Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:29

tienus63 schreef:
Die grote tuin was toch kort ervoor gecastreerd?
Wellicht beetje onvast op de benen of geur van een wond en vers bloed bij zich?

Die paarden in Balkbrug is ook zoiets, even verderop loopt een koppel schapen, die koppel is met rust gelaten.

Rund in Dedemsvaart, uitslag onbekend, er loopt daar behoorlijk wat hobby vee in directe omgeving.
(Het schijnt overigens vaak zo te zijn, dat dna L-onderzoek bij runderen vaak geen dader aan kan wijzen omdat koeien elkaar vaak likken).

Ja klopt, paard was kort daarvoor gecastreerd dus wat jij schrijft zou heel goed kunnen. Maar watbik dan toch vreemd vind is dat dat beest dus al zo'n twee jaar rond loopt maar er geen aanvallen zijn geweest, op dat paard na. Of ze zijn niet gemeldt, dat kan natuurlijk ook.

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:33

Ik denk dat er heel veel niet gemeld wordt.
En dat er heel veel niet gemeld wordt ;)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 00:37

criollo_yess schreef:
Kan het aub weer ontopic over wolven :j . Voor de geinteresseerden eventueel een eigen topic over de gevaarlijke hondenrassen openen.

Sommige van die rassen, lopen wel bij de kuddes en dan ben je maar aan de bekwaamheid van de herder overgeleverd of je er nog normaal langs kan met hond of paard, dus helemaal off topic is het niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:43

https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 240410166/

Aanrijding met vermoedelijk wolf.
05-10- 2023
Tijd:06:30u

Bericht van melder:
Rond half zeven vanmorgen reed mijn man op de Meervelderweg in Uddel over een dood dier, voor voorheen Bos en Hei, tussen de Fonteyn en het benzinestation.
Een groot grijs dier, zei hij. Hij vermoed zelf dat het een wolf was. Hij heeft flink schade aan de auto. Hij is even verderop gestopt en onder de auto. De weg is daar zo druk dat hij niet terug kon.
Er werd ook door Flitsmeister gemeld dat er een dood dier op de weg lag. Maar doordat hij achter een vrachtwagen zat en de weg daar erg druk is in de ochtend, kon hij niet anders dan eroverheen.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:53

Hopelijk is dat dan het dier die daar zoveel slachtoffers heeft gemaakt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:55

Mijn collega die m zag liggen vond m nogal klein voor een wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:55

Fauna bescherming heeft verzoek tot bescherming van de wolf bij het kabinet neergelegd.
FB wil dat de wilde zwijnen en herten op de Veluwe beschermt worden zodat ze helpen de wolf I stand te houden.
Wordt het verzoek ingewilligd dan geldt deze status van 2029. 10 jaar na geboorte van eerste nest wolven.

Als ze dit voor elkaar krijgen zal dit hele grote gevolgen voor boer, burger en buitenlui in en rond de Veluwe betekenen.
Recreatie sector krijgt een mega klap.

@pillow helemaal je eens. En ik hoop dat de automobilist goed verzekerd is om de schade te kunnen herstellen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:11

pillow schreef:

Nou, maak je geen illusies. Het zijn er zoveel dat deze ene waarschijnlijk niet veel verschil maakt.

Ik vind het zo dubbel.
Ik ben vegan, ben dol op dieren, red alles, zet zelfs mieren buiten zonder ze dood te maken…… (geen grap).
En nu is iedereen angstig, alle gehouden dieren hebben steeds minder ruimte, er is weinig wild en alle stedelingen vinden dat je maar een hek van 2 meter moet bouwen en grote honden moet kopen, en alle plattelanders pakken het liefst de buks (ik chargeer even natuurlijk).
Hoe los je in godesnaam zoiets op?

Ik heb net sinds 2 jaar een stuk land gekocht en eindelijk hadden de pony’s 24/7 een heel gebied tot hun beschikking. Nu staan ze vanaf de schemer weer op een postzegel. Niet dodelijk en het lot van veel paarden, maar niet zoals ik het graag voor ze zie en waar ik bakken geld tegenaan gegooid heb.

Ik word er wel een beetje moedeloos van.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:21

De jacht op herten en zwijnen die is toch gereguleerd? Er geldt toch een maximum aantal dieren voor afschot.

Bovendien zullen de prooidieren ook nieuwe leefgebieden opzoeken. Dat doen ze nu toch al.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:26

tienus63 schreef:
De jacht op herten en zwijnen die is toch gereguleerd? Er geldt toch een maximum aantal dieren voor afschot.

Bovendien zullen de prooidieren ook nieuwe leefgebieden opzoeken. Dat doen ze nu toch al.

Ik hoor wel een hoop geknal.... vraag me dan steeds af wat ze schieten, ik zou denken dat je beter niets kunt schieten zodat er iets te eten overblijft.....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:29

Misschien wordt er ook wel geknald om wolf af te schrikken.
In omgeving Oldebroek/Wezep is het rustig wat aanvallen betreft.
Misschien hangt dat wel samen met het oefenterrein daar.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:18

tienus63 schreef:
Misschien wordt er ook wel geknald om wolf af te schrikken.
In omgeving Oldebroek/Wezep is het rustig wat aanvallen betreft.
Misschien hangt dat wel samen met het oefenterrein daar.

Ze jagen gewoon hoor, hier ook. Je mag de wolf niet verjagen, dus denk niet dat ze schieten om de wolf af te schrikken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:26

dierenfan schreef:
https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 240410166/

Aanrijding met vermoedelijk wolf.
05-10- 2023
Tijd:06:30u

Bericht van melder:
Rond half zeven vanmorgen reed mijn man op de Meervelderweg in Uddel over een dood dier, voor voorheen Bos en Hei, tussen de Fonteyn en het benzinestation.
Een groot grijs dier, zei hij. Hij vermoed zelf dat het een wolf was. Hij heeft flink schade aan de auto. Hij is even verderop gestopt en onder de auto. De weg is daar zo druk dat hij niet terug kon.
Er werd ook door Flitsmeister gemeld dat er een dood dier op de weg lag. Maar doordat hij achter een vrachtwagen zat en de weg daar erg druk is in de ochtend, kon hij niet anders dan eroverheen.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf

Er staat in de comments dat het om een reekalf ging.

Ik snap dat Fauna bescherming niet hoor. Dat al die andere dieren worden opgejaagd en verscheurd vinden ze wel oke??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:38

tienus63 schreef:
Fauna bescherming heeft verzoek tot bescherming van de wolf bij het kabinet neergelegd.
FB wil dat de wilde zwijnen en herten op de Veluwe beschermt worden zodat ze helpen de wolf I stand te houden.
Wordt het verzoek ingewilligd dan geldt deze status van 2029. 10 jaar na geboorte van eerste nest wolven.

Als ze dit voor elkaar krijgen zal dit hele grote gevolgen voor boer, burger en buitenlui in en rond de Veluwe betekenen.
Recreatie sector krijgt een mega klap.

FB denkt dat wolf een gezonde populatie in stand zal houden? Welke droomwereld lopen die rond? Edelherten vertrekken al, en dat deden ze voor komst wolf niet ...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:03

Dat wordt een nog grotere chaos dan dat het nu al is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:25

Fauna Bescherming zou hun naam even moeten aanpassen... Want hun Fauna is wel vrij beperkt gericht, naar mijn idee :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:26

Ninx schreef:
tienus63 schreef:

Ik hoor wel een hoop geknal.... vraag me dan steeds af wat ze schieten, ik zou denken dat je beter niets kunt schieten zodat er iets te eten overblijft.....

Tijdens mijn vakantie in Putten hoorden wij die knallen ook zodra schemer in ging vallen. Waren echter heftige knallen en ken het jagen toch goed. Wij hadden het idee als ze met die knallen zwijnen moesten bejagen dat de biefstukken al kant en klaar de lucht in vlogen haha. Was zwaar geschut hoor

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:18

Ninx schreef:
pillow schreef:

Nou, maak je geen illusies. Het zijn er zoveel dat deze ene waarschijnlijk niet veel verschil maakt.

Ik vind het zo dubbel.
Ik ben vegan, ben dol op dieren, red alles, zet zelfs mieren buiten zonder ze dood te maken…… (geen grap).
En nu is iedereen angstig, alle gehouden dieren hebben steeds minder ruimte, er is weinig wild en alle stedelingen vinden dat je maar een hek van 2 meter moet bouwen en grote honden moet kopen, en alle plattelanders pakken het liefst de buks (ik chargeer even natuurlijk).
Hoe los je in godesnaam zoiets op?

Ik heb net sinds 2 jaar een stuk land gekocht en eindelijk hadden de pony’s 24/7 een heel gebied tot hun beschikking. Nu staan ze vanaf de schemer weer op een postzegel. Niet dodelijk en het lot van veel paarden, maar niet zoals ik het graag voor ze zie en waar ik bakken geld tegenaan gegooid heb.

Ik word er wel een beetje moedeloos van.

Exactly my sentiments!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:32

Hier jagen ze ook maar er mag niet op hazen geschoten worden.vraag me af waar ze (behalve op kraaien)op schieten...
De reetjes heb ik hier ook al heel lang niet meer voorbij zien komen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:37

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:45

Een jachtgeweer maakt ook best wat geluid.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:51

SusanH schreef:

Tja, kun jij het helpen dat de kogel afketst tegen een boom en toevallig die wolf raakt?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:53

Dreamboy schreef:
SusanH schreef:

Tja, kun jij het helpen dat de kogel afketst tegen een boom en toevallig die wolf raakt?

Precies! Of dat zo’n wolf er per ongeluk in eens voor stapt!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:52

Op de Noord-Veluwe ('t Harde) ligt een militair oefenterrein waarvan de halve Veluwe op zijn grondvesten davert als ze daar bombardementen en beschietingen aan het oefenen zijn. Heb je dat niet gehoord wellicht?

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:54

Klopt, knalt hier soms knetterhard. Maar wolven hebben we evengoed.