang dat ik kan voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt :')

Oh dat geeft wel hoop Lyona! Jouw merrie heeft ook nog een heel mooi slank lijntje inderdaad!

Nee dat soort dingen doe je normaal niet TinkerTreas :D Bedankt voor het compliment, Skyla is ook echt een schatje! En hoop doe ik het ook voor hoor :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:04

Wat een rare en nare buren.
Is nou ook niet bepaald een geschikte tijd om palen de grond in te rammen zou je denken _-:(

Gelukkig pakten de beestjes het goed op!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:29

Nou inderdaad, als er per se moet worden geramd, dan zou je haast wachten op dooi. :roll:

Maar, misschien hebben ze ook een voorkeur voor sneeuw-ramfoto's, dan kan het niet anders. :+

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:14

Ligt het aan mij of heeft ze echt nu een beetje hangbillen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:18

Lucia88 schreef:
Ligt het aan mij of heeft ze echt nu een beetje hangbillen?

Hangbillen, dat zeg je toch niet tegen een dame… dat is gewoon slank!
Maar inderdaad ik zie het ook

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:15

Ik zie wat jullie bedoelen maar vind het niet anders dan in de foto’s in het begin van dit topic.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:24

Oh, wat een spanning toch in dit topic! Is het niet Skyla zelf, dan zijn het wel de buren!
Ik lees stilletjes mee, en bevond mij in team veulen, maar de foto's van de laatste updates doen me toch een beetje schuiven. Hoop het niet natuurlijk voor je, want volgens mij is een veulentje (inmiddels) meer dan gewenst!
Fijn wel voor ze dat de rust in de kudde er weer is na het klussen en sneeuwen, en dat Skyla ook lekker van de sneeuw kan genieten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:36

Poekkie schreef:
Ik zie wat jullie bedoelen maar vind het niet anders dan in de foto’s in het begin van dit topic.

Ik denk ook dat het meer met haar vacht te maken heeft.
Daar waar ze droog is, tonen haar billen wat ronder, nu ligt er wat sneeuw opgeplakt ;)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:06

Hmmm, heeft ze ook niet een hangstaart? Ik probeer de foto's naast elkaar te leggen maar kom er niet helemaal uit. :+